Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 57 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2813
    Newcomer misterstatetrooper sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xtz

Da har 'klubben' ett medlem til - novicen meg

Mine 99.36 ble i dag plukket opp og står i skrivende stund å koser seg på naborommet sammen med diverse andre greier med samme logo i fronten (pluss noe annet snacks) i det som kommer til å bli mitt hjemmekino/hifi-rom/gjesterom.

Kan si det med en gang at disse frontene kommer til å gi meg mangfoldige hyggestunder de neste årene. Rett ut av kassa synest jeg de låt meget bra - og det til tross av at de for øyeblikket får Springsteens rytmer fra Spotify via innebygget lydkort på en laptop og en aldrende (men ok) Denon PMA 1315. I tillegg har man selvsagt det med innspilling og tuning som jeg ikke engang har begynnt å tenke på...
    Det meste er vel sagt om hvordan den høres ut eller i tråden.

De som må vike for disse høyttalerene er et par B&W 603 av samme årgang som forsterkeren. Fine høyttalere, men de blir nå overført til tjeneste i stua sammen med den gamle denonen.

Av annet utstyr verd å nenve er en 99.25 senter, 99 W10.16 sub og et par 89 monitors på veggen bak. Dette vil få strøm fra en Onkyo 606 (når jeg får adapteret fra uk-norsk kontakt fra AVshop..) Jeg er klar over at receiveren er i minste laget, men a) jeg vil ikke spille blodhøyt, b) prisen jeg gav var svært hyggelig (3800,-) og c) elektronikk kommer og går - oppgradering på et senere tidspunkt om nødvendig er no [ATTACH]each[/ATTACH]problem.

I taket henger prosjektor på på veggen lerretet, men mer om dette og flere bilder i minHjemmekino etterhvert

Stor takk til alle som har bidratt med info i denne og lignende tråder på forumet her slik at jeg , etter min mening, har havnet på rett hylle i den store høyttaler jungelen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av misterstatetrooper

Snakk om nydelig bilde!

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.38 delingsfilteret onkyo 705

Heisann folkens, jeg har 99.38 og som dere vet har disse eksterne delingsfiltere. Om noen ikke har sett delingsfilteret før har det to innganger på den ene siden og seks utganger på den andre videre til høytaler. Jeg har en Onkyo 705 reciever som har bi amp mulighet. Så da lurer jeg på hvordan jeg får mer power til høytaleren? For som jeg har skjønnt det kan jeg jo ikke hoppe over delingsfilteret:/ takker for svar på forhånd...

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DiFontaine]
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev

Fair enough... Smak og behag.

Dere to...... Min pappa er sterkere en din, og sitter ikke inne:twisted:

Nå til saken XTZ, jeg driver mine 99.26 med Camebridge Azur 640 v2. Det er ikke mye mer en 75wpci 8 ohm, men jeg har ikke problemer med hverken høytvolum eller udefinert lyd i noen spesifikt frekvensområde.

Jeg satte opp mitt eget lille testvinner stereooppsett. Maks lyd for lite penger var målet. Det ble en brukt NAD C542 CD spiller, brukt Camebridge 640, brukt XTZ 99.26. Dette er kablet med dali silverline høytalerkabler og Audioquest rca (analogt) signalkabler. Jeg satt senest i dag å hørte på Eldkvarn's live plate fra Mariakyrkan (anbefalles sterkt, kanon bra innspilling DAD), det låter rett og slett drit bra.

Men det er klart skal du spille opp til dans så kjøper du Cervin Wega, det er morro det (Those where the days - NAD og DC12, gikk ikke ann å spille lavt på det oppsettet )

Var innom Hifiklubben for å kjøpe noen meter mer med Dali silverline for biwireing, men de sa at det var bare bortkastet siden jeg brukte samme
    signalkilde fra forsterkeren, hvis det er tilfelle så er biwiering uansett oppsett meningsløst (biamping krever det, naturlig nok). Hva sier dere til det?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mjusiker'n]
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Dere to...... Min pappa er sterkere en din, og sitter ikke inne:twisted:

Nå til saken XTZ, jeg driver mine 99.26 med Camebridge Azur 640 v2. Det er ikke mye mer en 75wpci 8 ohm, men jeg har ikke problemer med hverken høytvolum eller udefinert lyd i noen spesifikt frekvensområde.

Jeg satte opp mitt eget lille testvinner stereooppsett. Maks lyd for lite penger var målet. Det ble en brukt NAD C542 CD spiller, brukt Camebridge 640, brukt XTZ 99.26. Dette er kablet med dali silverline høytalerkabler og Audioquest rca (analogt) signalkabler. Jeg satt senest i dag å hørte på Eldkvarn's live plate fra Mariakyrkan (anbefalles sterkt, kanon bra innspilling DAD), det låter rett og slett drit bra.

Men det er klart skal du spille opp til dans så kjøper du Cervin Wega, det er morro det (Those where the days - NAD og DC12, gikk ikke ann å spille lavt på det oppsettet )

Var innom Hifiklubben for å kjøpe noen meter mer med Dali silverline for biwireing, men de sa at det var bare bortkastet siden jeg brukte samme
    signalkilde fra forsterkeren, hvis det er tilfelle så er biwiering uansett oppsett meningsløst (biamping krever det, naturlig nok). Hva sier dere til det?
    ??bare forholder meg til fakta jeg

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldkvarn plata jeg nevte over er spillt inn i Annedalskyrkan i Göteborg, ikke Mariakyrkan. Plata er fra 2006 og heter 'Kärlekens Låga'

Uansett en flott plate som kler XTZ 99.26 veldig bra

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mikkel rev]
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    ??bare forholder meg til fakta jeg
    Kult, fakta er bra, jeg digger det. Kunskap er ett dop for meg. Lyd er en kjærlighet, musikk en glede, farger er spennende og våren er her Ut i solen og kose seg, hififeberen legger seg ned og venter på neste høst for å angripe en svak sjel med dårlig råd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Xtz 99.26 + W10.17 P

Noen som har noen erfaringer med denne kombinasjonen : XTZ 99.26 + W10.17 P ...?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sibbe68
    Noen som har noen erfaringer med denne kombinasjonen : XTZ 99.26 + W10.17 P ...?
    Ja, har hatt disse en god stund sammen med SUB AMP1 og SUB AMP1 DSP. Er meget fornöyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser i alle fall jævla lekkert ut

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også denne kombinasjonen med 2 stk Subamp1 + 99.25 senter.
    Er særdeles godt fornøyd med lyden både til musikk og film..
    I tillegg ser det jo(i mine øyne) lekkert ut...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt mine 99.26 siden påsken i år. Jeg kjører påen NAD 542 cdspiller og på en Cambridge 640 v2 forsterker. Det låter meget bra, ikke noe russefest anløegg, men kjempe behaglig til mitt bruk.

Jeg også kikket på disse subbene som matcher. Jeg har lest noe sted (kansje her) at noen brukere er missfornøyd med subbene til XTC, de låter knallbra, men holder ikke god kvalitet og svikter en del (tror dette var de aktive subbene 10 og 12" i 99 serien).
    Jeg har også lagt merke til at de ikke har allverden av watt i disse subbene, det er oppgitt med 400w, men det er i 2 ohm. Blir ikke det litt stusselig kraft for en 12" hvis man ønsker "stål kontroll" i de lave frekvensene?

Eller er det slik at bare det låter bra så er man i mål Imponerer ikke på speksa ihvertfall.

Oppsummering: Er det bra kvlitet? Er det nokk krefter?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene scoret absolutt max i tester i både Hjemmekino og Lyd og Bilde for sin priskategori, hvis det er noe du legger vekt på. Skal du fylle en ballsal er det jo en sak, men til en vanlig stue er det plenty med power, bare spør nabokjærringa mi :-P Det finnes så klart bedre saker, men da tror jeg du må betydelig opp i pris. 300 W i 4 ohm står det på hjemmesidene til Surround.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vise til en sub under 5000kr med bedre specs?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kan du vise til en sub under 5000kr med bedre specs?
    Kanskje ikke bedre specs på papiret men at den leverer bedre dypbass er det ikke mye tvil om. SVS PB10-NSD får du til under 5000,-

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda den har havnet akkurat på undersiden av 5000 nå og det er en veldig god pris.
    Poenget mitt var vell heller det at specen på W12 faktisk er meget gode.(om de er korrekte er en annen sak) De fleste suber i dette segmentet har betydelig mindre forsterkere typisk 100-200W.
    Men klart om han er på jakt etter en film sub med godt trykk under 25hz er sikkert SVS veien å gå. Men om det er til musikk, med det anlegget han har fra før av hadde ihvertfall ikke jeg valgt noe annet enn W12.

Mitt svar til han: til prisen så er det en utrolig god balanse mellom kraft og musikalitet i tillegg er utseende og tuningmulighetene veldig gode. Bor du nærme grensen kjøper du to stk med en gang for +/- 6000.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jer er helt enig! Til prisen så finnes det ikke noen bedre alternativer enn W12. Men jeg ville heller valgt 8" eller 10" fra XTZ hvis musikk var førstevalget.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig 99 W12 specs: 300w i 4 ohm, 400w i 2 ohm, slik står det på xtz.se.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jer er helt enig! Til prisen så finnes det ikke noen bedre alternativer enn W12. Men jeg ville heller valgt 8" eller 10" fra XTZ hvis musikk var førstevalget.
    Enig!

Til musikk kan det være en fordel med noe mindre sub, med tanke på responsen til elementet. En vil jo miste noe dypbass, men det er svært få innspillinger som går særlig dypere enn hva en 10" greier.

Til hjemmekino hadde jeg nok heller vurdere en 12":-D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm til 99.36 eierne her inne: Er det deres oppfatning at 99.36 ikke egner seg til å spille skikkelig høyt? Har lest at flere sliter med at de gir seg tidlig til tross for bra med effekt. Dette er isåfall en dealbreaker for meg.
    Jeg er egentlig en Klipsch type hva lydpreferanser angår (dynamikk, SPL spilleglede med samtidig god lydkvalitet ellers), men design, omtaler, og prisen på disse høyttalerne tiltrekker meg jo veldig.
    Jeg hadde tenkt til å bruke enten en RXV3900 reciever eller noe tilsvarende i pris stereo til å drive, noe mer har jeg ikke råd til.

Side 57 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •