Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 9 av 141 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2813
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da har jeg byttet terminalbroene på mine 93wmt, lagde meg noen kjappe diy jumpers, funker fett! hører ikke det døyt forskjell, men det viste jeg jo fra før.

men det ser mye bedre ut ialfall!

bilde:

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av XTZ 99.26 i Fidelity 31

Er det noen som har Fidelity 31 med testen av XTZ 99.26 på side 64? Hadde vært utrolig kjekt om noen kunne lage en fargescan av denne og legge ut på nettet, eventuelt sende meg på mail.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi... Etter at Cambridgen forsvant har høyttalerne støvet ned (JA jeg banner i kirken..) men fikk tatt meg sammen og koblet til recievern min (AVR 255 fra H/K)... Det var faktisk en haug med mer detaljer i lydbildet, stereoperspektivet åpnet seg litt mer.. Men bassen var helt fraværende. Jeg vet disse er gode for mer med litt mer watt.

Så det jeg skal gjøre nå er å stikke til Soundgarden om akkurat to uker og peke på Hegel H1.

Noen som har en formening om hva jeg kan vente meg? Vil ha mer detaljer og mer punch i bassen - vanskelig å ikke bli hekta!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på hvordan xtz spiller høyt sitter å vuderer et par xtz høytalere men vet ikke helt, liker å vite at det går ann å skru opp volumet og ta en fest osv, men skal også spille pent med litt punch, har hadd klipsch før og lurer på å kjøpe meg et nytt par , men vet ikke hvordan desse xtz høytalerne er?? noen som har noen erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.36 til fest og hverdag..

Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    lurer på hvordan xtz spiller høyt sitter å vuderer et par xtz høytalere men vet ikke helt, liker å vite at det går ann å skru opp volumet og ta en fest osv, men skal også spille pent med litt punch, har hadd klipsch før og lurer på å kjøpe meg et nytt par , men vet ikke hvordan desse xtz høytalerne er?? noen som har noen erfaring?
    Sjekk tester her:

XTZ | Sound in Balance • Pressrum

Test av XTZ 99.36 legges ut snart står det. Ble testet i danske High Fidelity 6/2008 med godt resultat.

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Har selv 99.36 og kan skrive under på at det er nok av punch.
    Har en kompis som har rf-82 og jeg mener det er mer "trøkk" i xtzene mine, vi bruker samme forsterker (onkyo 805)
    Men en annen ting er om det spiller like høyt, syns det spiller høyt nok for meg hvertfall - men klipsch Skal vel være overlegne hva volum gjelder.
    Håper du ble litt klokere, over og ut:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

hvordan tror dere et par XTZ 99.26 og et par 99 W10.17P spiller sammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan tror dere et par XTZ 99.26 og et par 99 W10.17P spiller sammen?
    Jeg har dette oppsettet på en pioneer vsx-lx50 og det spiller overraskende bra. Det ser ikke dumt ut heller :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morrari
    Jeg har dette oppsettet på en pioneer vsx-lx50 og det spiller overraskende bra. Det ser ikke dumt ut heller :wink:
    bi-amper duda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bi-amper duda?
    nei

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt ubrukelig å selge høytalere uten at folk har mulighet til å høre på dem? Jeg sitter å har lyst til å høre 99.36, men hvordan skal jeg få til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lytte til 99.36

Sitat Opprinnelig postet av Session
    Det er jo helt ubrukelig å selge høytalere uten at folk har mulighet til å høre på dem? Jeg sitter å har lyst til å høre 99.36, men hvordan skal jeg få til det?
    Man kan vel prøvelytte hos Surround.no - Høyttaler spesialisten på Skedsmokorset, eller man kan lytte hos en av de etterhvert mange som eier disse, eller man kan kjøpe med 2 ukers returrett..

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som bor på Østlandet. Kjøpte for så å levere tilbake synes jeg er umoralsk. Men å høre hos noen andre hadde ikke vært dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bi-amper duda?
    Sitat Opprinnelig postet av morrari
    nei

Det burde du definitivt se å få gjordt. Jeg har Onkyo 705, og det ble en helt annen verden når de fikk mer strøm. Har nå spillt inn mine (99.26) og er storfornøyd. Har tom børstet støv av cd samlingen - ikke bare hjemmekino lenger:-)

Mvh
    Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question XTZ 99.26 + Hegel H1mk4 = sant?

Lurte på om noen har testet denne komboen? Hegel'en ligger jo til svært pen pris på Soundgarden nå...
    Evt kommentarer på mulig match her...

Systemet skal spille rock i stor grad.

Tillegg:

Dette skal stå på stua så hadde tenkt å unngå dvd + cd-spiller med en gang. Men en Cambridge 540D v2 har fått mye skryt. Any ideas?

Totalpris her blir vel rundt 16k...

Og der så jeg posten til PianoBlack :P - anyways...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivil
    Lurte på om noen har testet denne komboen? Hegel'en ligger jo til svært pen pris på Soundgarden nå...

Systemet skal spille rock i stor grad.

Tillegg:

Dette skal stå på stua så hadde tenkt å unngå dvd + cd-spiller med en gang. Men en Cambridge 540D v2 har fått mye skryt. Any ideas?

Totalpris her blir vel rundt 16k...

Og der så jeg posten til PianoBlack :P - anyways...
    lurer litt på det samme,har nettoppkjøp en h1 og vuderer etpar xtz

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Det burde du definitivt se å få gjordt. Jeg har Onkyo 705, og det ble en helt annen verden når de fikk mer strøm. Har nå spillt inn mine (99.26) og er storfornøyd. Har tom børstet støv av cd samlingen - ikke bare hjemmekino lenger:-)

Mvh
    Stig

ttt 8-)

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivil
    Jeg har også vurdert denne kombinasjonen etter at Hegel forsterkeren kom på tilbud. Eventuelt med Primare I21 eller Cambridge Audio 840A. Lurer mye på om disse kan tilby nok strøm.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Får vel komme med min vurdering av 99.26. Resten av utstyret jeg bruker består pr i dag av Xindak Muse Deluxe 1.0, NAD C370, XTZ 99 W12, Supra/Nordost kabler og Apollo A2/7 Stativer.

Jeg må sammenligne disse med Triangle Celius ESW som jeg hadde inntil nylig. Måtte "nedgradere" til XTZ grunnet en liten krabat i huset som er i ferd med å begynne og krabbe :-D

Det første som slo meg var den massive bassen, og selv om det begynner å bli en klisje og skrive det, så måtte jeg sjekke om subben sto på! Det gjorde den altså ikke. I forhold til Trianglene er det utklassing i bassområdet. Jeg kommer nok ikke til å bruke subben til musikk, uansett ikke før jeg får integrert den skikkelig. Med de gammle høyttalerene var subben et "must", da de ikke gikk dypt nok. Det skal sies at jeg har møbelert om stua etter byttet, men tviler på at det utgjør veldig mye.

Diskant/mellomtone på Trianglene var i mine ører veldig sømløse, og av høy klasse. Absolutt det beste med høyttalerene. På XTZ virker overgangen mellom diskant og øvre mellomtone ikke like perfekt, men dette kommer seg kanskje med mer innspilling (ca 25 timer så langt). Mellomtonen på XTZ har litt mer pondus, noe som gjør det hele veldig behagelig å høre på, dog ikke så veldig nøytralt som Triangle. Diskanten på XTZ er veldig oppløst, og får med seg skremmende mye detaljer og er minst på nivå med Triangle, som har fått mange godord fra diverse tester. XTZ diskanten kan virke noe spissere på noe musikk. Igjen kan kanskje mer innspilling bøte på dette, eller elektronikk som kanskje matcher bedre. Celiusene har fra noen fått kritikk for å låte lyst/spisst, men slik har det aldri vært hos meg, og på min elektronikk.

Det er en ting med XTZ som jeg synest er noe problematisk, eller rettere sagt Seas elementet. Musikk med en god del bassinformasjon, f.eks. Massive Attack med låta Protection, fremkaller irriterende blåse/blaffre lyder mellom membran og fasepluggen. Dette hadde jeg overhode ikke forventet av et high-end element fra Seas. Dette er ikke et problem når man spiller vanlig akustisk musikk, men for de som hører på musikk med mye bassinformasjon kan det kanskje bli plagsomt.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med disse. I tillegg føler jeg at nedgraderingen egentlig er en oppgradering. XTZ har nok litt mer å gå på med mer innspilling, og litt bedre elektonikk. Derfor er planen å skaffe meg en ny forsterker (har jeg sagt lenge). Electrocompaniet ECI3, Abrahamsen V2.0 eller Hegel H1 Mk4 er foreløpig kandidatene.

Oppdaget også i dag at finishen på den ene høyttaleren ikke er helt god. Man kan se på den ene siden at ikke grunnarbeidet er godt nok. Dermed er det ett lite felt med noen ujevnheter som man kan se under lakken. Dette kan tyde på noe dårlig kvalitetssikring i og med arbeidet som er lagt i kassene. Dette burde noen ha oppdaget. Får se hva Surround.no mener om den saken. Om det blir retur eller noen form for kompensasjon?

Har ikke testet med bøylene og basspluggene enda. Mulig 2 db reduksjon gjør at diskanten integreres bedre? Dette vil jeg først teste når de er innspillt og jeg er bedre vant med hvordan lyden er/blir. Føler at jeg da har et bedre sammenligningsgrunnlag.
    Nå har jeg hatt disse en stund, og jeg kan ikke bli mer fornøyd. Med basspluggene ute og -2 db på diskanten spiller dette helt fortreffelig her hos meg. Etter mange timer med relativt hard innspilling er det ikke mye å klage over, og selv om jeg sa at jeg ikke kom til å bruke sub ved musikk, har jeg fått integrert den så bra at den bare må brukes. Selv om høyttalerene går relativt dypt, synest jeg at det mangler noe uten sub. Lyden ligger litt på den mørke siden av nøytralt, men detaljer og oppløsning er likevel på plass, og det gjør det hele så forbasket behagelig å høre på. Når jeg drar på med Echoes av Pink Floyd får jeg skikkelig gåsehud, og da har disse tassene egentlig oppfyllt sin misjon, selv med en halvliter Bombay Sapphire innabords

Skal bli spennende å se hva andre synest om kombinasjonen XTZ og Hegel H1, da jeg har vurdert dette selv. H1 til 7K må da være ett kupp! Tenkte å bestille en selv, da jeg har hatt lysst på denne lenge, men så var de tomme for den sorte utgaven

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Nå har jeg hatt disse en stund, og jeg kan ikke bli mer fornøyd. Med basspluggene ute og -2 db på diskanten spiller dette helt fortreffelig her hos meg. Etter mange timer med relativt hard innspilling er det ikke mye å klage over, og selv om jeg sa at jeg ikke kom til å bruke sub ved musikk, har jeg fått integrert den så bra at den bare må brukes. Selv om høyttalerene går relativt dypt, synest jeg at det mangler noe uten sub. Lyden ligger litt på den mørke siden av nøytralt, men detaljer og oppløsning er likevel på plass, og det gjør det hele så forbasket behagelig å høre på. Når jeg drar på med Echoes av Pink Floyd får jeg skikkelig gåsehud, og da har disse tassene egentlig oppfyllt sin misjon, selv med en halvliter Bombay Sapphire innabords

Skal bli spennende å se hva andre synest om kombinasjonen XTZ og Hegel H1, da jeg har vurdert dette selv. H1 til 7K må da være ett kupp! Tenkte å bestille en selv, da jeg har hatt lysst på denne lenge, men så var de tomme for den sorte utgaven
    anbefaler å bestille ganske fort, jeg var den som kjøpte den siste som kom til trondheim av 5stk, så tror ikke det er så mange på det tilbude men greide heldig vis å sakffe meg en gleder meg til neste uke når den kommer

Side 9 av 141 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •