Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 84 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2813
    Newcomer ronsand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ surround pakke til Yamaha RX-V2065

Hei.

Har en Yamaha RX-V2065 på vei i posten for å erstatte min gamle HK receiver og har en følelse av at mitt TEAC surroundsett fra 2004 kan bli noe spinkelt. Det det vel ingen som har vært i tilsvarende situasjon, at at et komponent bytte fører til en serie av andre mer eller mindre påkrevde utskiftninger.......... :roll:

Har sett på "XTZ 99.36/25 Surroundsystem" pakken hos Surround.no (1 par XTZ 99.36 Pianolakk, 1 par XTZ 99.25 Pianolakk 1 stk XTZ 99.25 Center Pianolakk). Dette gjerne i kombinasjon med "XTZ 99 W12.16 High Glossy" subb.

Er dette noe som vil fungere godt i sammen med receiveren min?

Er det evt andre kompnenter innenfor samme prisklasse som vil fungere bedre (ca 25K).

Har Yamahaen min nok effekt til å drive dette anlegget godt eller må man ty til ekstra effektforsterker?

Har sent en foresporsel til Surround.no også, men det er alltid greit å få en uavhengig vurdering også.

På forhånd takk.

Ronny

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen hadde jeg tatt en telefon til hifihuset i bærum og sett på Monitor Audio RX6-surroundpakke. Du får nok prutet den ned mot den prisen og jeg liker ihvertfall de bedre enn XTZ.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronsand
    Hei.

Har en Yamaha RX-V2065 på vei i posten for å erstatte min gamle HK receiver og har en følelse av at mitt TEAC surroundsett fra 2004 kan bli noe spinkelt. Det det vel ingen som har vært i tilsvarende situasjon, at at et komponent bytte fører til en serie av andre mer eller mindre påkrevde utskiftninger.......... :roll:

Har sett på "XTZ 99.36/25 Surroundsystem" pakken hos Surround.no (1 par XTZ 99.36 Pianolakk, 1 par XTZ 99.25 Pianolakk 1 stk XTZ 99.25 Center Pianolakk). Dette gjerne i kombinasjon med "XTZ 99 W12.16 High Glossy" subb.

Er dette noe som vil fungere godt i sammen med receiveren min?

Er det evt andre kompnenter innenfor samme prisklasse som vil fungere bedre (ca 25K).

Har Yamahaen min nok effekt til å drive dette anlegget godt eller må man ty til ekstra effektforsterker?

Har sent en foresporsel til Surround.no også, men det er alltid greit å få en uavhengig vurdering også.

På forhånd takk.

Ronny
    Nå er disse relativt tunge høyttalere å drive, så det er mulig du evt også skulle budsjettert med en effektforsterker også - da nevnte yamaha nok ikke sparker skikkelig liv i disse (sikkert ok, men de har mer å by på med tilstrekkelig kraft). Emotiva er skikkelig hotte saker om dagen her på forumet, og jeg har selv en XPA-5 (5x200+ watt) sammen med nevnte XTZ i fron - og den driver de som bare juling.
    Det går selvsagt an å spe på med en slik etterhvert.
    Men selve høytalerpakken er virkelig godt knall. 99.25 (og .36) får som du sikkert har lagt merke til strålende omtaler mht til prisen man gir for de.

Newcomer ronsand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger.

En Effekt forsterker må kansje til for å yte disse full rettferdighet ja. Om jeg går for disse så kan jeg evt. tilføye dette på et senere tidspunkt.

Fant ingen priser på Monitor Audio RX6 serien hos Hifihuset, men dette kan jeg sikkert finne ut av med å ta en telefon. Syns imidlertid at XTZ har noe høyere WAF faktor, men det er selvsagt svært subjektivt.

Om det er noen som har flere synspunkter så er det bare å fyre løs.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wife acceptance factor faktor?:P

Ja, er utrolig nydelig designe på XTZ sine ht'er Har ikke sett monito audio RX6, men ville tatt meg en lytt på de siden de er så godt anbefalt før jeg hadde bestemt meg.

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99 W10.16

Vurderer å gå til innkjøp av en XTZ 99 W10.16. Jeg har dog litt begrensede plasseringsmuligheter. Hvor sensitiv er denne (og subber generelt) for plasseringen? Jeg vet så mye at man bør posisjonere sub i sweetspot og så finne ut hvor i rommet man ikke kan høre hvor bassen kommer fra, men dette har jeg ikke mulighet til. Hvordan vil den trives under hjørnebordet mellom to- og tresetersofaene mine? Det vil nok være nokså innestengt (har ca 15 cm klaring på hver side av bordet), men det er egentlig den eneste plassen hvor den ikke vil være i veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cochise
    Vurderer å gå til innkjøp av en XTZ 99 W10.16. Jeg har dog litt begrensede plasseringsmuligheter. Hvor sensitiv er denne (og subber generelt) for plasseringen? Jeg vet så mye at man bør posisjonere sub i sweetspot og så finne ut hvor i rommet man ikke kan høre hvor bassen kommer fra, men dette har jeg ikke mulighet til. Hvordan vil den trives under hjørnebordet mellom to- og tresetersofaene mine? Det vil nok være nokså innestengt (har ca 15 cm klaring på hver side av bordet), men det er egentlig den eneste plassen hvor den ikke vil være i veien.
    Kan bli litt for nær lytteposisjonen, prøvde selv på noe lignende men hørte tydelig hvor bassen kom fra å det ødela hele lydbildet. Suben ble da plassert i front sammen med høyttalerne istedenfor. Men det er jo bare å prøve seg fram etter hvor det låter best.

Trang plassering av suber kan ofte føre til skrangling i møbler og vegger, det kan da være greit å plugge bassportene så du strammer den opp litt mer å heller skru opp volumet på den. Den gir da det ekstra trøkket du trenger i bunn uten å skrangle alt rundt seg.

Ellers er det en knallgod sub for pengene
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Kan bli litt for nær lytteposisjonen, prøvde selv på noe lignende men hørte tydelig hvor bassen kom fra å det ødela hele lydbildet. Suben ble da plassert i front sammen med høyttalerne istedenfor. Men det er jo bare å prøve seg fram etter hvor det låter best.

Trang plassering av suber kan ofte føre til skrangling i møbler og vegger, det kan da være greit å plugge bassportene så du strammer den opp litt mer å heller skru opp volumet på den. Den gir da det ekstra trøkket du trenger i bunn uten å skrangle alt rundt seg.

Ellers er det en knallgod sub for pengene
    Takk for godt svar. Jeg kom på at jeg har mulighet til å låne en HK-sub, slik at jeg får testet det ut før jeg eventuelt går til innkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er denne tråden aaaalt for lang til at jeg tar meg tid til å lese alt. Og svar på mitt spørsmål finnes sikkert inni der en plass.
    Men, hvor stor forsterker trenger man egentlig for å drive f.eks XTZ 93 WMT?
    Og hvor mye bedre er 99.25/26 kontra 93 WMT?
    Hvor kresne er disse på plassering (nær bakvegg og/eller på stativ)?
    Har en tanke om å sette disse som frontsett med en relativt rimelig AV reciever, som f.eks Denon AVR 1910. I tillegg til sub, naturligvis.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om de nye XTZ devine høytalerne?

Er intresert i disse, kansje en kompiss av meg blir å kjøpe dem hvis de sparker nokk.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Noe nytt om de nye XTZ devine høytalerne?

Er intresert i disse, kansje en kompiss av meg blir å kjøpe dem hvis de sparker nokk.

Ikke direke nytt, men noen få bilder og ord fra en messe i Malmø.
    XTZ Speakers powerbuy - Page 36 - AVForums.com

Prisen blir rundt £4000 og dermed passerer den nok 40-lapper her hjemme vil jeg tro. Når man vet hva XTZ står for (kvalitet til en lav pris), er får man jo sine tanker om hva denne er god for...
    Brukeren XTZ AB er en innsider som sikkert kan være interessant å følge for mer info om disse - og andre XTZ produkt.

Men det ser nå ut som de har tenkt å få dette ut på markedet i løpet av våren.

Noen får foreslå en 100.49c for de også.....en real senterhøyttaler hadde vært kult - men det ser nok ut til at de saser på stereo og ikke hjemmekino i denne serien (slik som f.eks Swans 2.2)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror folk om 99.36 Piano parret med Abrahamsen preamp og Midgard 4.1 blokker ?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danna
    Hva tror folk om 99.36 Piano parret med Abrahamsen preamp og Midgard 4.1 blokker ?
    Du skal i alle fall ha krefter nok til å sparke skikkelig liv i disse (og det trenger de). Dog 250w + skulle være rikelig

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronsand
    Takker for tilbakemeldinger.

En Effekt forsterker må kansje til for å yte disse full rettferdighet ja. Om jeg går for disse så kan jeg evt. tilføye dette på et senere tidspunkt.

Fant ingen priser på Monitor Audio RX6 serien hos Hifihuset, men dette kan jeg sikkert finne ut av med å ta en telefon. Syns imidlertid at XTZ har noe høyere WAF faktor, men det er selvsagt svært subjektivt.

Om det er noen som har flere synspunkter så er det bare å fyre løs.
    Byggekvalitetsmessig ligger Monitor Audio klart foran XTZ.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio høyttalere i samme prisklasse som XTZ'ene du sammenlikner med ligger langt foran byggekvalitetsmessig? Det må jeg si meg uenig i gitt.
    Nå er jo kvalitet mer enn kun opplevd kvalitet, jeg vet ikke hvordan holdbarheten over tid er osv, men på opplevd kvalitet (materialer, termninaler, finish osv) spiser XTZ Monitor Audios rimeligere serier til frokost syntes jeg da =)

Vil si at XTZ leverer ganske ekstrem byggkvalitet de færreste andre produsenter kan matche til samme pris noe som går igjen i ca alle tester av produktene. Veldig tykk MDF, mye avstivinger, god lakk istedenfor folie og gode terminaler.
    Ingen tvil om at det finnes merker og modeller som utklasser XTZ igjen, men stort sett til en helt annen pris.

Men du legger kanskje noe annet i begrepet enn meg Cyber?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjennskap til Monitor Audio, men jeg kan i alle fall si at XTZ-produktene mine utklasser de forrige høyttalere(KEF iQ5) når det gjelder finish og "opplevd kvalitet"..... Disse er forøvrig også prismessig sammenlignbare...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Monitor Audio høyttalere i samme prisklasse som XTZ'ene du sammenlikner med ligger langt foran byggekvalitetsmessig? Det må jeg si meg uenig i gitt.
    Nå er jo kvalitet mer enn kun opplevd kvalitet, jeg vet ikke hvordan holdbarheten over tid er osv, men på opplevd kvalitet (materialer, termninaler, finish osv) spiser XTZ Monitor Audios rimeligere serier til frokost syntes jeg da =)

Vil si at XTZ leverer ganske ekstrem byggkvalitet de færreste andre produsenter kan matche til samme pris noe som går igjen i ca alle tester av produktene. Veldig tykk MDF, mye avstivinger, god lakk istedenfor folie og gode terminaler.
    Ingen tvil om at det finnes merker og modeller som utklasser XTZ igjen, men stort sett til en helt annen pris.

Men du legger kanskje noe annet i begrepet enn meg Cyber?
    Jeg vet ikke hva du har av grunnlag for sammenlikning, jeg har eid 99.26, 99.36, W12, Monitor Audio RS1, RS6 og GS20.

Jeg vil si at Monitor sine produkter er bedre sammenføyd og feilfrie. Pianolakken på XTZ er ok, men GS sin er vesentlig penere. Du har også bedre montering av elementer osv... Har du sett inne i en 99.36, det har jeg. Generelt synes jeg kvaliteten helhetlig er bedre på MA - men nå er MA mye bedre enn f.eks. nevnte Kef her.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok klart mer grunnlag enn meg, men jeg har eid W12, W12S, 99.36 og MA RS6. Ellers har jeg sett de fleste MA modellene utstilt og GS er en vesentlig dyrere høyttaler enn 99.26/36 (over 100%!) så det skulle bare mangle at den har bedre finish.

Jeg har ikke sett inni noen av XTZ sine høyttalere, bare på produksjonsbilder og liknende, så mitt inntrykk er kun "opplevd" kvalitet, ikke det indre.

Jeg sier ikke at du tar feil når du sier at MA er bedre på dette, men at de er klart bedre når man sammenlikner produkter i samme prisklasse er ikke jeg enig i (med mitt begrensede/overfladiske grunnlag). :P

Men, det kan også tenkes at det er varierende kvalitet på XTZ sine produkter og at jeg har vært heldig med mine produkter.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg vet ikke hva du har av grunnlag for sammenlikning, jeg har eid 99.26, 99.36, W12, Monitor Audio RS1, RS6 og GS20.

Jeg vil si at Monitor sine produkter er bedre sammenføyd og feilfrie. Pianolakken på XTZ er ok, men GS sin er vesentlig penere. Du har også bedre montering av elementer osv... Har du sett inne i en 99.36, det har jeg. Generelt synes jeg kvaliteten helhetlig er bedre på MA - men nå er MA mye bedre enn f.eks. nevnte Kef her.
    Ser du har hatt både XTZ 99,36,og MA RS 6.....
    Hva syns du om lyden fra disse da?
    Har RS 6 selv,og er godt fornøyd,men hadde vert moro og hva du syns,siden du har hatt begge
    Er det store forskjeller den ene elller andre veien??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 som lydkilde til xtz 99.36 og xtz Class A100 D3

Jeg skal kjøpe meg XTZ 99.36 Piano sammen med XTZ Class A100 D3. Foreløpig kommer jeg til å bruke PS3 som cd-spiller til dette anlegget (inntil jeg får råd til noe annet). Blir PS3 et FOR svakt punkt? Får man noe utbytte av dette flotte anlegget med PS3? Si at jeg kjøper meg XTZ CD 100 spilleren eller en hvilken som helst annen cd-spiller i det prissjiktet (4-5000). Hvor stor forskjell vil man høre? Er det bedre å bruke pengene på noe annet, f.eks. kabler, akustikkplater osv.?

Side 84 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •