Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 40 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2813
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Jeg har vært i kontakt med surround.no ang 99.36 piano, og de skulle få inn disse iløpet av forrige uke. Nå er det snart gått 2 uker og ingenting har ankommet. Finnes det andre leverandører av XTZ i norge? Evt på grensen. Gidder ikke post restante, må ha høytalere asap
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nordby digital

de annonserer ikke med xtz på grunn av norske kunder(surround.no)
    snakket med de igår
    Står i tråden her.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye å spare på bestilling fra Fyndbørsen

Jeg fikk mine høytalere i hus 4/3-09, XTZ 99.36, 99.26, 99.25 og XTZ 99 W12.16 DSP XTZ room analyzer + div kabler.

Var personlig innom surround.no for å få ett prisoverslag, da jeg prøvde å diskutere litt på prisen, fikk jeg beskjed om att de egentlig burde legge på og ikke gi noe rabatt, noe jeg stusett over siden disse kommer fra Sverige og det er rimelig god kurs om dagen!

En tlf til fyndbøsen å jeg sparte totalt 8937,- n.kr.:-D på hele oppsettet!!!! (dette med Norsk mva betalt og Svensk mva tilbake på konto etter 6 dager)
    Hentet da selv hos dem, men frakt til meg ville kommet på 700,- s. kr. hvis de sendte.

I tillegg fikk jeg utmerket service!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig lagt inn en bestilling på diverse XTZ.
    Etter litt vingling frem og tilbake valgte jeg å gå for kombinasjonen 99.26 og 10.17P, 99.25 senter og Subamp1..

Har ikke hørt XTZ spille, men har lest denne tråden forlengs og baklengs + en haug med tester så jeg tar sjansen på at det faller i smak...

Nå håper jeg bare surround.no klarer å levere innen rimelig tid....

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Da har jeg endelig lagt inn en bestilling på diverse XTZ.
    Etter litt vingling frem og tilbake valgte jeg å gå for kombinasjonen 99.26 og 10.17P, 99.25 senter og Subamp1..

Har ikke hørt XTZ spille, men har lest denne tråden forlengs og baklengs + en haug med tester så jeg tar sjansen på at det faller i smak...

Nå håper jeg bare surround.no klarer å levere innen rimelig tid....

Spørs vel litt hva du legger i "rimelig tid" Får håpe forsendingen kommer kjapt. Lykke til med nye høytalere, jeg tror du blir fornøyd:-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Spørs vel litt hva du legger i "rimelig tid" Får håpe forsendingen kommer kjapt. Lykke til med nye høytalere, jeg tror du blir fornøyd:-D
    Jeg vet at de ikke har 99.26 og 99.25 på lager, og at levering på disse har blitt utsatt noen ganger siste uke.. Men jeg er fast bestemt på at dette er beste løsning for meg nå så litt ventetid tåler jeg, altså noen uker..

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg vet at de ikke har 99.26 og 99.25 på lager, og at levering på disse har blitt utsatt noen ganger siste uke.. Men jeg er fast bestemt på at dette er beste løsning for meg nå så litt ventetid tåler jeg, altså noen uker..
    Tror ikke du blir skuffet når de kommer, jeg også handlet ut fra hva jeg leste på nettet og avforum, og jeg er strålendes fornøyd med mine 99.26:-D
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, hørte jeg ett rykte om

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått mine 99.26 i hus. Et par pene høytalere!

Har bi-ampet en Yamaha RX-V3800 med Xindak-kabler, noe som skal gi en litt mørk klang, men tror det skal passe min smak bra.

Er ikke helt fornøyd, rett-utav-eska, men har nok ENDEL å gå på, med tanke på innspilling, innstillinger og tweaking av rom. Og få meg et par stativ, da de står på et par gamle høytalere nå, noe som sikkert ikke er helt heldig.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig mye om 99.26 og 99.36 her, men noen som kan fortelle meg litt om 93 WMT? Sikler litt på disse som en rimelig "entry" modell. Er de noe tess?
    -t

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Har endelig fått mine 99.26 i hus. Et par pene høytalere!

Har bi-ampet en Yamaha RX-V3800 med Xindak-kabler, noe som skal gi en litt mørk klang, men tror det skal passe min smak bra.

Er ikke helt fornøyd, rett-utav-eska, men har nok ENDEL å gå på, med tanke på innspilling, innstillinger og tweaking av rom. Og få meg et par stativ, da de står på et par gamle høytalere nå, noe som sikkert ikke er helt heldig.
    Gi de 100-150 timer med innspilling så kommer nok :-D

Newcomer dingselars sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Ser veldig mye om 99.26 og 99.36 her, men noen som kan fortelle meg litt om 93 WMT? Sikler litt på disse som en rimelig "entry" modell. Er de noe tess?
    -t
    Jeg kjøpte 93 WMT for ca 2 måneder siden og er veldig fornøyd med dem! Utrolig lyd og finish til prisen. Oppløst og fin i toppen, detaljerte ( uten å være skarpe), stram bass ( kunne kanskje gått dypere, men i forhold til størrelsen bra).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gi de 100-150 timer med innspilling så kommer nok :-D
    Vil du si at de kommer seg betraktelig etter så mye innstilling? Har ikke hatt så mye tid til musikk nå om dagen så tror ikke mine har fått mer enn rundt 30 timer.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine var nesten uten bass rett ut av esken. Nå er det nesten for mye.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XTZ W12.16 i dag fra Fyndborsen.se. Fikk med en vanlig subwoofer kabel og ser at på baksiden så er det 2 line inn? Fikk svar i en annen tråd at jeg ikke trenger en slik y-splitt kabel

Monster Y-kabel, 1 hun til 2 han

slik dere ser over. Men hvor kobler jeg kabelen da? I den røde eller den hvite eller er det akkurat det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skal kjøpe meg nytt hjemmekinoanlegg til sommeren.

Alle komponentene skal være XTZ i pianolakk, men forsterkeren kan være av annet merke. Systemet skal være 5.2

Jeg har sett meg ut 99.36 som fronter, og 2 stk 99 W12S som subber.

Det jeg er usikker på er bakhøytalere, senter og forsterker. Samlet ønsker jeg ikke at det skal overstige 30 000 kr.

Jeg har sett litt på XTZ 99.36 25 Surroundsystem hos surround.no til 18 000 kr. Dette er et svært fristende oppsett om en plusser på 2 stk 99 W12S.

Problemet er da at det er lite penger igjen til forsterker. Kunnet f.eks en Onkyo TX-SR606 klart å drive dette systemet?

Jeg har rimlig dårlig peiling på forsterkere og hva som trengs av effekt.

Alle tips og forslag tas i mot med stor takk

Edit:
    Etter å ha lest og sett litt mer må jeg ikke har 99.36 som fronter. 99.26 er også et alternativ, da det ser meget fine ut sammen med 99 W12S.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av URGELOL
    Men hvor kobler jeg kabelen da? I den røde eller den hvite eller er det akkurat det samme.
    Det er akkurat det samme hvilken du kobler inn i.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Hei,

Jeg skal kjøpe meg nytt hjemmekinoanlegg til sommeren.

Alle komponentene skal være XTZ i pianolakk, men forsterkeren kan være av annet merke. Systemet skal være 5.2

Jeg har sett meg ut 99.36 som fronter, og 2 stk 99 W12S som subber.

Det jeg er usikker på er bakhøytalere, senter og forsterker. Samlet ønsker jeg ikke at det skal overstige 30 000 kr.

Jeg har sett litt på XTZ 99.36 25 Surroundsystem hos surround.no til 18 000 kr. Dette er et svært fristende oppsett om en plusser på 2 stk 99 W12S.

Problemet er da at det er lite penger igjen til forsterker. Kunnet f.eks en Onkyo TX-SR606 klart å drive dette systemet?

Jeg har rimlig dårlig peiling på forsterkere og hva som trengs av effekt.

Alle tips og forslag tas i mot med stor takk

Edit:
    Etter å ha lest og sett litt mer må jeg ikke har 99.36 som fronter. 99.26 er også et alternativ, da det ser meget fine ut sammen med 99 W12S.
    Hvor bor du? er jo mye billigere og kjøpe xtz i sverige

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hvordan blir det med mva./toll når man henter selv i butikk i Sverige? Kan jeg kjøre med god samvittighet tilbake til Norge?8)

2. Har en kamerat som snuser på XTZ 99.26 + W10.17 P. Tenker på å drive subene med en xtz sub amp. Men vi tenker på å kanskje la diskant/mellomtone drives av rør amp(max. 10.000,-) Regner vel med at det må være en pre-out eller sub utgang på rørmodulen for at dette skal kunne fungere? Vil dette bare bli en smørje av rør og bass eller..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvor bor du? er jo mye billigere og kjøpe xtz i sverige
    Jeg bor for tiden i Bergen. Om dem sender over fjellet så er jo det en mulighet ja.

Det jeg ser ut til å ha bestemt meg for så langt er;

99.26 fronter
    99.25 center
    93 WTM pyramide bakhøytalere + stativ
    Og to stk W12S subber

Så da trenger jeg hjelp til forsterker, da jeg har null peiling på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    -t
    Har disse for tiden på rommet, fantastisk lyd må jeg si, veldig myke og behagelige, samt detaljerik. Etter ca. 150-200 timer løsnet bassen skikkelig så nå er det nesten for mye trøkk i bassen Har en nad forsterker på 125w*2. Spiller ihvertfall RÆVA av mine tidligere dali 5005. RÆVA.
    Go for it.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvordan W12.18P spiller med sub amp1?
    vurderer ny sub og har lest en del om svs sb12 så kom jeg over denne

Side 40 av 141 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •