Den store Dynaudio-tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 621
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hm, nå må jeg faktisk tenke litt her.. Jeg tror ikke jeg har hørt S3.4 nei, men er ikke 100% sikker faktisk. Jeg vet det sto ett par med S3.4 i Haugesund en stund, men står der ikke lenger nå.
    Det var synd. Men vi får vel høre litt om lytteopplevelsen alikevell?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Det var synd. Men vi får vel høre litt om lytteopplevelsen alikevell?
    Tar jeg turen innom Soundgarden i Bergen og hører på Focus 360, skal jeg absolutt skrive noen ord her i tråden om mine inntrykk

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'm looking forward to your review

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok desverre skuffe dere gutter. Turen til Bergen blir utsatt til i midten av April en gang.. Men lover å skrive noen ord, etter at jeg har fått hørt Focus 360

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei å nei å nei å nei... Og jeg som hadde gledet meg til å komme hjem fra Polar Bear VI(six)innsatsstyrke øvelse og lese denne annmeldelsen... Jaja...Da får vi jo bare se frem til April vi da..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok desverre skuffe dere gutter. Turen til Bergen blir utsatt til i midten av April en gang.. Men lover å skrive noen ord, etter at jeg har fått hørt Focus 360
    Den som venter på noe godt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill mye musikk og heng på AVforum, så går tiden fort skal dere se

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill mye musikk og heng på AVforum, så går tiden fort skal dere se
    Skal gjøre det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått focus 140 i stua på hjemlån, og bortsett fra at den passer primare I30 som hånd i hanske, synes jeg originalstanden (Dynaudio stand 1) er akkurat noen centimeter for lav for lytteposisjon i en gjennomsnittlig go' stol, diskantelementet blir for lavt, og jeg sitter krumbøyd i sweetspoten
    Kan jeg gå opp til en 6,5cm høyere stand (atacama nexus 7) uten å påvirke lydbildet negativt?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg endelig med i den fantastiske Dynaudio klubben :grin:
    Var og hentet mine Contour 3.4 i Sverige på lørdag, har akkuratt koblet de opp på en gammel jalla forsterker og kan så langt bare si :shock: :twisted: !
    Nå gjenstår det bare og finne en matchende forsterker og høre hvilke underveker de da kan skape...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Nå er jeg endelig med i den fantastiske Dynaudio klubben :grin:
    Var og hentet mine Contour 3.4 i Sverige på lørdag, har akkuratt koblet de opp på en gammel jalla forsterker og kan så langt bare si :shock: :twisted: !
    Nå gjenstår det bare og finne en matchende forsterker og høre hvilke underveker de da kan skape...
    Hegel er en god match

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Takker for det vetting...Thor ja...han er et trist kapittel....Isotek har etter ryktene og høre ha gått konkurs....Så det blir ikke noen Thor på meg :evil:

Så jeg får finne på en annen løsning...Det som gjør Thor så bra, er jo at den har et stykk Nordost Quantum i seg + at den er interkablet med Valhalla..Så jeg tenker det muligens blir en Quantum4, den burde jo gjøre jobben 3 ganger så bra(?)Quantum QX4 | Soundgarden
    og om de har det på lager:Isotek MULTI-WAY | Soundgarden
    Og en og annen strøm kabel fra nordost..
    Blir ca den samme prisen.
    Har du da tenkt å bruke Quantum4 på H200(stikkontakt vegg --> Quantum4 --> H200), og Isotek MULTI-WAY på resten?

Eller går det å gjøre det slik?: Stikkontakt vegg --> Quantum4 --> Isotek MULTI-WAY --> H200, CDP4A osv. Vil du dette bli bedre, eller vil Isotek MULTI-WAY "ødlegge" litt av det gode fra Quantum4?

Har ikke noe erfaring med nettfilter, strømrenser o.l. produkter, så er på blank is nå... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg savner tilbakemeldinger på dynaudio X16, folkeutgaven av 140, som ikke bare skulle spille dypere men også høyere ved samme utgangseffekt.

Whathifi fant det for godt å gi den fire av fem stjerner, så jeg må si at jeg er litt skeptisk siden det virker som de gir ut toppkarakterer for et godt ord.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikkontakt vegg --> Quantum4 --> Isotek MULTI-WAY --> H200, CDP4A osv. Vil du dette bli bedre, eller vil Isotek MULTI-WAY "ødlegge" litt av det gode fra Quantum4?
    Det er det jeg haddet enk til å gjøre ja.. Nå er ikke Isotek Multiway et strømfilter etter hva jeg har forstått.. Den bare har separert strøm til hver enkelt kontakt, pluss en stjerne jord(hva nå enn det bety?)

Da vil Quantum fungere på alle kontaktene til multiway istede for og kun ha den før f.eks H200.. Men dette skal jo selvfølgelig prøves og utforskes på alle mulige måter..

De sier jo også om Quantum, at den ikke trenger og være i sammenheng med anlegget.. Den kan visst bare stå i et hjørne for seg selv.. Den fjerner elektromagenetisk støy fra alt innen en hvis radius har jeg forstått..Den skal tilogmed hjelpe på nattesøvn og den får planter til å vokse fortere..Så dette er nok en fantastisk produkt...(?)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic kfsosberg: Har lurt litt på om du jobber i Soundgarden, ettersom du til stadig anbefaler produkter fra dem?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Litt off topic kfsosberg: Har lurt litt på om du jobber i Soundgarden

Skjønner du lurer på dette... Skulle så gjerne ha jobbet der.. Men nei jeg jobber ikke der..Som det står i profilen på siden av innlegget, så bor jeg i sandefjord.. Det ligger jo ikke veldig langt i fra tønsberg hvor jeg til stadighet befinner meg..Det finnes ikke mange skikkelige hifi butikker i nærheten kan du si.. Selvom jeg har reist litt rundt for og finne de rette produktene..

I tønsberg så er det jo litt å velge mellom, Tønsberg stereo senter, Cb elektro, HiFi Klubben og Soundgarden.. Jeg har kjørt litt frem og tilbake mellom disse butikkene for en stund siden, og det er ikke en butikk som kan hjelpe meg på lik måte som på soundgarden.. De fører den beste servicen og de har etter min mening de beste produktene..Og ja, jeg har hørt på det meste i den butikken.. Det er ikke bare noe jeg sier..
    Så da er det jo klart at jeg må "reklamere" for de produktene jeg mener passer for de som har div spørsmål...Enig?

Vet ikke om du har kikket på MinHifi, men som du sikkert ser, så er det bare produkter fra Soundgarden...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg haddet enk til å gjøre ja.. Nå er ikke Isotek Multiway et strømfilter etter hva jeg har forstått.. Den bare har separert strøm til hver enkelt kontakt, pluss en stjerne jord(hva nå enn det bety?)

Da vil Quantum fungere på alle kontaktene til multiway istede for og kun ha den før f.eks H200.. Men dette skal jo selvfølgelig prøves og utforskes på alle mulige måter..
    Så du mener en vil få samme kvalitet på alle Isotek Multiway-kontaktene når den er koblet til Quantum, som ved å koble bare H200 til Quantum? Ser på soundgarden sin beskrivelse at den vil virke på alle enheter som er tilkoblet strømfordeleren. Har bare den følelsen at det vil gå ut over kvalteten ved å koble en strømfordeler på Quantumen. Men igjen på den andre siden, om bare H200 er tilkoblet Quantumen, så vil vel CDP4A være det svake leddet...

Men jeg spekulerer bare, da jeg (som sagt før) ikke har noe særlig med kunnskap rundt strømfilter og strømfordelere.

Jeg er uansett veldig intressert i å høre dine erfaringer etter du har testet dette

De sier jo også om Quantum, at den ikke trenger og være i sammenheng med anlegget.. Den kan visst bare stå i et hjørne for seg selv.. Den fjerner elektromagenetisk støy fra alt innen en hvis radius har jeg forstått..Den skal tilogmed hjelpe på nattesøvn og den får planter til å vokse fortere..Så dette er nok en fantastisk produkt...(?)
    Dette hørtes litt suspekt ut... Blir nok ikke det samme som om du kobler den fysisk til anlegget. Så de mener at den bare kan stå å i et hjørne å suge til seg støy rundt om i rommet? Uansett kan kanskje dette være en "unskyldning" til den bedre halvdelen for å kunne gå til anskaffelse av en slik en:

"Kjære, etter vi har fått denne i hus, vil du kunne sove mye bedre om natten, samt plantene og blomstrene i stuen vår vil vokse mye bedre"

Hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes litt suspekt ut... Blir nok ikke det samme som om du kobler den fysisk til anlegget. Så de mener at den bare kan stå å i et hjørne å suge til seg støy rundt om i rommet? Uansett kan kanskje dette være en "unskyldning" til den bedre halvdelen for å kunne gå til anskaffelse av en slik en
    Om det har noe å si for kredibiliteten, er etter sigende Bent Holter en fan av quantum.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner du lurer på dette... Skulle så gjerne ha jobbet der.. Men nei jeg jobber ikke der..Som det står i profilen på siden av innlegget, så bor jeg i sandefjord.. Det ligger jo ikke veldig langt i fra tønsberg hvor jeg til stadighet befinner meg..Det finnes ikke mange skikkelige hifi butikker i nærheten kan du si.. Selvom jeg har reist litt rundt for og finne de rette produktene..

I tønsberg så er det jo litt å velge mellom, Tønsberg stereo senter, Cb elektro, HiFi Klubben og Soundgarden.. Jeg har kjørt litt frem og tilbake mellom disse butikkene for en stund siden, og det er ikke en butikk som kan hjelpe meg på lik måte som på soundgarden.. De fører den beste servicen og de har etter min mening de beste produktene..Og ja, jeg har hørt på det meste i den butikken.. Det er ikke bare noe jeg sier..
    Så da er det jo klart at jeg må "reklamere" for de produktene jeg mener passer for de som har div spørsmål...Enig?

Vet ikke om du har kikket på MinHifi, men som du sikkert ser, så er det bare produkter fra Soundgarden...
    He he, er ikke ment som kritikk. Var bare nyfiken.
    Fint med gode råd og tips, men det er greit med referanser fra andre produkter også.
    Er enig med deg at produktene til soundgarden er gode.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    He he, er ikke ment som kritikk. Var bare nyfiken.
    Fint med gode råd og tips, men det er greit med referanser fra andre produkter også.
    Er enig med deg at produktene til soundgarden er gode.

Vet det ikke er ment som kritikk, men jeg ser den Jeg handler bare på soundgarden om det er hifi...har også en meget god dialog med de som driver butikken, så å lytte til div utstyr nå og da er sjeldent noe problem.. Kanskje de har skjønnt forlengst at jeg er en hifiholiker og vil til stadighet pushe nytt hifi utstyr på meg..I like it:-D Kan nesten ikke gi referanser fra andre butikker, da jeg ikke orker og snakke med folk i hifi klubben og de andre i distriktet.

Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •