Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 81 av 141 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2813
    Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er vel egentlig musikk XTZ utmerker seg på, såvidt jeg har skjønt.
    Det stemmer. De spiller meget bra musikk. Til et reinspikka filmoppsett finnes det nok bedre alternativ, men vil påstå 99.36 er et meget bra allround alternativ. Har de selv og har ingen som helst planer om å bytte de ut.

PS De trenger effekt. Minst 100 watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Thoge for raskt svar. Ser at Surround.no har et XTZ 99.36 XL Surroundsystem som virker fristende. Er det noen som har noen erfaringer med dette oppsettet? Evt. hvilken receiver anbefales til et slikt oppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass hvertfall på som backstreets sier å ha nok effekt. Xtz høyttalerene trenger mye krefter for å vise sitt potensiale. Har dessverre ikke tips til receiver til disse for har ikke erfaring med hva som matcher XTZ godt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde de som bedre på musikk enn film. :wink: Edit. Yamaha fungerer fint til XTZ

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Pass hvertfall på som backstreets sier å ha nok effekt. Xtz høyttalerene trenger mye krefter for å vise sitt potensiale. Har dessverre ikke tips til receiver til disse for har ikke erfaring med hva som matcher XTZ godt.
    XTZ trenger krefter ja, og den største pakken til XTZ (med 99.36 og .25) trenger rikelig watt. Som nevnt bør hver kanal kunne lever 100 watt for å yte disse retferdighet. Ville derfor gått for en mindre receiver pluss en effektforsterker. Pass på at receiver har per-out. Ville vurdert en Onkyo 807 som receiver. Av effekt er i alle fall Rotel og Emotiva bra til XTZ vet jeg av erfaring.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamitt
    Har vurdert å kjøpe xtz 99.36, og ut i fra hva jeg leser her, så leverer de varene som hjemmekino. Det jeg lurer på er hvordan de klarer seg når jeg spiller musikk?
    Meget bra. Det du først savner er diskanten, men så skjønner du at høytaleren er tunet så bra at det er faktisk ikke det at den savnes, den er bare bra avbalansert mot bass/mellomtone, slik at ingen av frekvensene er fremtredende i forhold til hverandre. Så er det kul bass i disse relativt små høytalerne.

Jeg hører på allt mulig av musikk, har enda ikke truffet en stil som ikke blir levert overbevisende. Det eneste jeg kan si som er negativt er at de er følsome på loddrett spredning av diskanten. Dvs. at de må stå i riktig høyde i forhold til lytte/øre posisjon. Du mister noe av golyden hvis du har de for høyt og synker ned i soffan.

Men på pluss siden så har du en veldig bredde i sweetspoten, du trenger ikke sitte mitt i "trekanten" for å få en god stereoopplevelse.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som leverer på den norske siden når man har bestillt fra Fyndbørsen, noe som vet?

Jeg har en pakke på vei og den ble klarert in den 21.10 (sortert oslo), men jeg finner ikke ut om det er posten-norge eller noen andre som leverer. Vet ikke heller om det kommer på døren eller om jeg må hente. Har spurt Fyndbørsen i dag (mail) men har ikke fått svar så langt.

Anyone?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Posten som leverte til meg- på døra.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Det var Posten som leverte til meg- på døra.

Det var det jeg regnet med, men jeg kan ikke søke på forsendelsesnr på Posten-Norge sine hjemmesider...

Tok det lang tid før du fikk levering etter at varene var ankommet landet?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten ringte meg ang betaling av norsk moms, så snart jeg betalte tok d noen få dager-til Heimdal.I dette tilfelle var d 1 europall.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Posten ringte meg ang betaling av norsk moms, så snart jeg betalte tok d noen få dager-til Heimdal.I dette tilfelle var d 1 europall.
    Selvførgelig, momsen, har Fyndbørsen trukket fra den svenske tro? Jeg trodde det var priset med hele dette spektakelet (moms frem og tilbake).

Jeg får ringe posten i morgen å ordne opp i det.

Takk for svar Hunter.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Hvem er det som leverer på den norske siden når man har bestillt fra Fyndbørsen, noe som vet?

Jeg har en pakke på vei og den ble klarert in den 21.10 (sortert oslo), men jeg finner ikke ut om det er posten-norge eller noen andre som leverer. Vet ikke heller om det kommer på døren eller om jeg må hente. Har spurt Fyndbørsen i dag (mail) men har ikke fått svar så langt.

Anyone?
    Fikk mine forrige uke fra fyndbørsen , de har avtale med tollpost for utkjøring i norge , min lå på sporingen i oslo helt til den kom på døra (sendt fra sverige mandag , kom til meg torsdag)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvførgelig, momsen, har Fyndbørsen trukket fra den svenske tro? Jeg trodde det var priset med hele dette spektakelet (moms frem og tilbake).

Jeg får ringe posten i morgen å ordne opp i det.

Takk for svar Hunter.
    Den ene gangen jeg bestilte fra Fyndbørsen, så trakk de automatisk vekk momsen når leverings adressen er i Norge. Hvis man hentet i sverige, så må man sende tilbake kvittering osv for å få den igjen.

DHL leverte den gangen, men de forhandler vel frem nye avtaler etter hvert. Bring er jo også blitt ett svenskt firma.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Fikk mine forrige uke fra fyndbørsen , de har avtale med tollpost for utkjøring i norge , min lå på sporingen i oslo helt til den kom på døra (sendt fra sverige mandag , kom til meg torsdag)
    Ok, da lurer jeg på hvordan det ble gjort med MVA, sendes det regning, eller betaler man ved levering?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle xtz eiere!

Hvordan vil 99.36 fungere på en Harman Kardon 3490? den bør vel være kraftig nok? er det en ok match?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fant jeg pakken på tollpost-Globe. Da kommer den vell når de er ferdige med kaffen sin

Jeg venter (som en unge på julaften ) tolmodig og leser en bok i mellomtiden...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei alle xtz eiere!

Har et par spørsmål jeg:

EDIT: Dette er en teknisk tråd!

Hvordan vil 99.36 fungere på en Harman Kardon 3490? den bør vel være kraftig nok? er det en ok match?

Oj.. ble endel spørsmål8)
    Har ikke hørt 99.36 på HK 3490 forstås, men på generellt grunnlag vil jeg nok si at den er grei, men kraftig nok? Da mener jeg om den en kraftig nok til å få ut det fulle potensialet i høytalerene; det er den nok helt klart ikke - for lettdrevne er 99.36 ikke, men det vil absoltt duge ok tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da lurer jeg på hvordan det ble gjort med MVA, sendes det regning, eller betaler man ved levering?
    ikke hørt noe om mva enda , men jeg regner med at staten har næringsvett og sender faktura etterhver :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Har ikke hørt 99.36 på HK 3490 forstås, men på generellt grunnlag vil jeg nok si at den er grei, men kraftig nok? Da mener jeg om den en kraftig nok til å få ut det fulle potensialet i høytalerene; det er den nok helt klart ikke - for lettdrevne er 99.36 ikke, men det vil absoltt duge ok tror jeg.
    Ok, takk for hjelpen.

Får kanskje vurdere 99.26 også. er jo et relativt lite rom.(15kvm)
    Disse er kanskje minst like tungdrevne de også eller?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    ikke hørt noe om mva enda , men jeg regner med at staten har næringsvett og sender faktura etterhver :-D
    Men har Fyndbøresen trukket ut mva i prisene på nett? Jeg sjekket en paralellbestilling på den "svenske" siden og fikk samme pris som jeg får på den "norske", SEK inkl. mva på svenske men samme pris i SEK eks. mva på den norske siden (dvs. nøyaktig lik pris med og uten mva)? Jeg vet ikke jeg, men billigere en surround blir det, og de hadde for øverig ikke det jeg skulle ha inne, så da var valget lett.

Kunne bare tenkt meg å ha de NÅ:-D

Side 81 av 141 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •