Den store Dynaudio-tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 621
    Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Lurer på om noen kan forklare forskjellen på de forskjellige seriene Focus, Exite og DM, eventuelt andre hvis det finnes.
    Fordi det er ett og samme merke det er snakk om så rettferdiggjør prisen kvaliteten på høytalerne. DM er "dårligst", mens Focus er best. Exite ligger en plass i mellom. ENkelt og greit.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM serien er vel en litt snever "spesial utgave" bestående av kun tre stativhøyttalere. Men de spiller helt hinsides til prisen! DM 2/7 er i mine øre tett opp mot Excite X16 til tross for at den bare koster halvparten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    DM serien er vel en litt snever "spesial utgave" bestående av kun tre stativhøyttalere. Men de spiller helt hinsides til prisen! DM 2/7 er i mine øre tett opp mot Excite X16 til tross for at den bare koster halvparten.
    Var på Soundgarden for ca. 4 dager siden. Fikk demo på Dm 2/7. Jeg var solgt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Tiger har benyttet Abrahamsen v2.0 på focus 140 med stort hell. Hva tror dere om v2.0 på focus 220?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker Dynaudio Vincent eller Xindak forsterkeri?.. Tenkte kanskje prøve Vincent Sp-331 og Xindak XA8550 på DM 2/7.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2.0 på 140 gikk fint. En annen bruker testet V2.0 på B&W 703 tror jeg og der ble visstnok V2.0 for liten. Utifra målinger gjort av Stereophile så er 140 stabil gjennom frekvensspekteret, mens 703 ikke er det. Så, mulig V2.0 blir på grensen av hva Focus 220 bør ha. Også avhengig av lydtrykk og type musikk du foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske dynaudio slapp en oversikt over hvilke elementer som ble brukt i hvilke serier, slik at man fikk en bedre oversikt over hva man skulle kjøpe.
    Dette gjelder kanskje kun mellom DM og Excite der forskjellene er mindre tydelige, men likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Obs!! Obs!!

Hei!

Jeg hadde et uhell med mine focus 220 i dag, og det kan dere ungå...

"noen" hadde ved en feiltagelse satt dekselet for elementene opp ned :-|
    Ramma på dekselet er slik at hvis du sette det riktig vei, så er det fritt spillerom for elementene, men opp ned, så krysser ramma rett over ett av elementene med SVÆRT LITE KLARING.

Jeg spillte høyt, med mye dypbass som vanlig, og plutselig hører jeg en lite pen lyd. Jeg fjerner dekselet, som jeg ser sto opp ned, og ser:

Gummi opphenget til membranet har fått en liten flenge på begge sider, akkurat der hvor ramma har krysset over!! :cry:

Nå kommer jeg til å skrive med hvit tusj, på undersiden av dekselet: "NED!!" slik at hvis du setter det opp ned, så vil det synes stygt! Da vil selv "KONA" legge merke til det!!

**** altså..

btw, noen som har hatt Dynaudio høyttalere inne til reperasjon, er det en smertefri/full prosess? Skal ned på Soundgarden i dag å høre hva de tror...

Håvard

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt DM 2/7 og Foucs 140? Hvor stor er forskjellen på disse høytalerene? Vet at det er stor prisforskjell, men det er utrolig mange som skryter DM 2/7 opp i skyene her.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidfh
    Noen som har hørt DM 2/7 og Foucs 140? Hvor stor er forskjellen på disse høytalerene? Vet at det er stor prisforskjell, men det er utrolig mange som skryter DM 2/7 opp i skyene her.

dm 2/7 er utrolig bra til prisen, og den kan etter min mening konkurere med andre høytaler som er noe dyrer..men focus 140 er mildt sagt laaaaangt bedre. Det blir en helt annen dimensjon igjen...
    Men ja DM 2/7 er kjemoe bra den..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Haavardk.

Jeg måtte jo nesten sjekke mine 140, og de sto heldigvis riktig vei
    Og ser at på 140 så skal du være litt hardhent for å få på dekselet feil vei da det skiller noen mm i bredde oppe og nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    dm 2/7 er utrolig bra til prisen, og den kan etter min mening konkurere med andre høytaler som er noe dyrer..men focus 140 er mildt sagt laaaaangt bedre. Det blir en helt annen dimensjon igjen...
    Men ja DM 2/7 er kjemoe bra den..

Takker for tipset. Jeg har nettopp vært på soundgarden og hørt hegel h100 med focus 140. Det var en helt vanvittig pen lyd, eneste som ikke er så pent er prisen. Derfor blir det ok DM 2/7 i starten, så bytter jeg ut med Focus 140 eller noe annet senere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trouble's abrewin'
    Dynaudio - Authentic Fidelity

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AIAIAIAIA....dette er jo veldig spennende...og litt av en introduksjon....blir jo ikke noe mindre spennende av den grunn...dette må jeg finne ut hva er for noe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har kjøpt enda, men du kan gjøre et røverkjøp på focus 220 på soundgarden. Jeg kjøpte mine der for under en uke siden, og må si jeg er veldig fornøyd med valget. Jeg var veldig usikker selv hva jeg ville kjøpe til å begynne med, men ble solgt når jeg hørte dette. Grunnen til at de er satt ned så mye er at de kun har demo høyttalere igjen. Mine så ut som de var nye, og de var ferdig innspilte (noe jeg har hørt tar veldig lang tid med DA hyttalere). Et annet pluss for meg med disse høyttalerene er at de er fryktelig plaseringsvenlige. Og selv om det er å anbefale en kraftig forsterker til disse, er ikke dette et must. jeg kjører mine på NAD 355BEE. Og du har bestemt det, så bare prøv å hør de ut for morroskyld

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardk
    Hei!

Jeg hadde et uhell med mine focus 220 i dag, og det kan dere ungå...

"noen" hadde ved en feiltagelse satt dekselet for elementene opp ned :-|
    Ramma på dekselet er slik at hvis du sette det riktig vei, så er det fritt spillerom for elementene, men opp ned, så krysser ramma rett over ett av elementene med SVÆRT LITE KLARING.

Jeg spillte høyt, med mye dypbass som vanlig, og plutselig hører jeg en lite pen lyd. Jeg fjerner dekselet, som jeg ser sto opp ned, og ser:

Gummi opphenget til membranet har fått en liten flenge på begge sider, akkurat der hvor ramma har krysset over!!
    Håvard
    Jøss noe så ergerlig.

Egentlig ganske håpløs design at det er mulig å feste fronttrekket feil veg, det burde kunne unngås ved forskjellig dimensjon på pluggene oppe og nede.
    Såpass hadde jeg forventet av slike dyre høyttalere.
    Eller at det var uproblematisk å sette trekket opp/ned (mere klaring).

Jeg ville faktisk gått til Soundgarden og spurt om mulighet for å få reparasjonen som reklamasjonssak.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynaudio Focus 220 vs Contour S.3,4 ?

Siden Soundgarden selger ut Focus 220 er de nedsatt fra 23.000 til 16.000.
    Brukte Contour S3,4 har jeg funnet brukte til 15.000.
    Skal brukes i en relativt liten leilighet hvor stua er ca 3,3x7 m.Har effektforsterker,men vil helst bruke kun Onkyo 905 som er 7x140 w i 8 ohm.
    Soundgarden mener 220 er lettere å få til,mer puchy i bassen, og er mer allround enn S3,4.
    Innspill på det verdsettes høyt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Skal brukes i en relativt liten leilighet hvor stua er ca 3,3x7 m.Har effektforsterker,men vil helst bruke kun Onkyo 905 som er 7x140 w i 8 ohm.
    Soundgarden mener 220 er lettere å få til,mer puchy i bassen, og er mer allround enn S3,4.
    Hei
    Jeg har ikke hørt Contour høyttalerene, men kjøpte nettopp Focus 220 selv, og er veldig fornøyd med dem.
    I ditt tilfelle, hvis du skal ha høyttalere til din stue, ville jeg kanskje gått for noen litt mindre høyttalere enn 220. 220 har mye trykk og bassen kan bli kanske fremtredene til tider. Jeg trur kanskje jeg ville ha vurdert 110 i ditt tilfelle. Jeg har hørt veldig mye bra om disse, og trur kanskje det er litt strammere bass i disse også.
    Ellers har jeg ingen ting negativt å si om 220. Ble overrasket over hvor plasseringsvenlige de er.
    Bare si ifra om su skulle ha noen spørsmål.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    3.4 er uansett en bedre høytaler på mange områder. bedre diskant og mellomtone. bassen i 220 syns jeg er fetere(kulere).litt mer punch på en måte, men 3.4 er litt mer virkelighetstro, noe som kan være å foretrekke.....3.4 er litt mer kresen på elektronikk og den elsker masse watt. Det er egentlig gjengs for alle dynaudio høytalere.. jo mer effekt, jo bedre presterer de.. Jeg ville uansett valgt 3.4 hadde jeg hførst hatt penger til den..

OBS: 220 er enklere å få til å spille bra i stua enn hva 3.4 er. 3.4 er litt kilen på plassering i forhold til lytteposisjon.. men når den er plassert riktig...så venter et enormt lydbildet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv for tiden Focal/Jm-lab 946 som har 2x10",og de er også svært glad i effekt.Jo mer jo bedre.De leverer masse bass når det er masse bass og lite bass når det er lite bass og spiller på alle måter korrekt.Det er vel det high-end handler om.Men jeg innrømmer noen ganger at jeg blir misunnelig på kamerater som har, unnskyld så mye for uttrykket,"dritthøyttalere" som f.eks Dali med 2x8" til ca 10.000 kr.Det låter liksom greit på alt,men setter du på litt gammel,dårlig innspilt musikk på Focalene blir det rett og slett bassfattig og utrolig kjedelig å høre på.Sikkert ikke mange som er enige med meg,men hvis de går litt inn i seg selv og tenker,så er kanskje noen enige.Har du tilkoblet Logitech Pc-høyttalere til 700 kr med en liten medfølgende sub til laptoppen,så spiller det "bra" på alt og man sitter ikke å irriterer vettet av seg på hvor dårlig det blir gjengitt.Skjønner hva jeg mener?Noen innspill på dette?
    Er noe av dette jeg mener med Focus 220 vs S3,4.
    S 3,4 spiller vel sinnsykt mye bedre på en f.eks Stockfish plate eller HD Dire Straits plate av høy kvalitet enn Focus 220,men gjør de det på en samleplate av Elvis eller til festelig lag med Metallica ?

Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •