Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 83 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fikk mitt første xtz produkt i forrige uke..

En xtz 99w12.16!

Og jeg er strålende fornøyd

Hadde svs tidligere,men fikk den ikke kalibrert.
    og byttet ut dritten med xtz!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    fikk mitt første xtz produkt i forrige uke..

En xtz 99w12.16!

Og jeg er strålende fornøyd

Dritten var vel ikke helt saklig synes jeg:P Jeg har gått motsatt vei og må si at XTZ'en er ikke i nærheten av SVS'en her hos meg.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra XTZ til SVS jeg også og kan ikke akkurat si at jeg angrer på det. Hvis du hadde hørt en skikkelig kalibrert SVS sub så ville nok du også sagt noe annet enn dette tullet. :neutral:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så siden du ikke klarte å kalibrere den så er produktet dritt? Blir vel nesten som å kjøre ut med formel 1 det, og så klage på bilen (når det er sjaførens feil)...

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente det med ironi i bilde..
    Den var enorm på film,men skuffet meg på musikk!

Virket som den ikke kom helt fram før jeg satte på moderne musikk med mye bass!

Jeg prøvde alle mulige plasseringer og instillinger,men tilslutt fant jeg ut at det måtte være rommet mitt som ble litt for stort for min pb10nsd!

Har en stue på vel 35kvm.
    Og de mente også på Lsound at det var i meste laget for en pb10,vist volumet skulle drass høyt opp.

Og det er det jeg liker,sammtidig ville jeg ha mer punch i musikken,noe jeg ikke synes pb10 ga.
    Der var mer kun dype dype toner som kom fram!

Jeg har nå hatt min xtz i snart en uke,og synes den spiller bra.
    Den var lett og plassere,ga meg den punchen i musikken jeg savnet med svs.

Jeg er strålende fornøyd.
    Hadde jeg hatt råd,hadde jeg gått for en av tubene til svs.

Men dessverre,i tillegg hadde kona klikket på meg om jeg hadde dratt inn en slik en i stua her

Jeg skal være sjele glad jeg faktisk har klart og overtale henne til og ha utstyret som er her nå!
    I tillegg liker hun ikke de kassene som hun sier så godt.
    Det er suben hun tenker på.

Jeg sier vi må ha det for å skape det lille ekstra i filmene!!!

Hun har nyt vær film vi har sett i allefall.

Drag me to hell var en relativt god skrekkfilm vi så her om dagen.
    Med høgt volum

Den likte vi begge godt,skvetten som vi er...hehe

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gikk fra XTZ til SVS jeg også og kan ikke akkurat si at jeg angrer på det. Hvis du hadde hørt en skikkelig kalibrert SVS sub så ville nok du også sagt noe annet enn dette tullet. :neutral:
    Har hørt pb12pluss 2 eller hva den het.
    Den var helt SINNSYK!!!

Så har hørt en godt kalibrert svs sub ja.
    Låt kult

Men det blir for stort.....i en vanlig stue!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg måler med Audiolense. Jeg har ikke 99.36 lengre. De leide jeg egentlig kun en periode. 99.25 bruker jeg som bakhøyttalere. Det er litt pes og skulle sette de skikkelig opp mot vegg....
    Kan selvfølgelig ta en måling slik de står som bakhøyttalere (ca. 52 cm fra vegg), men det blir nok ganske misvisende p.g.a. de er plassert 110 cm over gulvet og det er skråtak rett over den ene. Med får sjau.

Tror nok uansett det finnes høyttalere som måler betydelig bedre, men da koster det fort mer. Disse er ikke veldig pene, men de måler fantastisk bra. Sammen med subwoofere og litt korreksjon, får man high-end lyd.
    http://www.jblpro.com/catalog/suppor...pe=3&docid=567
    http://www.jblpro.com/catalog/suppor...pe=3&docid=568
    Ikke stress for min skyld Jeg er kun nysjerrig siden jeg har 99.26 i front og 99.25 senter og prøver å tune en B&W PV1 subb sammen med disse, men jeg løser opgaven med ørene ette hvert

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette med at svs ikke duger til musikk synes jeg er rart at folk sier. SVs'en henger MYE bedre med klipschene mine og gir ett mye bedre lydtrykk til både musikk og film her hos meg.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt meg 99.36/26 White frontrekke hos Nordby. Henter i slutten av uken, 9000NOK. Allround egenskaper, utseende og justeringsmuligheter gjorde at falt på XTZ (og ikke minst prisen!). Blir gøy å se de hvite i virkeligheten

Eneste som kunne få meg til å avbestille må være om det skulle dukke opp svært billige A.Gallo 3.1 på brukten...

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Når det gjelder dette med at svs ikke duger til musikk synes jeg er rart at folk sier. SVs'en henger MYE bedre med klipschene mine og gir ett mye bedre lydtrykk til både musikk og film her hos meg.
    Rommet ditt's utfoldelse,str,demping osv...
    la meg få høre.

Sjønner ikke sjønner ikke...
    Herregud,alle har forskjellige rom her i verden og det er mye som kan være årsaken til at en sub ikke passer inn med resten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt's utfoldelse,str,demping osv...
    la meg få høre.

Sjønner ikke sjønner ikke...
    Herregud,alle har forskjellige rom her i verden og det er mye som kan være årsaken til at en sub ikke passer inn med resten.
    har aldri sagt noe annet. Men disse evige påstandene om at svs ikke duger til musikk må jeg si meg uenig i.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thoge: Det kommer jo an på hva man er ute etter at en sub skal gjøre. Og det varierer ganske mye.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Thoge: Det kommer jo an på hva man er ute etter at en sub skal gjøre. Og det varierer ganske mye.
    Enig med deg cybervision!
    Alle har vi hver vår smak på lyd,heldigvis

Jeg personlig kunne godt tenkt meg enn av de aller største svs'ene.
    Men da i hovedsak til filmbruk.
    Men eg sier ikke at disse kan fungere bra til musikk i mitt tilfelle,for alt det jeg vet kan den fungere utmerket til begge deler.

Men synes for eks ikke PB10NSD blir det helt store i litt større rom.
    Da den ikke makter og fulge mine rf82,nå skal det sies at nå skal det vel litt til å fulge rf82 da.

Jeg mener at pb10nsd klarer overhode ikke å spille høyt nok på det høyeste i et litt større rom.

Den faller rett og slett igjennom.
    Men i et mindre egnelig rom ville den vært utmerket for de fleste og mer til.

Jeg har ingenting i mot svs.
    Kunne tenkt meg en selv,men da av de større som sagt.

Men dem er for stor for en vanlig stue,og for dyr for meg!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Dette var interessant. XTZ har jeg ingen erfaring med og har vel ikke hørt så mye om de heller. Veldig prisgunstige, og ikke så de så ille ut heller. Hvor kilne er de på forsterkersiden? Leste en test av XTZ 99.25 i går, fikk inntrykk av at de hadde noe lav følsomhet. "...vi anbefaler minst 100 watt per kanal..." sto det blant annet. Er mest interessert i XTZ 99.36.

Vil en Abrahamsen V2.0 gjøre jobben? Er en forsterker som jeg har fått litt lyst på, men er oppgitt til kun 2*70W. Kan jo evt. kjøre separat forforsterker(V1.0) og V4.0 effektforsterker i starten, og så utvide med en V4.0 til når økonomien tillater det. Har jeg forstått det riktig at man kan brokoble to V4.0?
    Det er riktig for 99.26, mens 99.36 er litt lettere å drive (90db)

Har Abrahamsen nok strømleveranse bak sine 70w så kan det gå bra det. Jeg har drevet med Camebridge 640 en periode (75w), men jeg vurderer å pøse på med lit mer watt og litt annen lydsignatur nå. 99.26 er så ren og neutral at den har ike vondt av noe litt rundere forsterker, thule/hegel/nad tror jeg kan bli valg fra meg.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Det er riktig for 99.26, mens 99.36 er litt lettere å drive (90db)

Har Abrahamsen nok strømleveranse bak sine 70w så kan det gå bra det. Jeg har drevet med Camebridge 640 en periode (75w), men jeg vurderer å pøse på med lit mer watt og litt annen lydsignatur nå. 99.26 er så ren og neutral at den har ike vondt av noe litt rundere forsterker, thule/hegel/nad tror jeg kan bli valg fra meg.
    Abrahamsen er blant de som leverer "skikkelige" watt.. 2x70Watt i 8ohm, 2x140Watt i 4ohm.
    Har i alle fall veldig god erfaring med V4.0 sammen med 99.26. Effekten holder i bøtter og spann...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har jeg noen gang sagt noe annet da?? Sa bare at jeg fikk mye bedre resultat både til film og musikk her hos meg jeg, så det utsagnet skjønte jeg ikke helt hvorfor du skulle rette mot meg.

Og heptan007 skjønner at det godt kan hende du fikk bedre resultat med Xtz'en hos deg. Kan jo variere veldig fra rom til rom, men hverken her eller hos faren min har jeg klart å få ett så godt resultat med XTZ'en.

Edit: Ble absolutt ikke dårlig med XTZ'en heller.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått i hus en frontrekke med hvite XTZ 99.36 og 99.26 center.
    Storfornøyd med lyd og utseende. Hvis de blir enda bedre enn dette med litt innspilling er jeg veldig imponert. Utrolig bra oppgradering fra RF-63 som var alt for store for rommet jeg har nå.

Men det er så latterlig mye å justere på bakpå. Og jeg tror til og med det er en trykkfeil på den platen som viser forskjellige "modes". I bassen kan man velge mellom 0 og +3db, men på begge illustrasjonene sitter broen tilkoblet. I manualen viser illustrasjonen at uten er 0db så skal nok ta den ut etter litt mer innspilling.

Skal knipse noen bilder i morgen. Fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ-høyttalere på vegg?

Jeg forøker å finne ut hvilke høyttalere jeg til slutt skal kjøpe, og jeg lurer spesielt på fronthøyttalerne. Forutsetninger er at frontene skal henge på vegg, koste opptil 6000 kr, og jeg ser først og fremst på tradisjonelle høyttalerkonstruksjoner, det er ikke noe poeng at de er så små som mulig. Stuen er forresten maks 20 m2, med høyt skråtak, og jeg skal ha subwoofer i tillegg.
    Vil det fungere med XTZ 99.26 hengende på vegg, eller er dette bortkastet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg forøker å finne ut hvilke høyttalere jeg til slutt skal kjøpe, og jeg lurer spesielt på fronthøyttalerne. Forutsetninger er at frontene skal henge på vegg, koste opptil 6000 kr, og jeg ser først og fremst på tradisjonelle høyttalerkonstruksjoner, det er ikke noe poeng at de er så små som mulig. Stuen er forresten maks 20 m2, med høyt skråtak, og jeg skal ha subwoofer i tillegg.
    Disse har bassport bak, er passe store å tunge å har ikke integrerte veggfester. Tror nok du kan finne bedre høyttaler til din bruk en dette.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    I tillegg til hva Quisten skriver er 99.26 skrå bak, så i tilfelle ville 99.25 være et bedre valg..
    Personlig ville jeg valgt noe helt annet enn 99.25/26 om jeg skulle ha høyttalere for veggmontering...
    Feks disse: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM686 Høyttalere

Side 83 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •