Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 86 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen problem med at det ikke er så høy lyd på -35, slik er det hos meg også med min RXV-1800. Det blir høyt nok alikevel når du skrur høyere opp. Ikke heng deg opp i at det ikke er så høyt akkurat der og der på "skalaen".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har reciveren på -20 til vanlig stuelyd for tv og -25 på ps3 kanskje. Når jeg spiller musikk går den fort opp til -10.

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hjelpen! Long, short terminal? 250w på den ene og 150 på den andre. vet dere hva dette betyr?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mest sannsynlig er short term = peak. altså hva belastning forsterkeren takler i "korte øyeblikk". Lenard Audio - Education - Amplifiers.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer de gulvstående XTZ høytalerne med bandiskant (99.36?). Hadde Audio Pro Avantec 9, men plages av at de ikke ville gi meg nok trøkk spesielt i bassen. Siden de hadde aktiv sub ble de litt tamme etter min smak. Ellers spillte Avantec nine bra... Hvordan vil disse XTZ være i sammenlikning?

Vil kjøre hele serien med bandiskant inkludert center og bak samt en av de 12.16 subbene Mulig med DSP også... Hvordan vil dette sammenliknes med det avantec nine oppsettet med one og two bak og center?

Kjører forøvrig H/K AVR 7300 som trolig har nok power til å håndtere disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener også at jeg til tider opplever noe skurring i musikk med litt agressive transienter.
    Jeg bruker dog DAC'en (A100 DII) og tror kanskje det er denne som klipper om du ikke får justert nivået på den digitale kilden riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.26 og klipping

Hei8)

Jeg har et par XTZ 99.26 og er egentlig STORFORNØYD med de, MEN.. på rolig musikk med damesang opplever jeg at de "klipper" av og til :-/

Nå skal det sies at det ikke er ofte jeg høre på den type musikk, men liker liksom ikke helt det jeg hører likevel.

Der jeg har hørt det så langt er, gud forby, på X-factor og når Mari synger (hun røk i semien). Er det flere enn meg som har samme problemet?

Håper selvsagt at det bare er dårlig produksjon av TV2, men for å utelukke dette trenger jeg flere sanger å teste dette fenomenet på. Så om noen har noen gode forslag til sanger å teste på? Hun synger forholdsvis høyt, lyst og "lenge".. Det første som slo meg er at det er der delefilteret deler mellom bass/mellomtone og diskant, men hun synger vel ikke SÅ høyt/lyst!?

Sitter akkurat nå og hører på "Schubert - Ellen dritter Gesang (Ave Maria)" (Det er de som synger i starten av Hitman filmen, og synger noe ala Sølvguttene). Dette fungere helt fint, og HÅPER derfor at det bare er TV2 og RiksTV som er dårlige.
    Har heller ikke problemer med sanger der det er damesang og ellers mye musikk/støy.

Til info: Høytalerne er 2 mnd gamle, og har de koblet opp mot en 1 mnd Pioneer VSX-LX52 (BI-ampet). Lydkilde er PS3, iPod nano, og Grundig DTR 8860.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arildiv
    Hei8)

Jeg har et par XTZ 99.26 og er egentlig STORFORNØYD med de, MEN.. på rolig musikk med damesang opplever jeg at de "klipper" av og til :-/

.
    Det er tvproduksjonen eller leverandør, neppe høytalerne. Hørte/så på Eidsvåg og KORK fra Konserthuset i Oslo i kveld (NRK1) og avsluttningen der var krevende. De hang lenge på en veldig høy tone, helt uten stress for XTZ 99.26. Enda ett tilfelle der de overbeviser i kritiske tilfeller. Ellers knall lydleverasne fra NRK.

Men det er en del dårlig leveranse fra kabel-tv selskapene, både bilde og lyd, da får du klipping, som du beskriver.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.26

Klassisk musikk.
    Ja da har vi kommet så lang i samlingen at vi beveger oss over på klassisk. Hører på Gidion Kremer sin violin konsert, Mozart.

Også dette låter flott. Tydlige definerte instrumenter, og voldsomt når det skal være det. uten å være slitsomme for ørene. Dette er gode høytalere som leverer topp lydkvalitet. Du hører strengenes resonans i treverket, tøfft.

Men, nå kommer det lille "men". Jeg syns de maler ett lite lydbilde, noe som jeg også opplever på film. Jeg sitter ikke og irriterer meg over det, men det bør nevnes i all skryt. Kansje jeg kan jobbe med plaseringen for å få bedret litt på det. Vi får se.

er det noen som har erfaring med 99.26 og 99.36, er det en forskjell i "størrlsen" i lydbildet på de?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå Sissel og Norstoga på NRK1, det låter knall bra :smile: Ikke min musikkstil, men kvaliteen på lyd og fremføring er knall bra.

Morro med god lyd også på TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vs

takk for bra lektyre!!

xtz ser meget bra ut!!

kikket litt på dette før jeg kjøpte men da var det ikke xtz og oppdrive (ca 7mnd siden) så jeg måtte velge noe annet.
    La da til litt mere penger og valget havnet på swans diva-x (sort piano)
    6,2 fronter, 2stk 200a subber, 5,2r dipole bakhøytalere og 5,2r center
    dette drives av en yamaha rxv 1900
    så spørsmålet, noen som har prøvd noe av dette opp i mot hverandre??
    mener da toppmodell ti xtz??? noen som har mening tips og erfaring??

mvh jon

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk til NRK. Mari Boine i Operan på NRK2 nå, feeet lyd. Litt speisa worldmusikk for min smak, men det er tøff på en måte. Låter bedre når jeg får dratt på litt, da åpner seg lydbildet og blir litt større ja.

Nå lurer jeg fryktelig på om jeg skal kjøpe den 3 kanals Emotiva forsterkeren, da får front rekka en masse watt å kose seg med8)

Ja, kona er på fjellet med Jr, jeg er hjemme og er syk, da blir det ihvertfall spillt litt på anlegget, og ikke bare sex og single liv og annent vås som er skadelig for anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fase justering..

stilte fasen på xtz 12" subben min idag til 180 grader.. Fikk mye mer brystkasse bass da, men sjønner ikke hvorfor. Subben er plassert i frontrekka, skal ikke fasen stå på 0 grader da ? eller er jeg på villspor nå..? :P
    Fint om noen kunne gi en liten forklaring

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    stilte fasen på xtz 12" subben min idag til 180 grader.. Fikk mye mer brystkasse bass da, men sjønner ikke hvorfor. Subben er plassert i frontrekka, skal ikke fasen stå på 0 grader da ? eller er jeg på villspor nå..? :P
    Fint om noen kunne gi en liten forklaring
    Lang subkabel? Treg forsterker i XTZen? "Vanskelig" rom?

Jeg har 2 stk subforsterkere, like kabler(både type og lengde), begge subbene(10.17P) i lik avstand fra sitteposisjon sammen med fronter. likevel er fasen på den ene satt til ca 45grader, den andre til rundt 90 grader.
    Kalibrert med Radioshack etter Hellnoobs oppskrift.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.26 innvendig

Ja her burde jeg kommet med bilder, men kona har kamera med på tur, så vi tar de til uka.

Men en tidligere her i tråden nevnte at de så billig og dårlig ut innvendig. Det skjønner jeg ikke, super ryddig, bra kabling. Solide terminaler på innsiden, delefilter er satt i bunn (er ikke elektriker eller godt nok kjent med komponenter, men det ser ryddig ut. det eneste jeg kikka på var at det var lite dempemateriell i kassen. Det var litt høytalerull (veldig luftig), det var det.
    Ellers så ga innsiden det samme inntrykk som utsiden, bra finish og solide komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine Front høyttalere i dag
    Har ikke satt de opp ennå da jeg venter på stativene og senter høyttaler

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette når du får centeren jeg har sendt til deg på plass..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Blir bra dette når du får centeren jeg har sendt til deg på plass..:-D
    Ja, satser på den og stativene er her i morgen
    Når de er på plass blir det oppgradering med subwoofer og bakhøyttalere.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avanoreav
    Fikk mine Front høyttalere i dag
    Har ikke satt de opp ennå da jeg venter på stativene og senter høyttaler

Gratulerer!
    Flotte høytalere, du kan glede deg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk
    Jeg har lyst å sette de opp nå og prøve de, men jeg venter til stativene er på plass slik alt er som det skal være.
    Har en liten anelse det blir en XTZ sub også, men bakhøyttalere er jeg ennå usikker på.

Venter også på høyttaler kabler + banan plugger for bi-amp.

Side 86 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •