Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 64 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2813
    Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva tror dere XTZ-godt-folk om 3 stk W12?
    Har 2 stk w12 fra før og venter nå på 1 stk w12.16..

Tenkt å ha den på motsatt sie av andre subben min ved siden av sofaen
    (se minHjemmekino link)

Blir spent..

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Hva tror dere XTZ-godt-folk om 3 stk W12?
    Har 2 stk w12 fra før og venter nå på 1 stk w12.16..

Tenkt å ha den på motsatt sie av andre subben min ved siden av sofaen
    (se minHjemmekino link)

Blir spent..
    ville heller hatt en svs ved siden av soffaen og to xtz ved racket.det hadde blitt kanon

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,487
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    ville heller hatt en svs ved siden av soffaen og to xtz ved racket.det hadde blitt kanon
    Å kjøre med to el flere sub'er fra forskjellig merke er vel slett ikke å anbefale! Du skal vere mer enn heldig for å få det til å spille fint sammen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ble det oppgradering fra min gamle HK675 til HK980

Fikk et markant løft i mellomtonen, og sløret som tidligere lå forran HT`ene er nå borte. Fikk også en litt mer frempå lyd noe jeg ønsket. Føler i grunn HK980 er en bra match til XTZ da begge har litt saftig og fyldig lydsignatur.

Ellers har jeg en dac på lur, men er det igrunnen vids å koble denne til PS3 lyd og bilde kilden min når jeg for det meste kjører dårlige mp3 filer og er i bunn å grunn kjempefornøyd med lyden slik den er nå !?

Så en siste ting. Mine 99.25 blafrer luft når de presses hardt. I første scene på Transformes 1 hvor et helikopter kommer presses elementene til det ytterste og det kommer blafre/blåselyder rundt fasepluggen, rimelig kjedelig
    Har ingen anledning til å kutte vekk de laveste frekvensene heller på min forsterker eller sub. Så kan ikke annet enn å justere bassen på alt litt ned og heller kjøre suben litt opp i volum. Men uansett kjedelig at det skjer. Men hva er grunnen til dette ? For svak forsterker eller elementene sin konstruksjon ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Idag ble det oppgradering fra min gamle HK675 til HK980

Fikk et markant løft i mellomtonen, og sløret som tidligere lå forran HT`ene er nå borte. Fikk også en litt mer frempå lyd noe jeg ønsket. Føler i grunn HK980 er en bra match til XTZ da begge har litt saftig og fyldig lydsignatur.

Ellers har jeg en dac på lur, men er det igrunnen vids å koble denne til PS3 lyd og bilde kilden min når jeg for det meste kjører dårlige mp3 filer og er i bunn å grunn kjempefornøyd med lyden slik den er nå !?

Så en siste ting. Mine 99.25 blafrer luft når de presses hardt. I første scene på Transformes 1 hvor et helikopter kommer presses elementene til det ytterste og det kommer blafre/blåselyder rundt fasepluggen, rimelig kjedelig
    Har ingen anledning til å kutte vekk de laveste frekvensene heller på min forsterker eller sub. Så kan ikke annet enn å justere bassen på alt litt ned og heller kjøre suben litt opp i volum. Men uansett kjedelig at det skjer. Men hva er grunnen til dette ? For svak forsterker eller elementene sin konstruksjon ?
    Prøv å plugge igjen bassportene med de medfølgende skummgummiproppene. Da vil du få strammere bass. Så lenge du har sub så trenger du ikke den dypeste bassen fra fronthøytalerene. Evt prøve å sette en høyere delingsfrekvens på subben.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Prøv å plugge igjen bassportene med de medfølgende skummgummiproppene. Da vil du få strammere bass. Så lenge du har sub så trenger du ikke den dypeste bassen fra fronthøytalerene. Evt prøve å sette en høyere delingsfrekvens på subben.
    Skal teste litt med plugger på HT`ene. Men frykter de kan virke litt for slakke av det. Slik de er innstilt nå og med ny og bedre forsterker spiller de helt vanvittig og rimelig perfekt over hele spekteret.

Skal jeg skru opp delingen på suben og bruke den mer så blir det egentlig feil da jeg synes musikk er best uten suben. Den legger til for mye og blir for udefinert å buldrete i lyden. Det er såpass at jeg vurderer den solgt til fordel for squeezebox duett. Ei heller føler jeg at jeg får stilt inn HT og sub perfekt til film da jeg ikke har surroundforsterker. Så må nok bare innse at anlegget har sine begrensninger, men er helt rå på musikk
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Skal teste litt med plugger på HT`ene. Men frykter de kan virke litt for slakke av det. Slik de er innstilt nå og med ny og bedre forsterker spiller de helt vanvittig og rimelig perfekt over hele spekteret.

Skal jeg skru opp delingen på suben og bruke den mer så blir det egentlig feil da jeg synes musikk er best uten suben. Den legger til for mye og blir for udefinert å buldrete i lyden. Det er såpass at jeg vurderer den solgt til fordel for squeezebox duett. Ei heller føler jeg at jeg får stilt inn HT og sub perfekt til film da jeg ikke har surroundforsterker. Så må nok bare innse at anlegget har sine begrensninger, men er helt rå på musikk

Subben skal vel egentlig bare dekke over de laveste frekvensene, og iallefall ikke være dominerende. Da ville jeg nok skrudd ned volumet en liten anelse på subben.

Send meg en PM hvis du skal selge subben. Vurderer nemlig å gå til anskaffelse av akkurat en slik:-D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Å kjøre med to el flere sub'er fra forskjellig merke er vel slett ikke å anbefale! Du skal vere mer enn heldig for å få det til å spille fint sammen!
    Kan du utdype denne?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kan du utdype denne?

Man kan være uheldig å få suber som ikke passer bra sammen....

Men det er faktisk bedre med to sub av ulikt merke enn kun en sub...

Til film kan 1 sub til nød gå an, selvom det egentlig blir litt feil det også...

Til musikk derimot så er kun en sub egentlig helt feil...
    Til musikk så kreves det egentlig to suber uansett, dette pga stereoperspektivet.

Musikken høres absolut ikke ut slik den skal med kun en sub...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,487
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kan du utdype denne?
    Jeg var så heldig og vant en svs 10 tommer,med det samme jeg hadde kjøpt mine to xtz 10.16 - jeg prøvde frem og tilbake med å få en svs og en xtz til å spille sammen,men dette lyktes ikke jeg med i hvertfall! Det ble bare mye romling og udefinert bass! Enden på visa ble at jeg solgte igjen svs'en,og beholdt mine to xtz'er! Svs'en gikk noe dypere,men jeg syns to xtz'er spiller mye mer presist,og med mer "punch" i min stue hvertfall!
    Men det er mulig andre har fått til å mikse to forskjellige subber??
    Jeg er ingen "guru",men dette var min erfaring
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei og god kveld

hei har en xtz sub og lurer på et par ting har kun abel (enkel) oglurer på om det har seg noe og delle med en y splitt?
    hvordan kobler jeg to stk sammens vis jeg jun har en sub utgang?
    det sisste er kun av interese for meg selv..8)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei har en xtz sub og lurer på et par ting har kun abel (enkel) oglurer på om det har seg noe og delle med en y splitt?
    hvordan kobler jeg to stk sammens vis jeg jun har en sub utgang?
    det sisste er kun av interese for meg selv..8)
    En y-splitt er ingenting å styre med hvis du kun har 1 sub.

Skal du bruke 2 suber bruker du derimot en y-splitt for å dele signalet ut fra den ene subwooferutgangen på receiveren.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Man kan være uheldig å få suber som ikke passer bra sammen....

Men det er faktisk bedre med to sub av ulikt merke enn kun en sub...

Til film kan 1 sub til nød gå an, selvom det egentlig blir litt feil det også...

Til musikk derimot så er kun en sub egentlig helt feil...
    Til musikk så kreves det egentlig to suber uansett, dette pga stereoperspektivet.

Musikken høres absolut ikke ut slik den skal med kun en sub...
    Men det er jo svært sjeldent bass-sporet på en låt er i stereo... Da tenker jeg ikke på bass, som i instrumentet, men de lavere frekvensene pleier jo ikke å flytte seg så mye fra høyre til venstre eller motsatt...

Er det da strengt tatt nødvendig med 2 subber til musikk? Skjønner forsåhvid hvordan du tenker, men ser ikke helt nødvendigheten av 2 subber.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 subwoofere jevner ut bassresponsen i rommet. Helt nødvendig i et high-end oppsett. Har også vist seg ifølge undersøkelser at 4-5 stykker kan være fordelaktig.
    Godt integrerte suber skal ikke høres, men når de slås av merker man umidelbart at man mister noe. De skal integreres så godt at man ikke klarer å skille de fra lyden fra fronthøyttalerne. Vanskelig, men ikke umulig. DSP er et viktig verktøy.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet ut W12.18 vs. 12.16? Da tenker jeg mest lydmessig til musikk og frekvensgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.36 på plass

Jeg fikk 99.36 piano fra Nordby digital i forrige uke (7900 nok inkl frakt til Oslo). Jeg er veldig fornøyd med både finish og lyd. Den er koblet til en electrocompaniet ECI-1 og pc med ESI-julia lydkort som kilde. Merket også at min gamle nad cd-spiller ikke holder mål.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Jeg fikk 99.36 piano fra Nordby digital i forrige uke (7900 nok inkl frakt til Oslo). Jeg er veldig fornøyd med både finish og lyd. Den er koblet til en electrocompaniet ECI-1...
    Gratulerer! Jeg drev også mine med en ECI-1. Forsterkeren holder bra mål den dag i dag, med en myk melodiøs tone som passer til en god del musikk. Men vit at du har enda mer å hente ut av disse høyttalerne med en bedre forsterker. Særlig bassen, som kan bli litt ullen og buldrete med EC'en.

Jeg begynte en tråd hvor jeg håper flere eiere av disse høyttalerne vil dele sine erfaringer mhp instillingene - plassering, plugger og terminaler. Se her:
    XTZ 99.36: Erfaringer med plugger og terminaler?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Har lyst på 2 sub'er men usikker på hva dama sier. Skal prøve å smyge inn den første og eventuelt kjøpe en til senere når dama er bortreist
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Snedig. Noe sier meg likevel at det kommer til å gå på ræva. Hold oss informert
    Du hadde visst rett . Gikk en liten rundtur innom diverse butikker og sa forsiktig at en 10" sub så fin ut og kunne passe i hjørnet i stua. Da skrek ho at noe sånt skal aldri inn i stua hennes.

Det endte med at jeg kjøpte KEF KHT-3005. Får håpe jeg blir fornøyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått to XTZ W10.16 inn i stua nå, og foreløpig låter det fint! Funker meget bra, og det låter mye mer balansert enn tidligere med èn CV-sub.

Det er sub 1 & 2 utganger på Yamaha recieveren, så jeg bruker de.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Du hadde visst rett . Gikk en liten rundtur innom diverse butikker og sa forsiktig at en 10" sub så fin ut og kunne passe i hjørnet i stua. Da skrek ho at noe sånt skal aldri inn i stua hennes.

Det endte med at jeg kjøpte KEF KHT-3005. Får håpe jeg blir fornøyd...
    he he, ja det er jo dette med de nødvendige kompromisser da. Men jeg kan ærlig talt ikke skjønne at en pianolakka liten 10" skal være så horribel. Bor du i Versailles eller noe sånt? Går jo an å sette nips på den også - inntil den sparker i gang altså

Side 64 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •