Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 45 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2813
    Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Ingen fare, jeg bare hermer etter AndrèW....

Hehe...når sant skal sies var det vel oppsettet hans som først fanget oppmerksomheten min også, men ser jo at det blir lekkert åkke som Men det var ingen som kunne si noe i forhold til hva jeg evt. må supplere med for å få et brukbart resultat lydmessig, dersom jeg skulle gå for disse høyttalerne? Har som sagt bare en H/K AVR255 for øyeblikket (selv om H/K er kjent for å ha muskler, føler jeg vel at denne surroundrecieveren blir litt mager uansett).

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Hehe...når sant skal sies var det vel oppsettet hans som først fanget oppmerksomheten min også, men ser jo at det blir lekkert åkke som Men det var ingen som kunne si noe i forhold til hva jeg evt. må supplere med for å få et brukbart resultat lydmessig, dersom jeg skulle gå for disse høyttalerne? Har som sagt bare en H/K AVR255 for øyeblikket (selv om H/K er kjent for å ha muskler, føler jeg vel at denne surroundrecieveren blir litt mager uansett).

Inspirasjon heter det vel..

H/Ken funker sikkert fint den.. Evt kan du jo bare spe på med XTZs integrerte?

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva det blir til etterhvert. Men at disse høyttalerne er høyt oppe på ønskelisten skal jeg ikke legge skjul på. Dukker kanskje plutselig opp med noen bilder til sommeren Hvor er de kjøpt forresten?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Vi får se hva det blir til etterhvert. Men at disse høyttalerne er høyt oppe på ønskelisten skal jeg ikke legge skjul på. Dukker kanskje plutselig opp med noen bilder til sommeren Hvor er de kjøpt forresten?
    Jeg hadde ikke tålmodighet til å finne noe brukt, eller samvittighet til å handle i SEK så jeg kjøpte på surround.no
    Godt fornøyd med kundebehandling der, og det går an å be om rabatt....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått montert mitt sett, får legge ut bilder senere. Førsteinntrykket er bra! Griselekre høyttaler!

LarsGr: Jeg har selv Omnisat V2 bak, og synes de spiller bra

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Endelig fått montert mitt sett, får legge ut bilder senere. Førsteinntrykket er bra! Griselekre høyttaler!

LarsGr: Jeg har selv Omnisat V2 bak, og synes de spiller bra

Gratulerer. Gleder meg til å se bilder...
    Flere som kombinerer Omnisat med XTZ ser jeg, kanskje det blir riktig løsning for meg også...?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppleves overgangen fra KEF til XTZ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvordan oppleves overgangen fra KEF til XTZ?
    En skikkelig opptur sålangt.

99.26ene basser betydelig bedre enn KEF iQ5. Har bare hørt litt Kent, Coldplay og Glasvegas foreløpig, og 99.26ene gjengir den typen musikk meget bra..
    Har lyst å sitte utover natten og lytte, men det er vel ikke helt heldig når jeg skal tidlig på jobb i morgen..

Har latt 10.17 hjelpe til litt også, og de hjelper godt på i "dypet" og trøkker nok til at det kjennes i kroppen..
    Enda har jeg ikke vært over MV-20 og subampen står på kvart, så 10.17 jobber på "tomgang" foreløpig.

Så oppsummert sålangt, diskant/mellomtone ligger ikke tilbake for KEF, mens bassen er mange ganger bedre.... Kjempefornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ovenfor dilemmaet XTZ vs Audio Pro

Har sett på følgende oppsett:

XTZ 93 WMT (bak)
    XTZ 99,26 (front)
    2 stk W10,17P
    Litt usikker på centerhøytaler

VS

Blue Diamond V.2 (front)
    Black Pearl V.2 / Image 22 (bak)
    Black Vector V.2 / Image 12 (bak)

Audio Pro samlet får jeg for 9500 grunnet rabattordninger på jobben.
    XTZ kan jeg få presset ned i overkant av 13000

Dette skal brukes i kombinasjon med Onkyo 876. Bruken vil være 60% musikk 40% film. Kommer for det meste til å spille på et middels lydnivå, da jeg ikke har anledning til å guffe opp så mye. Hva vil gi minst "bråk" hos naboene? (tenk leilighetskompleks). Når det er sagt skal det også guffes litt i ny og ne

Jeg ønsker rett å slett objektive innspill på hva som kan være det rette valget og hvorfor. Selv om det kan bli vanskelig da dette er en XTZ-tråd

På forhånd takk!

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ på nordby digital

Heisann, ser noen lurer på XTZ på grensen. Jeg kjøpte mine hos nordby digital. Men er lang leverings tid der som alle andre steder, vet de har noe på lager nå! Man tjener ganske mye på å handle der, 20% ca... Man må tolle varene over til norge, men pengene får man igjen av nordby digital!

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Fint oppsett, men kan dette spille bra når høyttalerne står så tett til veggen? Mye bass resonanse?
    Takk for det... De spiller helt konge her ihvertfall, men har jo nettopp fått de... så driver fortsatt å prøver meg frem !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til hva jeg bør velge?

1:
    Klipsch rf-82
    Klipsch rc-62

2:
    Xtz oppsett i samme prisklasse?

Skal brukes til både musikk og film og min musikksmak er hovedsaklig pop/trance osv og har hørt at klipsch kanskje er bedre til denne type musikk?

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EGS
    Heisann, ser noen lurer på XTZ på grensen. Jeg kjøpte mine hos nordby digital. Men er lang leverings tid der som alle andre steder, vet de har noe på lager nå! Man tjener ganske mye på å handle der, 20% ca... Man må tolle varene over til norge, men pengene får man igjen av nordby digital!
    man må ikke tolle de inn i Norge og da er det jo straks mer å hente ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som har forslag til hva jeg bør velge?

1:
    Klipsch rf-82
    Klipsch rc-62

2:
    Xtz oppsett i samme prisklasse?

Skal brukes til både musikk og film og min musikksmak er hovedsaklig pop/trance osv og har hørt at klipsch kanskje er bedre til denne type musikk?

Noen forslag?
    jeg tror nok at klipsch er best av disse to på generell basis
    men hvilken forsterker har du tenkt å bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det... De spiller helt konge her ihvertfall, men har jo nettopp fått de... så driver fortsatt å prøver meg frem !
    ser bra ut den hjemmekinoen din!
    hvrodan legger man igjen score?

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonsmurf
    ser bra ut den hjemmekinoen din!
    hvrodan legger man igjen score?
    Jo takk for det... Man kan skrive kommentar i bunnen av siden og score kan man gi på høyre side under vurdering!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det... Man kan skrive kommentar i bunnen av siden og score kan man gi på høyre side under vurdering!
    jeg burde vel hatt en presentasjon selv også,det ser gøy ut det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fornøyd med xtz?
    hvordan høres egentlig den bånddiskanten ut, er den lys i forhold til dome?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne Klipsch og XTZ blir som å sammenligne epler og bananer. Man finner fort ut av hva man foretrekker ved å lytte. XTZ er en veldig nøytral høyttaler og det synes jeg er en fordel hvis man hører på mye ulik musikk. Klipsch fungerer jo helt klart best til musikk med mye trøck i, men er ikke like god på andre områder. Smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent til XTZ? Og hva med surround? oO

Jeg har tenkt på å kjøpe ny stereo nå, og valget har mer eller mindre falt på et par XTZ 99.25 høyttalere. Disse har jeg egentlig planer om å drive med et par Vincent SP-996 monoblokker (1x150w8ohm). Jeg bare lurer på om det er noen som har noen formening om Vincent på XTZ? I tillegg, kan jeg slenge på et spørsmål angående oppgradering til surround. Om jeg er fornøyd med høyttalerne, kommer jeg antageligvis til å kjøpe XTZ 99.36 eller XTZ 99.38 og degradere 99.25'ene til bakhøyttalere i et surround oppsett. I utgangspunktet tenker jeg å bruke en Vincent SA-31 eller Electrocompaniet EC-4.5 forforsterker. Problem: Hva med når jeg skal ha surround? Effektforsterkere er jo greit om Vincent passer bra til XTZ, men hva skal jeg bruke som forforsterker i så fall, det hadde vært fint å slippe å måtte betale 20,000kr for en surround prosessor ettersom jeg er 15 og min inntekt er noe begrenset. Blir lyden om jeg feks bruker en Cambridge 540Rv3 eller en Harman/Kardon AVR155 som forforsterker, med 5x Vincent monoblokker koblet til pre-outene, veldig mye dårligere på musikk enn stereo oppsettet? Jeg er nemlig veldig fan av konseptet musikk i surround (Feks Jean Michel Jarre - Aero albumet, er et fantastisk album som KUN kan nytes i surround). Det skal jo selvfølgelig brukes til film og, men jeg vil ikke at det skal høres crap ut på musikk eller stereo for den saks skyld. Evt noen god idé å bare beholde forforsterker fra stereo-oppsettet og bytte om på kabler når jeg skal se film og når jeg skal se musikk (Fra feks Vincent SA-31 til Cambridge 540Rv3) eller finnes det en enklere måte å gjennomføre det på? Generelt burde man vel ha separat surround og stereo, men ettersom jeg bare har ett rom til råde, og ikke gigantiske mengder plass, så er ikke det mulig å gjennomføre på noen måte, så det må være et anlegg som kan brukes til både musikk i film i både stereo og surround, formening om hva jeg skal gjøre? Jeg betaler helst under 5000-6000kr per komponent.

Side 45 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •