Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 66 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2813
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nhegsgaard
    Med hensyn til DAC'en kommer jeg pludselig til at tænke på, at det er min bærbar der skal spilles fra, så lydkort er vel egentlig udelukket? :-?
    Har du bærbar og ikke mulighet for å sette inn PCI kort, så kan et USB lydkort være en løsning. Firewire er bedre, men firewire går en utrygg fremtid i møte.

Disse har ikke så god kjennskap til, men kjøp i så fall noe fra proff verden med ASIO drivere.
    Produkter

Scenario AS - Musikkinstrumenter og utstyr - M-Audio lydkort

Scenario - EMU 0404 USB Soundcard - Lydkort i ypperste klasse.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor kun i nærheden af HIFI-klubben, det vil sige at valgmulighederne er NAD, Cambridge eller Denon. Har kigget lidt på Hegel, og må sige at det sprænger mit budget en smule Det ligger vidst omkring max 8-9000 norske kroner. Hvordan er denne NAD: Stereo - Forstærker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE forstærker mon i forhold til XTZ class-A d3? Er det overhovedet muligt at finde en ordentlig forstærker til disse højttalere i prisklassen 4-9000?

Er lidt på herrens mark :???:

Med hensyn til DAC'en kommer jeg pludselig til at tænke på, at det er min bærbar der skal spilles fra, så lydkort er vel egentlig udelukket? :-?
    Selvfølgelig er det mulig å finne en god forsterker til den prisen. Og Class-A D3 er absolutt ingen dårlig forsterker, som er en veldig god match til 99.26. Jeg tror ikke NAD er den beste kombinasjonen med XTZ, da NAD kan ha litt tendenser til litt grov lyd og mye bass. Da tror jeg Denon er en bedre match. Hvis du ikke velger Class-A D3, så anbefaler jeg deg å bruke litt tid på å finne forsterker. Lytt til forskjellige forsterkere i prisklassen hos HiFi-klubben før du velger. Velg den du liker best, ikke den selgeren vil du skal kjøpe :-D
    Så lenge du skal bruke en bærbar pc til lydkilde, trenger du en god dac, og som tidligere nevn gjør Beresford TC-7520 en meget god jobb til prisen. Vil påstå at den er bedre en DacMagic...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

litte spm satt oss mor og far i sted og så på fil di har en yamaha 461 etc 1 sub utgang, di har en xtz w10.16 og har lyst på en til... kan di bare kjøpe en splitt til suben? hvordan takler kalibreringa til yamaha 2 suber?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for mange gode råd

Jeg tror jeg ligger bestilling på et sæt xtz 99.26 samt xtz class a-100 d3... så kan jeg altid sende den tilbage hvis jeg er utilfreds, eller sammenligne med nogle andre forstærkere.

Da jeg så lydkortene kom jeg lige til at tænke på at der hørte sådan en her med til min mixer: http://www.pulseonline.com/behringer...binterface.jpg .. kan det evt bruges til noget?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    litte spm satt oss mor og far i sted og så på fil di har en yamaha 461 etc 1 sub utgang, di har en xtz w10.16 og har lyst på en til... kan di bare kjøpe en splitt til suben? hvordan takler kalibreringa til yamaha 2 suber?
    Det er bare og kjøpe en y-splitt ja!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. kan det evt bruges til noget?
    Det er vel bare å teste. Hvis du skulle få behov for lydkort kan jeg anbefale ESI. Har selv Julia (internt) og er veldig fornøyd. Ellers ville jeg vurdert squeezebox duet som streamer musikk fra pcen din. Den ser veldig elegant ut men jeg har ikke testet den.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for mange gode råd

Jeg tror jeg ligger bestilling på et sæt xtz 99.26 samt xtz class a-100 d3... så kan jeg altid sende den tilbage hvis jeg er utilfreds, eller sammenligne med nogle andre forstærkere.
    Jeg tror du vil få et glimrende oppsett med denne kombinasjonen :-D

Da jeg så lydkortene kom jeg lige til at tænke på at der hørte sådan en her med til min mixer: http://www.pulseonline.com/behringer...binterface.jpg .. kan det evt bruges til noget?
    Er mere skeptisk til hvor godt den Behringer saken vil fungere. Det er jo bare å prøve, den vil nok uansett være bedre en mini-jack utgangen på pc´en. Og finner du ut at den ikke er noe, kan du jo alltids gå til anskaffelse av ekstern dac ved et senere tidspunkt.

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe et surroundanlegg med xtz høytalere, i første omgang 5.1 - vurderer yamaha 765, evt onkyo 706 med xtz 99.26 fronter, 99.25 center, 12'' aktiv sub og 89 bakhøytalere.
    Titter litt på stereo effektforsterkere til en billig penge for å gi litt ekstra gass til frontene. Flerkanals effektforsterkere blir vel dyre i første omgang.
    Noen her som har et liknende oppsett? Vil senteren få for lite kraft og bli for stusselig i forhold?
    Et ekstraspørsmål i tillegg: dersom jeg får lyst på en effektforsterker til for å drive centeren - er det et poeng at denne er av samme merke/type som den til frontene for at lydbildet skal bli enhetlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om komboen NAD C355BEE + XTZ 99.36 Walnut? Er det en bra match?

8)

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle
    Skal kjøpe et surroundanlegg med xtz høytalere, i første omgang 5.1 - vurderer yamaha 765, evt onkyo 706 med xtz 99.26 fronter, 99.25 center, 12'' aktiv sub og 89 bakhøytalere.
    Titter litt på stereo effektforsterkere til en billig penge for å gi litt ekstra gass til frontene. Flerkanals effektforsterkere blir vel dyre i første omgang.
    Noen her som har et liknende oppsett? Vil senteren få for lite kraft og bli for stusselig i forhold?
    Et ekstraspørsmål i tillegg: dersom jeg får lyst på en effektforsterker til for å drive centeren - er det et poeng at denne er av samme merke/type som den til frontene for at lydbildet skal bli enhetlig?
    Hei,
    Jeg har et ikke veldig ulikt oppsett (du ser det på profilen). Vil si det er tålig bra med strøm i begge de revieverene til at du får et bra trykk, men 99.25/26 er forholdsvis tungdrevet slik at 100W+ er å foretrekke (ekte watt) for å få de til å komme i sitt ess. Mer effekt er det jo fullt mulig å putte på senere. Du MÅ ikke ha det i første omgang.
    Tror ikke du vil oppleve at senterkanalen blir pulsete selv om du går for en stereoforsterker.
    Hva merke forsterken er spiller mindre rolle. Det må i alle fall ikke være en XTZ for at det skal bli ok. Selv har jeg Rotel, og er fornøyd med den.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Hva merke forsterken er spiller mindre rolle. Det må i alle fall ikke være en XTZ for at det skal bli ok. Selv har jeg Rotel, og er fornøyd med den.
    Takk for bra svar. Mente imidlertid ikke om det spilte noen rolle hva slags forsterker det var generelt - men om det gjør noe at man blander effektforsterkere med forskjellig merke på samme høytaleroppsett (dvs en type til fronter og en annen type til f. eks. center).

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar. Mente imidlertid ikke om det spilte noen rolle hva slags forsterker det var generelt - men om det gjør noe at man blander effektforsterkere med forskjellig merke på samme høytaleroppsett (dvs en type til fronter og en annen type til f. eks. center).
    Ok. Men tror uansett ikke det skal være noe problem med forskjellig elektronikk. Ser mange her på forumet som har forskjellige forsterkere. Når jeg tenker meg om har vel de fleste forskjellige forsterkere i den grad man kjører kombinasjon av receiver/effektforsterker.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint.
    Er du fornøyd med 89-ere om sat/surroundhøytalere?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint.
    Er du fornøyd med 89-ere om sat/surroundhøytalere?
    Vil absolutt si de gjør en god jobb. Spesiellt med tanke på prisen!
    Om/når de skal byttes blir det nok pga at de skiller seg designmessig ut fra de andre xtz-ene jeg har. Da sikter jeg nok meg mest sannsynlig inn på WMT 93.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man bruge biwire kabler til xtz 99.26?

Er dette kabel okay til at forbinde forstærkeren og cd-afspilleren, og CAMBRIDGE DACMAGIC og forstærkeren? Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Birwiring har ingenting for seg. Skinnene imellom gjør jobben. Biamping/triamping kan derimot være positivt noen ganger. Bruk heller penger på noen aksustiske tiltak.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Birwiring har ingenting for seg. Skinnene imellom gjør jobben. Biamping/triamping kan derimot være positivt noen ganger. Bruk heller penger på noen aksustiske tiltak.
    Uten å ha noe ønske om å starte en større debatt om skinner vs. jumpere, men skinner er som regel gullbelagte, hvis en har jumpere med mye sølv, som har mye bedre ledningsevne, vil nok dette kunne løfte lydbildet noe. Muligens placebo...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere XTZ 99.26 er for store for et lite rom på 12 kvadrat, med høyttalere plassert ca 2,5m fra lytteposisjon?
    Jeg må egentlig si meg litt skuffet. Har tatt i bruk mine gamle PSB image høyttalere. De er mye mindre, synes de spiller mer behagelig.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Tror dere XTZ 99.26 er for store for et lite rom på 12 kvadrat, med høyttalere plassert ca 2,5m fra lytteposisjon?
    Jeg må egentlig si meg litt skuffet. Har tatt i bruk mine gamle PSB image høyttalere. De er mye mindre, synes de spiller mer behagelig.
    Husk at de trenger over 100 timer med innspilling før de er orntlig spilt inn!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hva er du ikke fornøyd med? Har du jobbet med plassering? Bilder av oppsettet og rommet hjelper.

Side 66 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •