Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 67 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Så lenge du skal bruke en bærbar pc til lydkilde, trenger du en god dac, og som tidligere nevn gjør Beresford TC-7520 en meget god jobb til prisen. Vil påstå at den er bedre en DacMagic...:-D
    Forslag på hvor denne kan kjøpes?:P

Newcomer corey sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Tror dere XTZ 99.26 er for store for et lite rom på 12 kvadrat, med høyttalere plassert ca 2,5m fra lytteposisjon?
    Jeg må egentlig si meg litt skuffet. Har tatt i bruk mine gamle PSB image høyttalere. De er mye mindre, synes de spiller mer behagelig.
    tror nok ikke yamahaen er sterk nok til å drive 99.26 slik at du får god lyd ut av de. har selv en onkyo 805 som jeg testa de med først og recivern har vanskeligheter med å drive de. det kommer lyd men ikke akuratt den beste. kjører nå onkyo/parasound kombo som fungerer meget bra. meget fornøyd med lyden8)
    AVforum.no - corey's hjemmekino

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Forslag på hvor denne kan kjøpes?:P
    Beresford TC-7520 kan kun kjøpes over nett fra Beresford i England. Kommer på ca 1700,- inkl frakt. :-D

http://www.beresford.me/main/main.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresforden er veldig gøy å modde på også, jeg bruker Beresford og Naim 5i på mine XTZ 99.36. Har for lite effekt nå men det skal fikses på, så jeg får bare leve med det jeg har inntil videre.

Mod your Beresford 7520 - Page 118 - The Art of Sound Forum
    Sjekk denne tråden dere som har beresford, kjempelang moddetråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hva er du ikke fornøyd med? Har du jobbet med plassering? Bilder av oppsettet og rommet hjelper.
    Da har jeg prøvd XTZ igjen. Merker med det en gang at det er noe som mangler i mellomtonen. Jeg prøvde i går kveld og flytte de lengre fra veggen, noe som hjalp litt på lyden. Spesielt bassen. Men uansett mangler det noe. Jeg bruker Abrahamsen V4 effektforsterker. Denne er ny, så den er ikke innspilt.
    Jeg vurderer å selge XTZ 99.26. De mangler noe i mellomtonen, og det er noe andre her også har sagt. Jeg liker lyden av de gamle PSB'ene mine mye bedre. Jeg synes det er rart at XTZ99.26 er så populær her, og gjør det så bra i tester. Det finnes da mye bedre høyttalere enn dette.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd XTZ igjen. Merker med det en gang at det er noe som mangler i mellomtonen. Jeg prøvde i går kveld og flytte de lengre fra veggen, noe som hjalp litt på lyden. Spesielt bassen. Men uansett mangler det noe. Jeg bruker Abrahamsen V4 effektforsterker. Denne er ny, så den er ikke innspilt...
    Nå er det nå sagt rimelig mange ganger her på forumet - og i tester - at disse høytalerene trenger rikelig med watt for å vise potensialet. Minst 100W er nevnt - og i så måte er de 70 wattene som V4 mater ut vel på langt nær tilstrekkelig til å vekke opp disse.
    Så sånn sett er det ikke utenkelig du er misfornøyd med 99.25 av den grunn.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i går og hørte på B&W CM7 som koster 15k. 99.25 her hos meg låter klart bedre.
    Jeg tror ikke det er noe gale med mellomtonen til 99.25, men de er mer nøytrale enn mange andre og har ikke noe ekstra presens der. Matching med elektronikk og jobbing med plassering er nøkkelen. Å avskrive en høyttaler etter og har prøvd kun med en type elektronikk blir feil. Man må alltid jobbe mye med en høyttaler for å hente potensiale. Kommer man i mål, så er lønnen verdt strevet.
    Men selvfølgelig finnes det andre høyttalere som kan falle bedre i smak. Ikke nødvendigvis fordi de er bedre, men det kan være at de vil passe bedre til rommet og elektronikken. Har man f.eks en dip i området 300-500Hz hvor man sitter, så er det stor sjanse for at man vil foretrekke en høyttaler med ekstra nivå der. Men det betyr ikke at den er bedre, bare bedre i det spesifikke rommet.

Folk burde i grunn kjøpe mye mer custom made anlegg. Anlegg som settes opp av folk som har peiling og hvor det brukes lydkorreksjon/EQ som tilpasning til rommet. Midgard Audio levere den type tjeneste. Vel verdt hver krone.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd XTZ igjen. Merker med det en gang at det er noe som mangler i mellomtonen. Jeg prøvde i går kveld og flytte de lengre fra veggen, noe som hjalp litt på lyden. Spesielt bassen. Men uansett mangler det noe. Jeg bruker Abrahamsen V4 effektforsterker. Denne er ny, så den er ikke innspilt.
    Jeg vurderer å selge XTZ 99.26. De mangler noe i mellomtonen, og det er noe andre her også har sagt. Jeg liker lyden av de gamle PSB'ene mine mye bedre. Jeg synes det er rart at XTZ99.26 er så populær her, og gjør det så bra i tester. Det finnes da mye bedre høyttalere enn dette.

Krefter, i form av watt er essensielt når det kommer til XTZ. 99.26 er høytalere som først åpner sen når de blir koblet med en forsterker med store kraftreserver. De har også utrolig lang innspillingstid. Plassering og roomtuning er også viktige ingredienser for et vellykked resultat.

Klart det finnes bedre høytalere, men ikke i samme prisklasse vil jeg påstå, men dette er jo selvfølgelig en smakssak. Hvis du liker PSB bedre, så hovrfor ikke. Ingen kan nekte deg det

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Var i går og hørte på B&W CM7 som koster 15k. 99.25 her hos meg låter klart bedre.
    Jeg tror ikke det er noe gale med mellomtonen til 99.25, men de er mer nøytrale enn mange andre og har ikke noe ekstra presens der. Matching med elektronikk og jobbing med plassering er nøkkelen. Å avskrive en høyttaler etter og har prøvd kun med en type elektronikk blir feil. Man må alltid jobbe mye med en høyttaler for å hente potensiale. Kommer man i mål, så er lønnen verdt strevet.
    Men selvfølgelig finnes det andre høyttalere som kan falle bedre i smak. Ikke nødvendigvis fordi de er bedre, men det kan være at de vil passe bedre til rommet og elektronikken. Har man f.eks en dip i området 300-500Hz hvor man sitter, så er det stor sjanse for at man vil foretrekke en høyttaler med ekstra nivå der. Men det betyr ikke at den er bedre, bare bedre i det spesifikke rommet.

Folk burde i grunn kjøpe mye mer custom made anlegg. Anlegg som settes opp av folk som har peiling og hvor det brukes lydkorreksjon/EQ som tilpasning til rommet. Midgard Audio levere den type tjeneste. Vel verdt hver krone.
    Når er da vel ikke akkurat CM7 så avsindig gode på akkurat det de heller synes jeg å huske. Dog er 99.25 gode og, men litt laidback, og det kan jo være Abrahamsen, som også er litt laidback gjør at totalen blir litt kjedelig og forsiktig?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watt og tjatt......

Jeg har satt opp anlegg med 70w pr/ch (Camebridge 640v2) og en NAD 542 (tok akkuratt kvelden, leser ikke plater helt plutselig, garanti sak), disse to føder mine 99.26 med lyd.

Har futta på med mer watt som en prøve, men hører ikke behovet. Hva er problemet egentlig?

Jeg har altså ikke ører som kan fortelle meg at jeg får noe mer ut av å watte disse opp noe mer en de de har i dag. Jeg spiller heller ikke opp til dans på lokalet på disse, så høyt nokk er det uansett.

Jeg syns bare det låter bra jeg

Og nå venter vi bare på at de skal dukke under 5K i bruktmarkedet med stativ, da er det hvertfall ingen konkuranse på lyd/kr.

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 5.2 opsett

Jeg har planer om å kjøpe 5.2 opsettet til XTZ, men vurderer å bytte ut fronthøytelerene til 99.26 og center til 99.25 eller 99.26. Noen som har prøvd dette?? lurer på om 99.26 passer oppå sub'ene og om de spiller bra til film sammen med resten av oppsettet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

di skal vist passe oppå suben

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skurring / blafrelyd fra fasepluggen på 99.25 ved spesielt bassfulle lyder !

Mistenker det er luft som presses ut mellom membranen og fasepluggen. Eller muligens for svak forsterker.

Noen andre som opplever / kan teste dette ? (99.25/26/36)

En bra testlåt er Michael Jacksons - Smooth Criminal, den starter med noen hjerteslag som får det til å knitre fra mine elementer ved høyt volum, ellers spiller det rent.

Presiserer at det spilles høyt, men ikke i forvrenget tilstand.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av XTZ-sub'ene høynivå-inngang og filter-utgang for å dele bort bass til satelitt-høyttalere?
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har noen av XTZ-sub'ene høynivå-inngang og filter-utgang for å dele bort bass til satelitt-høyttalere?
    10" og 12" har høynivå inngang, men ikke filter.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    10" og 12" har høynivå inngang, men ikke filter.
    Ok. Skal bruke den sammen med små høyttalene så jeg må ha filter ut.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og vurderer XTZ W10.16. Men har recieveren mye å si for hvor bra bassen blir? Er litt gammal den jeg har nå.

Og hvordan er det med innspilling av sub? Har aldri gjor det før.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang 10.61

hei ang xtz 10" mere for penga får du ikke bruker selv 2x10.16
    jeg har spillt i nermere 100 timer pr stk ,
    dell den på 80hz på forsterkern og sett volum på fult og så setter du frekvensen på fullt... og så begyn med og måle deg frem.
    det jeg gjorde var og sette den der mitt i mit svett spot og så beggyne og gå rund i front og finn en god plass!
    lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100 timer med volume på fullt? O_O Eller misforsto jeg nå? :P

Men dette med forsterker da. Har det mye å si for bassen? Eller er det forsterkeren i subben som gjør all den jobben?

Har nå et helt grei 2.0 anlegg som er koblet til PC'en og Bluray spilleren. Men mangler bass. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg subwooferen til XTZ 10" men trenger kabel. Har sett på en men er ikke sikker på kvalitet og om de går ann å bruke.

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Kan denne brukes?

Side 67 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •