Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 54 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    mine gamke mirage holdt til party,det gjrode ikke 9936.de tok kvelden i kvelld de vrengete seg fort gitt jaja.får dra og kjøpe nye elementer.kari bremnes for vente tik nytt er på plass
    Rart, kan det skyldes kilden? Når det er sagt, så finnes det sikkert mer dedikerte partyhøyttalere...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine gamke mirage holdt til party,det gjrode ikke 9936.de tok kvelden i kvelld de vrengete seg fort gitt jaja.får dra og kjøpe nye elementer.kari bremnes for vente tik nytt er på plass
    Det er mange som mener disse høyttalerne er ganske lettdrevne. Jeg har derimot følt det samme du har. Uten en kraftig plugg av en forsterker så vrenger de litt i fyste laget... Spesiellt på basstung musikk. Det var synd at det gikk så galen med dine høyttalere. Kan da kanskje anbefale deg mer effekt da disse høyttalerne egentlig kan spille grisehøyt uten å bukke under noe spesifikasjonene indikerer: 200w kontinuerlig effekttålighet og 550w impuls effekttålighet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har XTZ sluttet å produsere XTZ 99.21 og 99.22? Finner dem ihvertfall ikke på surround eller xtz sin hjemmeside. Hvorfor har de sluttet med det? Tjente de ikke nok på de?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det er mange som mener disse høyttalerne er ganske lettdrevne. Jeg har derimot følt det samme du har. Uten en kraftig plugg av en forsterker så vrenger de litt i fyste laget... Spesiellt på basstung musikk. Det var synd at det gikk så galen med dine høyttalere. Kan da kanskje anbefale deg mer effekt da disse høyttalerne egentlig kan spille grisehøyt uten å bukke under noe spesifikasjonene indikerer: 200w kontinuerlig effekttålighet og 550w impuls effekttålighet.
    hehe.ja det var synd
    men de blir foret med dynamic pres efekttrinn.den parasounden din boggis tror jeg ikke når opp til dynamicen jeg har når det gjelder strøm.

det er vel heller overkill med effekt:twisted:

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.ja det var synd
    men de blir foret med dynamic pres efekttrinn.den parasounden din boggis tror jeg ikke når opp til dynamicen jeg har når det gjelder strøm.

det er vel heller overkill med effekt:twisted:
    Hehe, detta var jo ikke jeg klar over DP bør klare biffen ganske så greit
    Selv har jeg aldri opplevd å ødelegge noen elementer pga. For mye effekt. Ei heller for lite

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er electrocompaniet sin ECI-3 forsterker en god match opp mot mine 99.25 ?

Eller vil XTZ Class A100 D3 være en bedre match med tanke på power ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er electrocompaniet sin ECI-3 forsterker en god match opp mot mine 99.25 ?
    Helt galt kan det ikke bli. Kjører selv umodifisert ECI-1 på mine 99.36, og det er flott match. Sikler riktignok på en Parasound da, men kommer først til å oppgradere EC'en min og høre hvordan det blir før jeg begynner å skuffe masse penger ut av slunken kasse.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Hei,

Jeg trenger en anbefaling til sub(er) til følgende oppsett:

Front: XTZ 99.26
    Senter: XTZ 99.25
    Bak: XTZ 93WMT (evt 99.26 har ikke 100% bestemt meg)
    Forsterker: Pioneer LX51

Rommet (5x4m) er dedikert til hjemmekino og WAF er uvesentlig. Det vil hovedsaklig bli brukt til film. Jeg spiller ikke særlig høyt så kvaliteten i lyden er det viktigste.

Det står mellom følgende:
    1) 2 stk XTZ 99 w10.16 (totalt kr 5980,-)
    2) 1 stk XTZ 99 w12 (kr 3990,-)
    3) 1 stk SVS PB12-NSD (kr 6290,-)
    4) 1 stk SVS PC12-NSD (kr 6290,-)

SA
    Kikk litt på B&W ASW610, den har fått masse skryt, senest i What-Hifi i år. Nypris er 5998,-. Jeg har den i mitt hjemmekino oppsett og den spiller flott til både film og musikk. Det er kansje dens sterke side, den tar begge oppgavene med stil. Så er den knøtt liten, det liker vi alltid

B&W ASW610 subwoofer review Subwoofer review - from the experts at whathifi.com

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW610 Subwoofer

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg trenger en anbefaling til sub(er) til følgende oppsett:

Front: XTZ 99.26
    Senter: XTZ 99.25
    Bak: XTZ 93WMT (evt 99.26 har ikke 100% bestemt meg)
    Forsterker: Pioneer LX51

Rommet (5x4m) er dedikert til hjemmekino og WAF er uvesentlig. Det vil hovedsaklig bli brukt til film. Jeg spiller ikke særlig høyt så kvaliteten i lyden er det viktigste.

Det står mellom følgende:
    1) 2 stk XTZ 99 w10.16 (totalt kr 5980,-)
    2) 1 stk XTZ 99 w12 (kr 3990,-)
    3) 1 stk SVS PB12-NSD (kr 6290,-)
    4) 1 stk SVS PC12-NSD (kr 6290,-)

SA
    Jeg hadde gått for alternativ 1) 2 stk XTZ 99 w10.16 da disse "kun" har 10" men en ganske kraftig forsterker, og dermed god kontroll på elementene, og derfor god lyd. Er det dypbass du er ute etter, hadde jeg nok vurdert SVS...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W10.16 er en kanon sub iflg tester, jeg har ikke hørt den selv, men hørt mye godt om den. Vær klar over at den ikke har den sterkeste forsterkeren i klassen, det er det eneste jeg kan si. Men det koker ned til lydkvalitet til slutt, og hva man liker. Den koster ikke all verden, så du kan jo prøve, så selge den til meg for halv pris hvis du ikke liker den (Spøk).

Hvis du har anledning så stikker du innom Surround.no på Skedsmokorset og lytter på dem. Alltid best.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 basser er alltid mer morro en en, men du har ett rom som ikke er for stort, da kommer du garantert i mål med en bra sub.

Newcomer geirjohnny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer på å kjøpe et slikt sett men vil ikke drive de som 2.2 system men 2.0 system som om de var en komplett høyttaler og ikke to små med to subwoofere i tillegg. Hvordan burde jeg koble dette så det blir slik? Noen som har peiling på dette? Man burde vel kanskje ha et 3 veis filter da? Og hvor skal man få tak i dette? Noen som har prøvd å drive disse på denne måten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirjohnny
    Vurderer på å kjøpe et slikt sett men vil ikke drive de som 2.2 system men 2.0 system som om de var en komplett høyttaler og ikke to små med to subwoofere i tillegg. Hvordan burde jeg koble dette så det blir slik? Noen som har peiling på dette? Man burde vel kanskje ha et 3 veis filter da? Og hvor skal man få tak i dette? Noen som har prøvd å drive disse på denne måten?
    99.26 er komplette høyttalere og bare å plugge i en forsterker. Delefilter er innebygget som i enhver 2 veis høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.26 er komplette høyttalere og bare å plugge i en forsterker. Delefilter er innebygget som i enhver 2 veis høyttaler.
    Beklager misforstod deg. Du trenger 99.26 med eksternt delefilter.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe glemte å skrive vilke høyttalere jeg mente:P XTZ 99.26 + W10.17 P skal jeg kjøpe og vil drive 99.26 som diskant og mellomtone og W10.17 som bass så disse to drives som en komplett 3 veis høyttaler. Men ser det er et eksternt 3 veis filter som følger med 99.38 så har undersøkt om det er mulig å kjøpe dette filtret separat. Venter bare spent på svar nå.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirjohnny
    Hehe glemte å skrive vilke høyttalere jeg mente:P XTZ 99.26 + W10.17 P skal jeg kjøpe og vil drive 99.26 som diskant og mellomtone og W10.17 som bass så disse to drives som en komplett 3 veis høyttaler. Men ser det er et eksternt 3 veis filter som følger med 99.38 så har undersøkt om det er mulig å kjøpe dette filtret separat. Venter bare spent på svar nå.
    Da har jeg fått svar fra fyndborsen.se og det er fullt mulig å kjøpe filtrene Kostet bare 784 nok. for et par. Skal bestille class A100 forsterkeren nå og teste den på mine nåværende høyttalere også blir det og bestille 99.26 og W10.17P senere. Må bare spare opp litt penger så man slipper og bli helt blakk en hel måned:P Hehe.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må spørre et ny nybegynner spørsmål. Dere som har 99.25/26 på stativer, hva bruker dere til å feste de med?
    Jeg har kun hatt små stativ høyttalere tidligere og har da kun brukt blue-tack, men det tror jeg ikke holder her.
    Skrur dere de fast og bruker de gummiknottene som fulgte med i mellom eller hva?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med feste orso? Mine bare står rett på stativene, og stativene er fylt med sand, så det går ikke sin vei - Ikke hatt noe problem med det foreløpig. Men nå har ikke jeg hund eller unger da.....
    -t

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også høytalerene rett på stativene (spikes og gummiknott mellom).

Står stødig, men er litt forsikting når jeg sniker meg bak

Fikk dog tips om å bruke "skoletyggis" (mulig det er "blue tack" som du nevner).

Edit:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en SUB AMP1 være god nok til å drive to stk 99 W10.17P?

Leker med tanken om å kjøpe meg pakken med XTZ 99.26 + 99 W10.17P + SUB AMP1 + Class A100D3

Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

I utgangspunket ønsket jeg et fullt XTZ 5.2 oppsett alt drevet av en reciver, men det er mulig jeg heller går for denne løsningen først for så å bygge ut til 5.2/7.2 etterhvert. Dette både fordi 99 W10.17P er mye finere sammen med 99.26 enn 99 W12.16 S(som først var tenkt), og fordi Class A100D3 vil drive 99.26 langt bedre enn en hjemmekinoreciver.

Samtidig lurer jeg også på hvor dyr reciver en egentlig trenger når en både har effekttrinn og subamp. Da vil jo reciveren bare komme til å drive back og surround, noe som ikke bør kreve alt for mye.

Side 54 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •