Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 48 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2813
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare ett raskt spørsmål her, ser at en del av dere har handlet fra Sverige, og må bare se at jeg har skjønt dette riktig.

Hvis jeg drar til feks Nordby Digital og kjøper ett sett med 99.26, så betaler jeg 6499,- SEK for de der. Så må jeg innom tollen i Norge og betale norsk moms på de. Men, hvordan får man refundert den svenske momsen?

Mvh
    Tor J.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Bare ett raskt spørsmål her, ser at en del av dere har handlet fra Sverige, og må bare se at jeg har skjønt dette riktig.

Hvis jeg drar til feks Nordby Digital og kjøper ett sett med 99.26, så betaler jeg 6499,- SEK for de der. Så må jeg innom tollen i Norge og betale norsk moms på de. Men, hvordan får man refundert den svenske momsen?

Mvh
    Tor J.
    dra tilbake til butikken så får du pengene tilbake

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, ok. Så man betaler i butikken, drar til grensa og betaler momsen, så snur man og kjører tilbake for å få tilbake svensk moms. Deretter krysser man grensa igjen på grønt, og dersom man blir stoppet så har man papirer på at norsk moms er betalt...??

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig! Hilsen Haldenser

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    men nå blir vi halshugd tenker jeg:-P
    Ingen som halshugger noen her inne, tviler ikke på at SVS P* flytter mye luft, og i en dedikert kino hadde jeg nok forsøkt en(eller flere) slik(e)..
    Men disse "hundehusene" passer jo ikke inn i enhver stue..

Mine to 10.17P klarer i alle fall å sette møblene mine i bevegelse, og til musikk er bassen meget stram og fin..

Tommel opp fra meg, disse blir værende...8)

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Ingen som halshugger noen her inne, tviler ikke på at SVS P* flytter mye luft, og i en dedikert kino hadde jeg nok forsøkt en(eller flere) slik(e)..
    Men disse "hundehusene" passer jo ikke inn i enhver stue..

Mine to 10.17P klarer i alle fall å sette møblene mine i bevegelse, og til musikk er bassen meget stram og fin..

Tommel opp fra meg, disse blir værende...8)
    jeg skrev det om størrelsen ja. . . møblene i sving?oi.det klarer ikke mine 12 tommere en gang. litt små dirring bare !!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skrev det om størrelsen ja. . . møblene i sving?oi.det klarer ikke mine 12 tommere en gang. litt små dirring bare !!
    Hehe..

Jeg antar at "less is more"..... Eller er det de norske Seas-elementene i 10.17P som gjør susen????

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Hehe..

Jeg antar at "less is more"..... Eller er det de norske Seas-elementene i 10.17P som gjør susen????
    hehe. kanskje det.drit fornøyd med mine høytallere oxo de skal heller ingen steder

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. kanskje det.drit fornøyd med mine høytallere oxo de skal heller ingen steder
    Godt å høre.
    Jeg bruker hver ledig stund til å sette meg ned og lytte til musikk fra XTZene...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere jeg vil få mer trøkk til musikk av w10 enn w12?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det vil jeg nok iallefall ikke tro. Men ser at du har en W12 fra før. Du kunne jo evt. Skaffet deg en til og så delt de litt høyere. Da ville du få mer punch. Når man har to subwoofere så kan man dele en del høyere enn 80hz. man kan feks
    dele dem på 110hz og oppnå mye mer trykk i brystkassepartiet^^

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    W10 er vil nok fungere bedre til musikk men plassering og rommets utforming har nok også mye å si.

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hei igjenn! spurte tidligere om råd angående XTZ 93 WMT og 99.32 og fikk fine svar på det. Dette var høyttalere som skulle gi en fornuftig blanding av trykk og lydkvalitet til en fornuftig pris... Men så har jeg plutselig vært så heldig at jeg har fått et forskudd på arv og dermed blir det helt nytt anlegg.

Pris/ytelse er selvfølgelig fortsatt super viktig, men når jeg oppdaget 99.36 i hvit er jo det lett, enda billigere en piano og i mine øyne mye penere.

Her er det jeg tenkte på:

Forsterker: XTZ A 100 D3. Denne er rimelig, har veldig god funksjonalitet samt en god D/A (Benchmarc DAC1 & Nagras DAC og fler). Roset over alt jeg ser. Kilde blir pc optisk ut.

Høyttalere
    99.36 white | Skamroste over alt, og helt rått utseende med hvite avrundede kabinetter.

Sub: W12.16, ser ikke så mange konkurenter, men denne får vente litt, skulle helst hatt hvit sub også... Finnes det alternativer?

Totalpris hentet i Sverige ca 13.000nok inkl moms. Er det mulig å kjøpe disse uten moms og så betale det i tollen, eller må jeg betale først svensk moms, så få igjen pengene og så betale norsk?

Finnes det alternativer som matcher dette til prisen?
    Tenker da spesielt på A 100 D3 og W12. 99.36 tviler jeg på at jeg vil bytte ut, den er for perfekt med tanke på spec/pris og WAF. Er ikke gift, men dama oppfører seg som om vi er det.
    99.36 White? Hvor finner jeg de? Du mener vel 99.26? EDIT: Fant de De var strøkne...

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. joiner jeg også

Jeg lurte på nå.

tror dere subben vill spille finere å bedre med en Y-split bak subbwoofer, og 1 y-splitt bak forsterkern i subb utgangene. har 2 subbutganger (Yamaha RX-V663)

Har bare 1 subb for øyeblikket. XTZ W99. 12.16

meningen er at 1 subb skal spille Left og Right på 1 gang. å ikke bare Left. eller spiller den Left og Right uansett med bare Y-splitt bak subbwoofer å subb kabelen direkte til den 1 inngange på forsterkern?

Litt vannskelig å forklare men, håper dere shønner va jeg mener.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne
    Hei. joiner jeg også

Jeg lurte på nå.

tror dere subben vill spille finere å bedre med en Y-split bak subbwoofer, og 1 y-splitt bak forsterkern i subb utgangene. har 2 stk. (Yamaha RX-V663)

Har bare 1 subb for øyeblikket. XTZ W99. 12.16
    Absolutt ikke. Y-splitten inn til subwoofer gjör i teorien ikke annet enn å öke volum litt, men det kan du bare gjöre med volumkontrollen.
    Y-splitt ut fra Yamahaen kan jeg overhode ikke se noe poeng med.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Er vel ikke noe poeng å bruke optisk i tillegg til HDMI? HDMI er jo digitalt så det vil vel være den beste måten å få lyden "urørt" til reciever på?

Btw. dette passer vel ikke inn i dette emnet?
    -t

Optisk er da også digital lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk (SPDIF) har ikke sammen mulighet til å overføre de nye Blu-ray lydformatene som HDMI kan.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Optisk (SPDIF) har ikke sammen mulighet til å overføre de nye Blu-ray lydformatene som HDMI kan.

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag også

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,283
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg har selv hørt Burmester høyttaleren som er 2-3 hakk under B80 på Oslo Hi-fi center med samme SEAS element som XTZ 99 serien.. Denne kostet mellom 90.000-100.000,- og jeg er overbevist om at XTZ 99 serien ikke er altfor langt unna med samme elektronikk som ble brukt under demoen..Om dette er pga XTZ er bra eller Burmester ikke holdt mål vet jeg ikke..
    Det hadde vært enormt interessant å prøve ut disse høyttalerne på godt påkostet elektronikk.. Noen som kan sammenlikne med andre høyttalere i høye prisklasser?
    For endel år siden da Patos enda var unge så fikk jeg demonstrert et par 400 mener jeg de het. De hadde en 7" + diskant. Høyttalerne ble drevet av et Kenwood oppsett med separat 2x250w forsterker og jeg hadde aldri trodd at så unselige høyttalere kunne spille så rått med skikkelig punch i bassen. Den dagen ble jeg med i klubben "stor forsterker på små høyttalere spiller bedre enn liten forsterker på store høyttalere" klubben.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Den dagen ble jeg med i klubben "stor forsterker på små høyttalere spiller bedre enn liten forsterker på store høyttalere" klubben.

En fin klubb å føle tilhørighet til

Det sier seg jo egentlig selv, at en kraftig forsterker på små høytalere vs. liten forsterker+store høytalere har mye bedre kontroll og ikke må bruke maks av strømreservene for å flytte luft, vil det jo bli bedre lyd:-D

Side 48 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •