Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 63 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2813
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Legger denne ut igjen, og håper på svar

Greit å få alt av kablet inn i budsjettet også, slikt at jeg vet hva totalprisen blir.
    Dac´en i XTZ-forsterkerens kal være ok den.

Det du trenger av kabler er:

Optisk/toslink fra PS3 til Class A100D3
    Coax fra PC (hvis du skal bruke dac´en i forsterkeren) (forutsetter selvfølgelig digital utgang fra PC)
    Høytalerkabler fra forsterker til 99.26 og 99 W10.17P
    RCA<--->RCA fra Class A100D3 til Sub Amp (fra pre-out til line-in)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Dac´en i XTZ-forsterkerens kal være ok den.

Det du trenger av kabler er:

Optisk/toslink fra PS3 til Class A100D3
    Coax fra PC (hvis du skal bruke dac´en i forsterkeren) (forutsetter selvfølgelig digital utgang fra PC)
    Høytalerkabler fra forsterker til 99.26 og 99 W10.17P
    RCA<--->RCA fra Class A100D3 til Sub Amp (fra pre-out til line-in)
    Ok,

Eksterne porter på pc : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt.

Hva er å anbefale av kabel mellom PC og forsterker?

Og mellom dekoder(riks-tv) og forsterker?

Og jeg trenger vel bananplugger også? Hvor mange?

Hvor mye penger bør jeg legge i RCA-RCA kabel(om den jeg har ikke kan brukes; se lengre ned) og høytalerkabler? Hva bør lengdene være på?

Sånn i utganspunktet vil jeg si ca. 1000 kr er det jeg ønsker å bruke på kabler o.l.

Har optisk kabel fra før til PS3. Har også en coaxial kabel. Kan denne brukes mellom forsterker og subamp? G&BL Digitalt RCA Coaxial kabel (75 Ohm) 2 meter

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg en XTZ sub. Men er usikker på om jeg skal gå for 10" eller 12". Selve rommet er på ca. 30 kvm. Det er en åpen løsning med en halv vegg mellom kjøkken og stue. Jeg har en Onkyo 875 receiver.

Jeg hørte nemlig på 10" her om dagen og jeg syntes det var mye lyd i den men det var et mye mindre rom. Derfor lurer jeg på om noen har et forslag eller en feeling på hva man bør velge?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,

Eksterne porter på pc : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt.

Hva er å anbefale av kabel mellom PC og forsterker?

Og mellom dekoder(riks-tv) og forsterker?

Og jeg trenger vel bananplugger også? Hvor mange?

Hvor mye penger bør jeg legge i RCA-RCA kabel(om den jeg har ikke kan brukes; se lengre ned) og høytalerkabler? Hva bør lengdene være på?

Sånn i utganspunktet vil jeg si ca. 1000 kr er det jeg ønsker å bruke på kabler o.l.

Har optisk kabel fra før til PS3. Har også en coaxial kabel. Kan denne brukes mellom forsterker og subamp? G&BL Digitalt RCA Coaxial kabel (75 Ohm) 2 meter
    Skal du ha digital lyd fra pc må du enten få nytt lydkort med coax eller optisk utgang eller gå via en ekstern dac med usb-inngang.
    Om du ikke har planer om å bytte frem og tilbake med forskjellige høytalere så trenger en strengt tatt ikke bananplugger. Dette er i utgangspunktet kun for å gjøre tilkoblinen litt enklere.
    Hva rca kabler og andre kabler angår, er det lettere å se hva du trenger når du har høytalere og forsterker i hus.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Skal du ha digital lyd fra pc må du enten få nytt lydkort med coax eller optisk utgang eller gå via en ekstern dac med usb-inngang.
    Om du ikke har planer om å bytte frem og tilbake med forskjellige høytalere så trenger en strengt tatt ikke bananplugger. Dette er i utgangspunktet kun for å gjøre tilkoblinen litt enklere.
    Hva rca kabler og andre kabler angår, er det lettere å se hva du trenger når du har høytalere og forsterker i hus.
    Lykke til
    Takk for hjelpen.

Såg du om jeg kunne bruke den RCA kabelen jeg hadde mellom forsterker og subamp?

Tviler på at jeg tar meg bryet med å kjøpe dac med det første. Hva kosten en ok dac med usb egentlig? Blir nok å kjøre musikk over PS3 media server og så til forsterker.

Edit: Her er jo et billig alternativ til pc'n faktisk! Terratec Aureon Dual USB - DinSide Data

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Skal kjøpe meg en XTZ sub. Men er usikker på om jeg skal gå for 10" eller 12". Selve rommet er på ca. 30 kvm. Det er en åpen løsning med en halv vegg mellom kjøkken og stue. Jeg har en Onkyo 875 receiver.

Jeg hørte nemlig på 10" her om dagen og jeg syntes det var mye lyd i den men det var et mye mindre rom. Derfor lurer jeg på om noen har et forslag eller en feeling på hva man bør velge?
    Jeg ville gått for 10" hvis den skal brukes mest til musikk og 12" hvis det er mest filmbruk. Selvom 12" fungerer ypperlig til musikk også da Men 10"en er vel hakket raskere

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 12" er nok ikke raskere enn en 10". Det kan derimot oppleves sånn p.g.a. mindre dypbass. Ville helt klart ha kjøpt den største hvis det ikke står på pengene. Og senere bør du kjøpe en til for å få jevn bassrespons i rommet. Med én sub, introduserer man egentlig et problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    En 12" er nok ikke raskere enn en 10". Det kan derimot oppleves sånn p.g.a. mindre dypbass. Ville helt klart ha kjøpt den største hvis det ikke står på pengene. Og senere bør du kjøpe en til for å få jevn bassrespons i rommet. Med én sub, introduserer man egentlig et problem.
    Jeg skrev motsatt da. De bruker jo også tross alt samme forsterker.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [....]Med én sub, introduserer man egentlig et problem.
    ...og med 2 subber introduserer man et annet

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på 2 sub'er men usikker på hva dama sier. Skal prøve å smyge inn den første og eventuelt kjøpe en til senere når dama er bortreist

Da går jeg for 12". Blir jo mye knall uansett. Har ikke helt bestemt meg for hvilke fronthøytalere jeg skal gå for ennå. Har veldig lyst på 99.26. Vi får se.
    Det kommer til å bli 50\50 musikk\film.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Jeg skrev motsatt da. De bruker jo også tross alt samme forsterker.
    Jeg skrev feil, men det skulle være slik: "En 10" er nok ikke raskere enn en 12".
    Anyway, gå for 12 tommeren er mitt tips.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen.

Såg du om jeg kunne bruke den RCA kabelen jeg hadde mellom forsterker og subamp?

Tviler på at jeg tar meg bryet med å kjøpe dac med det første. Hva kosten en ok dac med usb egentlig? Blir nok å kjøre musikk over PS3 media server og så til forsterker.

Edit: Her er jo et billig alternativ til pc'n faktisk! Terratec Aureon Dual USB - DinSide Data
    Den RCA kabelen du har kan nok brukes den.

Alternativt kan du bruke høytalerkabler fra forsterker til subamp, da koblet inn på high-level input.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev feil, men det skulle være slik: "En 10" er nok ikke raskere enn en 12".
    Anyway, gå for 12 tommeren er mitt tips.
    Litt uenig i akkurat den påstanden. Iallefall når det kommer til XTZ-subber. De har jo samme forsterker, og da er jo et 10" element lettere å drive, og dermed raskere respons...:-D

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på 2 sub'er men usikker på hva dama sier. Skal prøve å smyge inn den første og eventuelt kjøpe en til senere når dama er bortreist
    Snedig. Noe sier meg likevel at det kommer til å gå på ræva. Hold oss informert

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Snedig. Noe sier meg likevel at det kommer til å gå på ræva. Hold oss informert
    Skal holde dere oppdatert. Litt synd at det ikke er flere på lager hos Surround.no - Høyttaler spesialisten. Gjelder også den matte svarte.

Jeg har aldri prøvd en passiv sub før. Er det noe vanskeligere å bruke dette? Er det noen fordeler kontra aktiv sub?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal holde dere oppdatert. Litt synd at det ikke er flere på lager hos Surround.no - Høyttaler spesialisten. Gjelder også den matte svarte.
    Det var jo så klart det WAF-messige, ikke det lydmessige, jeg siktet til da jeg dømte prosjektet ditt nord og ned. Subber, særlig flere av dem samtidig, utmerker seg ikke ved å være spesielt smygevennlige ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sammenlignet B&W 685 og 99.25?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Jeg har ikke hørt 685, men jeg har noen gamle B&W DM601s2 som jeg har testet opp mot mine nåværende XTZ 99.26. Det er jo klart at alder har noe å si her, teknologisk utvikling osv... men til saken, XTZ har en klart åpnere diskant og går mye dypere sammenlignet med 601. B&W på den andre siden har en mye mer kontrollert mellomtone og er også mye lettere å drive. Disse kan kjøres på mindre forsterkere uten store problemer. XTZ er som kjent glad i forsterkere med mye krefter.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Jeg har ikke fått sammenlignet de personlig selv, men jeg hører at ryktene sier at Xtz har særs god bass og bra diskant.....

B&W har en meget attraktiv mellomtone og diskant...

Xtz bass av ypperste kvalitet. ?

BW Mellomtone for penga ?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99 W12.16 bestilt :)

Så i dag at bestillingen min på 1 stk. XTZ 99 W12.16 high glossy sub var til pakking,så nå gleder jeg meg virkelig til å få trøkka opp trykket her i kåken.

Side 63 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •