Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 94 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2813
    Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja,ok. Og i mitt oppsett vil plassering av sub nr.2 være på motsatt kortvegg tilsvarende den i frontrekka.

Stemmer det ?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at XTZ har en12.18 passiv sub med element fra Peerless xxls serien.
    Vil denne sammen med Sub amp 1 være et bedre valg enn w12.16 ?

Hva vil forskjellen være ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    kan vincent 236mk være en god match til xtz 99.26? noen som har erfaringer?
    Ja, det vil eg tro er en veldig god match. Eg har en vincent sv-226 som også er en hybrid forsterker slik som denne 236, men litt mindre effekt (2x100)
    Sammen med mine xtz 99.22 med bånddiskant låter det veldig flott i mine ører, passer veldig godt sammen.
    Denne 226 på 2x100w har krefter i massevis til mine xtz som har en følsomhet på 88db, så mangel på power vil ikke bli noe problem med denne 236mk.
    Håper dette kan være til hjelp
    mvh
    Terje

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en Onkyo 707 sterk nok til å drive to 99.36?
    Skal starte med fronter og bygge ut til 5.1 etter hvert 8)
    Jeg har sett for meg at jeg kobler på en effektforsterker når jeg får tak i flere ht
    Er dette en bra løsning eller bør jeg kjøpe en større reciever??

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Her er bilde av delefilteret i 99.26. ser ikke så rått ut gjør det vel ???
    noen som har forslag til evt oppgraderinger ?????
    Jeg hadde en av de første 99.26 som kom til landet. Den var utstyrt med delefilter av høyere kvalitet. Større spoler osv. Filteret var fordelt over 2 kretskort om jeg ikke husker feil. Høyttalerkabelen som var brukt innvendig var også noe helt annet enn de lakrissnørene der.. Så her har nok XTZ vært fremme med sparekniven.

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Ja, det vil eg tro er en veldig god match. Eg har en vincent sv-226 som også er en hybrid forsterker slik som denne 236, men litt mindre effekt (2x100)
    Sammen med mine xtz 99.22 med bånddiskant låter det veldig flott i mine ører, passer veldig godt sammen.
    Denne 226 på 2x100w har krefter i massevis til mine xtz som har en følsomhet på 88db, så mangel på power vil ikke bli noe problem med denne 236mk.
    Håper dette kan være til hjelp
    mvh
    Terje
    Det hjalp veldig.. da ble valget veldig mye enklere.. da blir det xtz 99.26 og vincent 236.
    Har allerdere laget stativer til disse som er fylt med stålsand.. vekt på 36kg per stativ.. så skal nok ihvertfall stå stødig og fint

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også å ha sett et bilde av filteret med bedre deler
    (skal ikke si at det var 99.26 , men det var en xtz høyttaler. )
    Noen som har moddet filtrene til noen XTZere?
    Mvh Jan I

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her, hadde vært veldig interessant å se på om det har noe for seg å bytte til bedre komponenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av delefilteret i 99.26. ser ikke så rått ut gjør det vel ???
    noen som har forslag til evt oppgraderinger ?????
    Hei kappel
    Har du enda disse filtrene demontert?
    i så fall,kan du sjekke verdier på de forskjellige komponentene
    (fargekoder også da de var vanskelig å se)
    Mvh Jan I

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei kappel
    Har du enda disse filtrene demontert?
    i så fall,kan du sjekke verdier på de forskjellige komponentene
    (fargekoder også da de var vanskelig å se)
    Mvh Jan I
    Jeg er også rimelig sikker på å ha sett bilder av filtre med krem komponenter før.

Det som nå er interesant er hvordan dagens XTZ er i forhold til de som vant tester i alle magasiner , og om hvor stuerent det er av surround.no og fyndbørsen å i det hele tatt bruke disse testene hvis en så vesentlig endring som her kan være gjort er faktum.

Og hva med bruktpris på nye og litt eldre feks 99.26 hvis disse har vesentlig bedre filtre og kabling ?

Noen som har et par de vet er litt "eldre " som gidder å skru ut elementet og sjekke ????

Kan godt prøve å lage en skisse av kobling og verdier på komponentene (har da tross alt elektrobakgrunn :O), men skal bort på jobb så det blir ikke før på torsdag er jeg redd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært flott kappel,får ikke mine høyttaler før Torsdag (etter sporing)så det passer godt

Det hadde vært supert om noen som har en "gammel" 99.26 og sjekket filteret
    (og gjerne tatt bilder også)

Mvh Jan I

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    The End, det er litt kraftige saker er det ikke (DIY?), med en god rørforforsterker så kan du være i mål du

Nå har jeg mer erfaring med rørforsterkere i gitarrigger en i hifi settinger. Men hvis noe av det jeg opplever med rør amper når jeg spiller er tilfelle i hifi, så finnes det mye forskjellige der også.
    Så det må fortsatt matches bra. Men kjenner ikke den forforsterkeren du har, men du vet sikker hvilken lydsignatur den har, og hvordan det går sammen med The End. Uansett, lykke til og fortell oss hvordan det låter når du kommer så langt.

Men må du bytte rør like ofte som jeg gjør i gitarampene mine, i hjemme rørforsterkere? Det er ganske ofte (for og beholde den krispe attaken i preampen - effektrørene er ikke så lyd følsomme og holder lenger).

Beklager sent svar her mjusiker´n
    hadde hoppet over dette innlegget.
    The end er en selvbyggforsterker som kunne bygges i flere utgaver /effekter.
    Min er en 125W sak med god strømforsyning. Synes 125Wattern låt bedre i toppen enn de med større effekt.
    Ang. rør forforsterker så er dette akkurat kjøpt av meg,så jeg har ikke mye erfaring. MEN det låter utrulig bra i combo med the end.
    Hvor lenge rørene varer har vel også litt med hvilket fabrikat en har.
    De jeg har nå skal være russiske NOS rør (uten at jeg har sjekket dette)
    Har 2 stk The end millenium så jeg har mulighet for biamping når jeg får 99.26.
    Vel egentlig triamping med W10.17P og BASH 300S forsterkerne

Mvh Jan I

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av delefilteret i mine 99.26. Ikke så store forskjeller, men større kondensator ihvertfall. Synes det er rart at de har forskjellige komponenter i tilsynelatende samme høyttaler.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torbjs
    Ikke så store forskjeller, men større kondensator ihvertfall. Synes det er rart at de har forskjellige komponenter i tilsynelatende samme høyttaler.
    En kjapp mail til XTZ burde gi svar på det spørsmålet. De pleier å være raske til å svare på henvendelser.

info@xtz.se

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Det har vært flott kappel,får ikke mine høyttaler før Torsdag (etter sporing)så det passer godt

Det hadde vært supert om noen som har en "gammel" 99.26 og sjekket filteret
    (og gjerne tatt bilder også)

Mvh Jan I
    åpnet min 99.25 som jeg kjøpte brukt, den har et annet og mye mer komplisert filter , bedre intern kabling med loddede koblinger til terminaler ...
    Bilde kommer senere i kveld .

planen nå er egentlig at jeg skal til oslo i morgen , så jeg tar med et 99.26 filter , leverer det til eltek og spør om de kan anbfale en fornuftig oppgradering (både kabel og komponenter ) , og en over the top oppgradering :-D bare for å se hva det vil koste .
    satser på at de kan gi meg et svar til onsdag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

åpnet min 99.25 som jeg kjøpte brukt, den har et annet og mye mer komplisert filter , bedre intern kabling med loddede koblinger til terminaler ...
    Bilde kommer senere i kveld .

planen nå er egentlig at jeg skal til oslo i morgen , så jeg tar med et 99.26 filter , leverer det til eltek og spør om de kan anbfale en fornuftig oppgradering (både kabel og komponenter ) , og en over the top oppgradering :-D bare for å se hva det vil koste .
    satser på at de kan gi meg et svar til onsdag
    Utrolig at det er så store forskjeller på filtrene.
    Men at du tar med filtrene til Eltek er jo kjempe.
    Da slipper en jo å tenke mer på dette ;o)
    Mvh Jan I

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Jeg har kjøpt 99.36 brukt og har altså skrudd opp platen på baksiden og kikka inn og det filteret man der ser er helt annerledes enn hva som er tatt bilde av her. Det ligger bilder ute av gamle filter på et svensk forum, men jeg husker ikke hvem i farten. Bass/Mid og Diskant delen skal jo være lik i 99.36 og 99.26.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til et innvendig bilde av 99.36.

Ligner forøvrig svært lite på filtrene som er avbildet på di siste par sidene her...

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar her mjusiker´n
    hadde hoppet over dette innlegget.
    The end er en selvbyggforsterker som kunne bygges i flere utgaver /effekter.
    Min er en 125W sak med god strømforsyning. Synes 125Wattern låt bedre i toppen enn de med større effekt.
    Ang. rør forforsterker så er dette akkurat kjøpt av meg,så jeg har ikke mye erfaring. MEN det låter utrulig bra i combo med the end.
    Hvor lenge rørene varer har vel også litt med hvilket fabrikat en har.
    De jeg har nå skal være russiske NOS rør (uten at jeg har sjekket dette)
    Har 2 stk The end millenium så jeg har mulighet for biamping når jeg får 99.26.
    Vel egentlig triamping med W10.17P og BASH 300S forsterkerne

Mvh Jan I
    Helt i orden

Min erfaring med rør er at det går veldig på antal timer spillt, så du bør sjekke litt på det og følge med på tiden de står og "koker". A og A/B har også mye å si da det ligger spenning på hele tiden på klass A (brukes opp raskere en A/B). Men dett finner du ut av på andre tråder her på forumet

125w bør være kjempe bra på 99.26, gled deg. Jeg fikk Densen Beat 300 i hus og det var virkelig en natt og dag oplevelse for meg og mine 99.26.

Du må fortelle oss hvordan det låter når du får prøvekjørt det. Husk lang innspillingstid på 99.26. Noen sier 50 timer, jeg syns det var lite og de kom ikke helt igang før jeg hade brukt nesten det dobble av tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Helt i orden

Min erfaring med rør er at det går veldig på antal timer spillt, så du bør sjekke litt på det og følge med på tiden de står og "koker". A og A/B har også mye å si da det ligger spenning på hele tiden på klass A (brukes opp raskere en A/B). Men dett finner du ut av på andre tråder her på forumet

125w bør være kjempe bra på 99.26, gled deg. Jeg fikk Densen Beat 300 i hus og det var virkelig en natt og dag oplevelse for meg og mine 99.26.

Du må fortelle oss hvordan det låter når du får prøvekjørt det. Husk lang innspillingstid på 99.26. Noen sier 50 timer, jeg syns det var lite og de kom ikke helt igang før jeg hade brukt nesten det dobble av tid.
    Han jeg kjøpte forforsterkeren av har flere rør liggende,så det kan jo hende jeg kjøper disse for å teste med andre rør.
    Bruker selv noen 4" excel magnesium elementer i mine ombygde Kef Baileys
    og disse måtte over 150 timer for å "blomstre opp" så er nok overbevist om at det er lang innspillingstid ja.
    Kan jo også si at jeg har flere effektforsterkere,men tror nok at det blir The endene som blir stående i musikkstua.
    har pr.nå: 2 stk emotiva XPA-3 samt en 2X80W zappulse (selvbygd)
    samt en NAD 912 så en har jo litt å velge i
    Mvh Jan I

Side 94 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •