Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 5 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2813
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Slik ser de ut på innsiden, hvis det skulle være av interesse
    Penere på utsiden.. :-D

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Penere på utsiden.. :-D
    Jeg hadde vært overrasket om det var motsatt:-D

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser de ut på innsiden, hvis det skulle være av interesse:
    Flotte greier! Takk for bildene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Nad C372 en god match med XTZ 99.25, og er 99.25 og 99.26 helt like i og med at 99.26 har skrå topp og kansje mindre kabinett:?:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av easton 93
    Er Nad C372 en god match med XTZ 99.25, og er 99.25 og 99.26 helt like i og med at 99.26 har skrå topp og kansje mindre kabinett:?:
    NAD-en kjenner jeg ikke til, men 99.25 og 99.26 er samme høyttalere og skal levere identiske resultater.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter nå på min 10.16 sub, regner med den klarer å komme seg til trondheim i morgen slik at jeg har den på tirsdag happy times!

skal også gå for xtz frontrekke, blir da å går for 93wmt høyttalerne.

noen som har noen formeninger om jeg bør bruke 93wmt som front og 93wmt center som senter?

personlig holder jeg en knapp på å kjøpe 3 stk 93wmt center å bruke det som frontrekke.
    ser på xtz sine hjemmesider så er senteren laget for å kunne brukes som stativhøyttaler også.

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynt søket...

Okey gutter, har gitt bud på XTZ 99.26 med stativer. Budet var litt lavere enn "høystbydende over" men det var alt jeg hadde på meg mtp TV-kjøp også. Håper budet mitt blir akseptert. I såfall er det bare å spare til Cayin forsterkeri!

Dynamikk kom min vei...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har min 10.16 ankommet, og det første inntrykket var: WOW! for en finish!

fikk koblet den opp og har grovinnstilt den, og jeg er mektig imponert. kjørte litt Dire Straits og Katie, meget bra.

gleder meg bare til å få komplett XTZ frontrekke og enda en 10.16 iløpet av sommeren.

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de på plass. Finishen er så bra den trenger å være for å bli kvalifisert som kvalitet! Lyden er utrolig bra. Jeg vil påstå at bassen er nesten helt der oppe som med mine gamle Dynavoice M65! En sub på 10" i tillegg gjorde Muse konsert DVD til en hyggestund.

For første gang så jeg film med bra høyttalere. Det er noe som må unnes alle en eller annen gang, alt hørtes så utrolig realistisk ut. Jeg skal satse mer på stereo, surround krever for mye av dedikasjon av rommet føler jeg.

Folk sier at disse 99.26ene trenger "MYE" effekt men helt ærlig, så funker de som F på min Cambridge Audio Azur 640A v.2! Lydvolumet blir ikke konserthøyt før forsterkern kaster inn håndkleet, men det funker i en leilighet som jeg bor i, med naboer oppe og nede. Heldigvis bor jeg i hjørneleilighet så sidenaboene (de man hilser på hver dag) plages ikke så mye.

Finne noe forsterkeri av høy kvalitet nå så stålkontrollen kommer. Jeg er sikker på at disse kan tåle å presset på grensene av elektronikk til flere ganger høyttalernes pris, det vitner bare om kvaliteten.

Hører på litt trompet og lettere trommeslag akkurat nå, det er jævlig herlig. Det blir en allright helg.

Bra, XTZ!
    Løp og kjøp

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.36 ser ut som noen gode høyttalere det, bare synd de finnes i pianolakk, ellers kunne de vært aktuelle for meg også. Forresten noen som vet om de skal komme i sort matt også?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Da var de på plass. Finishen er så bra den trenger å være for å bli kvalifisert som kvalitet! Lyden er utrolig bra. Jeg vil påstå at bassen er nesten helt der oppe som med mine gamle Dynavoice M65! En sub på 10" i tillegg gjorde Muse konsert DVD til en hyggestund.

For første gang så jeg film med bra høyttalere. Det er noe som må unnes alle en eller annen gang, alt hørtes så utrolig realistisk ut. Jeg skal satse mer på stereo, surround krever for mye av dedikasjon av rommet føler jeg.

Folk sier at disse 99.26ene trenger "MYE" effekt men helt ærlig, så funker de som F på min Cambridge Audio Azur 640A v.2! Lydvolumet blir ikke konserthøyt før forsterkern kaster inn håndkleet, men det funker i en leilighet som jeg bor i, med naboer oppe og nede. Heldigvis bor jeg i hjørneleilighet så sidenaboene (de man hilser på hver dag) plages ikke så mye.

Finne noe forsterkeri av høy kvalitet nå så stålkontrollen kommer. Jeg er sikker på at disse kan tåle å presset på grensene av elektronikk til flere ganger høyttalernes pris, det vitner bare om kvaliteten.

Hører på litt trompet og lettere trommeslag akkurat nå, det er jævlig herlig. Det blir en allright helg.

Bra, XTZ!
    Løp og kjøp
    Godt å høre at du ble fornøyd! Jeg ser forresten at du glemte å ta med frontbaflene, bare å plinge på så kan du hente dem når du ønsker.
    Koblet akkurat opp mine nye Vienna acoustics og de overbeviste umiddelbart rett ut av boksen!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Godt å høre at du ble fornøyd! Jeg ser forresten at du glemte å ta med frontbaflene, bare å plinge på så kan du hente dem når du ønsker.
    Koblet akkurat opp mine nye Vienna acoustics og de overbeviste umiddelbart rett ut av boksen!!
    Regner nesten med at det var frontstoffet han glemte og ikke fronbafflene ?

Beklager var bare litt artig, i mitt hode.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Regner nesten med at det var frontstoffet han glemte og ikke fronbafflene ?

Beklager var bare litt artig, i mitt hode.
    9 timer i bil i denne ekstreme varmen kokte hodet litt tydeligvis
    Jeg regner også med at jeg mente frontstoffet ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ringe om par uker, eksamenstress for tiden :|

PS: Spilte gjennom AUX inngangen i dag og da sleit forsterkeren noe j*****! Tror jeg skal skrape sammen litt midler og finne et bra, forforsterker og CD-spiller sett også eksperimentere litt med diverse effektforsterkere. De krever litt mye strøm likevel, er konklusjonen ops: Blir nødt til å kjøpe par CDer og sette av en helg til å tune plassering, subwoofer og diskant/bassporten!

Jeg regner med at du har dobbelt så stort glis som mitt med det du fikk inn i stua hehe... :razz:

Takk for hyggelig handel! Husk å maile kvitteringa. Den er viktig for meg for evt. videresalg senere

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg skal ringe om par uker, eksamenstress for tiden :|

PS: Spilte gjennom AUX inngangen i dag og da sleit forsterkeren noe j*****! Tror jeg skal skrape sammen litt midler og finne et bra, forforsterker og CD-spiller sett også eksperimentere litt med diverse effektforsterkere. De krever litt mye strøm likevel, er konklusjonen ops: Blir nødt til å kjøpe par CDer og sette av en helg til å tune plassering, subwoofer og diskant/bassporten!

Jeg regner med at du har dobbelt så stort glis som mitt med det du fikk inn i stua hehe... :razz:

Takk for hyggelig handel! Husk å maile kvitteringa. Den er viktig for meg for evt. videresalg senere
    Jeg kan si umiddelbart at 99.26 spiller bedre om man tenker bang for buck..
    Men det er klart at beethoven baby grand er en bedre høyttaler..
    Ting er mye mer tredimensjonalt nå, mer detaljert,bassen strammere, Johnny Cash sitter faktisk forran meg og gitarene er separert og man kan høre resonanser og skurringer fra gitaren som jeg ikke har gjort før..Rett og slett mer musikk enn lyd..

Men jeg har bestemt meg for å ha 99.26 i et hjemmekinooppsett i løpet av året, for denne høyttaleren finner man ikke konkurrenter til for denne prisen!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg kan si umiddelbart at 99.26 spiller bedre om man tenker bang for buck..
    Men det er klart at beethoven baby grand er en bedre høyttaler..
    Ting er mye mer tredimensjonalt nå, mer detaljert,bassen strammere, Johnny Cash sitter faktisk forran meg og gitarene er separert og man kan høre resonanser og skurringer fra gitaren som jeg ikke har gjort før..Rett og slett mer musikk enn lyd..

Men jeg har bestemt meg for å ha 99.26 i et hjemmekinooppsett i løpet av året, for denne høyttaleren finner man ikke konkurrenter til for denne prisen!
    Hvorfor ikke kjøpe 99.36 som jeg har gjort, toppen er jo 99.26 + enda bedre bass og du slipper stativer og prisen blir omtrent samme...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Si fra om du vil kjøpe de tilbake når du skal ordne hjemmekinoløsningen Må bare prøve Gallo Reference 3.1 en eller annen gang, kommer ikke til å få ro med meg selv før jeg har hatt de her inne og spilt av litt god musikk, hvis du skjønner.

Eller så er jeg ganske fornøyd. Kjøpte et lite Rotel effekttrinn også, tror bassen blir litt mer punchy da.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvorfor ikke kjøpe 99.36 som jeg har gjort, toppen er jo 99.26 + enda bedre bass og du slipper stativer og prisen blir omtrent samme...
    Ikke glem at 99.25 fåes med to spesialtilpassede passive suber med 10" SEAS Excel-elementer; 99W10.17 P. Da spiller hele rukkelet ned i 20 hz (mitt spiller relativt jevnt ned til 16 Hz, men så har jeg 4 XTZ-suber) hvis rom/plassering tillater det. Prisen stiger dog med ca 8-10.000 tusen.

XTZ 99 W10.17P
    XTZ | Bashögtalare • 99 W10.17P
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da har 93wmt ankommet

da har jeg mottat mine xtz 93wmt.

spiller faktisk meget bra rett ut av esken, har de sammen med 10.16 sub.

legger ved noen bilder:

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at 99.25 fåes med to spesialtilpassede passive suber med 10" SEAS Excel-elementer; 99W10.17 P. Da spiller hele rukkelet ned i 20 hz (mitt spiller relativt jevnt ned til 16 Hz, men så har jeg 4 XTZ-suber) hvis rom/plassering tillater det. Prisen stiger dog med ca 8-10.000 tusen.
    Når jeg blir rik skal jeg også ha sånne! Hvis jeg ikke blir så rik at jeg får råd til noen av de dyrer modellene til Piega da Ellers er jo XTZ'ene helt rå! Må ganske langt over 20k grensa før jeg finner noe som frister.

BTW: Gratulerer Xanakor, lurer litt på å handle disse selv for å bruke dem som bak ht'ere.

Side 5 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •