Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 92 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er surround.no raske til å sende bestilte varer?
    Mvh Jan I

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Og da var de avbildede høyttalerne og wooferne bestilt.
    Skal bruke en The end Millenium til topp og 2 stk Bash 300 til bassene
    Håper ikke dette blir helt feil
    Mvh Jan I
    Det høres bra ut Meld ifra når du har testet, vi venter i spenning

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg koblet opp Densen Beat-300 på frontene (99.26), woops så var det masse trøkk i høytalerne. Hele registeret, men mest markant nedre mellomtone og bass meldte seg på laget. Veldig morsomt.
    Får ikke lytte skikelig før til helgen, men det var en forandring som så langt fryder
    Den er på 2x100w i 8ohm, men det er helt klart bra med strøm her og frister til bi-amping

Lytter litt i surround nå, og det virker som hele anlegget har fått støre lunger, veldig morro dette. Anleget er som følger nå. NAD T754 surroundreceiver, NAD T535 DVD, altibox fibernett HD-tv, XTZ 99.26/25 i front, Dali W2 bak, B&W PV1 subb.

Kommer tilbake med en mer utfyllende tilbakemelding til helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er det noen her som måtte betale frakt på forskudd for bestilling av disse høyttalerne?
    Fikk nå en mail med beskjed om å betale 1800,- på forskudd for frakt/returfrakt.
    Er det andre her som har måttet gjort dette?
    Mvh Jan I

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trakk korte på fyndbørsen, allt på forskudd, inkl. frakten.

Retur frakt, nei det betalte jeg ikke for.

Hvordan Surround gjør det er jeg ikke sikker på, men penger-pølse prinsippet gjelder sikker der også

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kidsa i seng og kona ute en tur. Far kan med andre ord kose seg med lyd

Å fore 99.26 med skikkelige watt bør være pålagt. Jeg har forsøkt 3 varianter nå, og de går som følger:

1. NAD 542 CD - Cambridge Azur 640v2 (2x75w) - 99.26 = låter skikkelig pent, men har lunger som en kols-pasient (no offence patients og manufacturer).

2. NAD 542 - NAD T754 (2x90w i stereo) - 99.26 = Bedre en over, helt klart, men måtte bruke subb for å få fyllt på i bunn (ikke partybass, men for å hjelpe lydbildets helhets inntrykk).

3. Som over, men med Densen Beat-300 (2x100w) som effektforsterker = Der våknet 99.26 til liv. Den ble rett og slett stor i lydbildet. Nydelig bass, resten er knall bra også. Det var litt natt og dag dette.

Nest forsøk blir som følger:
    NAD 542 cd - Cambridge Azur 640v2 - Densen beat-300 - 99.26 = Her skal jeg teste biamping/biwirer med disse to forsterkerne og ren pre/power løsning. Tenker det blir naturlig å teste begge effektforsterkerne på bass/diskant å se hvordan det låter. Jeg får i hvertfall 2x100 watt fra Densen og 2x75 fra 640'n, det kan gi positive utslag. Dette kommer jeg tilbake på om litt.

Etter det så blir det vel 50-60 kilo med watt, så rett på galehuset

Jeg stemmer for kontant støtte til de som ikke har råd til mer watt og eier XTZ 99.26. Det går jeg til valg på, vi har råd i Norge, skulle bare mangle.
    Dead serious:-D

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at her trengs litt tyngde på forsterkersiden for å få maxet 99.26'enes potensiale. Jeg er ute etter en forsterker til mine, og har sett på XTZ sine egne.

Er det noen som har testet AP100 opp mot den integrerte A100? Er dette samme effektdel, eller har de som det står på fyndbørsens sider "gjort noen forbedringer"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var forskuddsbetaling for frakt + eventuell returfrakt betalt.
    Håper bare surround.no klarer å sende før helga,slik at jeg har de til neste helg. (kan gå tregt med posten da jeg bor i NordNorge)

Er det noen som har prøvd å biampet 99.26 ?
    Mvh Jan I

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zepticon
    Har hørt at Yamaha er blandt de bedre på Surround forsterkere mellom 5-20 laken. er selv strålende førnøyd med min.
    Disser ikke Yamaha, kjenner ikke til dem npe særlig. Tenker kun på at høytalerpakken trenger litt forsterker, og den virket litt klein. Hvordan du får 7x130w ut fra 12 kg, er det jeg setter spørsmål ved.
    Jeg vet det skjer ting på forsterkerfronten (heldigvis) og man nå får digitale saker som er lettvektere, men leverer vanvittig med watt, men de er greit dyre.
    Mine referanser er mitt eget anlegg her hjemme. NAD T754 på 6x70w, alle kanaler drevet sammtidig - 2x90w i stereo. Den veier 20,5kg. Cambidge 640 på 2x75 (litt kleine)w, 7kg. Densen beat-300 effektforsterker 2x100w, 10kg.
    Jeg skjønner det er forskjell på produkter. Lurer bare på om det holder mål i forhold til specsa, og høytalerpakken som er tenk.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Da var forskuddsbetaling for frakt + eventuell returfrakt betalt.
    Håper bare surround.no klarer å sende før helga,slik at jeg har de til neste helg. (kan gå tregt med posten da jeg bor i NordNorge)

Er det noen som har prøvd å biampet 99.26 ?
    Mvh Jan I
    Jeg biampet mine 99.36 piano med Onkyo 876 tidligere.
    Resultat:Mye bedre kontroll,mere åpent lydbilde.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n

Å fore 99.26 med skikkelige watt bør være pålagt.
    Det er helt sikkert. Etter jeg solgte Abrahamsen V4.0 for et par uker siden har jeg latt Onkyoen drive 99.26ene.. Mistet en hel del av lyttegleden i "pure audio" da.
    Nå har jeg koblet opp min nye Emotiva XPA-3 og lyttegleden er tilbake.
    26KG amerikanske muskler sparker virkelig liv i disse små høyttalerene..

Ellers virker Emotivaen en tanke lysere enn Abrahamsen, men heller fortsatt mot det varme.
    Storfornøyd sålangt...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Det er helt sikkert. Etter jeg solgte Abrahamsen V4.0 for et par uker siden har jeg latt Onkyoen drive 99.26ene.. Mistet en hel del av lyttegleden i "pure audio" da.
    Nå har jeg koblet opp min nye Emotiva XPA-3 og lyttegleden er tilbake.
    26KG amerikanske muskler sparker virkelig liv i disse små høyttalerene..

Ellers virker Emotivaen en tanke lysere enn Abrahamsen, men heller fortsatt mot det varme.
    Storfornøyd sålangt...
    Så gøy det er med lyd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gøy det er med lyd
    Ingen tvil om det. Er virkelig fornøyd med 99.26ene. Disse blir nok stående en stund til..

..... I alle fall til jeg tar meg råd til et par Gallo Ref 3.1 (eller 3.5)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Ingen tvil om det. Er virkelig fornøyd med 99.26ene. Disse blir nok stående en stund til..

..... I alle fall til jeg tar meg råd til et par Gallo Ref 3.1 (eller 3.5)
    Mine også, flytter litt rundt på ting, men er i øyeblikket ett sett med høtalere kort. Har lyttet til Dali ikon 2/5/6 og mentor 2 til lytterommet i loftstua, men syns det blir mye for mentor 2, som låter best av de jeg har prøvelyttet, særlig når jeg har 99,26 og kan sammenligne med dem. Det er det vrient å dobble prisen, få døvere finish og lydmessig er de veldig like. Hvem som er "best" er vrient å si, men kjørt på samme lydkilde tror jeg 99.26 tar innersvingen. Mentor har en mye større kasse, det kan ha noe å si.

Mitt poeng, med 99.26 på markedet er det utrolig vanskelig å se bort fra dem når man skal ha litt snasne stativhøytalere som spiller råtta av samtlige konkurenter i samme pris klasse, og gir en god kamp til de over. Skulle skrevet reklame tekst for XTZ jeg

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange skriver at 99.26 bør fòres med mange watt. Har lenge hatt innkjøpsplaner for 99.26 som frontsett, men sitter på en Pioneer LX51 receiver. Er denne kraftig nok til å drive disse høyttalerne akseptabelt?!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Ser mange skriver at 99.26 bør fòres med mange watt. Har lenge hatt innkjøpsplaner for 99.26 som frontsett, men sitter på en Pioneer LX51 receiver. Er denne kraftig nok til å drive disse høyttalerne akseptabelt?!
    Du kan helt fint drive 99.26 med din LX51. Du har jo mulighet til å biampe de også, om du ikke bruker surround back kanalene på din receiver.

Men du vil også oppleve å få et betydelig "større" lydbilde om du gir de mer effekt; enten større receiver eller effekttrinn.
    Din LX51 har jo pre-out for alle kanaler, så muligheten er der.

Kjøp høyttalerene først, så kan du jo supplere med mer effekt om du føler for det.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kidsa i seng og kona ute en tur. Far kan med andre ord kose seg med lyd

Å fore 99.26 med skikkelige watt bør være pålagt. Jeg har forsøkt 3 varianter nå, og de går som følger:

1. NAD 542 CD - Cambridge Azur 640v2 (2x75w) - 99.26 = låter skikkelig pent, men har lunger som en kols-pasient (no offence patients og manufacturer).

2. NAD 542 - NAD T754 (2x90w i stereo) - 99.26 = Bedre en over, helt klart, men måtte bruke subb for å få fyllt på i bunn (ikke partybass, men for å hjelpe lydbildets helhets inntrykk).

3. Som over, men med Densen Beat-300 (2x100w) som effektforsterker = Der våknet 99.26 til liv. Den ble rett og slett stor i lydbildet. Nydelig bass, resten er knall bra også. Det var litt natt og dag dette.

Nest forsøk blir som følger:
    NAD 542 cd - Cambridge Azur 640v2 - Densen beat-300 - 99.26 = Her skal jeg teste biamping/biwirer med disse to forsterkerne og ren pre/power løsning. Tenker det blir naturlig å teste begge effektforsterkerne på bass/diskant å se hvordan det låter. Jeg får i hvertfall 2x100 watt fra Densen og 2x75 fra 640'n, det kan gi positive utslag. Dette kommer jeg tilbake på om litt.

Da er følgende testet:

NAD 542 cd - Cambridge Azur 640v2 som preamp og biamp på diskant - Densen Beat 300 biampet på bass - XTZ 99.26 = Det låter stort og åpent og det går en rett aksel ned i lydbildet. Diskanten er litt krispere en på eksemplene over, den er kansje litt i det skarpeste på LIVE platen jeg hører på nå.

Jeg byttet på effektforsterkerne i samme oppsett = litt mindre kontant og klar bass/nedre mellomtone, men en flott diskant, veldig bra.

Da gjenstår det bare å prøve 640'n som ren pre, og Densen som ren effekt for hele registeret.

Jeg kommer tilbake.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er følgende testet:

NAD 542 cd - Cambridge Azur 640v2 som preamp og biamp på diskant - Densen Beat 300 biampet på bass - XTZ 99.26 = Det låter stort og åpent og det går en rett aksel ned i lydbildet. Diskanten er litt krispere en på eksemplene over, den er kansje litt i det skarpeste på LIVE platen jeg hører på nå.

Jeg byttet på effektforsterkerne i samme oppsett = litt mindre kontant og klar bass/nedre mellomtone, men en flott diskant, veldig bra.

Da gjenstår det bare å prøve 640'n som ren pre, og Densen som ren effekt for hele registeret.

Jeg kommer tilbake.
    Og vi har en vinner 8) Dette var en meget heldig og morrsom løsning. Diskanten er knall bra kjempe luftig,oppløst og detaljer i massevis, kler bånddiskanten bra som f. Mellomtone er krystall klar og lun samtidig (litt som diskanten) begyner å lukte på B&W FST? Bassen er vell balansert og rask, mye når det skal og tørr som snus når innspillingen sier det.
    Hører på LIVE fortsatt og skarp trommen er en fryd, sammen med vokalen som er mitt i mellomtone registeret og slåss om oppmerksomheten uten problem. Basstrommen og bassgitaren skiller seg fint ut helt i bunn, ingen problem med å høre strengene vibbe her, luften fra basstrommen puster flott i bunn. Det er en klar seperasjon på alle instrumenter og det er MYE på denne platen, de har pøset på med mye perc og andre instrumenter.

Dette var rett og slett ett bra budsjett oppsett av en gypsy rigg

Men må si jeg nå er litt sugen på å teste Densen Beat 200 preampen, det kan bli flott på XTZ 99.26. og en baet 300 til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket oppsett var egentlig en vinner?
    Ble ikke klok på dette ;o)

Forresten disse skruene som er brukt for å feste høyttalerelementene,
    Er disse rene treskruer eller er det maskinskruer med islagsmutter?

Mvh Jan I

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg kjører en Yamaha RXV3900 på mitt oppsett som består av 99.26 front 99.25 center 93wmt surr. Den skal levere 7X140 liksom watt i 8ohm (forstå det den som vil siden max strømtrekk på forsterkeren er 500W???) Synes det fungerer veldig bra..... Men jeg har ingenting å sammenligne med. Ser her at alle snakker om effekt forsterker på desse høytalerene så derfor lurer jeg på om dette er noe jeg burde satse på??
    Er jo ikke misfornøyd eller noe, men alltid nysgjerrig på om det kan bli bedre8)

Mvh: Olav

Side 92 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •