Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 46 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2813
    Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonsmurf
    man må ikke tolle de inn i Norge og da er det jo straks mer å hente ;-)
    Man må ikke tolle nei, skrev feil... men man må betale moms til norge! Så om man kjører rett igjennom tollstasjonen kan de ta fra en alle høytalere og gi bot!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror nok at klipsch er best av disse to på generell basis
    men hvilken forsterker har du tenkt å bruke?
    Planen er å bytte ut naden i Rx663 eller lignende yamaha forsterker å kjøre bi-wire på frontsettet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnerox
    Jeg har tenkt på å kjøpe ny stereo nå, og valget har mer eller mindre falt på et par XTZ 99.25 høyttalere. Disse har jeg egentlig planer om å drive med et par Vincent SP-996 monoblokker (1x150w8ohm). Jeg bare lurer på om det er noen som har noen formening om Vincent på XTZ? I tillegg, kan jeg slenge på et spørsmål angående oppgradering til surround. Om jeg er fornøyd med høyttalerne, kommer jeg antageligvis til å kjøpe XTZ 99.36 eller XTZ 99.38 og degradere 99.25'ene til bakhøyttalere i et surround oppsett. I utgangspunktet tenker jeg å bruke en Vincent SA-31 eller Electrocompaniet EC-4.5 forforsterker. Problem: Hva med når jeg skal ha surround? Effektforsterkere er jo greit om Vincent passer bra til XTZ, men hva skal jeg bruke som forforsterker i så fall, det hadde vært fint å slippe å måtte betale 20,000kr for en surround prosessor ettersom jeg er 15 og min inntekt er noe begrenset. Blir lyden om jeg feks bruker en Cambridge 540Rv3 eller en Harman/Kardon AVR155 som forforsterker, med 5x Vincent monoblokker koblet til pre-outene, veldig mye dårligere på musikk enn stereo oppsettet? Jeg er nemlig veldig fan av konseptet musikk i surround (Feks Jean Michel Jarre - Aero albumet, er et fantastisk album som KUN kan nytes i surround). Det skal jo selvfølgelig brukes til film og, men jeg vil ikke at det skal høres crap ut på musikk eller stereo for den saks skyld. Evt noen god idé å bare beholde forforsterker fra stereo-oppsettet og bytte om på kabler når jeg skal se film og når jeg skal se musikk (Fra feks Vincent SA-31 til Cambridge 540Rv3) eller finnes det en enklere måte å gjennomføre det på? Generelt burde man vel ha separat surround og stereo, men ettersom jeg bare har ett rom til råde, og ikke gigantiske mengder plass, så er ikke det mulig å gjennomføre på noen måte, så det må være et anlegg som kan brukes til både musikk i film i både stereo og surround, formening om hva jeg skal gjøre? Jeg betaler helst under 5000-6000kr per komponent.
    Det beste er om du kan få lånt deg en surround receiver og teste det selv. Men på generelt basis tror jeg man kan si at forforsterkerne i receiverne slettes ikke er så dårlige. Det er først og fremst effekdelen de sliter med. Et annet alternativ er enten en forforster eller integrert forsterker med prosessor inngang som brukes sammen med en surround receiver. Da brukes forforsterkeren i stereo saken til musikk. Du finner mer info om prosessor inngang ved å bruke søke funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare har hørt at mange recievere kommer til kort i stereo, men det har vel mest med effekt å gjøre ja. Alikevel, forforsterkere farger jo lyden relativt mye, så. Jeg lurer litt på Cambridge 540Rv3 reciever + 2x SP-996 monoblokker. Cambridge har generelt pent design, og jeg har planer om cd spiller og DAC fra samme merket, så da er det jo fint om ting matcher i design, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann XTZeiere, har tenkt å kjøpe meg et par 99.26 som skal drives av min Densen DM-10. Forsterkeren har "kun" 75w per kanal, mens i testen til Lyd & Bilde anbefalte de minst 100w per kanal på disse. Blir dette noe stor ulempe når jeg vil dra på litt? Forsterkeren leverer til 1000 på høyttalerene jeg har hatt, kan ikke forstå at disse skal være så voldsomt tungdrevne?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinG^KaoZ
    Heisann XTZeiere, har tenkt å kjøpe meg et par 99.26 som skal drives av min Densen DM-10. Forsterkeren har "kun" 75w per kanal, mens i testen til Lyd & Bilde anbefalte de minst 100w per kanal på disse. Blir dette noe stor ulempe når jeg vil dra på litt? Forsterkeren leverer til 1000 på høyttalerene jeg har hatt, kan ikke forstå at disse skal være så voldsomt tungdrevne?
    Densen leverer jo kvalitets watt så det tror jeg neppe vil bli noe problem. Kjør på.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny eier av XTZ 99.26

Okay, bestilte et par 99.26 Walnut fra fyndborsen.se på lørdag, og nå spiller de i stua mi! Kjapt levert må jeg si. Prisen ble 5100 inkl moms.

Nå skal de spilles inn, og så blir det en testperiode der det skal velges mellom hvilke høyttalere jeg skal beholde (B&W CM1, som jeg har fra før eller de nye 99.26) og hvilke forsterker som blir stående av Yamaha AS700 og Atoll IN100.

Førsteinntrykket, knapt romtempererte (!!!) så er det både litt skuffelse og litt begeistring. Skuffa over følsomheten (CM1 med 84 dB/1 w, mens 99.26 på papiret skal være 88 dB/1W, hadde trodd dette skulle være merkbart men det er det knapt) og imponert over hvor dypt og kontrollert de spiller selv om de er uinnspilt. Forøvrig høres presens-området litt grumsete/spisst ut, men det håper jeg noen timer med innspilling vil hjelpe på.

Høyttalerene var også større enn jeg hadde forventet... i allefall sammenliknet med CM1.

Finishen er så som så....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    latentfreak: Enig, de har litt dårlig tilstedeværelse grunnet en kald men korrekt lyd samt at de ikke har så mye spredning + at de er fysisk små, men de må spilles inn i 100-150 timer sier folk her, vi får håpe at mellomtonen løsner litt etter det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EGS
    Man må ikke tolle nei, skrev feil... men man må betale moms til norge! Så om man kjører rett igjennom tollstasjonen kan de ta fra en alle høytalere og gi bot!
    stemmer det
    det er en unødvendig sjanse å ta å kjøre gjennom tollen uten å betale moms,men kan man ikke ta med seg opp til 6000,- momsfritt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Okay, bestilte et par 99.26 Walnut fra fyndborsen.se på lørdag, og nå spiller de i stua mi! Kjapt levert må jeg si. Prisen ble 5100 inkl moms.

Nå skal de spilles inn, og så blir det en testperiode der det skal velges mellom hvilke høyttalere jeg skal beholde (B&W CM1, som jeg har fra før eller de nye 99.26) og hvilke forsterker som blir stående av Yamaha AS700 og Atoll IN100.

Førsteinntrykket, knapt romtempererte (!!!) så er det både litt skuffelse og litt begeistring. Skuffa over følsomheten (CM1 med 84 dB/1 w, mens 99.26 på papiret skal være 88 dB/1W, hadde trodd dette skulle være merkbart men det er det knapt) og imponert over hvor dypt og kontrollert de spiller selv om de er uinnspilt. Forøvrig høres presens-området litt grumsete/spisst ut, men det håper jeg noen timer med innspilling vil hjelpe på.

Høyttalerene var også større enn jeg hadde forventet... i allefall sammenliknet med CM1.

Finishen er så som så....
    det hjelper godt på med skikkelig innspilling som oftest

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det
    det er en unødvendig sjanse å ta å kjøre gjennom tollen uten å betale moms,men kan man ikke ta med seg opp til 6000,- momsfritt?
    Jo det er noe rundt der... lurer på om det er 7000 men det lønner seg å spørre i butikken! De vet det jo Det er veldig unødvendig så siden man får igjen pengene hos selger. Kjipt å få bot og i hverstefall bli tatt fra varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EGS
    Jo det er noe rundt der... lurer på om det er 7000 men det lønner seg å spørre i butikken! De vet det jo Det er veldig unødvendig så siden man får igjen pengene hos selger. Kjipt å få bot og i hverstefall bli tatt fra varene.
    Det er kr. 6000,-, MEN i teorien må du ha vært ute av landet i 24 timer, ellers er grensen kr. 3000,- for under 24 timer. Tviler på at de følger så godt med hehe

Reise til Norge - Tollvesenet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også be selgeren lage en kvittering som lyder 2999,- kr, dette gjør de gledelig. Så slepper du ekstra turen innom tollstasjonen. Du slepper å være urolig for bot. Og du sponser sverige med litt moms.. ( de trenger det mer enn vi gjør i disse tider, kan nesten kalle det folkehjelp)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Du kan også be selgeren lage en kvittering som lyder 2999,- kr, dette gjør de gledelig. Så slepper du ekstra turen innom tollstasjonen. Du slepper å være urolig for bot. Og du sponser sverige med litt moms.. ( de trenger det mer enn vi gjør i disse tider, kan nesten kalle det folkehjelp)
    Vil tollerene tro på det da om en blir stoppet? Om en f.eks har 100 kg med høytalere i bilen til 2999,-?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Vil tollerene tro på det da om en blir stoppet? Om en f.eks har 100 kg med høytalere i bilen til 2999,-?

Kan jo være noe "billig" skrot du har kjøpt...:???: De bør jo stole på en kvittering fra forhandleren.

Meeen, kjøper en høytalere til 6-7000, bør en ha råd til å betale frakt, mva, toll og tull spør du meg :shock:

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Meeen, kjøper en høytalere til 6-7000, bør en ha råd til å betale frakt, mva, toll og tull spør du meg :shock:
    Enig med du....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

LarsGr: Fremdeles fornøyd med ny frontrekke? Innfrir XTZ forventningene? Og er subbene koblet inn nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk på tirsdag min 99 W12, men siden den kom med defekt element, måtte jeg returnere det. Så mens jeg nå går å tripper og venter på det nye elementet, kikker jeg på surround.no at de akkurat nå har fått inn oppgraderingen til W12, W12.16, til samme pris. Kjipt å akkurat ha kjøpt en sub, for å vite at dager etterpå er en oppgradert versjon til samme pris akkurat blitt tilgjengelig, når i tillegg den jeg har fått ikke virker.

Noen som har noen spreke tips? Regner med W12 er god nok for meg, men er kjedelig å vite der akkurat kom en som nok er litt bedre.8) Burde jeg sende tilbake kassen også, og heller ringe å høre om jeg kan få en W12.16?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Fikk på tirsdag min 99 W12, men siden den kom med defekt element, måtte jeg returnere det. Så mens jeg nå går å tripper og venter på det nye elementet, kikker jeg på surround.no at de akkurat nå har fått inn oppgraderingen til W12, W12.16, til samme pris. Kjipt å akkurat ha kjøpt en sub, for å vite at dager etterpå er en oppgradert versjon til samme pris akkurat blitt tilgjengelig, når i tillegg den jeg har fått ikke virker.

Noen som har noen spreke tips? Regner med W12 er god nok for meg, men er kjedelig å vite der akkurat kom en som nok er litt bedre.8) Burde jeg sende tilbake kassen også, og heller ringe å høre om jeg kan få en W12.16?

Går jo an å høre med dem om du heller kan få den oppgraderte versjonen...?
    Evt hvee kjøpet og så bestille den nye...:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Burde jeg sende tilbake kassen også, og heller ringe å høre om jeg kan få en W12.16?
    Det synes jeg. Den oppgraderte versjonen har en EQ-bryter som øker i de nederste frekvensene, slik at den i teorien skal gå dypere enn den gamle.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 46 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •