Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 39 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal kjøpe meg en XTZ 99 W12 om ca. 2 uker og jeg har ingen anelse eller noe om dette med "innspilling" av høytalere og sub. Hvordan gjørest dette? Må jeg spille inn en sub eller er det bare høytalere dette skal gjørest på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å være klin gærn og spontan, så jeg har bestilt meg et par 99.25 og en 8.16 til å fylle ut bassen. Men i likhet med mange så har jeg aldri hørt dette, men ser de før flott kritikker og beskrives som "detaljerte og dynamiske".
    Betyr "dynamisk" i dette tilfellet at de funker godt til rock`n roll?
    Jeg spiller alt fra Anthony and the Johnsons til Satyricon, med hovedvekt på hard rock/ alternativ.
    Jeg liker bedre at det er "in yer face" og svinger, enn at høytaleren kan fortelle meg om det er husbukk i bratsjen, for å si det sånn.

Er XTZ et god valg for meg, eller må jeg forte meg å avbestille?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Jeg liker å være klin gærn og spontan, så jeg har bestilt meg et par 99.25 og en 8.16 til å fylle ut bassen. Men i likhet med mange så har jeg aldri hørt dette, men ser de før flott kritikker og beskrives som "detaljerte og dynamiske".
    Jeg spiller alt fra Anthony and the Johnsons til Satyricon, med hovedvekt på hard rock/ alternativ.
    Jeg liker bedre at det er "in yer face" og svinger, enn at høytaleren kan fortelle meg om det er husbukk i bratsjen, for å si det sånn.

Du har jo 14 dagers returrett som du kan benytte deg av hvis det ikke faller i smak.

Jeg er strålende fornøyd med mine 99.26 (samme som de du har bestilt) men har en litt annen musikksmak enn du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Det gjelder bare å sette ting i perspektiv
    Må ikkje sette møbler og hifi i samme bås. Snakk om å banne i kjerka!
    Er det Fyndborsen du handler?

Å vente 8 uker på "morroa", sammtidigt som eg har slutta å røyke. Tror ikkje kroppen min takler dette!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Abrahamsen V1,V3,V4. Abrahamsen er jo kjent for og være litt tilbakelent i toppen samme som XTZ. Vil XTZ være et dårlig valg til Abrahamsen?

Vet at man kan stille opp treble på xtz men vil det være tilstrekkelig?

Tenker på 99.25/26 Mest lyst på piano siden de er firkantet rett og slett:-D Men har ikke noe annet i pianolakk i hjemmet:???: Pluss at jeg ikke liker de pianolakk stativene som ser ut som det mest stødige til den prisen.
    Er det noen lydmessig forskjell på svart matt og piano? Noe må det jo være siden kabinettene ikke er likt formet

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    Jeg kjører Abrahamsen V1,V3,V4. Abrahamsen er jo kjent for og være litt tilbakelent i toppen samme som XTZ. Vil XTZ være et dårlig valg til Abrahamsen?

Vet at man kan stille opp treble på xtz men vil det være tilstrekkelig?

Tenker på 99.25/26 Mest lyst på piano siden de er firkantet rett og slett:-D Men har ikke noe annet i pianolakk i hjemmet:???: Pluss at jeg ikke liker de pianolakk stativene som ser ut som det mest stødige til den prisen.
    Er det noen lydmessig forskjell på svart matt og piano? Noe må det jo være siden kabinettene ikke er likt formet
    Du kan jo justere diskanten på 99.25/26..
    Jeg har hørt at Elektrocompaniet matcher XTZ bra, så da burde Abrahamsen gjøre det samme.
    Jeg har forøvrig tenkt å drive et par 99.26 med Abrahamsen V4.0...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at surround.no er tomme for sine XTZ subber. Er det ekstrem leveringstid på disse? Hvor kan man ellers få tak i xtz subber? Gjerne nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trio
    Ser at surround.no er tomme for sine XTZ subber. Er det ekstrem leveringstid på disse? Hvor kan man ellers få tak i xtz subber? Gjerne nettbutikker.
    Jeg snakket med surround.no i dag, de sa de akkurat hadde fått bekreftet at de fikk inn ihvertfall 99 W12 (som jeg har bestillt) nå i uken, men vet ikke om det gjelder alle suber, eller om det vil være nok til de som ikke allerede har bestilt.
    Er forøvrig 1 mnd. siden jeg bestilte, og snakket da noen dager etter bestilling med de på telefon, og ble opplyst de ventet suben inn 16. februar. Dette ble på weben skjøvet til 26. februar, som fremdeles ikke er oppdatert. Ikke imponerende kundebehandling/kundeopplysning av surround.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fredag sa de at de ville få inn 99.36 i morgen (tirsdag), mest sannsynlig.. Tror jeg må ringe de igjen i morgen for en oppdatering! Klør en smule i fingrene etter å få dette i hus pluss en 99.25 senter også

BTW, har vurdert Pioneer LX81/71 til å drive dette, noen som har erfaring/formening om denne komboen? Har i dag Onkyo 606, tror jeg trenger litt mer kraft enn hva denne leverer og ingen pre-out er surt..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    På fredag sa de at de ville få inn 99.36 i morgen (tirsdag), mest sannsynlig.. Tror jeg må ringe de igjen i morgen for en oppdatering!
    Det samme sa de til meg på fredag... Populære produkter, tydeligvis..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99 W12

Fekk subben som eg hadde bestillt fra Fyndbørsen idag.

Og det eg lurer på er: kor mykje forandrer den seg lydmessigt etterkvart som den vert innspillt. Volum og tyngde

For fåreløpigt so vert den knust av subben eg kjøpte på netthandelen for
    800,-kr(Fence12). og det er litt nedtur hehe

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knerten
    Fekk subben som eg hadde bestillt fra Fyndbørsen idag.

Og det eg lurer på er: kor mykje forandrer den seg lydmessigt etterkvart som den vert innspillt. Volum og tyngde

For fåreløpigt so vert den knust av subben eg kjøpte på netthandelen for
    800,-kr(Fence12). og det er litt nedtur hehe
    Innspilling gjør mye, pluss at du må jobbe litt med innstillingene og plasseringen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. ditt musikkvalg kan jeg ikke garantere for, men jeg er nokså altetende når det gjelder musikk (med unntak av den hareste rock ala trash...), MEN jeg må si at 99.25 er den beste høyttaler jeg noensinne har eid, og jeg kommer til å ha den LENGE! Fy fader jeg er fornøyd. Matcher de din musikksmak, så blir du garantert fornøyd-gled deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Join klubben

Sitat Opprinnelig postet av Antares
    MEN jeg må si at 99.25 er den beste høyttaler jeg noensinne har eid, og jeg kommer til å ha den LENGE! Fy fader jeg er fornøyd.

Slenger på en MEGAFEIT +1 til denne kommentaren. Støttes helt.

Hva slags forsterker skal drive dem da?

Er mye disse kommer ann på, men begge produktene dine er hyperpopulære på AVTorget/HifiSentralen.no og vil bli solgt veldig kjapt og med en veldig god pris, hvis du ikke blir fornøyd.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Må ikkje sette møbler og hifi i samme bås. Snakk om å banne i kjerka!
    Er det Fyndborsen du handler?

Å vente 8 uker på "morroa", sammtidigt som eg har slutta å røyke. Tror ikkje kroppen min takler dette!!!
    Var ikke meningen å banne i kjerka:twisted: (selv om jeg hører på mye musikk som gjør det...)

Nei, jeg handlet mine 99.26 hos surround.no

Røykeslutt og vente på nye høytalere
    Høres ut som selvpining av værste sort:twisted: hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg vil gjerne ha disse i sort pianolakk..........

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Slenger på en MEGAFEIT +1 til denne kommentaren. Støttes helt.

Hva slags forsterker skal drive dem da?

Er mye disse kommer ann på, men begge produktene dine er hyperpopulære på AVTorget/HifiSentralen.no og vil bli solgt veldig kjapt og med en veldig god pris, hvis du ikke blir fornøyd.
    Jeg skal parre dem med en H/K 970, som jo er rimelig strømsterk og skal passe bra til XTZ, etter det jeg skjønner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært i kontakt med surround.no ang 99.36 piano, og de skulle få inn disse iløpet av forrige uke. Nå er det snart gått 2 uker og ingenting har ankommet. Finnes det andre leverandører av XTZ i norge? Evt på grensen. Gidder ikke post restante, må ha høytalere asap

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal parre dem med en H/K 970, som jo er rimelig strømsterk og skal passe bra til XTZ, etter det jeg skjønner?
    Jeg testet HK 970 på 99.21, og det lød ikke videre bra etter mine ører. Grunnen til at jeg testet var at en kompis hadde den, og jeg hadde lyst til å sammenligne med min Rotel. Syntes ikke HK-en spilte like rent som Rotel, og har den mistenkt å være litt "rock'n roll", men noen liker jo det da... Jeg kjører RB980BX på 99.25, og den har stålkontroll! Dette var bare noen betraktninger.

Side 39 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •