Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 52 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Veldig greit å forholde seg til et norsk firma når noe skjer. Forstår at dere som bor nær grensen, kjøper i Sverige. Men dersom jeg som bor på vestlandet skulle f.eks ha klaget på de skjønnhetsfeilene jeg har hatt på mine 99.36 i svart matt, så hadde det blitt mye styr med sending osv.

Jeg fikk i dag 99.36 i pianolakk som erstatning og det uten ekstra kostnad. Kjempe service fra surround.no
    Glimrende finish, og jeg mener de også spiller bedre enn de i svart matt. Virker som jeg har mindre uheldige refleksjoner med pianolakk versjonen. XTZ sier jo også at de måler noe forskjellig. Vel, vanskelig å si. Men det oppleves sånn. Høyden kan også ha innvirkning.
    Fikk byttet mine 99.25 fra Fyndborsen uten nevneverdige problemer (de hostet ikke opp sendingsnummer før pakken ble returnert:-)), men når de nye kom, så ble alt bra. Jeg tok bare ut bassene på de gamle, og satte de i nye kabinett, og vips så ble alt fryd og gammen! Angående de høyttalerne jeg reklamerte på, så måtte de ha kommet fra to ulike produksjoner. Det var stort sprik i prod.nr mellom de, innvendig dempemateriale var av ulike sorter, osv... Dessuten var kabinettene nokså ujevne og diskantene var skjevt montert!
    Vel, vel, dette ble en liten historie om reklamering, poenget er iallefall at Fyndborsen ryddet velvillig opp i saken, og pr. i dag er jeg veldig lykkelig XTZ 99.25 eier:-) Neste "prosjekt" blir å gjøre ferdig betongplatene de skal stå på, og få montert spikes under stativene. Før dette skjer, må stativene kappes 60-70mm slik at høyden blir ok. Skal prøve dette da jeg er plaget med resonanser i bl.a. gulv, selv ved nokså lave volum. Kanskje det kommer bilder etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hentet mine på Nordby Digital så sjekket jeg at de så OK ut før jeg tok dem med meg. Han som ekspederte meg sa at det var en god ide, for han hadde hatt en kunde som kom hjem og oppdaget at det ikke var elementer i høytalerene...
    Så kvalitetskontrollen er tydligvis litt opp og ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå til innkjøp av 99.36 i svart matt og har følgende elektronikk tilgjengelig:

-Nad dvd T517, skal være brukbar på lydkvalitet.
    -Billig nad 5.1 surround reciever, 1 år gammel. husker ikke type betegnelse.
    -Nad c272 effekt forsterker.

Alternativet blir å selge reciever og effekt forsterker og kjøpe en ny reciever hvor jeg kan bi-ampe 2 kanaler til hver høytaler.

Vil jeg få bedre lyd med en ny reciever til 5-6000 eller skal jeg beholde elektronikken? Hvilken reciever er såfall å anbefale?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kastmann87
    Skal gå til innkjøp av 99.36 i svart matt og har følgende elektronikk tilgjengelig:

Alternativet blir å selge reciever og effekt forsterker og kjøpe en ny reciever hvor jeg kan bi-ampe 2 kanaler til hver høytaler.

Vil jeg få bedre lyd med en ny reciever til 5-6000 eller skal jeg beholde elektronikken? Hvilken reciever er såfall å anbefale?
    Det er mange her på forumet som anbefaler XTZ's egen forsterker A100 D3 til 5790,- hos surround.no

http://www.surround.no/product/41985...F8lv_sort.html

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er begrenset med hva en vil receiver til den prisen vil gjøre mtp lydkvalitet for deg. Du vil derimot få mye mindre krefter, hadde nok beholdt din løsning og heller evt gått for en bedre receiver i fremtiden. Skal du KUN ha stereolyd og ikke bygge ut til surround er nok en ren stereo forsterker tingen. XTZ sin egen A100 er bra til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en Onkyo 606 og driver 99.36 helt fint, men nå skrur ikke jeg så veeeldig høyt opp, naboer, men høyt nok.. Dette er en reciever til 4-5000kr, men jo mere kraft jo bedre. For meg funker denne helt perfekt i denne leiligheten, men oppgraderingstrollet har oppdaget at det snart er feriepenger i vente

PS. Nye bilder i profilen min! <stolt av å ha endelig klart og finne avtrekkeren på kameraet>

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg planlegger et 5.1 oppsett med 5 stk XTZ 99.25.

I utgangspunktet er det fordel å benytte samme ht foran og bak. Er det bortkastet å bruke så bra ht bak og vil xtz 93 wmt være mer enn bra nok eller ville dere brukt 99.25 også bak?

Mange skriver her at 99.25 krever en relativt kraftig forsterker. Hvor kraftig forsterker vil være bra nok? Vil f.eks Onkyo TX-SR606 (7x95w) være kraftig nok eller bør jeg satse på noe kraftigere?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for xtz 93 wmt bak! spare de pengene å bruke de på kraftigere forsterker en Onkyo TX-SR606 som du har sett på.
    Eller yamaha rx-v663 og en effektforsterker. Onkyo'en har ikke pre out som jeg har forstått, og dermed ikke mulighet til å koble til effektforsterker.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller spart litt penger på bakht og lagt de pengene i en bedre receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ser Yamaha RX-V1900 (7x130watt) får terningkast 6 både på hjemmekino.no og på lyd&bilde. Vil dette være en optimal forsterker dette oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Jeg ville gått for xtz 93 wmt bak! spare de pengene å bruke de på kraftigere forsterker en Onkyo TX-SR606 som du har sett på.
    Eller yamaha rx-v663 og en effektforsterker. Onkyo'en har ikke pre out som jeg har forstått, og dermed ikke mulighet til å koble til effektforsterker.
    Glemte å nevne at Onkyo 606 ikke har pre-out, hater megselv litt for at jeg ikke tenkte på det før jeg kjøpte den.. Men det er nå en pekepinne på hva som duger, en trenger ikke å kjøpe top of the line med en gang, men passe på at en har utbyggingsmuligheter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har i dag et 5.2 93 vmt xtz opsett, som jeg mater med RX-V3800(biampet fronter).

Har en Rotel RB-980 amp (ca. 10 år), som jeg vurderer og bruke til frontene.
    Noen som har noen synspunkter på hvordan dette vil påvirke lydkvaliteten?

Vurderer også å investere i 99.36 til front, og eventuelt biampe med Rotel RB-980 i bunn og la rx-v3800 ta diskant mellomtone....

Har ikke så altfor mye erfaring med dette, så takker for gode inspill.

mvh. REX RE

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av REX RE
    Hei.
    Har i dag et 5.2 93 vmt xtz opsett, som jeg mater med RX-V3800(biampet fronter).

Har en Rotel RB-980 amp (ca. 10 år), som jeg vurderer og bruke til frontene.
    Noen som har noen synspunkter på hvordan dette vil påvirke lydkvaliteten?

Vurderer også å investere i 99.36 til front, og eventuelt biampe med Rotel RB-980 i bunn og la rx-v3800 ta diskant mellomtone....

Har ikke så altfor mye erfaring med dette, så takker for gode inspill.

mvh. REX RE
    Det er jo bare å koble opp, så hører du jo hvordan det blir. Er det ikke slik du forventet, er det jo bare å koble fra Rotel'en igjen. :-D

Jeg ville heller gått for 99.25/26 i front sammen med 99.25 senter (siden disse er likere i klangen), da senteren spiller en stor rolle i et surround-oppsett, i stedet for 99.36 + eksisterende 93WMT som senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man mye å gå på ved forsterkervalg på 99.25 ? Noen her som har gått fra dårlig til bedre forsterker å fått mye mer utav disse høyttalerne ?

Mitt oppsett med HK 675 og 99.25 låter desverre ikke mye bra etter jeg fikk en ny referanse i heimen, AKG 701 hodetelefoner på Trends rørforsterkeri.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har XTZ 99 + 93-pakke 5.2
    Man kan vel justere delefrekvensen høyere enn 80Hz for å få mer trøkk i høyere frekvenser uten problemer??
    Noen her som har prøvd ut litt og kan anbefale noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. vurderer og kjøpe meg 99.36. og lurer på om det blir bra og drive desse med ein rørforsterker som yter 2*60 watt? noken som har prøvd rør på xtz ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grandstuf
    hei. vurderer og kjøpe meg 99.36. og lurer på om det blir bra og drive desse med ein rørforsterker som yter 2*60 watt? noken som har prøvd rør på xtz ?
    Har ikke prøvd en ren rørforsterker på XTZ, men som du sikkert har lest i denne tråden, så mener de fleste at XTZ, og da spesielt stativhøytalerene, er glade i forsterkere med en del krefter. Nå er nok 99.36 litt mer lettdrevne enn 99.25/26, så det kan jo være verd forsøket.

Jeg skal i løpet av sommeren kjøpe meg en ren rørforsterker til anlegg nr 2, men kommer nok til og teste den opp mot eksisterende anlegg og mine 99.26. Skal kommme med en litt mer utfyllende beskrivelse da:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det må du gjer! har en kompis som kan selge meg en billig rørforsterker. og 2*60 rørwatt er jo endel kraft :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grandstuf
    ja det må du gjer! har en kompis som kan selge meg en billig rørforsterker. og 2*60 rørwatt er jo endel kraft :-D
    For all del, 2*60 rørwatt burde klare å drive ganske tungdrevne høytalere. Hva forsterker snakker vi om? Og hvilken rørtype?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ein skulle tru det.. er litt usikker. kommer tilbake til det når eg har funne det ut8)

Side 52 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •