Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 49 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    dra tilbake til butikken så får du pengene tilbake
    Men må man betale norsk moms på hele beløpet, eller er det kun på det over 6000-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Men må man betale norsk moms på hele beløpet, eller er det kun på det over 6000-?
    Hele beløpet. Dersom den blir sendt med post må du også betale moms på hele beløpet inkludert frakt!

Kult..

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk!

Etter å stasjonert hele Kef oppsettet i en kjellerstue med 106" og full-HD, er jeg på utkikk etter ny stue-stereo

Lenge sett på perlen 99.25/26 men aldri hørt produktet. Lurer på om jeg skal ta sjansen å bestille et par av disse som allround høyttaler?

Vill det mest naturlige valget av forsterker være XTZ sin ClassA100 D3 forsterker?

Takker for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Hele beløpet. Dersom den blir sendt med post må du også betale moms på hele beløpet inkludert frakt!

Kult..
    Hm. spørs om jeg ikke bare glemmer å stoppe i tollen, da. Er vel like mye tull i Sverige som toll i Norge, og broderfolket trenger pengene mer enn den norske staten.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Heisann godtfolk!

Etter å stasjonert hele Kef oppsettet i en kjellerstue med 106" og full-HD, er jeg på utkikk etter ny stue-stereo

Lenge sett på perlen 99.25/26 men aldri hørt produktet. Lurer på om jeg skal ta sjansen å bestille et par av disse som allround høyttaler?

Vill det mest naturlige valget av forsterker være XTZ sin ClassA100 D3 forsterker?

Takker for svar.
    Jeg har nylig byttet fra iQ5 til 99.26 og kan skrive under på at de slår KEFene på ALT..
    Løp og kjøp!

EDIT: Litt mer utfyllende.. 99.26 spiller mer engasjerende, har en betydelig bedre bassgjengivelse, spiller høyere og renere enn KEFene..
    I tillegg er finishen i toppklasse.
    Hadde høye forventninger til XTZen, og de har innfridd og vel så det..

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ruxxy: hvor i landet holder du til? kan jo være at noen hyggelige mennesker i nærheten har mulighet til å gi deg en demo.. Nordby Digital på Svinesund har de stående koblet opp slik at man kan høre de. Ikke perfekt men gir ett inntrykk. Nok til at jeg digget de ihvertfall

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk!

Takker for svar.
    Jeg kjøpte 99.26 uhørt og er kjempefornøyd, og det kan du nok lese om flere som har gjort i denne tråden.
    Når det kommer til forsterker, går jo dette mer på hvilket lydbilde du er ute etter. Her har jo folk forskjellige preferanser, men det kan uansett være greit med en forsterker som har litt krefter, da disse høytalerene ikke er de letteste i klassen å drive.
    Fordelen med 99.25/26 er at du kan justere delefilteret til diskanten +/- 4 dB, noe som gjør forsterkervalget litt lettere.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte tollvesenet for oslo akershus før jeg kjøpte mine XTZ høytalere fra sverige, for å være på sikre siden.

Det de sa til meg var at jeg kun betalte moms på produktet over 6000kr hvis du henter dem selv da, etter som du egentligt skal være ute av landet i 24 timer før du får handle for 6000kr, men dette er det vanskeligt å følge med på.
    Ellers er det 3000kr du får ha med deg.

Og det har seg slik at kjøper du 2stk varer begge til en pris på 5000kr hver, så betaler du på produktet som overstiger 6000kr, altså du må betale moms på hele 5000kr beløpet selv om det kun er 4000kr som overstiger 6000kr regelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW
    Jeg ringte tollvesenet for oslo akershus før jeg kjøpte mine XTZ høytalere fra sverige, for å være på sikre siden.

Det de sa til meg var at jeg kun betalte moms på produktet over 6000kr hvis du henter dem selv da, etter som du egentligt skal være ute av landet i 24 timer før du får handle for 6000kr, men dette er det vanskeligt å følge med på.
    Ellers er det 3000kr du får ha med deg.

Og det har seg slik at kjøper du 2stk varer begge til en pris på 5000kr hver, så betaler du på produktet som overstiger 6000kr, altså du må betale moms på hele 5000kr beløpet selv om det kun er 4000kr som overstiger 6000kr regelen.
    Ja, var noe sånt jeg mente å ha hørt. Men siden "mine" 99.25 + 8.16 sub, kommer på 6350,- eller noe sånt, så betaler jeg kun moms av 350,- kroner?
    Edit: Skjønte plutselig at jeg må betale moms på hele subben, siden høytalerene som sådan kommer under 6000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har erfaring med høytalerstativene til XTZ? De ser jo bra ut i pianolakken sin, men er litt skeptisk til trestativer....

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere hørt forskjellen mellom 93WMT og 99.26?
    Er det stoore forskjeller?
    Sitter med fullt 93 surroundsett og er kjempefornøyd
    Lurer på om jeg går glipp av noe....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Har dere hørt forskjellen mellom 93WMT og 99.26?
    Er det stoore forskjeller?
    Sitter med fullt 93 surroundsett og er kjempefornøyd
    Lurer på om jeg går glipp av noe....
    Har hørt begge av de du nevner ja men ikke i samme rom. Både diskant og bassgjengivelse var bedre på 99.26 etter hva jeg husker.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fine innspill - Bor i Tromsø, og tror egentlig jeg ikke trenger noe større innblikk i denne høyttaleren...

Ganske enkelt, dersom det er for lite krutt, bestille 2xW9912"? :-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fine innspill - Bor i Tromsø, og tror egentlig jeg ikke trenger noe større innblikk i denne høyttaleren...

Jepp, eller 2X 10.17P + subamp..

Det virker...

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har erfaring med høytalerstativene til XTZ? De ser jo bra ut i pianolakken sin, men er litt skeptisk til trestativer....

De er helt supre de, laget av samme materiale som høytalerene (mdf) så de er mer enn solide nok. De har også mulighet til sandfylling:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativene fungerer bra, men jeg synes de var litt "kubbete" i real-life, litt tykk topp-plate, utrolig mye lakk for pengene uansett

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller en svs hvis du skal ha det veldig gromt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Stativene fungerer bra, men jeg synes de var litt "kubbete" i real-life, litt tykk topp-plate, utrolig mye lakk for pengene uansett
    Ja, jeg er heller ikke helt glad i utseende på dem. Men godt å høre at de funker som de skal, så får vurdere dem når jeg henter høytalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå satt delefrekvensen på 100hz på forsterkeren og satt frequence på subben min klokka 12 og må bare si at jeg synes det gjorde natt og dag med lydtrykket på musikk her i heimen. Ble mye bedre Etter det jeg har lest er kanskje ikke de mest vanlige innstillingene da, hvis ikke jeg tar helt feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 99.36 kommet i hus! =)

Er fornøyd med tanke på at dette er et 3 manns student-kollektiv da!

Neste investering ASAP, altså 2-3 dager, er tv-bord i eik, og kanskje dvd/cd-hylle i eik. Gode forslag på dette? Har ikke ikea i nærheten.

førsteintrykk av høyttalere: Utrolig detaljerik, bassen har allerede begynt løsne etter 10 timers spilling..Antar denne bare blir bedre og bedre de neste 150 timene. Har slått av subben og jeg tror ærlig talt jeg ikke blir å trenge denne noe mer, hihi.

Skal få min ene mannlige "samboer", som er hobbyfotograf, til å knipse med et god-kamera, så snart han er i godt humør.

Side 49 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •