Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 50 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lekkert

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    lekkert
    Jepp!

For å si det sånn, de bassportene bør passe seg når jeg er alene hjemme i huset

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmn
    Jepp!

For å si det sånn, de bassportene bør passe seg når jeg er alene hjemme i huset
    Vurderte sub jeg også før jeg fikk de i hus, nå tenker jeg det samme at jeg ikke trenger det så lenge jeg bor i lavblokk hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Vurderte sub jeg også før jeg fikk de i hus, nå tenker jeg det samme at jeg ikke trenger det så lenge jeg bor i lavblokk hvertfall
    Ja definitivt, klarer ikke helt se poenget med mer bass. Må være på lavt volum isåfall.

Bor barnefamilie ovenfor oss(dem vi leier hos), heldigvis bra lydisolert. Og faren har to 12" subber og komplett hjemmekinorom.

Skulle ønske han kunne spille oftere og høyere slik at jeg kunne PEISE på

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.38

Nå har jeg hatt XTZ 99.38 i hus en stund å må si meg utrolig fornøyd med lyden. De er lett drevne og spiller godt sammen med min Onkyo 705. Selv om jeg kommer til å oppgradere reciever gjør 705 en utrolig bra jobb. Som dere kan se i profilen min(om dere er innom:P) er jeg en metal fan, noe som da tilsier at jeg må ha høytalere som har litt trykk i seg. Jeg føler at de ikke holder noe tilbake og forholdet mellom bass og diskant er utrolig god. Hadde far min på besøk og ba han ta med en Van Morrison skive(Big time fan), hvor han da sier at dette var en annen opplevelse. Lyden blir bedre for hver dag som går, jeg er overbevist om at dette er et utrolig godt kjøp. Jeg er vel det man kan kalle ny i gamet men, enhver interessert burde dra og høre disse spille. Et godt gammeldags røverkjøp.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært artig og sett hvor dypt 99.38 spiller. 99.36 måler hos meg med meget bra nivå til 30Hz. Har riktig nok noen diper, men det alikevel ekstremt bra for en høyttaler i denne prisklassen. Skal legge ut noen målinger etter hvert, men venter nå på 99.36 i pianolakk fra surround.no.

Jeg holder forresten på å bestille custom made stativer til 99.25. De vil bli ganske lik de originale til XTZ, men med høyde på 110 cm og noe større topp og bunnplate. Fin høyde til bakhøyttalere. Har mulighet til å få de enten i halvblank møbellakk eller blank billakk. Billakk vil koste 1000 kr mer. Noen som vet hvilke type lakk som sitter på XTZene? Usikker på hva jeg skal velge. Det er forresten denne karen som skal lage stativer for meg:
    http://www.itre.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skulle vært artig og sett hvor dypt 99.38 spiller. 99.36 måler hos meg med meget bra nivå til 30Hz. Har riktig nok noen diper, men det alikevel ekstremt bra for en høyttaler i denne prisklassen. Skal legge ut noen målinger etter hvert, men venter nå på 99.36 i pianolakk fra surround.no.

Jeg holder forresten på å bestille custom made stativer til 99.25. De vil bli ganske lik de originale til XTZ, men med høyde på 110 cm og noe større topp og bunnplate. Fin høyde til bakhøyttalere. Har mulighet til å få de enten i halvblank møbellakk eller blank billakk. Billakk vil koste 1000 kr mer. Noen som vet hvilke type lakk som sitter på XTZene? Usikker på hva jeg skal velge. Det er forresten denne karen som skal lage stativer for meg:
    http://www.itre.no/
    Ville helt klart valgt billakk. Denne har glansnivå på høyde med XTZ-ene!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha nye høyttalere til pcen og har sikta meg inn på xtz. Blir antagelig 99.25/26 samt en xtz 100 D3 forsterker.

Noen som har erfaring med dette oppsettet spesifikt, og kanskje aller viktigst, hvordan vil 99.25 oppføre seg med nærfeltslytting og plassering helt inntil bakvegg? Ettersom de kan tettes i bassporten (?) burde vel det går rimelig greit.

Evt er det noen som kan teste dette for meg? Blir bassen udefinert og mister man oppløsning?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Skal ha nye høyttalere til pcen og har sikta meg inn på xtz. Blir antagelig 99.25/26 samt en xtz 100 D3 forsterker.

Noen som har erfaring med dette oppsettet spesifikt, og kanskje aller viktigst, hvordan vil 99.25 oppføre seg med nærfeltslytting og plassering helt inntil bakvegg? Ettersom de kan tettes i bassporten (?) burde vel det går rimelig greit.

Evt er det noen som kan teste dette for meg? Blir bassen udefinert og mister man oppløsning?
    Tror ikke det vil fungere bra å plassere de helt inntil veggen. Høyttalerne er ikke laget for det og du vil få mye resonanse i bassen. Skal sies at noen lever med en slik plassering og er vant til artifaktene. Ville heller ha vurdert f.eks Larsen høyttalerne. De er beregnet til en slik plassering. Har ikke hørt de selv, men de får mye skryt.
    Høyttalere

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bidrar litt på tråden jeg også.

Jeg har hatt mine 99.36 og 99.25 senter og bak i en mnd. Jeg er overasket over hvor laaangt ned de går, og med god trykk i bassen, samtidig som diskanten er krystallklar. Jeg kjører på med rør i alle 5 kanalene med Music Angel MKIII8)
    Den har stålkontroll på XTZ'ene.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg også inn i den store XTZ klubben. Bestilte ett sett med 99.26 og noen meter med Supra Classic 4 kabel fra fyndbørsen for noen minutter siden Benyttet muligheten nå som SEK står i vår favør, og sparer en del kroner på det. Bilder og inntrykk kommer så fort jeg mottar de. For dere andre som har bestilt, hva er leveringstiden fra fyndbørsen til Norge?

Mvh
    Tor J.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte høyttalerne mine fra Fyndbørsen ifjor og det tok da akkurat 4 dager.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, når jeg bestilte så stod det "kontakt for leveransetid", så det virka som de var tomme på lager. Satser på at de har de på vei inn i værste fall. Har skjønt det slik at de sender med Tollpost, så da får jeg vel ett sporingsnummer når de er sendt så jeg kan tracke bestillingen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Da melder jeg meg også inn i den store XTZ klubben. Bestilte ett sett med 99.26 og noen meter med Supra Classic 4 kabel fra fyndbørsen for noen minutter siden Benyttet muligheten nå som SEK står i vår favør, og sparer en del kroner på det. Bilder og inntrykk kommer så fort jeg mottar de. For dere andre som har bestilt, hva er leveringstiden fra fyndbørsen til Norge?

Mvh
    Tor J.
    Ligger jo et par slike på AVtorget-du kunne jo hatt de like over helga mann:-)!!!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Ligger jo et par slike på AVtorget-du kunne jo hatt de like over helga mann:-)!!!
    Vel, det kostet meg det samme å bestille de fra fyndbørsen med frakt og alt som han vil ha for sine. Og det er noe spesielt med å få det helt nytt også
    -t

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det kostet meg det samme å bestille de fra fyndbørsen med frakt og alt som han vil ha for sine. Og det er noe spesielt med å få det helt nytt også
    -t
    Tenkte å kline til på denne pakken her om ikke så altfor lenge (og forhåpentligvis kan jeg få A100'n i sort) Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997 . Men hvordan fungerer det å bestille fra fyndbörsen i praksis når det skal sendes til Norge mtp. toll osv.? Mulig noen har tatt for seg dette tidligere men har ikke fått det med meg. Er tross alt noen kroner å spare på dette slik det ser ut nå, men dette avhenger av hvordan fortollingsregelverket er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere andre som har bestilt, hva er leveringstiden fra fyndbørsen til Norge?

Mvh
    Tor J.
    Jeg bestilte på en lørdag og 99.26 var i hus onsdagen etterpå!

Det er for øvrig ca. 10 dager siden, og de begynner å bli innspilt nå.
    Var litt skeptisk i begynnelsen, men lyden har kommet seg betraktelig. Gjorde nettopp en A-B test mot B&W CM1, og jeg foretrekker helt klart XTZ nå.
    99.26 er ikke så "varme" i lyden som CM1, og diskanten er kanskje ikke like "søt, men bassen er i en helt annen divisjon og mellomregisteret er bare lekkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Men hvordan fungerer det å bestille fra fyndbörsen i praksis når det skal sendes til Norge mtp. toll osv.?
    Hei

Du betaler f.eks. med VISA på nettsiden, og det blir trukket svensk pris i SEK uten svensk moms. Merk at når du trykker på det norske flagget på Fyndbørsen sine nettsider så blir prisene som vises eks. svensk moms, dvs. 25 % lavere. Det er dette beløpet, altså uten svensk moms, som skal betales av norske kjøpere.

Norsk moms (25%) skal betales ved import, i mitt tilfelle ble dette ordnet av transportøren, Tollpost.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    latentfreak: Virker veldig lovende. Jeg hørte disse såvidt hos Nordby Digital, de var akkurat pakket ut, sto en halvmeter over hodehøyde på meg og var ikke gjort noe som helst med bassporter eller noe, og de spilte pent.

Grunnen til at jeg bestilte fra fyndbørsen er at jeg heller betaler ett par hundre ekstra og får ordnet alt med moms etc, greit å slippe å fly frem og tilbake for å få tilbake momsen etc.

-t

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter 2mnd venting endelig fått w12.16:-D
    Førsteinntrykket var bra. Finnish og vekt. Prøvde den først uten romkorr,banket min gamle cv15sx på alle punkter-det hadde jeg ikke trodd!
    Etter romkorr så ble bassen enda tightere-men måtte skru opp nivået på lfe med hele 14db før det ble riktig:shock: :razz:
    På musikk er den knall-men skuffer litt på film..synes den ikke går så dypt. Har begge portene åpne-vil den gå dypere med 1 el 2 plugger?

Side 50 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •