Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 4 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er noen av ztx sine høytalere å anbefale til Surround back og surround rear side? Til front bruker jeg i dag mine mybygde BEL MKII., som skal supleres med 2 stk XTZ 99 W12S.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

Jeg har tidligere hatt en HK 970 i kombinasjon med patos 502 høytalere som jeg har vært svært fornøyd med.

Men så passer de dårlig inn i stuen og tenkte jeg skulle tone ned anlegget litt, å gå for noe mer damevennlig..

Jeg ser at svært mange anbefaler høytalere fra xtz.. Jeg har sett meg ut to stk:
    99.22 XTZ 99.22 i sort pianolakk
    og 99.26, XTZ 99.26 i sort pianolakk

De er nesten helt like i størrelse, men prisen er jo litt forskjellig. Jeg må nesten ha en sub til, og har kommet til at 10" sikkert holder.. XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Jeg kunne tenkt meg litt synspunkt på hvilken av de to fronthøytalerene dere vil anbefale. BØR en legge litt xtra i og kjøpe .26.? Spiller de både høyere og finere..?

Tror dere HK 970 vil levere nok kraft til .26.?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gått for 99.26, men hvordan forsterker har du? de er visst litt tungdrevne.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ekvals
    --------------------------------------------------------------------------------

Jeg har tidligere hatt en HK 970 i kombinasjon med patos 502 høytalere som jeg har vært svært fornøyd med.

Men så passer de dårlig inn i stuen og tenkte jeg skulle tone ned anlegget litt, å gå for noe mer damevennlig..

Jeg ser at svært mange anbefaler høytalere fra xtz.. Jeg har sett meg ut to stk:

De er nesten helt like i størrelse, men prisen er jo litt forskjellig. Jeg må nesten ha en sub til, og har kommet til at 10" sikkert holder.. XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Jeg kunne tenkt meg litt synspunkt på hvilken av de to fronthøytalerene dere vil anbefale. BØR en legge litt xtra i og kjøpe .26.? Spiller de både høyere og finere..?

Jeg tipper de er identiske utenom et bedre og dyrere høyttalerelement i 99.26. Har du penger til 99.26, ville jeg absolutt gått for dem.

Angående forsterkervalg:
    http://avforum.no/forum/910163-post58.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har XTZ 99 W12 og er kjempefornøyd! God og stram bass med to plugger inne. Uten så spiller den DYYPT! Selv på høyt volum så er det lite vandring på elementet. Noe som tyder på at forsterkeren har god kontroll og at det er lite forvrenging. Noe som jeg ble meget overasket over.

Men over til noe annet. Noen som har prøvd XTZ forsterkeren? Ville Den klart å få B&W'ene mine til å spille noe bedre enn de gjør nå med Denon 3805? Og vet noen om det kommer en effektforsterker fra XTZ? Det blir skikkelig stygt med den fordømte volumkontroller Tenkte også sånn for de som har lyst til å ha forsterkeren som nå er i salg sammen med en evt. forsterker i samme serien som matcher uten at volumkontrollen er der...

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lyttet på 99.22 (På XTZ integrert 100watt)og fikk hakeslipp over hvor dårlig de låt i forhold til 99.26(min personlige mening selvfølgelig).. om du i det hele tatt har med 99.26 i vurderingen er det ikke tvil hvem du burde kjøpe..
    Etter min erfaring spiller de endel høyere etter innspilling så forsterkerkraften var ikke like nødvendig etter mange timer (selv om den krever endel uansett)

Den eneste grunnen til at jeg selger mine nå er fordi jeg har kapital til Vienna Acoustic Beethoven concert grand (37.000,-) Når det kommer til bang for buck er 99.26 etter min mening helt uslåelig..De ekstra 30.000 jeg må ut med nå løfter kun lyden med 20%, så 99.26 er vanskelig å kvitte seg med på bakgrunn av det.. Men dessverre har jeg blitt (hi-fi)idiot, så jeg finner meg i mye rart bare for god lyd

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg hva som er fordeler/ulemper med bånd-diskant?

Har nå Parasound NC2100 pre, og venter på NC2250 effekt. Noen som har prøvd det på XTZ, tenker da 99.25, 99.26 eller 99.36? Funderer litt på disse høyttalerne da jeg kommer mye rimeligere ut av det med disse enn andre alternativer.

Har aldri hørt XTZ, kan de sammenlignes med andre merker? Dali, B&W... andre? Hvis jeg går for XTZ blir de kjøpt uhørt da det er vanskelig å få hørt de.. :-?

Til AndreWerdenskrieg: Du har jo kjørt surround med XTZ front og suber? Hva har du bak? Mirage? Hvordan spiller de sammen med XTZ? Andre forslag til matchende veggmonterbare surroundhøyttalere?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Til AndreWerdenskrieg: Du har jo kjørt surround med XTZ front og suber? Hva har du bak? Mirage? Hvordan spiller de sammen med XTZ? Andre forslag til matchende veggmonterbare surroundhøyttalere?
    Jeg har 99.26 som fronter, Swans F1.1C som senter og Mirage Omnisat V2 som surround. Siden jeg har sweetspot så nærme bakveggen og kun kjører 5.1, er jeg helt nødt til å ha enten bipolare eller omnipolare bakhøyttalere. Jeg har valgt Omnipolare, altså høyttalere som sprer lyden 360 grader. Lydsignaturen er ikke lik som frontene, og det er heller ikke senteren. For meg har dette minimalt med betydning. Man vil uansett ikke få identisk lyd i hverken senter eller fronter siden alle høyttalerne er plassert forskjellig og har annen utforming. Så lenge jeg får et helhetlig lydbilde som trøkker, skaper stemning, dynamikk og holografi er jeg i mål. Med Mirage bakhøyttalere er jeg det. Jeg har langt bedre lyd nå enn da jeg f.eks hadde Infinity Cascade rundt baut. Cascadene er kjempegode høyttalere, men i mitt oppsett spilte de ikke helt optimalt pga plassering av sweetspot og manglende muligheter for 7.1.
    Mirage passer utmerket som bakhøyttaler og er klart den beste jeg har testet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har 99.26 som fronter, Swans F1.1C som senter og Mirage Omnisat V2 som surround.
    Har du festet frontene på noe vis på subwooferne? så de ikke detter ned dersom det skulle bli litt livlig mener jeg... :twisted: 99.26 er kanskje veien å gå i kombinasjon med subwoofer i steden for 99.36. Syns de så fine ut med sine stativer..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du festet frontene på noe vis på subwooferne? så de ikke detter ned dersom det skulle bli litt livlig mener jeg... :twisted: 99.26 er kanskje veien å gå i kombinasjon med subwoofer i steden for 99.36. Syns de så fine ut med sine stativer..
    Det følger med små gummispikes som du monterer under høyttalerne, selv om de står bra uten dem også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg lyttet på 99.22 (På XTZ integrert 100watt)og fikk hakeslipp over hvor dårlig de låt i forhold til 99.26(min personlige mening selvfølgelig).. om du i det hele tatt har med 99.26 i vurderingen er det ikke tvil hvem du burde kjøpe..
    Etter min erfaring spiller de endel høyere etter innspilling så forsterkerkraften var ikke like nødvendig etter mange timer (selv om den krever endel uansett)

Den eneste grunnen til at jeg selger mine nå er fordi jeg har kapital til Vienna Acoustic Beethoven concert grand (37.000,-) Når det kommer til bang for buck er 99.26 etter min mening helt uslåelig..De ekstra 30.000 jeg må ut med nå løfter kun lyden med 20%, så 99.26 er vanskelig å kvitte seg med på bakgrunn av det.. Men dessverre har jeg blitt (hi-fi)idiot, så jeg finner meg i mye rart bare for god lyd

Takk for god feedback.. Begynner å bli ganske lent mot .26 nå..

Du sier du skal selge dine..? Solgt eller..?

Jeg har som sagt HK 970 forsterker.. Den skal vel kunne drive de..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god feedback.. Begynner å bli ganske lent mot .26 nå..

Du sier du skal selge dine..? Solgt eller..?

Jeg har som sagt HK 970 forsterker.. Den skal vel kunne drive de..
    Jeg skal selge mine bare jeg blir kvitt min Gibson Les Paul Custom som også skal finansiere de nye høyttalerne..De er brukt mindre enn 60 timer totalt og har de matchende xtz stativene i pianolakk..original innpakning og kvitteringer finnes selvfølgelig da de er 2 måneder gamle..Hentes helst i Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 99.22, og etter min mening er det ikke noen dårlig høyttaler, tvertimot. At noen uttaler seg om hvor bra en høyttaler er, for så å skal selge disse kan vel knapt kalles en objektiv uttalelse, men det er nå min mening, uansett, så burde man høre aktuelle kandidater før man tar et standpunkt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Har 99.22, og etter min mening er det ikke noen dårlig høyttaler, tvertimot. At noen uttaler seg om hvor bra en høyttaler er, for så å skal selge disse kan vel knapt kalles en objektiv uttalelse, men det er nå min mening, uansett, så burde man høre aktuelle kandidater før man tar et standpunkt.
    Jeg er også enig i at man burde høre begge høyttalerne først, men det skal sies at 99.22 ble hørt på Xtz sin egen 100watter som jeg sa, en forsterker jeg aldri har hatt noe til overs for i utgangspunktet.. Men jeg vil uansett tro at 99.26 er en bedre høyttaler selvom 99.22 kanskje er om mulig et enda bedre kjøp i forhold til pengene man må ut med..Jeg hadde nå som jeg tenker over det vært veldig interessert i å høre 99.22 på min egen elektronikk for å sammenlikne..
    Jeg ser nå absolutt linken i mitt forrige innlegg der det kan oppfattes som at jeg sortmaler 99.22 for å pushe mine egne 99.26, men det er ikke tilfelle da jeg blir overøst av henvendelser fra folk her på forumet som ønsker å kjøpe dem selvom jeg ikke engang har sagt de er til salgs..
    Det bekrefter vel uansett min mistanke om at XTZ-produkter generelt er gode kjøp for senere omsetning også :-D

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg hva som er fordeler/ulemper med bånd-diskant?

Har nå Parasound NC2100 pre, og venter på NC2250 effekt. Noen som har prøvd det på XTZ, tenker da 99.25, 99.26 eller 99.36? Funderer litt på disse høyttalerne da jeg kommer mye rimeligere ut av det med disse enn andre alternativer.

Har aldri hørt XTZ, kan de sammenlignes med andre merker? Dali, B&W... andre? Hvis jeg går for XTZ blir de kjøpt uhørt da det er vanskelig å få hørt de.. :-?

Hei. Prøvde nc2250 når jeg skulle ha tak i mer effekt. Funka veldig bra, men jeg syns forskjellen fra 2125 opp til 2250 var minimal - kanskje det bare er meg, men jeg mener det var ca. helt likt. Brukte foresten nad reciveren min når jeg testa begge 2, naden var helt klart flaskehalsen i systemet. Høytallerne er 99.36. Jeg endte foresten opp med en talk tornado 3.1 noe jeg er meget fornøyd med

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er gode til å beskrive lyd og har hørt 99.36? Vurderer disse, men det er vanskelig å få hørt de. Er det andre merker de kan sammenlignes med? Har kun testet høyttalere fra B&W, Dali, Klipsch og Polk - noen som kan sammenlignes med 99.36?

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99.26 og spikes

Jeg har 99.26 og sliter med spredning av vibrasjoner til gulv via stativene.
    Noen som har erfaringer med best resultat for montering av Spikes eller absorbentmatte? gulv/stativ, stativ/høytaler eller begge deler
    Neste utfordring er lakkerte høytalere uten innborret islagmutter.

Da er vel matte enkleste utvei og monteres den mellom høytaler/stativ så minker vel forplantingen så tidlig som mulig?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hensun
    Jeg har 99.26 og sliter med spredning av vibrasjoner til gulv via stativene.
    Noen som har erfaringer med best resultat for montering av Spikes eller absorbentmatte? gulv/stativ, stativ/høytaler eller begge deler
    Neste utfordring er lakkerte høytalere uten innborret islagmutter.

Da er vel matte enkleste utvei og monteres den mellom høytaler/stativ så minker vel forplantingen så tidlig som mulig?
    Fungerer det ikke med de medfölgende gummi-spikene?

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn om de ikke var der sikkert men tror det er potensiale i å forsøke noe bedre

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser de ut på innsiden, hvis det skulle være av interesse:

Dette er ikke mine bilder, bare så det er sagt. Jeg har hentet dem fra et svensk forum.

Side 4 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •