Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 47 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Fikk på tirsdag min 99 W12, men siden den kom med defekt element, måtte jeg returnere det. Så mens jeg nå går å tripper og venter på det nye elementet, kikker jeg på surround.no at de akkurat nå har fått inn oppgraderingen til W12, W12.16, til samme pris. Kjipt å akkurat ha kjøpt en sub, for å vite at dager etterpå er en oppgradert versjon til samme pris akkurat blitt tilgjengelig, når i tillegg den jeg har fått ikke virker.

Noen som har noen spreke tips? Regner med W12 er god nok for meg, men er kjedelig å vite der akkurat kom en som nok er litt bedre.8) Burde jeg sende tilbake kassen også, og heller ringe å høre om jeg kan få en W12.16?

Du har vel 14 dagers angrerett.
    <dato>LOV-2000-12-21-105</dato> Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått mine 99.26 og 99.36 i hus og må si meg meget fornøyd. Er meget fornøyd med lyden Fantastisk lekre høytalere.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dett er vel litt OT men,men. var hos en kollega av meg i går som har kjøpt seg denne denne 13" til svs. OH MY GOD !! vi har snakket mye om bass på jobben om hva han ville ha.jeg har sagt at mine w12 er bra til den prisen.dog ikke den dypeste bassen(ALTFOR mye portstøy) men forsåvidt kjappe. han ville ha noe gromt sa han.(han kjøpte fra en som hadde 3 stk svs som skulle bytte til disse tubene)
    vi snurra litt film og jeg var VELDIG spent. hjelpes meg.kan ikke si noe annet.nå skjønner hvordan antiloop har det one day8)

når kvelden var over så sa jeg, ja ja.jeg for dra hjem til fuglekassene mine hehe. ikke noe vondt om de til den prisen. men min konklusjon ble at
    jeg vet veldig godt hva jeg skal ha som mere sub hvertfall.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ W12 er jo ingen dårlig subwoofer i forhold til pris men det blir et annet kaliber i de nedre oktaver med et annet merke som jeg ikke sier navnet på her i denne tråden..:-D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at SVS subene flytter mer luft og går noe dypere. Men til musikk er integrering det viktigste hvis man skal ha en sub til å fylle ut frontene. Og SVSene er ikke enkle på det området. Derfor skal man ikke se bort ifra at man kan få et bedre resultat med en XTZ DSP sub til musikk. I tillegg er SVS upraktiske med størrelsen. Nå tror jeg riktig nok at SVS kommer med en skikkelig DSP løsning, men det er ikke på plass enda.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til eventuelle vansker kan jo kanskje være fordi de går dypere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en prat med surround.no idag. De fikk ikke inn flere W12.16 før i begynnelsen av april, og mente det ikke var særlig hørbar forskjell mellom de, bare flere justeringsmuligheter. Det trengte jeg å høre, for da slipper jeg å gå og ha det i bakhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål.

Snakka med en selger på nordby digital her om dagen og han mente jeg kunne kjøre høytaller kabler fra front på forsterkeren og på terminalene inn på subben for å få bedre trykk på musikk. Stemmer dette? Kan ikke ødelegge noe ved å prøve meg frem her?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    XTZ W12 er jo ingen dårlig subwoofer i forhold til pris men det blir et annet kaliber i de nedre oktaver med et annet merke som jeg ikke sier navnet på her i denne tråden..:-D
    til den prisen nei. annet kaliber?jeg skjønte at man kan ikke sammenligne de to.(som mange her inne gjør og legger ut tråder om man skal velge svs eller xtz) ..ferrari mot toyota..DET ER SVS VI SNAKKER OM HER???? ...

jeg skal ha det en dag jeg.må jo det.men to og tre skjønner jeg ikke helt.syns den ene var plenty jeg..

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med portstøy egentlig? Har siktet meg inn på en 12" xtz sub når jeg skal handle ny, men støy liker jeg IKKE. Så noen forklare?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Hva menes med portstøy egentlig? Har siktet meg inn på en 12" xtz sub når jeg skal handle ny, men støy liker jeg IKKE. Så noen forklare?
    Blåse lyder fra åpningene i front på subwooferen når du drar på skikkelig med volum på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    Dett er vel litt OT men,men. var hos en kollega av meg i går som har kjøpt seg denne denne 13" til svs. OH MY GOD !! vi har snakket mye om bass på jobben om hva han ville ha.jeg har sagt at mine w12 er bra til den prisen.dog ikke den dypeste bassen(ALTFOR mye portstøy) men forsåvidt kjappe. han ville ha noe gromt sa han.(han kjøpte fra en som hadde 3 stk svs som skulle bytte til disse tubene)
    vi snurra litt film og jeg var VELDIG spent. hjelpes meg.kan ikke si noe annet.nå skjønner hvordan antiloop har det one day8)

når kvelden var over så sa jeg, ja ja.jeg for dra hjem til fuglekassene mine hehe. ikke noe vondt om de til den prisen. men min konklusjon ble at
    jeg vet veldig godt hva jeg skal ha som mere sub hvertfall.
    Dette med pris er jo diskutert hele tiden,men er det ikke bedre å vente å kjøpe til man har råd til noe som suger?
    Er dere glad i film,les omtalen av SVS rb 13 Ultra på elsound.no.
    Dette er et monster!...........Ikke sant Mikkel Rev? :-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oku
    Dette med pris er jo diskutert hele tiden,men er det ikke bedre å vente å kjøpe til man har råd til noe som suger?
    størrelsen spiller mye inn her.ikke alle som har plass..

har bært ut fuglekassene mine i garasjen for og bruke dem til ipoden i mens:roll: :lol:

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke bare det men er man uten grillrist kan man ta fra subben din hehehehe8)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oku
    men nå blir vi halshugd tenker jeg:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Kjapt spørsmål.

Snakka med en selger på nordby digital her om dagen og han mente jeg kunne kjøre høytaller kabler fra front på forsterkeren og på terminalene inn på subben for å få bedre trykk på musikk. Stemmer dette? Kan ikke ødelegge noe ved å prøve meg frem her?
    Testa dette istad, men synes ikke jeg merka noe forslag. Fikk bare testa såvidt før han under her kom hjem da:P Mulig jeg også kan kjøre fra "Bi Wire" terminalene og inn på terminalene bak på subben. Ingen som har noen formening om dette hjelper?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI vs OPTISK

Lurer på en ting.
    Jeg bruker HDMI på bilde og Optisk på lyd.
    Noen mener jeg burde bruke HDMI på alt?
    Er det noen som har synspunkter på dette?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe poeng å bruke optisk i tillegg til HDMI? HDMI er jo digitalt så det vil vel være den beste måten å få lyden "urørt" til reciever på?

Btw. dette passer vel ikke inn i dette emnet?
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Er vel ikke noe poeng å bruke optisk i tillegg til HDMI? HDMI er jo digitalt så det vil vel være den beste måten å få lyden "urørt" til reciever på?

Btw. dette passer vel ikke inn i dette emnet?
    -t
    Sorry,glemte å gå ut av denne kategorien.:-?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt nytt XTZ system!

Hei igjenn! spurte tidligere om råd angående XTZ 93 WMT og 99.32 og fikk fine svar på det. Dette var høyttalere som skulle gi en fornuftig blanding av trykk og lydkvalitet til en fornuftig pris... Men så har jeg plutselig vært så heldig at jeg har fått et forskudd på arv og dermed blir det helt nytt anlegg.

Pris/ytelse er selvfølgelig fortsatt super viktig, men når jeg oppdaget 99.36 i hvit er jo det lett, enda billigere en piano og i mine øyne mye penere.

Her er det jeg tenkte på:

Forsterker: XTZ A 100 D3. Denne er rimelig, har veldig god funksjonalitet samt en god D/A (Benchmarc DAC1 & Nagras DAC og fler). Roset over alt jeg ser. Kilde blir pc optisk ut.

Høyttalere
    99.36 white | Skamroste over alt, og helt rått utseende med hvite avrundede kabinetter.

Sub: W12.16, ser ikke så mange konkurenter, men denne får vente litt, skulle helst hatt hvit sub også... Finnes det alternativer?

Totalpris hentet i Sverige ca 13.000nok inkl moms. Er det mulig å kjøpe disse uten moms og så betale det i tollen, eller må jeg betale først svensk moms, så få igjen pengene og så betale norsk?

Finnes det alternativer som matcher dette til prisen?
    Tenker da spesielt på A 100 D3 og W12. 99.36 tviler jeg på at jeg vil bytte ut, den er for perfekt med tanke på spec/pris og WAF. Er ikke gift, men dama oppfører seg som om vi er det.

Side 47 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •