Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 77 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2813
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    ChrisX :

Jeg vil tro du hadde klart deg fint med 99.25 alene. De har såpass feit lydsignatur at det meste av elektronisk musikk blir veldig gøy på disse. Bare pass på at de får nok krefter !

Av egen erfaring hadde jeg sub utenom, men denne ble slått av når det var musikk på programmet. Det ble rett og slett for udefinert og buldrete i bunn til at det falt i smak.
    Takk for raskt svar!
    Sitter med inntrykk av at mange velger å kun bruke subene ved film, ja. Og om så er tilfelle er det jo ikke noe poeng å kjøpe disse. Hadde tenkt til rene stativhøyttalere i første omgang uansett, så 99% sikker på at det blir 99.25ene.

Ang. forsterkeren er jeg rimelig sikker på at den er kraftig nok. Har ikke kommet over noen høyttalere som har fått den til å knele enda. Har dog ikke prøvd den på enormt mange, men tror ikke ren kraft skal bli noe problem, hvilket også tester bekrefter:
    SoundStage! Equipment Review - Simaudio Moon i-3 Integrated Amplifier (7/2003)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Takker!

Litt spesielle de gjennomsiktige Atacama Aurora 6, hva fyller man noe slikt med for at det skal se bra ut mon tro? De forslagene som Atacama selv har kommet med trekker utvilsomt assosiasjoner til Sirkus Merano

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er 93 WMT bestillt :)

Hei på dere.

Nå har jeg da gått til innkjøp dvs bestillt XTZ's eminente 93 WMT. Har ikke bestillt sub enda. Burde jeg dette for og få helhetsinntrykket? Klart det mangler bass når jeg kjører kun front, men håpte det skulle vere nok til og danne et grunnlag for å kjøpe resten av pakken i og med jeg ikke fannt noen i nærområdet som var klar for en demo Hva tror dere? Lurer forresten og bestille resten fra Sverige. Synest det går lovlig seint med gutta på Surround.no når status på siden viser "På lager".. Viser seg å ikke stemme. Anbefaler de som skal kjøpe og ringe å sjekke lagerbeholdning før dere bestiller på nett!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har etter MYE lesing (lang tråd dette) endelig bestemt meg for hvilke høyttalere jeg skal ha:
    2 stk XTZ 99.26 + stativer, 1 stk XTZ 99 W12.16 (alt i svart pianolakk) og Mirage Omnisat V2 (hvite - for å kunne skjule de litt).

Ettersom min "bedre" halvdel ikke liker høyttalere i det hele tatt, har vi inntil videre inngått et kompromis om at det ikke blir senter (iallefall ikke i første omgang)

Omnisat'ene er allerede bestilt, men XTZ'ene sliter jeg med å bestemme meg for hvor jeg skal kjøpe. Har fått tilbud fra surround.no om å kjøpe de for NOK 12.000,- inkl frakt. Fyndbörsen.se skal ha SEK 10.268,- inkl frakt, men uten moms (skulle vel bli NOK 11.116,- det? med en kurs på 0,87). Nordby Digital skal ha NOK 11.000,- inkl frakt. (alle prisene inneholder også en XTZ sub-kabel)

Surround har nok priset seg selv ut, men hvem av Nordby og fyndbörsen jeg skal velge er jeg mer usikker på. Føler fyndbörsen er mer seriøst på en måte? selv om jeg ikke har noen fakta å basere mine antagelser på.

Noen som har innspill? både med tanke på valg av høyttalere og hvor jeg skal kjøpe de Skal drives av Pioneer VSX-LX52. (blir en dyr mnd dette )

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arildiv
    Hei,

Jeg har etter MYE lesing (lang tråd dette) endelig bestemt meg for hvilke høyttalere jeg skal ha:
    2 stk XTZ 99.26 + stativer, 1 stk XTZ 99 W12.16 (alt i svart pianolakk) og Mirage Omnisat V2 (hvite - for å kunne skjule de litt).

Ettersom min "bedre" halvdel ikke liker høyttalere i det hele tatt, har vi inntil videre inngått et kompromis om at det ikke blir senter (iallefall ikke i første omgang)

Omnisat'ene er allerede bestilt, men XTZ'ene sliter jeg med å bestemme meg for hvor jeg skal kjøpe. Har fått tilbud fra surround.no om å kjøpe de for NOK 12.000,- inkl frakt. Fyndbörsen.se skal ha SEK 10.268,- inkl frakt, men uten moms (skulle vel bli NOK 11.116,- det? med en kurs på 0,87). Nordby Digital skal ha NOK 11.000,- inkl frakt. (alle prisene inneholder også en XTZ sub-kabel)

Surround har nok priset seg selv ut, men hvem av Nordby og fyndbörsen jeg skal velge er jeg mer usikker på. Føler fyndbörsen er mer seriøst på en måte? selv om jeg ikke har noen fakta å basere mine antagelser på.

Noen som har innspill? både med tanke på valg av høyttalere og hvor jeg skal kjøpe de Skal drives av Pioneer VSX-LX52. (blir en dyr mnd dette )
    Genialt med Pioneer til Xtz.. husk å biamp.

En liten senter bør du også få gjemt inn i tvbenken med tiden..

Jeg hadde kjørt til sverige og handlet høytalere... men det går jo an å bestille fra Surround også forutsatt at de har varer inne på lager.

Går jo an å følge med på Finn.no også, Hifihuset.no har vel også sikkert Mirage til rimelig pris..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

En liten senter bør du også få gjemt inn i tvbenken med tiden..

Jeg hadde kjørt til sverige og handlet høytalere... men det går jo an å bestille fra Surround også forutsatt at de har varer inne på lager.

Går jo an å følge med på Finn.no også, Hifihuset.no har vel også sikkert Mirage til rimelig pris..
    Poenget er vel at jeg har fått billigere priser MED frakt fra Sverige, og spørsmålet er hvilken av de to butikkene jeg skal velge. Bor i Bergen så gidder ikke reise til Sverige for å handle. (holder på å flytte til min nykjøpte enebolig 8) )

Og joda, jeg skal huske å biampe

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er litt noob på hifi generelt, men lurer litt på dette med bi-amp. Har skjønt at dette kan lønne seg. Har en LX51 Pioneer receiver og planlegger å hente et par XTZ 99.26 høyttalere. Tenker å kjøre et 5.1 system, og har vel derfor ledige koblinger for bi-amp siden receiveren støtter 7.1 system? For det er vel ikke slik at man er avhengig av en tilleggsforsterker eller forforsterker ellerno? Noen som gidder å gi en amatørforklaring på hvordan jeg bi-amper dette? Så må man vel fjerne noen "broer" eller hva det kalles, hvis 99.26 har dette?
    Og for ordens skyld, bi-wiring er noe helt annet og uaktuelt i dette tilfellet?

Takker for alle ryddige forsøk på en liten guide rundt dette

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du egentlig gjør er å fjerne lederene mellom de 4 skruterminalene på høyttaleren, sette ledningene du har for front på de 2 nederste terminalene og de 2 ledige kanalene på forsterkeren kobler du til detvøverste paret med terminaler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, så rett og slett to like sett høyttalerkabler til da? ett for hver høyttaler og de to ekstra settene kan kobles valgfritt på ledige høyttalerkanaler på forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. Greit å koble left og right rett da:P Også veldig viktig å huske å fjerne den lederen mellom terminalene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, left/right, pluss og minus skal jeg nok klare å holde orden på..
    Men er det altså det samme om man kobler bakhøyttalere på "surround" eller "surround back" kanalene på receiver? Så lenge man kjører 5.1.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: (fant dette på et annet forum)

Re: LX81 Bi-Amping front speakers how?
    use the surround back input for bi-amp as it says in manuel.
    if you get surround speakers, use surround input for those.

Ser litt ut som man bør bruke "surround back" såvidt jeg kan skjønne..?

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Ser litt ut som man bør bruke "surround back" såvidt jeg kan skjønne..?
    Stemmer! Surround er for 5.1, Surround back er ekstrahøytalerene når du går over til 7.1. Litt forvirrende når vi kaller det bakhøytalere

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, left/right, pluss og minus skal jeg nok klare å holde orden på..
    Men er det altså det samme om man kobler bakhøyttalere på "surround" eller "surround back" kanalene på receiver? Så lenge man kjører 5.1.
    Du må bruke surr.back som regel....

Dessuten må du vel også endre på en innstilling i menyen på forsterkeren... Skru på "BIAMP" modus....

Ellers så står jo forsterkeren i 7.1 modus, i forhold til Biamp som er forsterkere koblet sammen i 5.1 med ekstra effekt til frontene.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, fint tips. Takker!

Litt OT, men siden vi er inne på forsterker-innstillinger; bruker dere forskjellige "modus" på forsterkeren for hver dvd/bluray/cd/tv/spill kilder etc? Forhåndsinnstilte eller evt egendefinerte innstillinger? Forsterkeren har jo så mange innstillingsmuligheter for bedre performance, bare så synd jeg fatter 10% av de..:P
    Tar fortsatt i mot tips

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,487
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, fint tips. Takker!

Litt OT, men siden vi er inne på forsterker-innstillinger; bruker dere forskjellige "modus" på forsterkeren for hver dvd/bluray/cd/tv/spill kilder etc? Forhåndsinnstilte eller evt egendefinerte innstillinger? Forsterkeren har jo så mange innstillingsmuligheter for bedre performance, bare så synd jeg fatter 10% av de..:P
    Tar fortsatt i mot tips
    Det kan jo vere fornuftig med forskjellige innstillinger til f.eks film og musikk!
    Selv har jeg litt høyere nivå på sub og senter til filmbruk!
    Men dette må du nesten finne ut av selv,ved å prøve deg frem med forskjellige innstillinger - lyd er mye en smaksak!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NAD C375BEE noe bra match til XTZ 99.25 ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er NAD C375BEE noe bra match til XTZ 99.25 ?
    Jeg vil tro at dette kanskje kan bli litt feil match...

Hvorfor, jo av den grunn at jeg synes NAS sin lydsignatur er noe grov og fokusert på bass. Når du da i tillegg har XTZ 99.26 som er høytaler som spiller mye bass kan det bli for mye av det gode.

Dette er KUN synsing fra min side, da jeg ikke har hørt XTZ på NAD. Men jeg har hørt mye annet på NAD og mange forsterkere på XTZ.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DiFontaine :

Hvilke forsterkere har du hørt på XTZ som er bra da ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 77 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •