Den store Dynaudio-tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 32 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 621
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    ved første øyekast var den drit lekker, og det er den enda...men ved første ØREkast, så likte jeg den ikke....men samme det....den låter jo D I G G nå
    Ahh... Første ørekast ja... Trodde først du ikke syntes den var attraktiv

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Ahh... Første ørekast ja... Trodde først du ikke syntes den var attraktiv
    Joda joda. Lekker som bare det. Og attraktiv. Men kan ikke snakke høyt om det bare. Har noen stativhøytalere her som kan bli litt sjalu. [SPOILER][/SPOILER]

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda joda. Lekker som bare det. Og attraktiv. Men kan ikke snakke høyt om det bare. Har noen stativhøytalere her som kan bli litt sjalu. [SPOILER][/SPOILER]
    Hehe... Tror ikke de trenger å bli så sjalu Er jo bare griselekkert annleget ditt. Har du forresten hørt noe om Nordost Thor?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Tror ikke de trenger å bli så sjalu Er jo bare griselekkert annleget ditt. Har du forresten hørt noe om Nordost Thor?
    Takker for det vetting...Thor ja...han er et trist kapittel....Isotek har etter ryktene og høre ha gått konkurs....Så det blir ikke noen Thor på meg :evil:

Så jeg får finne på en annen løsning...Det som gjør Thor så bra, er jo at den har et stykk Nordost Quantum i seg + at den er interkablet med Valhalla..Så jeg tenker det muligens blir en Quantum4, den burde jo gjøre jobben 3 ganger så bra(?)Quantum QX4 | Soundgarden
    og om de har det på lager:Isotek MULTI-WAY | Soundgarden
    Og en og annen strøm kabel fra nordost..
    Blir ca den samme prisen.

Soundgarden har noen Thor i de forskjellige butikkene, men jeg gidder ikke kjøpe ting som er blitt brukt og dratt rundt over alt i butikkene..Vil ha nytt..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har noen Thor i de forskjellige butikkene, men jeg gidder ikke kjøpe ting som er blitt brukt og dratt rundt over alt i butikkene..Vil ha nytt..
    +1

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    +1
    +1 = Enig?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 = Enig?
    enig som bare det

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig som bare det
    jaggu sa jeg smør...det er godt å høre...Hater brukt..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaggu sa jeg smør...det er godt å høre...Hater brukt..
    Brukt er ikke gøy. Har pr. dags dato ikke handlet noe brukt, og har ingen store planer om å handle så mye brukt i fremtiden heller. Jeg skal selvfølgelig ikke si at jeg aldri skal handle brukt, men da må jeg ha sett varen "live", og studert den nøye :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 48137
    og studert den nøye :-D
    ENIG!

Fått lest testen på Dynaudio Focus 360?
    Virket veldig lovende..

Var en tur i Bergen for noen hegler tilbake..Var så heldig å få høre litt av den...Det var rett ut av esken...men ikke værst fordet...

Vedlegg 48137[

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENIG!

Virket veldig lovende..

Var en tur i Bergen for noen hegler tilbake..Var så heldig å få høre litt av den...Det var rett ut av esken...men ikke værst fordet...

Vedlegg 48137[
    Den siste testen fra Lyd og Bilde? Hm, nei.. Har ikke tatt meg tid til å lese den enda, jeg skal få ræva i gir 8)

Men, øøøyyh.. Focus 360 i Bergen?

Jeg var i Bergen for 2 helger siden, men nå ser det ut som om jeg tar meg en tur til Bergen denne helga også, da skal jeg så absolutt innom Soundgarden denne gangen. Det var planlagt at jeg skulle innom sist også, men valgte dette bort mot ett par ekstra timer i senga

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste testen fra Lyd og Bilde? Hm, nei.. Har ikke tatt meg tid til å lese den enda, jeg skal få ræva i gir 8)

Jeg var i Bergen for 2 helger siden, men nå ser det ut som om jeg tar meg en tur til Bergen denne helga også, da skal jeg så absolutt innom Soundgarden denne gangen. Det var planlagt at jeg skulle innom sist også, men valgte dette bort mot ett par ekstra timer i senga
    da er de nok litt mer innspillte enn når jeg hørte på de...da hadde de stått å spillt en halv time...lucky you...da har jo du en oppgave forran deg....kanskje lage noen notater og fortelle litt her seinere på dagen???

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se hva jeg får til. Har ikke så mange andre Dynaudio modeller å sammenligne med da, men skal gjøre mitt beste

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke sammenlikne de med Arrayene dine da?? Kanskje en litt rå match...men det går sikkert ann...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjo, hvorfor ikke? Kan vel ta en liten Dynaudio vs JBL .. 8)

Har egentlig gjort det før da, med Array 1400 & Confidence C2. Det står i tråden min en eller annen plass, men gidder ikke å leite nå. Det er vel kanskje en mer rettferdig sammenlikning enn vs Focus 360, hvertfall når det kommer til pris. Både Array 1400 og Confidence C2 har en pris på veil 80k.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg lurer på er om H4SE vil kunne drive disse "fullt ut". Begynner å snakke strømkrevende produkter når høyttalerene er spesifisert til 300w+ kontinuerlig effekt, eller når man kommer til punktet at man må vurdere effektblokker i 50k klassen i dual-mono konfigurasjon.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig det da. Har ikke fått testet Thor, men den ser jo veldig bra ut sammen med Hegelproduktene. Og den har gode specs... Så det var synd.

Liker heller ikke å kjøpe noe brukt, og vil ha alt nytt Da er jeg sikker på produktet ikke har fått tøff behandlig eller noe sånt. Kan vel si at jeg er en kontrollfrik og vil ha full kontroll over hva produktene mine har gjennomgått.

Virket veldig lovende..

Har lest testen ja, men har ikke fått hørt dem ennda Disse er nr 2 på listen over høytalere jeg vurderer. Men jeg må si jeg liker utseende til Contour S3.4 bedre. Men er veldig nysgjerrig på hvordan Contour S3.4 spiller iforhold til 360. Prismessig er det ikke store forskjellen mellom dem. Synd du bare fikk høre på dem uinnspilt... Men hvilken formening dannet du deg av dem?

Vært kjekt å få en tilbakemelding ja Du har ikke tilfeldigvis hørt Contour S3.4 og kan sammenligne med disse?

Jeg tror jeg må få kontaktet Soundgarden i Trondheim og høre om de skal ta dem inn. Det som er synd er at de ikke skal ta inn noe av Contour-serien, etter hva jeg forsto sist gang jeg var der...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett og danne seg en mening om Focus 360 når den har stått og spillt en halv time...Men sånn "rett ut av esken" så var det jo overaskende bra...Det er bare det at Dynaudio spiller så VELDIG mye bedre etter 2-300 timer med innspilling.. Mine løsnet virkelig etter 350 timer ca... Og det kunne ikke sammenliknes med hvordan den spillte rett ut av esken...

Nå er jeg litt fan av contor 3.4, for den er virkelig fantastisk..Men sånn oppimot Focus 360, så tror jeg nok ikke Contouren kan sammenliknes på bass ihvertfall...men mellomtone og diskant blir nok en annen vernden på Contour 3.4 enn på en 360..Dette blir jo litt gjettning, siden jeg ikke har hørt 360 ferdig innspillt...bare vet hvor god 3.4 er... Utseende messig så er jo Contouren overlegen da.. Focusen blir litt "back to det early 90's look" om du skjønner...
    Men det er jo ikke utseende du skal høre på...eller er det litt WAF ute å går i heimen??(vettingen)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært kjekt å få en tilbakemelding ja Du har ikke tilfeldigvis hørt Contour S3.4 og kan sammenligne med disse?

Jeg tror jeg må få kontaktet Soundgarden i Trondheim og høre om de skal ta dem inn. Det som er synd er at de ikke skal ta inn noe av Contour-serien, etter hva jeg forsto sist gang jeg var der...
    Hm, nå må jeg faktisk tenke litt her.. Jeg tror ikke jeg har hørt S3.4 nei, men er ikke 100% sikker faktisk. Jeg vet det sto ett par med S3.4 i Haugesund en stund, men står der ikke lenger nå.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett og danne seg en mening om Focus 360 når den har stått og spillt en halv time...Men sånn "rett ut av esken" så var det jo overaskende bra...Det er bare det at Dynaudio spiller så VELDIG mye bedre etter 2-300 timer med innspilling.. Mine løsnet virkelig etter 350 timer ca... Og det kunne ikke sammenliknes med hvordan den spillte rett ut av esken...

Nå er jeg litt fan av contor 3.4, for den er virkelig fantastisk..Men sånn oppimot Focus 360, så tror jeg nok ikke Contouren kan sammenliknes på bass ihvertfall...men mellomtone og diskant blir nok en annen vernden på Contour 3.4 enn på en 360..Dette blir jo litt gjettning, siden jeg ikke har hørt 360 ferdig innspillt...bare vet hvor god 3.4 er... Utseende messig så er jo Contouren overlegen da.. Focusen blir litt "back to det early 90's look" om du skjønner...
    Men det er jo ikke utseende du skal høre på...eller er det litt WAF ute å går i heimen??(vettingen)
    Regner også med 360 har et ørlite hakk dypere bass... Men tror bassen er mye mer stram og definert hos 3.4, og dermed antageligvis en bedre bass i mine ører. Men dette er også bare gjetting fra meg.

WAF-faktoren er deffinitivt til stede. I en 60 kvadrats leilighet får jeg ikke lov til ta med meg hva som helt inn av høytalere og annet utstyr. Heldigvis godtok hun H200 og CDP2A, samt at hun synes 3.4 ser bra ut i rosewood (som er fargen jeg og liker best ) Men det er ikke bare hun som synes det skal se bra ut. Utseende er veldig viktig for meg også, da jeg vil det skal se stilfult ut i leiligheten vår. Men ja, lyden er det viktigste, men den må kombineres med en stilfull finish. Derfor liker jeg 3.4 veldig godt, da den har et veldig stilfult utseende.

Side 10 av 32 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •