Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 78 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2813
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

alle xtz senter eiere

senterne fra xtz har vel bare 1. element?? blir det ikke litt lite trykk i xtz senterne ved høye volum i forhold til sentere med 2 elementer?? jeg har jo lest MYE GODT om lyden i xtz, så det er ikke tvil i min sjel at det er flott lyd av de, men bare lurer på om senterne fra xtz er for de sjelene som lever og ånder for mye dynamikk

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    senterne fra xtz har vel bare 1. element?? blir det ikke litt lite trykk i xtz senterne ved høye volum i forhold til sentere med 2 elementer?? jeg har jo lest MYE GODT om lyden i xtz, så det er ikke tvil i min sjel at det er flott lyd av de, men bare lurer på om senterne fra xtz er for de sjelene som lever og ånder for mye dynamikk
    Det kan man vel fikse lett, bare å ha 2 forsterkere og 2 senter høytallere, så legge de inntil hverandre med diskanten i midten, da blir det dobbelt trykk

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kan man vel fikse lett, bare å ha 2 forsterkere og 2 senter høytallere, så legge de inntil hverandre med diskanten i midten, da blir det dobbelt trykk

tja, ikke det jeg hadde gått for tror jeg

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mer ekstreme løsninger. Det var en kar som brukte 2 vanlige gulvstående høytallere som han la mot hverandre på racket og hadde de som senter. Det spilte vist meget bra også.

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99w12.16

Har endelig fått koblett opp hjemmekinoanlegget mitt. Veldig forhøyd med 99.36 og 99.25 som senter. Suben, derimot, er et trist kapittel. Da jeg koblet til strømmen kom det en stygg og høy skrapelyd. Jeg fortet meg å dra ut støpselet, men da jeg sjekket alle koblinger og satte i støpselet igjen var suben død Standby-lyset lyser rødt enten jeg setter på automatisk påkobling eller alltid på. Og det kommer ikke en lyd....
    Mener jeg leste en tråd om tilsvarende problemer hos en annen person på forumet her, men finner den ikke igjen.
    Noen som vet hva som har skjedd? Og husker noen evt. hvilken tråd jeg sikter til?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i skumproppene til xtz w12 og hva de ligger på? Dama var så flink å kasta de

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i skumproppene til xtz w12 og hva de ligger på? Dama var så flink å kasta de
    Vil tro det er lettest å få de i fra Surround.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det. Har sendt de mail så får se hva de svarer.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Regner med det. Har sendt de mail så får se hva de svarer.
    Hvis ikke kan du vel benytte ett eller annet skumgummiprodukt med mer eller mindre samme konsistens. Kan ikke forestille meg at det er så veldig spesiell eller unik konstruksjon at man på ingen måte kan benytte et tilsvarende materiale, om ikke det er veldig kurrant å få nye plugger fra xtz...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Hvis ikke kan du vel benytte ett eller annet skumgummiprodukt med mer eller mindre samme konsistens. Kan ikke forestille meg at det er så veldig spesiell eller unik konstruksjon at man på ingen måte kan benytte et tilsvarende materiale, om ikke det er veldig kurrant å få nye plugger fra xtz...
    Ja, burde vel egentlig gå fint.

Edit: så jeg hadde fått svar nå og surround.no hadde de ikke.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Jeg lurer også på dette. Vil èn 99.25 fungere greit som center i et oppsett med JBL TL260 og 2 stk svs pb10? Den vil isåfall bli drevet med en Emotiva XPA-3 som monoblock til kun center. Burde jo sparke godt fra seg?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en grunn til at jeg byttet ut min XTZ center med en som var større. Gode høyttalere har de men centerne de lager kunne vært langt bedre lydmessig.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Trodde rent lydmessig at de fikk meget gode skussmål, hvertfall etter det jeg har lest rundt omkring! Men trodde kanskje at det lydTRYKKmessig ville lønne seg med noe større...

Jeg kan ikke ha større center enn 50cm bred, så jeg går nok enten for denne, eller Elac CC241.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller godt på normale lyttenivåer men når du drar på skikkelig så blir det boks lyd og noe skrikende.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes XTZ ikke passer så bra i en kino. Det blir ikke rått og heftig nok. De fungerer mye bedre som musikkhøyttalere.

Forskjellen kom godt frem når jeg har som nå, 2 høyttalerpar koblet opp og kan switche mellom disse.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    De spiller godt på normale lyttenivåer men når du drar på skikkelig så blir det boks lyd og noe skrikende.
    Tror nok helt klart senteren din hadde våknet litt mer til liv med skikkelig effekt, dog jeg er ikke i sekund i tvil om at Swansen din er et par hakk råere

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde effekt forsterker på de tidligere uten at de gjorde den store forskjellen.(5x200w) Med med Swans så blir jeg nok nødt til finne mer effekt etter hvert.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg hadde effekt forsterker på de tidligere uten at de gjorde den store forskjellen.(5x200w) Med med Swans så blir jeg nok nødt til finne mer effekt etter hvert.
    ooook

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny toppmodell!?!

Da er det "lekket" detaljer om en ny toppmodell fra XTZ og en ny forsterker:

It´s a new top of the line model, XTZ Divine 100.49

* Floor speaker
    * 122 cm height
    * 60 kg each unit
    * dual SEAS Excel 10" drivers
    * Thiel & Partner midrange driver
    * Ceramic 1" tweeter from German Visaton

Can´t really "leak" much more than that...

The release date, price and specs for the DSP amp have not been set, so can´t say more about that either.
    Det spekuleres i om den vil bli vist frem på en messe i månedskifte.

Kilder: Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster og AVForums.com Home

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette, selv om ikke det blir i nærheten av aktuellt for min del pga størrelsen (og at jeg er meget fornøyd med mine 99.36 fra før).

Dette er blir vel en høyttaler som blir en utfordrer til Swans 2.2F og lignende. Dimmensjonene tilsier i alle fall det...

En annen ting XTZ burde vurdere (og sikkert vil komme med) er en skikkelig kick-ass senter. 1.1C av ovenfornevnte merke burde være et siktemål.

Side 78 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •