Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 82 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2813
    Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ok, takk for hjelpen.

Får kanskje vurdere 99.26 også. er jo et relativt lite rom.(15kvm)
    Disse er kanskje minst like tungdrevne de også eller?
    Vel .25 er enda mer tungdrevne....
    Sier ikke at det ikke blir meget bra med din forsterker, sier bare at høytalerene har enda mer potensiale med mer watt. Elektronikk er det jo sjelden noe problem å oppgradere senere heller.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Feilsitering :shock:

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Men har Fyndbøresen trukket ut mva i prisene på nett? Jeg sjekket en paralellbestilling på den "svenske" siden og fikk samme pris som jeg får på den "norske", SEK inkl. mva på svenske men samme pris i SEK eks. mva på den norske siden (dvs. nøyaktig lik pris med og uten mva)? Jeg vet ikke jeg, men billigere en surround blir det, og de hadde for øverig ikke det jeg skulle ha inne, så da var valget lett.

Kunne bare tenkt meg å ha de NÅ:-D
    på mine var svensk mva trukket fra av fyndbørsen , eneste problem var betalingen , var overhode ikke mulig å få brukt visa på nett så jeg måtte overføre via nettbank.
    jeg sparte vel også 1000-1500 i forhhold til surround.no

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har Fyndbøresen trukket ut mva i prisene på nett? Jeg sjekket en paralellbestilling på den "svenske" siden og fikk samme pris som jeg får på den "norske", SEK inkl. mva på svenske men samme pris i SEK eks. mva på den norske siden (dvs. nøyaktig lik pris med og uten mva)? Jeg vet ikke jeg, men billigere en surround blir det, og de hadde for øverig ikke det jeg skulle ha inne, så da var valget lett.

Kunne bare tenkt meg å ha de NÅ:-D
    Det letteste er nok å sende fyndbørsen en mail: info@fyndborsen.se

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det letteste er nok å sende fyndbørsen en mail: info@fyndborsen.se
    Dette løser seg når jeg får pakken, da ser jeg på fakturan hva som er gjort.

Takk for inspill folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ett par 99.36 kommet til omlastingsterminal på Fauske... ikke lenge igjen nå :-D Skuffelsen var stor da jeg nå fant ut at Sony'en min ikke har pre-out. Blir vel mer handling nå ja 8)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var senter og stativ på plass, låter bra og gleder meg til senteren er spillt godt inn. Første inntrykket er bra

Slik ble det. Dali Ikon W2 som bakhøytalere, låter bra sammen med XTZ i front. B&W PV1 sub, NAD T-754, T-535 og Samsung 46" LED 6 serie. Syns det er en bra tv-stue nå :-D Så må jeg få kona til å tørke litt støv under tv-benken, ser jeg :twisted:

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawri
    Da er ett par 99.36 kommet til omlastingsterminal på Fauske... ikke lenge igjen nå :-D Skuffelsen var stor da jeg nå fant ut at Sony'en min ikke har pre-out. Blir vel mer handling nå ja 8)
    He he, føles det ikke godt, å vite at du i snar fremtid skal oppgradere litt mer

Lykke til med 99.36'ene

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mjusiker'n

Gratulerer Mjusiker'n! Var et veldig pent oppsett å se på hvertfall! Tipper det spiller bra også
    99.26`ene tar seg virkelig godt ut må jeg si asså.. Gleder meg til de er i hus selv!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Gratulerer Mjusiker'n! Var et veldig pent oppsett å se på hvertfall! Tipper det spiller bra også
    99.26`ene tar seg virkelig godt ut må jeg si asså.. Gleder meg til de er i hus selv!
    Takk Det låter veldig bra Lykke til med dine, og husk at det er lang innspilling på disse.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -p_7757-jpg
    XTZ Class-AP100 Silver/Black
    4.995,- SEK

Kort beskrivning
    XTZ Class AP100 är en 2 kanals High-End effektförstärkare med både Klass A och Klass AB drift. 2x180W i Klass-AB drift eller 2x50W i Klass A drift. Bryggkopplad ger slutsteget 500W i 4 ohm. AP100 bygger i grunden på XTZ Class A100D3 och har samma utvändig design för att passa ihop. Utrustat med både XLR och RCA ingångar.
    Tillbehör & Relaterat
    Produktinfo

Laddar data... Var god vänta!
    Beskrivning
    XTZ Class AP-100 har samma chassi som A100 D3, men XTZ har fortsatt at utveckla plattformen. Med den strömstarka nätdelen som AP100 har försätts med, levererar den tillräckligt med ström för att driva de allra jobbigaste högtalare. Slutsteget är stabilt i 2 Ohm och klarar även därför att brygkopplas i 4 Ohm, iI detta läge ger AP100 mer än 500Watt RMS.

Slutsteget är omkopplingsbart mellan Klass A och Klass AB.

Teknisk specifikation:
    Konstruktionstyp: Slutsteg Klass A omkopplingbar till Klass AB. Mått (HxBxD): 158 x 445 x 468 mm (med fötter och högtalarterminaler)
    Vikt: 22 kg
    Teknisk info:

* Fullt balanserad låg-distortion kretskortsdesign
    * Zero servo teknik

Uteffekt Klass AB:

* 2x110W 8 ohm RMS
    * 2x180W 4 ohm RMS
    * 2x350W 2 ohm RMS

Bryggkopplat:

* 1x370W 8 Ohm RMS
    * 1x500W 4 Ohm RMS

Uteffekt Klass A: 2x50W 8 ohm RMS Teknisk data:

* Distortion: < 0.03% (20Hz to 20kHz, 10W)
    * Dämpnings kofficient: > = 100
    * Ingångsimpedans: 20 kohms
    * 4 st slutstegstransistorer per kanal
    * Ringkärnetransformator

Frekvensomfång: 5-50kHz (non flatness < 0.5dB)
    Färg:

* Svart/Silverwhite
    * Silverwhite
    * Svart

Anslutningar och inställningsmöjligheter

* 1st Line in RCA
    * 1st Line in XLR
    * Kraftiga guldplätterade högtakarkontakter för banankontakt, gaffelkontakt samt skruvkontakt
    * Auto on/Alltid på - val
    * Standby-tid (1h, 30 min & 10min)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger noen bilder på Minhembio også. Ny toppmodell från XTZ läckt&#33; - Minhembio forum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Xtz 80.1

Er det nåken som har prøvt XTZ 80.1 og kossen er di i forhold til Dynavoice F6?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ble det. Dali Ikon W2 som bakhøytalere, låter bra sammen med XTZ i front. B&W PV1 sub, NAD T-754, T-535 og Samsung 46" LED 6 serie. Syns det er en bra tv-stue nå :-D Så må jeg få kona til å tørke litt støv under tv-benken, ser jeg :twisted:
    Hvordan fungerer det med suben oppå bordet?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Hvordan fungerer det med suben oppå bordet?
    Det fungerer vedlig bra. Siden den har to elementer som jobber mot hveradre så er den helt vibrasjonsfri (det er en forutsettning for at det skal gå).

Jeg vil nok ikke sette en mer tradisjonell subb slik, da det kan by på mye vibrasjoner og udefinert bass.

Utrolig kul liten sak.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte støtte tv i dag. Satt opp og spiller Kona er å ser på sex in the city, jeg prøvekjører tv-stuen på cd8)

Akkurat nå er jeg drit imponert over mellomtonen, og overgangen til diskanten - veldig jevn., jeg hører på Beautiful South. Vokalen er på B&W FST nivå om ikke bedre (okej, den er drøy, men det er bra).

Helheten er der, litt hjulpet av subb

Det må også legges til at det er surround forsterkeren og dvd spilleren jeg leverer med, så her er det potensiale

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke noen som etterlyste målinger her?
    Her er en måling av 99.25 og 99.36 hos meg (unsmoothed). I begge tilfeller står høyttalerne slik at de ikke får hjelp fra vegg, altså midt utpå gulvet. Jeg har hatt bedre målinger med begge høyttalerne under 100Hz med andre plasseringer, men det var disse målingene jeg tok vare på. Søkket i 110Hz-380Hz kan skyldes at de ikke får drahjelp fra vegg. Har dip (men mindre) i samme frekvensområdet med et par aktive Adam Column MK3 i dette rommet. Justeringene bakpå høyttalerne står på null og portene er plugget igjen på begge målingene.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Var det ikke noen som etterlyste målinger her?
    Her er en måling av 99.25 og 99.36 hos meg (unsmoothed). I begge tilfeller står høyttalerne slik at de ikke får hjelp fra vegg, altså midt utpå gulvet. Jeg har hatt bedre målinger med begge høyttalerne under 100Hz med andre plasseringer, men det var disse målingene jeg tok vare på. Søkket i 110Hz-380Hz kan skyldes at de ikke får drahjelp fra vegg. Har dip (men mindre) i samme frekvensområdet med et par aktive Adam Column MK3 i dette rommet. Justeringene bakpå høyttalerne står på null og portene er plugget igjen på begge målingene.
    Takker for det, kult å se. Kan du måle dem nermere vegg, please Hva måler du med?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, kult å se. Kan du måle dem nermere vegg, please Hva måler du med?
    Jeg måler med Audiolense. Jeg har ikke 99.36 lengre. De leide jeg egentlig kun en periode. 99.25 bruker jeg som bakhøyttalere. Det er litt pes og skulle sette de skikkelig opp mot vegg....
    Kan selvfølgelig ta en måling slik de står som bakhøyttalere (ca. 52 cm fra vegg), men det blir nok ganske misvisende p.g.a. de er plassert 110 cm over gulvet og det er skråtak rett over den ene. Med får sjau.

Tror nok uansett det finnes høyttalere som måler betydelig bedre, men da koster det fort mer. Disse er ikke veldig pene, men de måler fantastisk bra. Sammen med subwoofere og litt korreksjon, får man high-end lyd.
    http://www.jblpro.com/catalog/suppor...pe=3&docid=567
    http://www.jblpro.com/catalog/suppor...pe=3&docid=568

Side 82 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •