Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 60 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    xtz=dritbra svensk økonomihøyttaler.jihhaaa.bedre enn denver.løp og kjøp.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I natt drømte jeg at jeg var og kikket på XTZ Pianolakk hvit!
    Dette må da selvfølgelig ha vært på et lager for disse høyttalerne ville de tydeligvis ikke vise til kunder da det var stooooore feil i finish på veldig mange av dem! bla. Svæære skjolder og "drypp" i lakken!

Vet at XTZ ikke lager slike høyttalere, men kan hende de har vurdert dette!
    Da vil jeg bare si til XTZ, Pass dere! For jeg besøker oppbevaringshallene deres i min skjønne søvn og sjekker at alt er som det skal!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke den jeg drømte om^ Vet det ligger en som er hvit på markedet, men denne var i samme kabinett som de som er pianosvart i dag

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pekki
    Vet, jeg har også hørt det, men 990 skal ha en helt annen lydsignatur enn 970/980, så jeg tror den vil passe endel bedre.
    Det jeg ellers har hørt er at Xtz er litt tilbakelent i mellomtonen...

Testere og journalister sier at Xtz matches best med nøytrale forsterkere, og om EC låter pent og rent så kan det hende at det nettopp dette er en match. Det spørs jo litt hva slags musikk du testet ut da...

Det de sier er at de har godt av mye effekt og forsterkere som Onkyo og Pioneer som er ganske nøytrale i signaturen...

Men det er jo det som sies, noe annet kan jo være i praksis... det kan sef finnes forsterkere som ikke er helt nøytrale og som allikevel matcher..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Delefrekvens ?

Har det meste jeg kunne tenke meg av informasjon om 99.26 W....
    Eneste jeg ennå ikke har fått med meg er hva de har satt som delefrekvens ?
    Kommer kanskje en tid hvor jeg vil kose meg litt med delefilteret.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå:
    Yamaha RX-V3900 - Xtz 99.26

Hva tror dere om:
    Yamaha RX-V3900 - Hegel H100 - XTZ 99.26
    Yamaha RX-V3900 - Hegel H200 - XTZ 99.26
    Yamaha RX-V3900 - Harman Kardon 990 - XTZ 99.26
    Yamaha RX-V3900 - Xindak XA8800MNE - XTZ 99.26
    (Audiofoni AS)

Med de tre første, kan man vel kutte ut receiver når man hører på musikk, ved å koble cd spiller til forsterkeren. Det siste alternativet er 2 monoblokker, så da må lyden gå gjennom surroundreceiver. Eller er Yamaha RX-V3900 så bra, at man ikke trenger stereoforsterker/effektrinn? Er det bortkastede penger?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Med de tre første, kan man vel kutte ut receiver når man hører på musikk, ved å koble cd spiller til forsterkeren. Det siste alternativet er 2 monoblokker, så da må lyden gå gjennom surroundreceiver. Eller er Yamaha RX-V3900 så bra, at man ikke trenger stereoforsterker/effektrinn? Er det bortkastede penger?
    Med de forslagene du har der vil du ganske sikkert oppleve bedre lyd enn med bare receiveren, så om det er bortkastet eller ei er vel bare et spørsmål om hvor mye du er villig til betale for god lyd. Jeg sitter selv å lurer på noe av det samme. Jeg hører tydelig forskjell på lyden når jeg benytter min gamle ECI-1 som effekttrinn, men jeg har lyst til å prøve noe nytt. 3900 farger veldig lite når du kjører "pure direct" så å bruke den som pre skulle gå ganske greit hvis man velger å bruke penga på et godt effekttrinn. Heller det enn å kjøpe en integrert tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt 99.36 og kjører disse på en Hegel H200. Er meeget godt fornøyd med lyden. En knallkombo! Var litt redd for at lyden kunne bli litt for nøytral med hegelen men det blir det så absolutt ikke. Herlig driv over musikken, med masser av detaljer i toppen uten at det blir spisst.
    Parasound skal også være en god match til xtz høytalerene etter det jeg har lest.

Å bruke Yamahaen som forforsterker fungerer sikkert fint det, men den kan nok ikke stille opp med fortrinnene som sitter i dyrere hifi produkter. Kjøper du hegel så har man en Hometheather inngang, slik at du kan bruke den som effektforsterker til fronthøytalerene i en hjemmekino, og så bruker du fortrinnet og effektrinnet til hegelen i stereo. Kjekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da kan jeg ikke bruke sub når jeg spiller musikk?
    Jeg vil vel få høre hva jeg skal med det, men jeg har problemer med bassen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ECI-1 og 99.36 bra kombo?

Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Med de forslagene du har der vil du ganske sikkert oppleve bedre lyd enn med bare receiveren, så om det er bortkastet eller ei er vel bare et spørsmål om hvor mye du er villig til betale for god lyd. Jeg sitter selv å lurer på noe av det samme. Jeg hører tydelig forskjell på lyden når jeg benytter min gamle ECI-1 som effekttrinn, men jeg har lyst til å prøve noe nytt. 3900 farger veldig lite når du kjører "pure direct" så å bruke den som pre skulle gå ganske greit hvis man velger å bruke penga på et godt effekttrinn. Heller det enn å kjøpe en integrert tror jeg.
    Jeg har selv en gammel ECI-1 og vurderer å kjøpe 99.36 . Hvordan vurderer du denne kombinasjonen? Jeg vil bruke dette til både musikk og film.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Jeg har selv en gammel ECI-1 og vurderer å kjøpe 99.36 . Hvordan vurderer du denne kombinasjonen? Jeg vil bruke dette til både musikk og film.
    Jeg er glad i den gamle EC lyden, og 99.36 er nøytrale og fine, og god match synes jeg. Det vil selvfølgelig også avhenge av kilden. Den litt mørke og bløte EC'en oppveies i mitt tilfelle av en Denon DCD S10 som er noe skarp og lys. Dette er for meg god balanse. Husker jeg prøvde en Marantz CD spiller for noen år siden som gikk for å være veldig bra. Denne var myk og melodiøs, men sammen med ECI-1 ble det for ullent.

Nå har jeg tenkt til å sende EC'en på oppgradering. Blir spennende å se om det vil medføre merkbare forandringer i lydsignaturen.

Som sagt, ECI-1 og 99.36 er svært gode venner i stua mi :-) På film bruker jeg EC'en som effektrinn på frontene. Kjører bare pre-out fra Yamahaen inn på en hvilken som helst line-in og setter EC'ens volum på kl. 12.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Men da kan jeg ikke bruke sub når jeg spiller musikk?
    Jeg vil vel få høre hva jeg skal med det, men jeg har problemer med bassen her.
    Det kan du få til ved å bruke f.eks noen av Parasound sine forforsterkere. De har en funksjon der man både kan få bassen til å fungere til musikk og bassen sendes gjennom til receiver og LFE sporet ved film. Da må du i så fall ha receiver, forforsterker og et effektrinn.

Micromega sine forsterkere (både integrerte og forforsterkere) har også denne funksjonen. Se her:
    http://avforum.no/forum/pressemeldin...ard-audio.html

Med en Micromega integrert, klarer du deg med en surround receiver i tillegg. Det kommer en test av Micromega i bladet Hjemmekino snart. De bruker Hypex (klasse D) som etter min mening gir high-end lydkvalitet til billig penge. Ser at det gjelder kun den dyreste. De andre bruker AB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere her (og et par tester) som skriver at 99.26 er "tilbakelente" i mellomtonen og nå som mine er innspilte må jeg si meg enig. De er VELDIG tilbakelente i mellomtonen, enkelte innspillinger høres veldig innestengte ut og det er tidvis problematisk å høre hva som blir sagt. Jeg koblet opp èn 99.26 og èn av mine gamle snell-høyttalere for å sammenligne, brukte foobar + monofilter + 10 bånds stereo EQ for å sammenligne og jeg måtte opp minst 4db mellom 4 og 8Khz for å få en mer naturlig mellomtone, men dynamikken er fortsatt ikke der. Jeg regner med at dette kommer av litt dårlig delefilterkonstruksjon, for å få så mye bass ut av en liten høyttaler så må det benyttes spoler for å svi av mye av effekten til diskant/mellomtone, spørs om det er der feilen sitter. Noen andre som har synspunkter på dette?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    Ser det er flere her (og et par tester) som skriver at 99.26 er "tilbakelente" i mellomtonen og nå som mine er innspilte må jeg si meg enig. De er VELDIG tilbakelente i mellomtonen, enkelte innspillinger høres veldig innestengte ut og det er tidvis problematisk å høre hva som blir sagt. Jeg koblet opp èn 99.26 og èn av mine gamle snell-høyttalere for å sammenligne, brukte foobar + monofilter + 10 bånds stereo EQ for å sammenligne og jeg måtte opp minst 4db mellom 4 og 8Khz for å få en mer naturlig mellomtone, men dynamikken er fortsatt ikke der. Jeg regner med at dette kommer av litt dårlig delefilterkonstruksjon, for å få så mye bass ut av en liten høyttaler så må det benyttes spoler for å svi av mye av effekten til diskant/mellomtone, spørs om det er der feilen sitter. Noen andre som har synspunkter på dette?

Vel, hmm det er vel bare signaturen som er sånn... Hva de har fokusert på etc..

Dersom du matcher de riktig så skulle det vel ikke være særlig problematisk eller?

Jeg trodde imidlertid at Denon skulle være bra match, har iallefall hørt at den passer med Onkyo, Pioneer og Yamaha... og ellers andre forsterkere som er rimelig klang-nøytrale..

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    Jeg kjenner meg ikke igjen av den beskrivelsen av 99.26, og jeg bruker Hegel, som iallefall er nøytral i klangen. Dynamikken fikk faktisk et stort løft da jeg byttet fra Audiovector til XTZ:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Mine 99.25 svikter meg i mellomtonen.

Samenlignet med mitt AKG 701 headsett er 99.25 grumsete og veldig tilbakelent i mellomtonen. Bør jeg jobbe litt med forsterker for å rette på dette eller er det slik lydsignaturen i disse høytalerne er ?

Kjører nå på en H/K 675 forsterker å ps3 som signalkilde.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Mine 99.25 svikter meg i mellomtonen.

Samenlignet med mitt AKG 701 headsett er 99.25 grumsete og veldig tilbakelent i mellomtonen. Bør jeg jobbe litt med forsterker for å rette på dette eller er det slik lydsignaturen i disse høytalerne er ?

Kjører nå på en H/K 675 forsterker å ps3 som signalkilde.

Ser på bildene på MinHjemmekino at avstanden til bakvegg er relativt liten. Prøv å øk denne. Litt mer krefter hadde kanskje høytalerene også hatt godt av. HK 675 er jo ikke blant de kraftigste i klassen (2x75w). I tillegg er ikke HK veldig åpne i lydbildet (spør du meg). Dette har nok innvirkning på mellomtonen. 99.25 er høytalere som trives godt med en kraftig forsterker.
    PS3 er jo heller ikke verdens beste lydkilde. Hva med en separat dac? Det løftet iallefall lyden fra min PS3.

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Ser på bildene på MinHjemmekino at avstanden til bakvegg er relativt liten. Prøv å øk denne. Litt mer krefter hadde kanskje høytalerene også hatt godt av. HK 675 er jo ikke blant de kraftigste i klassen (2x75w). I tillegg er ikke HK veldig åpne i lydbildet (spør du meg). Dette har nok innvirkning på mellomtonen. 99.25 er høytalere som trives godt med en kraftig forsterker.
    PS3 er jo heller ikke verdens beste lydkilde. Hva med en separat dac? Det løftet iallefall lyden fra min PS3.

Øke avstanden til bakvegg er uaktuelt da stuen er knøttliten og ikke gir rom for dette.

H/K forsterkeren vet jeg har sine klare begrensinger på kvaliteten å har en stor mistanke om at det er denne som ødelegger det hele.

Cambridge dacmagic dukker opp på mitt hodetelefon anlegg snart, men skal også prøves på stueanlegget.

Skal "desverre" ha en runde å lytte til andre HT merker også da jeg føler jeg ikke er kommet helt i mål enda.

Så det får bli forsterkeroppgradering eller HT bytte for å komme helt i mål, spesielt til film som for tiden er prioritert da min musikkreferanse, hodetelefonanlegget, er for kostbart å kunne slå med vanlige stereokomponenter.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Øke avstanden til bakvegg er uaktuelt da stuen er knøttliten og ikke gir rom for dette.

H/K forsterkeren vet jeg har sine klare begrensinger på kvaliteten å har en stor mistanke om at det er denne som ødelegger det hele.

Cambridge dacmagic dukker opp på mitt hodetelefon anlegg snart, men skal også prøves på stueanlegget.

Skal "desverre" ha en runde å lytte til andre HT merker også da jeg føler jeg ikke er kommet helt i mål enda.

Så det får bli forsterkeroppgradering eller HT bytte for å komme helt i mål, spesielt til film som for tiden er prioritert da min musikkreferanse, hodetelefonanlegget, er for kostbart å kunne slå med vanlige stereokomponenter.
    Har du prøvd å tune bassportene. Få litt fastere bass. Dette vil jo ha noe innvirkning på mellomtone også. Du har jo sub som kan ta seg av bassen. Still delingen på subben noe høyere. Kanskje det kan hjelpe. Ligger mye potensiale i 99.25.
    Jeg tror HK-forsterkeren er det svakeste leddet. Du vil nok også oppleve en forbedring av lyden med DacMagic koblet til PS3.

Side 60 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •