Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 95 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Her er link til et innvendig bilde av 99.36.

Ligner forøvrig svært lite på filtrene som er avbildet på di siste par sidene her...
    Samme type kabel,filter og komponenter som i min 99.25 av eldre type, så da hopper jeg over å legge ut bilde .

Men jeg mener faktisk jeg så i en eller annen test at de kommenterte filteret med at det var svært påkostet , og viste bilde av et filter med folie spoler ala mundorf el.

Er det mulig at de har moddet høytalere for tester ????

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Er det mulig at de har moddet høytalere for tester ????
    Jeg håper for all del ikke det!

Jeg kan ingenting om delefilter men synes at det ser ut som om det er litt kraftigere kost på dette delefilteret enn det som er i nyere 99.26.

Dog skal det sies at det ikke nødvendigvis er negativt for lyden det di har gjort med høyttalere av den nyere typen (Er vel hovedsakelig de som har fått mer avrundede kanter på diskantens bittelille waveguide?).

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er storfornøyd med mine 99.26, faktisk minst like fornøyd nå som når jeg kjøpte de (nye) for en knapt år siden. Men all denne snakkingen om forskjellige delefiltre gjør meg nysgjerrig på hvilken utgave jeg har stående.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde av delefilter i mine xtz 99.22 som vistnok skal ha et mindre påkostet filter...!

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stinker lang vei synes jeg, å putte simplere delefilter i noen ht av samme model virker kriminelt useriøst.

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til xtz å spurte om hvorfor det var forskjellige filtere på samme modell, samt hvilke komponenter som kunne ha godt av en forbedring, her er svaret:

---

Hej!

Tack för ditt email!

Filterkonstruktionen är "hemlig" och vi kan inte lämna ut specifikationerna på aktuella versioner. Det enda som egentligen går att förbättra är att byta ut elektrolytkondensatorer till filmkondensatorer. Allt annat är redan av högsta klass, och det finns enligt oss inte en chans att höra eller mäta någon skillnad genom att byta övriga komponenter. Tex används ju luftlindade spolar och MPT/MKP-kondensatorer överallt där det har varit möjligt. Resistorerna är MOX-typer med mycket bra prestanda. Men elektrolykondensatorer kan man byta i de fall dessa finns, problemet är att motsvarande filmkondensatorer blir mycket stora och faktiskt påverkar luftvolymen i kabinettet, så det är inte säkert att man verkligen får en förbättring i slutänden.

Vill man vara helt säker på att få en ljudmässig förbättring ör det lyssningsrummet man bör ge sig på.

---

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere testet,hørt eller har formeninger om den nyeste suben til XTZ.
    W12.18.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo! folkens, onkelen min er helt ny hos xtz, og han vurderer nå å kjøpe xtx 12 tommeren eller 10 tommeren, da lurer jeg på om det er stor forskjell mellom disse? subben skal brukes mest til film og noe musikk også, de kjøres av en pioneer vsx 916 med jbl høyttalere i front og center, han sitter ca 3 meter fra frontene og skjermen, bør han slenge på en ekstra 1000kr for 12eren? og hvilke kabler trenger man til den subben? altså vanlig subwoofer signalkabel samt Y-splitt kabel stod det noe om på surround.no, hvorfor trenger man denne og hvor kobles denne inn? funker det ikke med bare en vanlig signalkabel?

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    og hvilke kabler trenger man til den subben? altså vanlig subwoofer signalkabel samt Y-splitt kabel stod det noe om på surround.no, hvorfor trenger man denne og hvor kobles denne inn? funker det ikke med bare en vanlig signalkabel?
    Det holder med en enkel coaxial, men dersom du setter på en y-splitt på inngangen på suben skal du ifølge bruksanvisningen kunne få en økning på 7 dB... Regner med at det er sub pre out på pioneer forsterkeren, så da vil dette være den beste løsningen.. Om de +7dB er ønskelig eller ikke får være en smakssak..

Det er også mulighet for å koble suben til forsterkere uten sub pre out, enten via fullrange høyttalerinnganger på suben eller vanlig stereo pre out på recieveren..

Personlig har jeg 99W12.16 i en liten stue(se min hjemmekino), og har ikke angret et sekund på at jeg investerte en ekstra tusenlapp på 12" framfor 10"..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo! folkens, onkelen min er helt ny hos xtz, og han vurderer nå å kjøpe xtx 12 tommeren eller 10 tommeren, da lurer jeg på om det er stor forskjell mellom disse? subben skal brukes mest til film og noe musikk også, de kjøres av en pioneer vsx 916 med jbl høyttalere i front og center, han sitter ca 3 meter fra frontene og skjermen, bør han slenge på en ekstra 1000kr for 12eren? og hvilke kabler trenger man til den subben? altså vanlig subwoofer signalkabel samt Y-splitt kabel stod det noe om på surround.no, hvorfor trenger man denne og hvor kobles denne inn? funker det ikke med bare en vanlig signalkabel?
    Til film tror jeg nok han burde gå for 12"en, for så vidt jeg har skjønt skal denne gå noe dypere enn 10"en. Til musikk tror jeg kanskje 10"en kan være vel så god, men jeg har ikke hørt denne selv.

Y-splitt er vel egentlig ikke nødvendig, da du bare kan skru opp litt ekstra på gainen på forsterkeren til subben.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahaan, så med andre ord trenger han bare en vanlig subkabel, og det lønner seg å gå for 12 en istedetfor 10 en når det bare er en tusenlapp som skiller dem egentlig, man får mye mer ved 12eren altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahaan, så med andre ord trenger han bare en vanlig subkabel, og det lønner seg å gå for 12 en istedetfor 10 en når det bare er en tusenlapp som skiller dem egentlig, man får mye mer ved 12eren altså?
    Korrekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens!

Lurte på om noen her har erfaringer med XTZ 93.23 eller 93.22?
    Åssen er det å bruke et par 93.23 eller 93.22 forran og et likt par til bakhøyttaler? Har en XTZ 99 W12.16 også vil jeg gjerne ha noen fronthøyttalere og mulig resten av surround system fra XTZ.

Har søkt litt rundt, men har ikke fått noen treff, så setter pris på svar!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Angående disse delefilterne. Jeg tror ikke det spiller noen rolle hva slags layout og komponenter de består av. Det er selvfølgelig høy kvalitet på alle sammen og høyttalerne låter jo strengt talt uforskammet bra uansett delefilter!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    :-D

åpnet min 99.25 som jeg kjøpte brukt, den har et annet og mye mer komplisert filter , bedre intern kabling med loddede koblinger til terminaler ...
    Bilde kommer senere i kveld .

planen nå er egentlig at jeg skal til oslo i morgen , så jeg tar med et 99.26 filter , leverer det til eltek og spør om de kan anbfale en fornuftig oppgradering (både kabel og komponenter ) , og en over the top oppgradering :-D bare for å se hva det vil koste .
    satser på at de kan gi meg et svar til onsdag

Hei Kappel
    har du fått noe prisoverslag på delefilteroppgradering/er ?
    Mvh Jan I

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arvid André
    Hallo folkens!

Åssen er det å bruke et par 93.23 eller 93.22 forran og et likt par til bakhøyttaler? Har en XTZ 99 W12.16 også vil jeg gjerne ha noen fronthøyttalere og mulig resten av surround system fra XTZ.

Jeg ville absolutt hatt noen foran som var kraftigere enn bakhøyttalerene. Er jo foran mesteparten av lyden kommer.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arvid André
    Hallo folkens!

Hei Arvid,

99.36 er jo veldig bra høytallere.har du hørt de før?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, denne tråden er altfor lang til at jeg orker å lese gjennom hele..

Jeg er en tidligere Klipsch Eier som skal ha nytt anlegg og vil derfor prøve ett nytt merke i samme slengen.. har hatt rf82 tidligere og er glad i masse bass og trykk, men vil samtidig ha en varm og god lyd

Hvilken xtz ville være det beste valget for meg? må kunne tåle litt volum..
    Skal også ha subber med tiden

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei Kappel
    har du fått noe prisoverslag på delefilteroppgradering/er ?
    Mvh Jan I
    Jada , leverte på eltek på mandag , de mente det var klart rom for forbedringer , skal legge ut tegninger og komponentliste så fort jeg rekker .
    De nevnte bla at den ene kondensatoren som er brukt har en såpass stor slingring i tolleranse at den kunne risikere å "bomme" på den peaken som exel elementet har mellom 3 og 4000 hz (peak på ca 15db) .
    pris , 1396 for en rimelig oppgradering og 2300 for max (pr par)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en rimelig oppgradering så fremt en hører forandringen.

Side 95 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •