Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 65 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2813
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    he he, ja det er jo dette med de nødvendige kompromisser da. Men jeg kan ærlig talt ikke skjønne at en pianolakka liten 10" skal være så horribel. Bor du i Versailles eller noe sånt? Går jo an å sette nips på den også - inntil den sparker i gang altså
    Av og til så er det greit å være singel...

Hadde en dame hjemme på date for noen uker siden, vi skulle se film og hun måtte selvfølgelig kommentere at det var typisk for gutter å ha så mange høytalere...

Jeg forstod ikke helt hva hun mente, jeg som bare har vanlig 5.1 oppsett..

Kanskje en innebygd sub kan være en mulighet?
    Eller feks fronthøytaler med aktiv eller passiv sub... feks Xtz eller lignende

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med 99.32 eller 89 høyttalerne til XTZ ?

Funderer på å nedgradere da jeg føler min nyinnkjøpte forsterker ikke er kraftig nok til å drive mine 99.25

Det blafrer rundt fasepluggen i bassfulle scener på film, evt elementene bunner. De kan også føles litt tilbakelente og gir ikke den helt store morrofaktoren lenger føler jeg.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC og buldrebass

Særlig bassen, som kan bli litt ullen og buldrete med EC'en.[/URL]
    Hadde du en EC som var oppgradert? Jeg oppgraderte min hos abrahamsen i fjor og opplevde stor forbedring på buldrebassen.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom at mange føler de får litt buldrebass så bør jo kanskje en klasse D forsterker være midt i blinken! den farger jo tross alt veldig lite eller ingenting og har ofte bedre impedanskontroll enn vanlige transistorkonstruksjoner!

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Hadde du en EC som var oppgradert? Jeg oppgraderte min hos abrahamsen i fjor og opplevde stor forbedring på buldrebassen.
    Nei. Jeg vet at dette skal gi merkbar bedring. Kommer derfor til å beholde EC'en og gjøre dette en dag. Hvor mye måtte du betale for oppgraderingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Nå har jeg kun centeren, men må si jeg synes det er veldig god lyd i den. Spesielt i forhold til pris

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Av og til så er det greit å være singel...

Hadde en dame hjemme på date for noen uker siden, vi skulle se film og hun måtte selvfølgelig kommentere at det var typisk for gutter å ha så mange høytalere...

Jeg forstod ikke helt hva hun mente, jeg som bare har vanlig 5.1 oppsett..

Kanskje en innebygd sub kan være en mulighet?
    Eller feks fronthøytaler med aktiv eller passiv sub... feks Xtz eller lignende

Jeg har sneket inn denne gutten ved siden av sofaen for noen dager siden, og jeg har enda ikke fått kommentar på den (ja hun har vært innom opptil flere ganger) :-D

Da Rotelen 'plutselig' stod på benken var kommentaren "Er det også en høyttaler?" .."Nei, den nei...det er noe forsterker greier som man trenger...."
    Hadde en sølv Onkyo 606 i noen få uker som ble erstattet med den ikke særlig diskrete i størrelse, (sort) Onkyo 876. Ble aldri kommentert...
    Så på den fronten er jeg litt velsignet

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg har de små satellittene som bakhøyttaler. Må si jeg har lite å utsette på de. Det er veldig mye godlyd for lite penger. Men de har ikke finishen til 99 serien. Jeg vil nok bytte de ut med WMT 93 i piano (eller noe sånt) for å få samme design rund baut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye måtte du betale for oppgraderingen?
    Tror jeg betalte ca 3000 hos Abrahamsen på Lørenskog, og hos EC tror jeg tilsvarende koster ca 4000.

Jeg merket en bra oppstramming, men på den tiden hadde jeg mine gamle Snell K høytalere som ikke går like dypt eller er like stramme i bassen som 99.36. Forskjelen er muligens enda større med 99.36?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej fra Danmark

Nu har jeg læst alle 65 sider, og har bestemt at jeg vil købe et sæt xtz 99.26
    Jeg håber dog nogle kan hjælpe med et par ting, som jeg er i tvivl om

Hvilken forstærker skal man købe? Jeg overvejer stærkt at købe xtz's egen - XTZ Class-A 100 D3. Er denne kraftig nok til højttalerne, fordele / ulemper? God til prisen?

En anden ting jeg er i tvivl om er kablerne. Hvilke er gode til prisen? Hvor meget ville være klogt at betale pr. mr for at få det bedste ud af mit setup? Gerne nogle fra Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997 hvor jeg også bestiller alt det andet

Og til sidst: Nu har jeg læst et eller andet sted at forstærkeren har indbygget DA converter - betyder det at jeg ikke behøver at købe f.eks. cambridge dacmagic hvis jeg vil bruge min pc som lydkilde?

På forhånd tak

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nhegsgaard
    Hej fra Danmark

Nu har jeg læst alle 65 sider, og har bestemt at jeg vil købe et sæt xtz 99.26
    Jeg håber dog nogle kan hjælpe med et par ting, som jeg er i tvivl om

Hvilken forstærker skal man købe? Jeg overvejer stærkt at købe xtz's egen - XTZ Class-A 100 D3. Er denne kraftig nok til højttalerne, fordele / ulemper? God til prisen?

En anden ting jeg er i tvivl om er kablerne. Hvilke er gode til prisen? Hvor meget ville være klogt at betale pr. mr for at få det bedste ud af mit setup? Gerne nogle fra Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997 hvor jeg også bestiller alt det andet

Og til sidst: Nu har jeg læst et eller andet sted at forstærkeren har indbygget DA converter - betyder det at jeg ikke behøver at købe f.eks. cambridge dacmagic hvis jeg vil bruge min pc som lydkilde?

På forhånd tak
    For å ta det siste først, XTZ Class-A 100 D3 har innebygget dac, så du trenger ikke å kjøpe ekstern dac utenom, så sant pc´en din har optisk eller coax utgang. Class-A 100 D3 har ikke usb-inngang.
    Forsterkeren skal være kraftignok til å drive 99.26, den yter jo 2x110W RMS, så det skal nok holde. Det er jo klart at hvis du har mulighet/råd så er 99.26 og XTZ generelt, høytalere som yter bedre med en forsterker med mye krefter.
    Når det kommer til kabler er det mange gode og dårlige råd å få. Jeg anbefaler uansett å gå for kabler med størst mulig mm². Supra Ply eller Rondo som de har hos Fyndbörsen duger nok.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    For å ta det siste først, XTZ Class-A 100 D3 har innebygget dac, så du trenger ikke å kjøpe ekstern dac utenom, så sant pc´en din har optisk eller coax utgang. Class-A 100 D3 har ikke usb-inngang.
    Forsterkeren skal være kraftignok til å drive 99.26, den yter jo 2x110W RMS, så det skal nok holde. Det er jo klart at hvis du har mulighet/råd så er 99.26 og XTZ generelt, høytalere som yter bedre med en forsterker med mye krefter.
    Når det kommer til kabler er det mange gode og dårlige råd å få. Jeg anbefaler uansett å gå for kabler med størst mulig mm². Supra Ply eller Rondo som de har hos Fyndbörsen duger nok.:-D
    Tak for svaret

Jeg har faktisk mulighed for at købe en kraftigere forstærker. Jeg er bare helt blank på området, og jeg synes umiddelbart at xtz'en lød til at være god til prisen. Kan du evt. anbefale en forstærker som ville klæde dem bedre?

-Min pc har hverken optisk eller coax udgang er det et nyt lydkort der skal til?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svaret

Jeg har faktisk mulighed for at købe en kraftigere forstærker. Jeg er bare helt blank på området, og jeg synes umiddelbart at xtz'en lød til at være god til prisen. Kan du evt. anbefale en forstærker som ville klæde dem bedre?

-Min pc har hverken optisk eller coax udgang er det et nyt lydkort der skal til?
    Bor du i nærheten av noen Hifi-butikker? I så tilfelle, ta med deg høytalerene (når du har fått dem) til hifi-butikken/butikkene, forklar hvor mye/høyt opp du er villig til å betale, og lytt til forskjellige forsterkere.

Da må du jo eventuelt også kjøpe en ekstern dac, og DacMagic fra Cambridge er veldig god. Ellers kan jeg personlig anbefale Beresford TC-7520 som har både coax (x2), optisk og USB. http://www.beresford.me/main/main.html. Denne kommer på ca 1700,- NOK inkl frakt fra England. En veldig god dac. :-D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nhegsgaard:
    Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et lydkort som du kobler digitalt rett i XTZ forsterkeren dersom du skal bruke PC som kilde. DACer som Beresford og Cambridge DacMagic er ikke først fremst laget for å koble til PC og har sine begrensninger på det området.

Her er et bra lydkort som har gode drivere:
    Prodigy HD2
    Dette lydkortet låter kanskje også bedre enn DACen i XTZ forsterkeren. Det finner du ut ved å koble analogt (RCA kabler) i tillegg til digitalt. Så er det bare å svitsje frem og tilbake med forsterkerens inngangsvelger.

Prisoversikt:
    Produkter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    nhegsgaard:
    Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et lydkort som du kobler digitalt rett i XTZ forsterkeren dersom du skal bruke PC som kilde. DACer som Beresford og Cambridge DacMagic er ikke først fremst laget for å koble til PC og har sine begrensninger på det området.

Her er et bra lydkort som har gode drivere:
    Prodigy HD2
    Dette lydkortet låter kanskje også bedre enn DACen i XTZ forsterkeren. Det finner du ut ved å koble analogt (RCA kabler) i tillegg til digitalt. Så er det bare å svitsje frem og tilbake med forsterkerens inngangsvelger.

Prisoversikt:
    Produkter
    Jeg tenkte nå mere på ekstern dac hvis han kjøper en annen forsterker enn XTZ sin egen... og jeg er forsåvidt enig i hva du mener ang lydkort vs. dac hvis pc er hovedkilde til musikk. Iallefall hvis forsterkeren har en brukbar innebygget dac, og det har jo Class-A 100 D3 :-D

Newcomer corey sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører selv parasound new classic serien (2100-2125) på mine 99.26 og det høres meget bra ut, har hørt at hegel også er en god match til 99.26

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corey
    kjører selv parasound new classic serien (2100-2125) på mine 99.26 og det høres meget bra ut, har hørt at hegel også er en god match til 99.26
    Kan bekrefte at Hegel er en god match til 99.26.

Kjører selv Hegel H-200 og er veldig fornøyd med kombinasjonen.

Det som er viktig når en skal finne forsterker til XTZ høytalere, er å ikke velge en forsterker som er for mørk i klangbalansen siden XTZ er en relativt dyptspillende høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor kun i nærheden af HIFI-klubben, det vil sige at valgmulighederne er NAD, Cambridge eller Denon. Har kigget lidt på Hegel, og må sige at det sprænger mit budget en smule Det ligger vidst omkring max 8-9000 norske kroner. Hvordan er denne NAD: Stereo - Forstærker | Hi-Fi Klubben: NAD C375BEE forstærker mon i forhold til XTZ class-A d3? Er det overhovedet muligt at finde en ordentlig forstærker til disse højttalere i prisklassen 4-9000?

Er lidt på herrens mark :???:

Med hensyn til DAC'en kommer jeg pludselig til at tænke på, at det er min bærbar der skal spilles fra, så lydkort er vel egentlig udelukket? :-?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg , nhegsgaard, ville jeg tatt et seriøst blikk på Emotiva. Flere her på forumet har meget gode erfaringer med å bestille dette fra USA (ingen Norske/Danske forhandlere tror jeg).
    Her får du et realt kraftverk for en 7-8000,- inkl frakt og avgifter/mva.

Ta en kikk på XPA-2 modellen. 2 x 250W bør virkelig riste liv i XTZ-ene.
    Emotiva Audio XPA-2 Two Channel Power Amplifier

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med hensyn til DAC'en kommer jeg pludselig til at tænke på, at det er min bærbar der skal spilles fra, så lydkort er vel egentlig udelukket? :-?
    Du kan jo skaffe deg et USB lydkort/dac.
    Hi-Fi-lyd fra laptopen - Lyd og Bilde

Side 65 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •