Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 80 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2813
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

99 serie bakhøytalere (onwall)

Sier de selv kommer i vinter, det kan bli bra. Jeg er klar for det, hvis de låter bra og matcher resten av serien i lydsignatur.

Venter i spening

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei å hå,

har nettopp kjøpt meg xtz 99.36, 99.25 (bak og senter) og 99 w12.16 sub, kjører dette på en pioneer lx51.

har biamp på front, men føler jeg mangler det lille ekstra kan være akustikken, jobber med saken.. men så er spørsmålet, kan en Nad C275BEE effektforsterker være en god løsning på front stero problemet? noen som har erfaring med denne? eller er andre til å anbefale? denne koster nå 7000,- hos hifiklubben.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    hei å hå,

har nettopp kjøpt meg xtz 99.36, 99.25 (bak og senter) og 99 w12.16 sub, kjører dette på en pioneer lx51.

har biamp på front, men føler jeg mangler det lille ekstra kan være akustikken, jobber med saken.. men så er spørsmålet, kan en Nad C275BEE effektforsterker være en god løsning på front stero problemet? noen som har erfaring med denne? eller er andre til å anbefale? denne koster nå 7000,- hos hifiklubben.

Anbefaler denne: Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei å hå,

NAD 275 vil være en gromm løsning til XTZ, jeg kjører selv NAD på mine og det låter knal bra (754 (6x70w/2x90) ) Har også kjørt Camebridge 640V2 på de, de låter fint, men mangler muskler til å bringe frem de beste i høytalerne. Men ett godt alternativ kan være en 272/372 løsning (brukt) da har du nok muskler til å levere dynamikk for de store anledninger.

Snuser selv på 99.36 som fronter (i dag har jeg 99.26/25 i front rekka).

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har målt 99.26, eller vet frekvensområde til disse (xtz er litt tilbakeholdne på denne informasjonen).

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Er det noen som har målt 99.26, eller vet frekvensområde til disse (xtz er litt tilbakeholdne på denne informasjonen).
    Hvis ikke jeg husker helt feil, fikk jeg respons til 33Hz (-3db) med 99.26 alene i min stue. De går m.a.o overraskende dypt til å være stativhøyttalere...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Hei på dere.

Nå har jeg da gått til innkjøp dvs bestillt XTZ's eminente 93 WMT. Har ikke bestillt sub enda. Burde jeg dette for og få helhetsinntrykket? Klart det mangler bass når jeg kjører kun front, men håpte det skulle vere nok til og danne et grunnlag for å kjøpe resten av pakken i og med jeg ikke fannt noen i nærområdet som var klar for en demo Hva tror dere? Lurer forresten og bestille resten fra Sverige. Synest det går lovlig seint med gutta på Surround.no når status på siden viser "På lager".. Viser seg å ikke stemme. Anbefaler de som skal kjøpe og ringe å sjekke lagerbeholdning før dere bestiller på nett!
    Jeg sjekket og de hadde ikke det jeg skulle ha, og kunne ikke gi med dato for når det var inne, da ble de Fyndbørsen, rask levering og billigere:neutral:

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei å hå,

en brukt rotel effekt type 1075/1095 er heller ikke galt på xtz 99.xx

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei å hå,

Bruker en Abrahamsen V4 til å drive mine 99.26, noe som er en fin match.
    V4er får du brukt for rundt 5000....

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg mener at NAD og XTZ ikke er den beste bombinasjonen. XTZ sine høytalere har en ganske fremtredene bass og kombinert med NAD som også har mye fokus på bass syn es jeg dette blir litt for mye av det gode.
    Har helt annen erfaring, NAD og XTZ fungerer aldeles utmerket sammen. NAD's skikkelige watt og dynamiske spillestil treffer 99.26 mitt i blink.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar har nå sjekket ut effektforsterkerene, og jeg klarer ikke å bestemme meg. emotiva virker jo helt fantastisk, men er det ingen norske leverandører på det? litt skeptisk til ting fra utland vist det blir feil på det. naden finner jeg ikke så mye info om annet en det som står på hifiklubben.no. dette må tenkes nøye igjennom.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar har nå sjekket ut effektforsterkerene, og jeg klarer ikke å bestemme meg. emotiva virker jo helt fantastisk, men er det ingen norske leverandører på det? litt skeptisk til ting fra utland vist det blir feil på det. naden finner jeg ikke så mye info om annet en det som står på hifiklubben.no. dette må tenkes nøye igjennom.
    Det er svært mange på Avforum som har kjøpt Emotiva og det er meget lite med feil. Jeg har også en XPA-3 og er svært fornøyd. Du får se litt i Emotiva tråden for mer info.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...iva-audio.html

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Hvis ikke jeg husker helt feil, fikk jeg respons til 33Hz (-3db) med 99.26 alene i min stue. De går m.a.o overraskende dypt til å være stativhøyttalere...
    XTZ svarte rundt 40 Hz, men at de kom an på rommet og at de kan levere dypere, men at jeg skulle ta utgangspunkt i rundt 40 Hz for å stille subben.

Toppen da, hva kan det være 28-35 kHz?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ svarte rundt 40 Hz, men at de kom an på rommet og at de kan levere dypere, men at jeg skulle ta utgangspunkt i rundt 40 Hz for å stille subben.

Toppen da, hva kan det være 28-35 kHz?
    Selv deler jeg på 80Hz, og lar 10.17P ta seg av det som er under...

Men som nevnt, 99.26 går overraskende dypt i bassen. Faktisk betydelig dypere enn KEF iQ5 som jeg hadde før...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv deler jeg på 80Hz, og lar 10.17P ta seg av det som er under...

Men som nevnt, 99.26 går overraskende dypt i bassen. Faktisk betydelig dypere enn KEF iQ5 som jeg hadde før...
    Jeg vet de går bra dybdt, men jeg har med hell brukt B&W 610 sub og nå B&W PV1 sub, det hjelper på masse med litt støtte i bassen, ikke mye, men akkurat litt hjep nederst i registeret. Subben står nå på 70 Hz og XTZ som "large" i NAD ampen. Skal se hva som skjer med lyden når jeg stiller dem til "small", kan hende det er heldig for lydbildet.

Hvordan fungerer 10.17P og Amp 1, låter det bra?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet de går bra dybdt, men jeg har med hell brukt B&W 610 sub og nå B&W PV1 sub, det hjelper på masse med litt støtte i bassen, ikke mye, men akkurat litt hjep nederst i registeret. Subben står nå på 70 Hz og XTZ som "large" i NAD ampen. Skal se hva som skjer med lyden når jeg stiller dem til "small", kan hende det er heldig for lydbildet.

Hvordan fungerer 10.17P og Amp 1, låter det bra?
    Selv kjører jeg 99.26 som small..

10.17P sammen med (2 stk) Subamp1 fungerer meget bra. Stram fin bass til både film og musikk. De går nok ikke SVS-dypt, men leverer bra trykk ned i det lave 20-tall...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question lx82

Prøver å finne ut hvilke høytalere som passer best til receiveren lx82 vet at det finnes mange men tenker mere på spekket så jeg vet hva jeg skal gå ut å høre.:?:

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg 99.26 som small..

10.17P sammen med (2 stk) Subamp1 fungerer meget bra. Stram fin bass til både film og musikk. De går nok ikke SVS-dypt, men leverer bra trykk ned i det lave 20-tall...
    Har nå, i brist på å finne en ledning til "osd" på NAD'en, plugget 99.26 med medfølgende propper. Det ryddet opp i de nedre frekvensene. Nå er ikke subben i konflikt med frontene lenger, låter nå meget bra :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å kjøpe xtz 99.36, og ut i fra hva jeg leser her, så leverer de varene som hjemmekino. Det jeg lurer på er hvordan de klarer seg når jeg spiller musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamitt
    Har vurdert å kjøpe xtz 99.36, og ut i fra hva jeg leser her, så leverer de varene som hjemmekino. Det jeg lurer på er hvordan de klarer seg når jeg spiller musikk?
    Er vel egentlig musikk XTZ utmerker seg på, såvidt jeg har skjønt.

Side 80 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •