Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 8 av 141 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2813
    Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kjem og ein ana billigvariant kalt 99.32, med same kabinett som 99.36.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Det kjem og ein ana billigvariant kalt 99.32, med same kabinett som 99.36.

den så bra ut ja, spørs om mine 93wmt havner bak da

4995 kr i sverige hørtes heller ikke dumt ut.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Tenker på å kjøpe xtz når jeg nå skal bytte høytalere i rundt-omkring-anlegget mitt. Har nå Yamaha Rx-v861 reciever med diverse jamo-høytalere samt 2 xtz 99 w12s subber. Tenkte meg 99.26 fronter, 99.21s senter, og 9.22 bak.
    Blir dette for dumt eller? Bør jeg ha de samme høytalerne hele veien rundt?
    Blir recieveren for svak til 9.26? Hjelper bi-wire?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satt å leste litt i bruksanvisningen på ztx 99w10.16. Leste i den svenske og den engelske, her er det MYE feil oversettelse. Til og med total forskjell noen steder. Dette er ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil XTZ forsterkeren duge til XTZ 99.22? Jeg har ikke behov for å spille kjempehøyt. Men litt høyt hadde vært en fordel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har prøvd 99.26 eller 99.36 mot rørforsterkarar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, tenkte kanskje dette var rette plassen og spørre... jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en xtz 99w12... jeg spiller 90% bare musikk, spiller alt fra Dire Straits til techno og trance. høytalerene er av typen klipsch rf-63, og leg lurer på om den subben kan klare og hjelpe noe i bassen. på låter med mye lave frekvenser som pink floyd og faithless, trnger jeg ikke mere bass, men på techno trance gir klipscha seg lite bass og alt for stram bass til den slags musikk etter min mening.

noen som har erfaring med den subwooferen og klipsch eller bare har hørt xtz'en spille på den slags musikk?
    på forhond takk hvis noen gidder å svare

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør effekt på 99.26

Sitat Opprinnelig postet av The Stig
    Nokon som har prøvd 99.26 eller 99.36 mot rørforsterkarar?
    Hei

Jeg har 99.26 og hadde disse koblet på en Cayin M6 som skal yte 10-15W
    Dette var etter min mening en vellykket kombo om en ikke skulle spille hinsides høyt. 99.26 er ikke så effekt kravstor men betraktelig bedre om de får rikelig push. Fordelen med rør er jo at en kan endre lydsignatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hensun
    Hei

Jeg har 99.26 og hadde disse koblet på en Cayin M6 som skal yte 10-15W
    Dette var etter min mening en vellykket kombo om en ikke skulle spille hinsides høyt. 99.26 er ikke så effekt kravstor men betraktelig bedre om de får rikelig push. Fordelen med rør er jo at en kan endre lydsignatur.
    Eg har den etterkvart så berømte musikk engelen med kt88 røyr. Den har 65w så den burde kunne gje litt umpf til å drive 99.36 vil eg anta då.

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Stig
    Eg har den etterkvart så berømte musikk engelen med kt88 røyr. Den har 65w så den burde kunne gje litt umpf til å drive 99.36 vil eg anta då.
    Den skal klare jobben fint.
    Nå har jeg aldri hørt 99.36 men jeg gikk for 99.26 og 99W10.16 som jeg er ganske sikker på, gir mer dynamikk og dybde.
    En kompis har denne og han skal prøve mine 99.26 når vi får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR606 i kombinasjon med hvilke av Xtz høytalerene?

Har nettopp gått til innkjøp av denne receiveren og ønsker nå å kjøpe høytalere. Har kikket på alt fra B&W, Chario (sinnsygt bra lyd i små høytalere), Klipsch til XTZ. Foreløpig liker jeg best XTZ..
    Spiller mye Foo Fighters, RnB, ser filmer osv...

Hvilken modell ville dere anbefalt?

Newcomer Haroy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg nye høytalere, og har bestemt meg for at det skal bli XTZ! Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal gå for 99.26 eller 99.36. Noen som har en formening? Har en Onkyo 805, ikke umulig at det blir invistert i en effektforsterker etterhvert, men i første omgang var det planen at Onkyo`en skule få gjøre jobben selv... Med stativ blir det jo så å si samme prisen på 99.26 og 99.36, så det gjør bare valget enda vanskeligere:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken XTZ sub skal jeg velge?

slettet innlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit at det er lagt inn mange mld om dette, men jeg trenger en anbefaling:

Jeg skal kjøpe meg XTZ 99.25 / 99.26 og trenger råd ang forsterker.
    Jeg vurderer følgende:

NAD C372

Cambridge 640V2

Cambridge 740

Hvilken forsterker er å anbefale av disse? Jeg "MÅ" få plass til forsterker i et skap som er 37cm dybt (MÅ iflg fruen)....

Derfor er det disse jeg har sett meg ut...

Håper noen kan ta seg bryet med å hjelpe meg...

(min første post )

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Polerte xtz høyttalerne i kveld!

da har jeg hatt en liten seanse med litt høyttalerpleie. Subben hadde begynt å fått noen små lakkriper og høyttalerne hadde merke etter gitteret.

Ettersom bilpleie er en stor hobby/levebrød, så ble trangen for stor. Så jeg fant frem Meguiars produktene og satte i gang. brukte ikke poleringsmaskin siden resten av huset ligger å sover.

følgende produkter ble brukt:

Meguiars Supreme Shine Microfiber (microfiber klut)
    Meguiars Foam Applicator Pad
    Meguiars NXT Tech wax 2.0

resultatet ble nydelig! mer dybde i fargen og en speilblank overflate.

skal ordne bilder i morgen kveld

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd om forsterker til XTZ 99.25

Hei !

Er en av mange XTZ fans og er ekstremt fornøyd med mine 99.25 høyttalere.

Til musikk leverer de varene 100%.

Eneste problemet er til film at de virker litt for tilbakelente og rolige. Kunne tenke meg litt mer frampå og engasjerende lyd når jeg ser heftige actionfilmer. Samt litt høyere lydtrykk.

Noen råd til forsterkere som kan levere dette lille ekstra trykket jeg leter etter ? Vurdert XTZ sin egen forsterker for å matche opp til høyttalerne, eller finnes det bedre enn dette å få fatt i ? Tenkte rundt prisklassen 5 lapper + litt til om nødvendig.

Kjører idag en H/K 675, forjengeren til dagens 970 vel.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkuratt fått hjem mine XTZ 99.32. Foreløpig spilles de på en sliten gammel Kenwood (lånt av en kompis).
    Om et par uker ankommer Onkyoen (606), regner med "trøkket" vil bedres en del da. Er forsatt i innspillingsfasen, så vil drive med litt kalibrering etterhvert. Hvor lang tid bruker dere normalt på innspilling? Spiller dere høytaleren med moderat nivå eller spiller som ved "vanlig" nivå?

XTZ - meget spennede produkt. Finish som gjør at produktet ser 5 ganger dyrere enn virkelig.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Er en av mange XTZ fans og er ekstremt fornøyd med mine 99.25 høyttalere.

Til musikk leverer de varene 100%.

Eneste problemet er til film at de virker litt for tilbakelente og rolige. Kunne tenke meg litt mer frampå og engasjerende lyd når jeg ser heftige actionfilmer. Samt litt høyere lydtrykk.

Noen råd til forsterkere som kan levere dette lille ekstra trykket jeg leter etter ? Vurdert XTZ sin egen forsterker for å matche opp til høyttalerne, eller finnes det bedre enn dette å få fatt i ? Tenkte rundt prisklassen 5 lapper + litt til om nødvendig.

Kjører idag en H/K 675, forjengeren til dagens 970 vel.
    Disse høyttalerne åpner seg opp endel med en "skikkelig" forsterker, det er ihvertfall det jeg leser rundt på div forum. Selv har jeg kun hørt disse høyttalerne på Krell og XTZs egen forsterker og begge delene låter meget bra.
    Hva med å teste ut en Rotel eller lignende?

Sitat Opprinnelig postet av guerilla
    Har akkuratt fått hjem mine XTZ 99.32. Foreløpig spilles de på en sliten gammel Kenwood (lånt av en kompis).
    Om et par uker ankommer Onkyoen (606), regner med "trøkket" vil bedres en del da. Er forsatt i innspillingsfasen, så vil drive med litt kalibrering etterhvert. Hvor lang tid bruker dere normalt på innspilling? Spiller dere høytaleren med moderat nivå eller spiller som ved "vanlig" nivå?

XTZ - meget spennede produkt. Finish som gjør at produktet ser 5 ganger dyrere enn virkelig.
    Det tok litt tid å få løst dem opp skikkelig, spilte ihvertfall to-tre uker på mine.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med blåselyder i min xtz w.99.10 , noen som kan hjelpe meg?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ surround oppsett til mindre kjellerstue

Satt en stund og vurderte SVS surroundsystem opp mot XTZ. På vei hjem fra Danmark bestemte jeg for å stikke innom Fyndbørsen og kjøpe to stk. front 99.26 og en W12S left. Lurer da på om 99.25 fungerer som bakhøyttalere på veggen i et 7.1 eller 7.2 oppsett. Tenkte da på 2 stk*99.26 front, 99.25 senter, 99.26 surround left/right og enten 99.25 eller 99.26 surround back + to stk. XTZ W12S. Eller blir et slikt XTZ-system overkill om man primært skal bruke anlegget til film? (Kanskje mer langsiktig å hensynta og musikkegenskaper)

Ellers må jeg og si at SVS 7.1 Deluxe Surround høyttalere SVS SCS-01 for NOK 9.990 virker veldig interessant. Eventuelt MTS-01 5.1 system som koster ca. 23.000. Kanskje et 7.1 system (naturligvis med tillegg av subwoofer) til 9.990 ville være mer enn bra nok for meg om jeg skulle velge SVS. Kanskje og mer fornuftig enn det mye dyrere 5.1 systemet SVS MTS-01. I så fall må jeg uansett kjøpe til to vegghøyttalere i samme serie.

Den store fordelen med SVS-systemet er at bakhøyttalerne deres er beregnet for montering på vegg med braketter. Det samme gjelder ikke XTZ-høyttalerne.

Kanskje en løsning var å kjøpe 99.25 senter *2 og plassere liggende på en slags vegghyller som surround back? Eventuelt kjøre 5 * XTZ og finne to andre bakerst?

Side 8 av 141 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •