Den store Dynaudio-tråden - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 32 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 621
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trenger litt Dynaudiohjelp her, mine Focus 110 kom i dag med originale stativer.

På topplaten der høyttaleren skal stå er det kun 4 spikes, hvis jeg setter høyttaleren rett på der blir det jo riper.

Har kjøpt noe beskyttelse men er litt skuffet over at originale stativ ikke har feste tilpasset høyttaleren.

Hvordan løser dere dette problemet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun Contour og Confidence som kan festes rett på Stand4. Mine Focus 140 satte jeg rett på de 4 spiksene på Stand1. Det er slik det er ment. Om du får 4 nålhull under hver høyttaler kan vel ikke bety noe. Det blir ikke riper før du begynner å flytte / dra dem rundt på alle spiksene. Hvorfor skulle du det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er kun Contour og Confidence som kan festes rett på Stand4. Mine Focus 140 satte jeg rett på de 4 spiksene på Stand1. Det er slik det er ment. Om du får 4 nålhull under hver høyttaler kan vel ikke bety noe. Det blir ikke riper før du begynner å flytte / dra dem rundt på alle spiksene. Hvorfor skulle du det?
    Hehe, takker for svar... hull å riper er samme ulla etter min mening

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 4 slike (i 1:1 målestokk): . . . . under hver høyttaler synes du er plagsomt?

Riper er slik: _____________ ______________ ______________ ______________

OK. Da bør du kjøpe et sort liggeunderlag. Klippe til 1 lag i høyden, og plassere høyttalerne oppå det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 4 slike (i 1:1 målestokk): . . . . under hver høyttaler synes du er plagsomt?
    Ja, du tolket det riktig....

Kjøpte noen gulvbeskyttere i gummi, vurderer å ikke buke spiksene men sette høyttalerne rett på platen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du ikke noe annet valg enn tipset om liggeunderlag, eller kjøpe nye (og dyrere) høyttalere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Ja, du tolket det riktig....

Kjøpte noen gulvbeskyttere i gummi, vurderer å ikke buke spiksene men sette høyttalerne rett på platen.
    Imponerende effektivitet. Kjøpte de gummigreiene innen 11 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende effektivitet. Kjøpte de gummigreiene innen 11 minutter.
    Mer imponerende at jeg allerede nevnte i 1. posten at jeg hadde kjøpt beskyttelse men at ingen hadde fått det med seg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro lyden blir bedre med . . . .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Noen som har erfaringer med Dynaudio DM 2/7 eller Dynaudio Excite X12 ? Noe i den prisklasen der hvertfall fra dynaudio.

Det jeg lurer på er om disse fungere til film. Leste på what hifi at DM 2/7 hadde bra dynamikk å spilte høyt, no som burde passe fint til film.

Meningen er at det skal spille i et rent stereo oppsett å ha litt frampå og engasjerende lyd og kunne spille høyt og klart.

Tenkt å matche med HK 980 i en stuedel på ca 16kvm. og rimelig tett inntil bakvegg.
    Falt litt for denne ideen med DM 2/7 som fronthøyttalere i et hjemmekinooppsett, tror de kunne passet smaken min godt. Men må jo ha tilsvarenden senter? Noen forslag til hva man kan bruke til det? X22 eller ett sett nummer 2 med DM 2/7? (hvordan går det med impedanse da?? )

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde meg inn i Dynaudioklubben. Mottok mine Focus 220 Rosewood i dag

Har tidliger lånt et par Dynaudio Focus 220, men de måtte jo leveres tilbake. Men nå er jeg en stolt eier av et par. Holder på med innspillingen as we speak...

Er vel på tide jeg oppretter min egen "minHiFi"?
    Øystein

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg har akkurat forlatt klubben, men jeg trur jeg kommer raskt tilbake..

Sikler litt på Focus 220 MKII jeg nå da....
    Men siden den absolutt må være hvit,(komando fra øverste hold) så kan det se litt mørkt ut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Trenger litt Dynaudiohjelp her, mine Focus 110 kom i dag med originale stativer.

På topplaten der høyttaleren skal stå er det kun 4 spikes, hvis jeg setter høyttaleren rett på der blir det jo riper.

Har kjøpt noe beskyttelse men er litt skuffet over at originale stativ ikke har feste tilpasset høyttaleren.

Hvordan løser dere dette problemet?

Jeg for min del hatet stand1 såpass at jeg valgte dem bort til fordel for et par greie atacamastativer. Ikke nok med at spikesene lager hull i høyttalerkassen, men jaggu blir ikke stativene mer resonante av slik montering og. Jeg synes høyttalerene skal spille musikk uten akkompagnement av uisolerte stativer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    og jeg har akkurat forlatt klubben, men jeg trur jeg kommer raskt tilbake..

Sikler litt på Focus 220 MKII jeg nå da....
    Men siden den absolutt må være hvit,(komando fra øverste hold) så kan det se litt mørkt ut

kommer da ikke tilbake i klubben desverre..Bestillte noen System Audio høytalere i stede...det får duge for nå...

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    kommer da ikke tilbake i klubben desverre..Bestillte noen System Audio høytalere i stede...det får duge for nå...
    Hva for Sa bestillte du?
    Jeg kjøpte nettopp 1750, men disse blir nok fort solgt igjen, må nok tilbake til Focus 220, klarer bare ikke like lyden i noe Sa under ranger. Men i den prisklassen er 220 et bedre kjøp mener jeg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    Hva for Sa bestillte du?
    Jeg kjøpte nettopp 1750, men disse blir nok fort solgt igjen, må nok tilbake til Focus 220, klarer bare ikke like lyden i noe Sa under ranger. Men i den prisklassen er 220 et bedre kjøp mener jeg.
    Det blei 1750 ja. Tenkte på Focus 220MKII, men jeg fikk ikke innpass for den her hjemme. Jada. Vet det er litt tøffel. Men jeg bestemmte selv og bytte høytaler. Og det var ikke fruen så veldig imot. Hu syns Focus 220 blei litt for kraftig. Vurderete jo SA Comet en stund, og det var hun jo selvfølgelig veldig med på. Men etter å ha hørt den, skiftet jeg fort mening gitt. Men det kom jo noe godt ut av høytaler bytte da. Det blei jo en Pionerr på veggen og en Pioneer blå roy. Klager ikke. Selvom jeg kommer til å savne Dynaudio god lyden.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å velge et par Dynaudio 2/7 og få dem lakkert i hvitt? Eller stikke innom en bildekorbutikk og kle dem hvite? Sistnevnte skader nok ikke høyttalene og du fjerner det lett før et eventuelt salg i etterkant. Just a thought...

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å velge et par Dynaudio 2/7 og få dem lakkert i hvitt? Eller stikke innom en bildekorbutikk og kle dem hvite? Sistnevnte skader nok ikke høyttalene og du fjerner det lett før et eventuelt salg i etterkant. Just a thought...
    God ide!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og dette kunne du sagt litt tidligere vet jeg! Det er jo et sinnsykt godt forslag..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nybegynner på hifi og har et par spørsmål ang. dynaudio-høyttalere. Har nå lest gjennom hele tråden. Masse flott info!

Den eneste Dynaudio-opplevelsen min så langt er fra en Soundgarden-butikk i Trondheim. Jeg dumpet tilfeldigvis innom, og etter en prat ble det til at jeg satt meg ned og hørte på Contour S 1.4 (Hegel H200 + CDP4) i noen minutter. Hakeslipp deluxe... Skjønner ikke hvordan en så liten høyttaler kan spille så detaljert og massivt.

Til nå har jeg kost meg med noen gamle Patos B500 (Rotel processor og effekttrinn) og trodd at disse hadde flott lyd. Har hatt mye moro med dem, men nå vil jeg videre med et Dynaudio-oppsett.

Jeg likte Contour S 1.4 veldig godt, men tenker kanskje at jeg får mer lyd for pengene med et par Focus 220? Er ute etter en mye mer kontant bass enn jeg har på B500 i alle fall.

Trenger jeg dyr elektronikk på disse høyttalerne (Contour eller Focus)? 40 lapper for forsterker og cd-spiller blir i meste laget akkurat nå (Hegel). Noen som har prøvd Dynaudio sammen med Emotiva-utstyr?

Side 21 av 32 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •