Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 7 av 141 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2813
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Sikler noe veldig på de jeg også, men er litt skeptisk til om jeg har nok power,
    Onkyo 705 - hva tror dere, blir det for spedt?

Stig
    Det kommer nok helt an på hvor høyt du spiller.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Akkurat, så du mener det bør holde til moderat nivå. Det er jo ikke værre enn å putte på et effekttrinn. Da tror jeg jeg gjør kort prosess og bestiller med det samme. Tar de fre Sverige da jeg bor rett ved grensen og får dermed 15% i form av kurs.

Stig

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Motoman: SEAS elementet produserer ikkje (!!) blåse/blafre lydar! Det finn du ut når du får satt større forsterkarkraft på.

Eg trudde det same som deg heilt til effekttrinnet kom i hus. Eg spelte då fleire songar som eg tidligare hadde opplevd dette fenomenet på. Vrengde volumet like høgt..høgare...og så høgt eg berre turde. Viste seg at lydane kom frå komprimering pga for lite forsterkarkraft. Lurar på om impedansekurva er vanskeleg på diskant+mellomtone. (Om du brukte bi-amp muligheten i C370 så taklar den slike lastar endå dårligare enn uten)
    Jo, det blåser luft mellom membranet og fasepluggen, det er det ingen tvil om. Det er ikke selve elementet som lager lyd. Kjenner det godt når jeg holder handa tett innpå. Trenger ikke å spille veldig høyt før det blir merkbart, og tviler på om dette forsvinner med mer forsterkerkraft. Om så er tilfelle er ingen av mine forsterkerkandidater gode nok! Jeg kjører ikke noe bi-amping eller brokobling på NADen.

C370 bør ha nok av krefter og er målt til 172 watt av sterephile Stereophile: NAD C370 integrated amplifier

Noen andre som har legt merke til dette fenomenet? Burde høre det godt ved rene basstoner/sinustoner.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du finne ein slik frekvens i REW og oppgi dB verdi ca 1m foran elementet så skal eg prøva framprovosera dette?

At C370 yt 172 Watt seier meg lite. Korleis målte dei dette? Det er dessutan ikkje nødvendigvis eit svar på korleis den taklar låg-Ohmige lastar.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig elemetet i 99.36 er delt noe høyere i frekvens og derfor ikke er plaget med samme problemet, og dersom høyttalerene i tillegg er delt ved 80Hz vil "problemet" bli eliminert? Elementet i 99.26 spiller jo ned til noen og tredve Hz (35 Hz?) og dermed mer utsving. Bare en tanke.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Kan du finne ein slik frekvens i REW og oppgi dB verdi ca 1m foran elementet så skal eg prøva framprovosera dette?

At C370 yt 172 Watt seier meg lite. Korleis målte dei dette? Det er dessutan ikkje nødvendigvis eit svar på korleis den taklar låg-Ohmige lastar.
    Har desverre ikke noe måleutstyr. Målingene til C370 står i linken jeg la inn, og ut i fra det jeg forstår takler den lave laster OK.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kobla frå basselementet og testar kun med mellomtone+diskant innkobla og receiver sender fullrange (front satt som "large"). Trur ikkje mellomtonen er høgare delt, for bassresponsen er temmeleg definert ned mot 30Hz. Rullar av ved ca 33Hz i mitt rom, så eg trur ikkje denne er delt høgare i delefilteret enn i 99.25/26. Har ikkje sett dokumentasjon på dette, men det er kanskje derfor 22.36 kallast 2.5-veis...pga at basselementet overlappar stor del av nedre frekvensregister.

Edit: Beklagar, såg ikkje linken din. Men grunnen til at dei målar 172W ser ut til å vera eit tak på THD'en på 1%. Dette er mykje støy i forhold til det som C370 er målt til i databladet: 120W 8Ohm ved 0.003% THD. Så målingen til Stereophile burde ikkje overraske nokon.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny forsterker blir det uansett, så får vi se om dette vedvarer. Du får ha takk for innsatsen Cleeves!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heilt i orden. Håper du får testa ein ana forsterkar på dei snart. I så fall må du sei ifrå om det hjalp

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Akkurat, så du mener det bør holde til moderat nivå. Det er jo ikke værre enn å putte på et effekttrinn. Da tror jeg jeg gjør kort prosess og bestiller med det samme. Tar de fre Sverige da jeg bor rett ved grensen og får dermed 15% i form av kurs.

Stig
    Jeg vet ikke, men jeg tipper det. Et effektrinn gjør både musikk og film litt mere morsomt.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere at Yamaha V3800 med bi-amp ville kunne levere nok kraft til å dreve 99.26.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadhun
    Tror dere at Yamaha V3800 med bi-amp ville kunne levere nok kraft til å dreve 99.26.
    Forsterkervalg XTZ

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet disse med noen gode lyd-krigsfilmer?

lurer på disse eller Kef-iQ5

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller ikke noe særlig høyt (har et barn på 8 måneder og en nabo som blir sur når det er sol ”bor i Bergen”). Derfor ønsker jeg god lyd i lav volume på både musikk og film.:-|

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadhun
    (har et barn på 8 måneder og en nabo som blir sur når det er sol ”bor i Bergen”)|
    Hehe ...kjenner typen

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper Mori`s spørsmål. Noen som har erfaringer med xtz center? Blir den for liten og pinglete i forhold til 99.36? (noe jeg igrunn tviler på, da de bruker samme elementer?)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei korleis skulle den vera for liten? Den spelar bass som berre det i forhold til størrelsen og ein har justeringsmuligheiter for plasseringsmetode og diskantnivå. Trur an duger godt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 99,26 i hus:-)
    Førsteinntrykket er bra. Veldig pen finish. Utrolig bass i de små boksene. Sliter litt med å få subben til å gli inn - 99W12. Diskanten er litt skarp, men
    halve moro er å fine tune noen dager fremover nå:-)
    Onkyo'n har kjørt gjennom audyssey foreløpig.
    Hadde jeg visst de var såpass bra hadde jeg tatt med en 99.25 som senter også.
    Dette var en skikkelig oppgradering for mitt vedkommende, har fra før AudiPro Presition Cinema som henger på vegg.

Mvh
    Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på surround.no igår og endte opp med to 99,26, en 99,25 center og en W12 sub. Høyttalerne er jeg veldig fornøyd med men subben gir meg litt hodebry. Jeg har prøvd forskjellige plasseringer og innstillinger men blir ikke kvitt en plagsom blaffre/buldre lyd i subben.

Dette gjelder filmtitting, har en Yamaha 663 forsterker.

Noen som har noen tips til hva som jeg kan gjøre for å forbedre subben?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det har kommet en ny xtz budsjetthøyttalerer hos surrounf.no:

XTZ89 front

XTZ 89 Front

-465961-267458-jpg

mvh
    stian

Side 7 av 141 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •