Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 56 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2813
    Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MortenVH
    Og hva vil være "nok" forsterkerkraft til disse? Sitter på en H/K AVR645 men lurer på Yamaha RX-V1900, men lurer egentlig på om Yamahaen er "sterk" nok, om man da kjører singel eller forsåvidt bi-amper. Vil den dra høyttalerne uten nevneverdig fare for å ødelegge elementene med tanke på for lav effekt?
    Skulle være noen her med akkurat den kombinasjonen vil jeg tro, så dette burde du kunne få svar på. Selv bruker jeg 3900 som pre-amp og en gammel ECI-1 2x100W som effekt på disse høyttalerne, og det er flott match. Men jeg spiller aldri sinnsvakt høyt heller. Har naboer under meg.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens
    Nå har jeg også begynt å sikle etter 99.36. Må få meg noen nye høyttalere da jeg føler mine SA1550 er for magre i bassområdet. Vil jeg få en markant økning i dette området med 99.36?

Og hva vil være "nok" forsterkerkraft til disse? Sitter på en H/K AVR645 men lurer på Yamaha RX-V1900, men lurer egentlig på om Yamahaen er "sterk" nok, om man da kjører singel eller forsåvidt bi-amper. Vil den dra høyttalerne uten nevneverdig fare for å ødelegge elementene med tanke på for lav effekt?

Morten
    Ingen problemer å dra 99.36 med RX-V1900. Tut og kjør..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres toppers ut!
    Da blir det nok muligens 99.36 i nærmeste framtid på meg kan se ut som jeg får solgt de SA høyttalerne også nå og da blir XTZ paret med en svs sub.. tror det kan bli KANON!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres toppers ut!
    Da blir det nok muligens 99.36 i nærmeste framtid på meg kan se ut som jeg får solgt de SA høyttalerne også nå og da blir XTZ paret med en svs sub.. tror det kan bli KANON!
    Kjøp 2x først som sist når du er i gang er mitt motto!! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe har nok litt lite plass til det dessverre! :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Lurer på om det er noen her som har erfaringer med Hegel forsterkere og xtz 99.36 / 99.26?
    Hegel h200 har jo nok av kraft til å drive 99.36, men hvordan passer lydsignaturen til hegel sammen med xtz? Ønsker en varm, og detaljert lyd uten at det blir for spisst i toppen...

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MgrBuddha]Skulle være noen her med akkurat den kombinasjonen vil jeg tro, så dette burde du kunne få svar på. Selv bruker jeg 3900 som pre-amp og en gammel ECI-1 2x100W som effekt på disse høyttalerne, og det er flott match. Men jeg spiller aldri sinnsvakt høyt heller. Har naboer under meg.[/QUOTE

man kan heller ikke spille veldig høyt på 9936.det vrenger seg veldig fort..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var et par 99.36 bestilt 8)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mikkel rev]
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Skulle være noen her med akkurat den kombinasjonen vil jeg tro, så dette burde du kunne få svar på. Selv bruker jeg 3900 som pre-amp og en gammel ECI-1 2x100W som effekt på disse høyttalerne, og det er flott match. Men jeg spiller aldri sinnsvakt høyt heller. Har naboer under meg.[/QUOTE

Kan ikke si at jeg opplever det at de vrenger på høyt volum.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=antiloop]
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev

Kan ikke si at jeg opplever det at de vrenger på høyt volum.
    ikke et vondt ord om de.spiller pent og detaljert.fin bass.hadde liten fest for ikke så lenge siden.da fikk de kjørt seg litt.jeg har alle proppene i.men det vrengte seg ganske så fort når gutta skulle høre hva de "kunne".
    da skjønte jeg at de klarer ikke høyt nivå.det ble ikke behagelig og høre på.hadde jeg hatt disse som tyveåring tror jeg de hadde blitt bytta fort ut:wink:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Hei.
    Lurer på om det er noen her som har erfaringer med Hegel forsterkere og xtz 99.36 / 99.26?
    Hegel h200 har jo nok av kraft til å drive 99.36, men hvordan passer lydsignaturen til hegel sammen med xtz? Ønsker en varm, og detaljert lyd uten at det blir for spisst i toppen...

Jeg kjører kombinasjonen H200 og 99.26, noe som jeg er veldig fornøyd med Fordelen med 99.26 er delefilteret. Her har du mulighet til å justere diskanten +/- 4dB alt etter smak og behag
    Fordelen med en så kraftig forsterker er at den har god kontroll over hele spekteret. XTZ er generelt høytalere som krever litt krefter og det har H200 mer enn nok av.

XTZ + Hegel =

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mikkel rev]
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Skulle være noen her med akkurat den kombinasjonen vil jeg tro, så dette burde du kunne få svar på. Selv bruker jeg 3900 som pre-amp og en gammel ECI-1 2x100W som effekt på disse høyttalerne, og det er flott match. Men jeg spiller aldri sinnsvakt høyt heller. Har naboer under meg.[/QUOTE

Med en kraftigere forsterker vil nok dette problemet ikke være ett problem lenger

Newcomer jedi_ole sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.26 vs Sonus Faber Domus Concertino

Jeg har i dag hørt Sonus Faber Domus Concertino, meget bra HT.
    Utrolig musikkalsk og stort lydbilde i forhold til størelsen på HT.

Lurer på om noen som har hørt Xtz 99.26 opp mot Sonus faber domus concertino eller hørt begge.

Hva synes dere?

Har veldig lyst på SF domus Concertino

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DiFontaine]

Med en kraftigere forsterker vil nok dette problemet ikke være ett problem lenger
    :lol: hehe
    tviler på at det er problemet.må nok si jeg spiller ringer rundt den hegel greia di :wink:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jedi_ole
    Jeg har i dag hørt Sonus Faber Domus Concertino, meget bra HT.
    Utrolig musikkalsk og stort lydbilde i forhold til størelsen på HT.

Lurer på om noen som har hørt Xtz 99.26 opp mot Sonus faber domus concertino eller hørt begge.

Hva synes dere?

Har veldig lyst på SF domus Concertino

Sonus faber domus concertino er jo noen utrolig lekre høytalere som også spiller fantastisk. Problemet med Sonus Faber er at de ikke takler alle musikkstiler, men er mer rettet mok klassisk, jazz og vokal. Er dette musikk en foretrekker å høre på kan nok SF være et lurt valg. Er det mer rocka saker en er ute etter hadde nok jeg gått for XTZ (hvilket jeg har gjort også). XTZ er etter min mening utrolig god lyd for pengene. Det eneste jeg synes de ikke takler så godt er klassisk musikk, men nå hører ikke jeg på det uansett.

Både 99.26 og Domus Concertino er omtrent like store, like lett/tung-drevne, men SF er nok litt mer plasseringsvennlige da de har bassporten forran. 99.26 krever en del avstad til bakveggen pga bakoverliggende bassport. 99.26 spiller også over ett større spekter. Går både dypere og høyere på frekvensskalaen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mikkel rev]
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    :lol: hehe
    tviler på at det er problemet.må nok si jeg spiller ringer rundt den hegel greia di :wink:

Du får tro hva du vil...

Newcomer jedi_ole sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus faber domus concertino er jo noen utrolig lekre høytalere som også spiller fantastisk. Problemet med Sonus Faber er at de ikke takler alle musikkstiler, men er mer rettet mok klassisk, jazz og vokal. Er dette musikk en foretrekker å høre på kan nok SF være et lurt valg. Er det mer rocka saker en er ute etter hadde nok jeg gått for XTZ (hvilket jeg har gjort også). XTZ er etter min mening utrolig god lyd for pengene. Det eneste jeg synes de ikke takler så godt er klassisk musikk, men nå hører ikke jeg på det uansett.

Både 99.26 og Domus Concertino er omtrent like store, like lett/tung-drevne, men SF er nok litt mer plasseringsvennlige da de har bassporten forran. 99.26 krever en del avstad til bakveggen pga bakoverliggende bassport. 99.26 spiller også over ett større spekter. Går både dypere og høyere på frekvensskalaen.

Jeg studerer klassiskmusikk i Bergen og jeg lytter mest til klassisk og jazz.
    Jeg tror domus vil passe meg meget bra.

Jeg hørte først Domus concertino til ca 10k også Cremona Auditor M til ca 32k. Her synes jeg faktisk at concertinoen kunne på mange områder hamle opp med Cremonaen.
    Jeg synes ikke at Cremonaen er verdt 22k ekstra.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jedi_ole
    Jeg studerer klassiskmusikk i Bergen og jeg lytter mest til klassisk og jazz.
    Jeg tror domus vil passe meg meget bra.

Jeg hørte først Domus concertino til ca 10k også Cremona Auditor M til ca 32k. Her synes jeg faktisk at concertinoen kunne på mange områder hamleopp med Cremonaen.
    Jeg synes ikke at Cremonaen er verdt 22k ekstra.

Da vil jeg nok tro at SF er et bedre valg en XTZ. Vil nok tro at Cremona er en bedre høytaler enn Domus Concertino men om den er verd 22k mer er jo en vurderingssak.

Andre alternativer til den type musikk som du hører på kan jo være Vienna Acoustics Haydn Grand til ca samme prisen som Domus Concertino. Har du forresten hørt italienske Chario? Utrolig mye spennende og velspillende. Lettdrevne høytalere som passer til rørforsterkere.:-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DiFontaine]

Du får tro hva du vil...
    ligemåde

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mikkel rev]
    ligemåde
    Fair enough... Smak og behag.

Side 56 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •