Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 89 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 76berntsen
    takk for facts!! lurte generelt på om noen har testet xtz mot andre produkter osv, har desverre ikke hatt anledning til og teste/lytte, fks er xtz mer til hjemmekino eller musikk?
    XTZ er musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    XTZ er musikk.

takk roberth

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 76berntsen
    takk for facts!! lurte generelt på om noen har testet xtz mot andre produkter osv, har desverre ikke hatt anledning til og teste/lytte, fks er xtz mer til hjemmekino eller musikk?
    Jeg har testet XTZ 99.26 mot bla Dali Ikon 6 og BKS Hybrid 107 Supreme. Det endte med at eieren av Daliene nå har skaffet seg XTZ

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par 99.36 piano fronter.Hører mye musikk. Men har ikke anskaffet meg effektforsterker.
    Ser XTZ har en ny forsterker AP-100.
    Har noen av dere synspunkter på denne ? Evt. annen forsterker som passer bedre.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Jeg har et par 99.36 piano fronter.Hører mye musikk. Men har ikke anskaffet meg effektforsterker.
    Jeg har en Dynamic Precision no1 mkII som snart er til salgs.Det er et 2-kanals kraftverk.
    har selv 99.36 ..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen synspunkter på AP-100, men hos meg gjør Abrahamsen V4.0 en glimrende jobb. En strømsterk sak, som leverer en varm og herlig lyd.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så langt gutter....håper på flere innspill.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    XTZ er musikk.
    Opplagt, men det fungerer til film også. Som jeg skrev tildigere er det et mindre lydbilde, men høyere kvalite på lyden en min gamle frontrekke (gulvstående + stor senter).

Jeg har i dag 99.26/25 i front og det låter virkelig bra, men jeg vurderer å pøse på med litt mer watt for å kansje få åpnet lydbildet litt i størrelse.
    Men ikke noe jeg sitter å tenker på når jeg ser på film.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så langt gutter....håper på flere innspill.
    Den veier 22kg netto, det bør si litt om at den har skikkelig strømforsyning og en del anent snadder innabords. 2x110w med bra strømleveranse bør gjøre jobben det. Den koster SEK 4990,- på fyndbørsen, det blir, med frakt, ca. NOK 4400,-. Ikke en upris. Lyd messig har jeg ingen formening om hvordan den låter (lydsignatur), men skulle tro at XTZ har laget noe som matcher sitt eget sortimang.

Alternativer er selvførgelig Emotiva, kommer på ca. 6500-7000,- levert på døren (inkl. frakt og mva). Da får du ett beist på 2x250w.

HFK har satt ned prisen på NAD 275BBE (2x150w) fra 9000,- til 7000,-.

Lykke til med jakta

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Hegel H200 (200W+200W dual mono) på mine 99.26, og det låter aldeles nydelig (god hjulpet av 2 stk. XTZ 99 W10.16)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk center i dag.
    Takk for handelen antiloop. Har ikke prøvd den ennå, men den ser veldig strøken ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann kan medele ang. Divine høytaleren som XTZ har sluppet noe informasjon om, kommer ikke til å få en egen serie med senter osv, og kommer til å selges til 39999,- SEK for dem som ikke har fått med seg det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg har hatt XTZ høyttalerene noen dager så kan jeg ikke si noe annet jeg er kjempe fornøyd!
    Et stort hopp i lydbilde i heimen, noe jeg trengte. Først nå kan jeg virkerlig nyte musikk og det har allerede blitt mange timer med akkurat det.
    Til film fungerer det ypperlig her. Nå har jeg ikke så stor stue, men det holder massevis slik jeg har det nå. Føler ikke at jeg mangler noe, detaljene sitter som et skudd.

Anbefales!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Sitat Opprinnelig postet av avanoreav
    Nå som jeg har hatt XTZ høyttalerene noen dager så kan jeg ikke si noe annet jeg er kjempe fornøyd!
    Et stort hopp i lydbilde i heimen, noe jeg trengte. Først nå kan jeg virkerlig nyte musikk og det har allerede blitt mange timer med akkurat det.
    Til film fungerer det ypperlig her. Nå har jeg ikke så stor stue, men det holder massevis slik jeg har det nå. Føler ikke at jeg mangler noe, detaljene sitter som et skudd.

Anbefales!
    Og husk...lyden blir bare bedre og bedre etter en 50- 100 timer med innspilling:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99 w12.16 som stativ?

Hei, jeg har et par 99.26 som jeg trenger stativ til nå. Bruker disse som fronthøyttalere.

Jeg vurderer er å kjøpe et par w12.16 og sette 99.26 på toppen av disse. Vurderer w12.16 foran w10.17p siden jeg hovedsakelig ser på film og antar 2x12" vil riste noe mer, samtidig er denne løsningen blir noe billigere og sofaen min er relativt lav så w12.16 er også muligens å foretrekke mtp. høyde.

Har noen erfaring med noe lignende? Er w10.17p spesialkonstruert for å kunne brukes som stativ eller går dette bra med w12.16 også? Er da hovedsaklig vibrasjoner i kabinettet jeg er skeptisk til.. Estetisk blir jo w12.16 mye verre, men det er ikke så farlig.

W12.16S left/right kunne vel også fungert godt til film, men jeg må ha de ganske nært bakvegg og er derfor litt skeptisk til disse siden bassrørene peker bakover. Dette blir også noe dyrere enn w12.16..

Evt. så kan jeg kjøpe vanlige stativ og fortsette og bruke min antony gallo 10" sub, dette blir noe billigere, men ikke like morro mistenker jeg..

Noen som har noen gode råd?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av un0kai
    Hei, jeg har et par 99.26 som jeg trenger stativ til nå. Bruker disse som fronthøyttalere.

Jeg vurderer er å kjøpe et par w12.16 og sette 99.26 på toppen av disse. Vurderer w12.16 foran w10.17p siden jeg hovedsakelig ser på film og antar 2x12" vil riste noe mer, samtidig er denne løsningen blir noe billigere og sofaen min er relativt lav så w12.16 er også muligens å foretrekke mtp. høyde.

Har noen erfaring med noe lignende? Er w10.17p spesialkonstruert for å kunne brukes som stativ eller går dette bra med w12.16 også? Er da hovedsaklig vibrasjoner i kabinettet jeg er skeptisk til.. Estetisk blir jo w12.16 mye verre, men det er ikke så farlig.

W12.16S left/right kunne vel også fungert godt til film, men jeg må ha de ganske nært bakvegg og er derfor litt skeptisk til disse siden bassrørene peker bakover. Dette blir også noe dyrere enn w12.16..

Evt. så kan jeg kjøpe vanlige stativ og fortsette og bruke min antony gallo 10" sub, dette blir noe billigere, men ikke like morro mistenker jeg..

Noen som har noen gode råd?
    Hør med AndrèWerdenskrieg hva han synes er best av W12 og 10.17P. Han har begge deler i sitt oppsett...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar LarsGr. Men det er w12.16 (uten S) jeg først og fremst vurderer. Bilde:

Så vidt meg bekjent har ikke AndreWerdenskrieg hatt disse..? Det blir altså å bruke disse som en plattform/bord til 99.26 jeg lurer litt på.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av un0kai
    Takk for svar LarsGr. Men det er w12.16 (uten S) jeg først og fremst vurderer. Bilde:

Så vidt meg bekjent har ikke AndreWerdenskrieg hatt disse..? Det blir altså å bruke disse som en plattform/bord til 99.26 jeg lurer litt på.
    Er klar over dette, men det sies at W12.16 og W12s skal spille noelunde likt. Derfor tenkte jeg sammenligningen var relevant..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avgjort

Da ble det XTZ på XTZ hos meg. Bestillte AP-100 fra Fyndbørsen.Skal drive mine 99.36 piano.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det XTZ på XTZ hos meg. Bestillte AP-100 fra Fyndbørsen.Skal drive mine 99.36 piano.
    :-D
    Gratulerer. Blir sikkert en knall kombinasjon..

Side 89 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •