Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 43 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2813
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Tror heller jeg hadde gått for en pre-amp med rør, hvis det er rørlyd en er ute etter, og en effektforsterker på mellomtone/diskant.
    Jeg opplever ikke akkurat 99.26 som de lettest drevne høytalerene. De trives godt med litt krefter. Dessuten en ren rørforsterker på 99.26 vil nok produsere my bass hvis forsterkeren er kraftig nok...
    Slettes ingen dum ide det! Blir jo lettere å justere lyden dersom det skulle bli dårlig match da. Tror jeg skal videreformiddle den ideen og ta all kreditt for den

Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Bare så utrolig synd jeg ikke skal kjøpe utstyret før i juni/juli, da jeg ikke har råd før den tid. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
    Demo her i Bergen i August da eller?:-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Slettes ingen dum ide det! Blir jo lettere å justere lyden dersom det skulle bli dårlig match da. Tror jeg skal videreformiddle den ideen og ta all kreditt for den
    Det må du for all del gjøre, det viktigste er uansett at folk får et oppsett de er fornøyde med:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Sender fyndborsen.se over fjellet til Bergen?

Og hva vil frakten på en pakke på over 100 kg ca. koste?
    Jada, fyndborsen sender over fjellet.
    Har bestilt ett par 99.26 som nå er på vei, frakt for dette var 400 svenske.
    Med norsk moms betaler jeg 5200 nkr, inkl frakt. Hadde jeg handlet hos surround.no hadde prisen blitt 6500 + 290 kr i frakt. Så nå har jeg 1600 kr til pylse og konjakk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent

Demo her i Bergen i August da eller?:-D
    Det skal nok være mulig å få til ja, om alt går etter planen. Er rimlig ny innen hifi også, så vil sikkert trenge hjelp og råd til plasseringer og innstillinger av folk med litt erfaring.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til valg mellom XTZ 93 WMT 99.32 + W12.16

Hei! Er det noen her som har erfaringer med 93 WMT og 99.32?

Jeg er veldig fristet av XTZ sine produkter pga utrolig komponent kvalitet og finish til prisen.
    Jeg er en student med begrensede økonomiske midler for tiden, så pris/ytelse er super viktig.
    Vil brukes ganske 50/50 til film/musikk. Er opptatt av å ha et bra lydtrykk og definert bass (fysisk nok på film og fest men nøyaktig nok til musikk) men samtidig en behagelig oppløst diskant og mellomtone med mest mulig dynamikk.

Vurderer:
    1 - 93 WMT | + inneholder 2 stk W12s = suverent trykk? Fint utseende, plass besparende, lett å drive? | - Ferre elementer, mindre sammenheng, suber må være i front, billigere elementer, mindre effektive/mindre dynamikk??

2 - 99.32 + 1stk W12.16 | + Bånddiskant og Seas elementer, plasseringsvennlig sub, 99.36 kasse. mer i mellombass/mellomtone? Tilstrekkelig trykk og lettere å tilpasse rom? | - Bare en 12", tar mer plass, krever bedre/mer effekt??

Begge koster ca 7000nok hentet i sverige inkludert 25% mva.

Noen som har kommentarer til oppsett 1 og 2? Jeg har ikke hørt noen men, slik jeg tenker.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for 99.25 og spart til en sub etterpå, eventuelt 99.36. Mye bass i 99.36 og så sparer du til en w12 etterpå?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Todeswalzer
    Hmm.. Så jeg bør altså ikke kjøpe denne vist jeg kommer til å bruke den mest til musikk? Hva med 10", hvordan er den iforhold til w12?
    nå bruker ikke jeg subben på musikk. men 10 er jo kjappere så det bør vel være et bedre valg for deg.

Til xtz eiere.er MEGET fornøyd med med 99.36:-D de spiller jo så fint åpent.de har stått på mye om dagene når jeg har vært på jobb og de åpner seg jo mer
    og mer. bassen er jo helt rååå. så tight og fin. blir nok et par 99.36 som bak høytallere i kinorommet tenker jeg.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff det var ikke det jeg ville høre! :P Neida, takk for tilbakemeldingen, har fått med meg at 99.36 blir skamrost her på forumet, men kan ikke tenke meg at 99.32 låter dårlig når man sammenlikner komponentene der med andre høyttalere i -5000 kr sjiktet.

Utrolig vanskelig valg, har som sagt svak økonomi om dagen så å spare opp det ekstra tar ganske lang tid. Jeg strekker allerede økonomien min langt når jeg vurderer høyttalere til 7000 kr.Men om jeg kan leve med 99.36 i mange år så er det jo klart det er verdt det.
    Skulle ønske det fantes XTZ produkter å oppdrive brukt, men dette er vell en indikator på hvor gode disse er til prisen.

Får til tider lyst til å glemme hele greia, er så vanskelig å velge noe man blir fornøyd med og som økonomien tillater!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.36 på harman kardon

Her er det tydeligvis mange som har en del erfaring med XTZ høyttalere.
    Jeg er i utgangspunktet ute etter 99.36 versjonen. Har hørt at dette er samme som 99.25 bare den har et ekstra basselement.

Jeg har en Harman/Kardon forsterker, HK3480.
    Har hørt at disse høyttalerne er tungdrevne og krever sin kar fra forsterkeren. Er det noen som har peiling på hvordan dette vil fungere sammen?
    Er 2x120W på hk'en.

Mvh. MacManus.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Her er det tydeligvis mange som har en del erfaring med XTZ høyttalere.
    Jeg er i utgangspunktet ute etter 99.36 versjonen. Har hørt at dette er samme som 99.25 bare den har et ekstra basselement.

Jeg har en Harman/Kardon forsterker, HK3480.
    Har hørt at disse høyttalerne er tungdrevne og krever sin kar fra forsterkeren. Er det noen som har peiling på hvordan dette vil fungere sammen?
    Er 2x120W på hk'en.

Mvh. MacManus.

2x120W skal holde mer enn nok det:-D
    Du vil nok få en del dynamikk og bass, da både H/K og XTZ er glade i dette, men ingen tvil ett godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.36 og 99.25 mottatt!

Lurer litt på om jeg har fått feil senter, eller må jeg snu diskanten selv? Har det noe føre seg uansett når den skal være liggende?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    XTZ 99.36 og 99.25 mottatt!

Lurer litt på om jeg har fått feil senter, eller må jeg snu diskanten selv? Har det noe føre seg uansett når den skal være liggende?
    Grattis med gode høyttalere! Diskanten skal stå likt i forhold til frontene dine. 99.25 senteren skal jo ligge og om den ikke er snudd så den er riktig vei når høyttaleren ligger på siden så må du nesten snu den selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar!

Lurte litt på det med diskanten pga. spredning, den er ikke montert enda men vil ligge under TV'en, dvs. ganske lavt (30cm over gulvet) og om at det da kanskje sprer lyden "litt opp" om diskanten ligger.. Jeg spør kanskje dumt ^^

Vanskelig å plassere senter høyrere uten å henge den over TV'en, ikke lyst å ødelegge veggen til husverten helt enda

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Takk for raskt svar!

Lurte litt på det med diskanten pga. spredning, den er ikke montert enda men vil ligge under TV'en, dvs. ganske lavt (30cm over gulvet) og om at det da kanskje sprer lyden "litt opp" om diskanten ligger.. Jeg spør kanskje dumt ^^

Vanskelig å plassere senter høyrere uten å henge den over TV'en, ikke lyst å ødelegge veggen til husverten helt enda
    Tror nok ikke du bør snu den andre veien da det vil føre til dårligere horisontal spredning. Noe du kan gjøre som mange andre også gjør er å vinkle senteren mot ditt hode^^. Det gir en følelse av at den står høyere. Det beste er dog å ha to sentere en over og en under men det er vel uaktuellt hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, får ikke pose og sekk hehe. Jeg får finne på noe lurt ang. senter en gang.

Et siste spørsmål ang justering av høyttalere. Noen tips til hvor jeg bør begynne med alle de justeringsmulighetene? Ene høyttaleren står i et hjørne mens den andre er på flat vegg med åpning inn til gang på siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Huff det var ikke det jeg ville høre! :P Neida, takk for tilbakemeldingen, har fått med meg at 99.36 blir skamrost her på forumet, men kan ikke tenke meg at 99.32 låter dårlig når man sammenlikner komponentene der med andre høyttalere i -5000 kr sjiktet.

Utrolig vanskelig valg, har som sagt svak økonomi om dagen så å spare opp det ekstra tar ganske lang tid. Jeg strekker allerede økonomien min langt når jeg vurderer høyttalere til 7000 kr.Men om jeg kan leve med 99.36 i mange år så er det jo klart det er verdt det.
    Skulle ønske det fantes XTZ produkter å oppdrive brukt, men dette er vell en indikator på hvor gode disse er til prisen.

Får til tider lyst til å glemme hele greia, er så vanskelig å velge noe man blir fornøyd med og som økonomien tillater!

Jeg har 93 Wmt og lyden og varmen de produserer er rå! Har sagt det en gang før men de spiler MYE bedre enn mine gamle dali 5005.

Har en nad forsterker på 2*120 w. Kjøp deg 93 WMT, også kan du heller vente å kjøpe 99.36 til en senere anledning.

Men husk, det tar 150 timer med innspilling før bassen løsner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaargh!!
    Etter å ha gledd meg som et barn til suben (99 W12) som har hvilt på postkontoret idag, tok jeg meg tidlig fri fra forelesning for å hente den. 35 kilo i en kvadratisk kasse, 500 meter fra postkontoret, og opp 6 etasjer, Gud bedre, jeg var gla den var i hus.
    Så kobler jeg den kjapt opp med medfølgende (bestilte) kabler til min traver Pioneer VSX-1014 med 2x B&W685 som fronter, og skal endelig få nyte litt dypbass. Til min uendelige skuffelse er mesteparten av det som når ut bare bråk, 20% bass og 80% sprak. I innlegget er det vedlagt en .zip-fil med et lydopptak jeg har tatt opp nå umiddelbart med mobilen.
    Greit nok det tar tid å spille de inn, men lyden skal da ikke forårsake indre smerter til å begynne med? Er ikke noen hifi-expert, men er da jammen ikke mye feil man kan gjøre når man kobler opp sub!(?)

EDIT: Fikk endelig tak i surround.no på telefon, testet elementet ved å svakt presse inn elementet i sentrum, som resulterte i en ekkel skrapende lyd og høy friksjon. ÆSJ!!!! Skulle bare skrue ut elementet å sende den tilbake. Svært sjelden det var noe galt med elementene, påsto de, selvfølgelig skulle jeg få det som ikke funka.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

Ingen tvil om at de rimelige modellene gir mye for pengene, men min erfaring er at bassen sitter best når høyttaleren gjør jobben alene istedet for å kalibrere inn, men det kommer an på hvor god man er til å kalibrere.

93WMT er nok ikke et dumt valg og gir nok mye godlyd for kronene - kanskje du ikke trenger mer?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens trim

Endelig kom de....

...føler på meg at det kommer til å bli en fin kveld...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Endelig kom de....

...føler på meg at det kommer til å bli en fin kveld...

Nice

den esken med 99.26, var begge høyttalerne i den ene esken?

Kan du fikse målene på esken til meg, please?

Side 43 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •