Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 38 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2813
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kanskje fordi den er en god del tusen dyrere enn 99.36. Mere arbeid med subforsterkere kan også spille inn.
    Det ser i alle fall lekkert ut.
    Akkurat nå er det den mest aktuelle løsningen for meg.

Hvor langt ut fra bakveggen bør dette plasseres?

Hvilken subamp bør jeg gå for? Er DSP verd merprisen?

Takknemlig for svar....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intet stygt sagt om XTZ, men jeg har mine 2. høyttalere nå, og det har vært "skjønnhetsfeil" på alle! Saken er den at hvis man har øye for, og peiling på finish, så frykter jeg for at man finner småfeil på en stor del av deres produkter. En annen sak er jo om dette er noe å bry seg om, og om man leve med dette. Har for tiden 99.25, som jeg snart får byttet i nye, da det er små bobler i pianolakken på baffel på den ene høyttaleren, samt at stofframmene har ulik størrelse fra den ene høytaleren til den andre. Dessuten er det fargenyanser i lakken på baksidene i forhold til de andre sidene.
    Tror at kabinettene blir produsert for en "slikk og ingenting" i Kina, slik at det man betaler for er komponentene, som forøvrig er utmerket.
    Vil til slutt si at jeg er mer enn fornøyd med selve lydkvaliteten, komponentene og kabinettets soliditet-godt jobba, men finish-bob-bob...

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nå er jeg små forbanna her. Jeg måtte sende den ene 99.36 i svart matt i retur fordi den hadde en stripe på toppen av høyttaleren. Fikk ny i dag og den har nøyaktig samme greien. Stripe eller et område hvor det er skjoldete sikkert grunnet overgang. Jeg ser det såvidt på den andre jeg også har, men der er det ubetydelig. Tydelig at dette er en svakhet på høyttalerne fra XTZ i svart matt. Ikke noe stor feil, men sånn bør det ikke være på en ny høyttaler.
    Nå håper jeg surround rydder opp i dette og sender meg gjerne et nytt par i pianolakk.

Min oppfordring er i alle fall å styre unna svart matt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Intet stygt sagt om XTZ, men jeg har mine 2. høyttalere nå, og det har vært "skjønnhetsfeil" på alle! Saken er den at hvis man har øye for, og peiling på finish, så frykter jeg for at man finner småfeil på en stor del av deres produkter. En annen sak er jo om dette er noe å bry seg om, og om man leve med dette. Har for tiden 99.25, som jeg snart får byttet i nye, da det er små bobler i pianolakken på baffel på den ene høyttaleren, samt at stofframmene har ulik størrelse fra den ene høytaleren til den andre. Dessuten er det fargenyanser i lakken på baksidene i forhold til de andre sidene.
    Tror at kabinettene blir produsert for en "slikk og ingenting" i Kina, slik at det man betaler for er komponentene, som forøvrig er utmerket.
    Vil til slutt si at jeg er mer enn fornøyd med selve lydkvaliteten, komponentene og kabinettets soliditet-godt jobba, men finish-bob-bob...
    Jeg tror du har rett. Jeg fikk også bl.a. svar fra XTZ at jeg måtte huske på at dette var høyttalere i lav prisklasse. Jeg har også en ørliten skjønnhets feil på mine 99.25. Det er på baksiden og er så lite at jeg ikke har brydd meg om det, men du finner ikke slike feil på vesentlig dyrere høyttalere.

LarsGr: Jeg tror 99.26 sammen med subber kan være en veldig god løsning. Fordelen er at du får justert bassen i større grad til rommet og det kan ha veldig mye å si. Ulempen kan være integreringen til stativhøyttalerne. I tillegg at du låser deg litt til hvor subene står. Det er jo ikke sikkert de spiller best hvor du plasserer 99.25. Vanskelig å gi noe fasit svar på det.

Forøvrig lurer jeg på om 99.36 låter noe lysere enn 99.25. Høres sånn ut hos meg, men det kan være andre årsaker. Har hatt 99.25 et par centimeter høyere og de har stått på krakk med bøker. Men det er såpass påtagelig forskjell at jeg mistenker ulik tuning her. Eller kan det være ulik kabinett som er årsaken? Foretrekker den litt mørkere 99.25 på det området, men de mangler jo bassen da som 99.36 har. Kunne aldri ha klart meg med bassen alene fra 99.25. For all del, den er veldig bra til å være stativhøyttalere. Men det mer morro med mer flytting av luft og bunndrag.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Det ser i alle fall lekkert ut.
    Akkurat nå er det den mest aktuelle løsningen for meg.
    Hvor langt ut fra bakveggen bør dette plasseres?
    Hvilken subamp bør jeg gå for? Er DSP verd merprisen?
    Takknemlig for svar....
    Ja, synes det er meget pene höyttalere. Liker at man får et slikt bra design på en så billig höyttaler.
    Jeg har mine 99.26 ca 65 cm ut fra veggen nå, tror jeg. Da de sto närmere ble bassen litt udefinert. Jeg snakker da bare höyttalerne, ikke subene.

Med DSP-versjonen har du langt mere å gå på med innstillinger. Har du et vanskelig rom vil DSP-en hjelpe deg mye hvis du har tilgang til måleutstyr.
    Slik jeg har oppsettet nå bruker jeg 1 stk SUB AMP og 1 stk SUB AMP DSP, men har ikke gjort noe innstillinger i SDP-en annet enn phase, volume og crossover. Subene spiller strakt fra 60Hz og ned til 20hz (crossover er satt til 60Hz) slik de står nå.
    Med DSP-en har jeg mulighet til å justere helt ned til 16Hz, men synes ikke det er behov for det per i dag.

Må si at jeg ikke har sett noe skjönnhetsfeil på mine eksemplarer. Har tilsammen hatt 6 suber + 2 sub amp og 99.26. Ingen av disse har hatt feil eller mangler.

Jeg har i de siste mnd bare spilt musikk uten suber i Pure Direct og synes 99.26 leverer bra der, men nå inkluderer jeg subene og Audyssey.
    Grunnen til dette er at i mitt rom så daler 99.26 i de höyere frekvensene (fra ca 8KHz, mener jeg å huske). Med Audyssey og suber spiller de strakt hele frekvensspekteret, hvis en ser bort fra en mindre dip ved 250hz, tror jeg det er. Fikk endelig bra resultat i Audyssey etter en omgang med 6-punktsmåling.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ORSO: Jeg fikk også bl.a. svar fra XTZ at jeg måtte huske på at dette var høyttalere i lav prisklasse. Jeg har også en ørliten skjønnhets feil på mine 99.25. Det er på baksiden og er så lite at jeg ikke har brydd meg om det, men du finner ikke slike feil på vesentlig dyrere høyttalere.

Svært synd hvis XTZ mener å forsvare dette med utgangspunkt i at det er snakk om lav prisklasse. Disse småfeilene finnes ikke på mer innarbeidede merker som B&W, osv... Skal ikke lage noe stort poeng av dette, men jeg er iallefall såpass nøye, at jeg irriterer meg lett hvis ikke et produkt er som det bør være, og spesiellt XTZ, som jeg etterhvert har fått en sterk forkjærlighet til mht lydkvalitet. Og det var det!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Svært synd hvis XTZ mener å forsvare dette med utgangspunkt i at det er snakk om lav prisklasse. Disse småfeilene finnes ikke på mer innarbeidede merker som B&W, osv... Skal ikke lage noe stort poeng av dette, men jeg er iallefall såpass nøye, at jeg irriterer meg lett hvis ikke et produkt er som det bør være, og spesiellt XTZ, som jeg etterhvert har fått en sterk forkjærlighet til mht lydkvalitet. Og det var det!
    Må si meg enig i dette. XTZ reklamerer jo selv for at höyttalerne er "High End", så de bör ikke skjule seg bak en unnskyldning om at höyttalerne er billige. Dine penger er like mye verd som andres, derfor bör det väre en selvfölge at du skal få like bra kvalitet på produktet ditt som alle andre.
    Höyttalerne koster for mye til at man ikke skal bry seg om finishen, selv om jeg personlig er imponert over kvaliteten på akkurat dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg såg for meg at 99.26 ikke trenger så mye luft til bakvegg som 99.36..
    Hva plassering av høyttalere og subber angår, så vil jeg helst plassere dette hvor jeg har iQ5 og HTB2 nå(i front, se min profil).. Det funker i alle fall utmerket nå, har forøvrig delt på 80hz både til film og musikk...

Kanskje en idè å gå for subampen med DSP, bare usikker på om 300W(150W pr sub) holder; har KEFene har jo 250W(klasse D) pr sub..

Hva finish angår så bekymrer det meg litt at flere melder om mangler der.. KEFene mine holder jo meget høy standard der, spesielt de som er i pianolakk, men håper at de tilfellene jeg har hørt om her over representerer unntak, ikke regel..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående matt svart, så virker det rett og slett at denne overgangen på toppen er noe man får. Den jeg sendte tilbake var virkelig ille, mens de jeg har nå så er problemet vesentlig mindre. Man ser det kun med rette innfalls lyset. Selv om det er lite, så synes jeg i alle fall at slik skal det bare ikke være.

Her er svaret fra XTZ jeg fikk:

"Jag kan förstå om du är irriterad på detta. Problemet är att vid tillverkningen bildas det en skugga på den mattsvarta kulören. Det är mycket svårt att komma ifrån. När det gäller baksidan på 99.25 kan det bli små avvikelser i lackeringen runt anslutningarna. Det är också ett mycket besvärligt ställe att få helt perfekt i tillverkningen. Samtidigt måste man komma ihåg att våra högtalare inte kostar lika mycket som andra High End-märken. Men om det är tydliga ”fel” på produkterna kommer vi naturligtvis att byta ut dem. Vi kontaktar surround.no och bekräftar att du hört av dig direkt till oss."

Min oppfordring er å styre unna svart matt. Pianolakk virker mye tryggere. Det ørlite merket jeg har på baksiden av 99.25 er helt ubetydelig og kan være tilfeldig. Skyggene/ovegangene på 99.36 i matt svart ser derimot ut til å være vanlig og det bekrefter jo også XTZ med de skriver her.

Ellers så må jeg si surround.no ikke er spesielt service innstilte. De har ikke svart på flere mail jeg har sendt. Usikker på om det blir noe mer XTZ på meg i framtiden. God service betyr mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å handle på fyndbörsen.se. Der er det kjempe bra service.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Angående matt svart, så virker det rett og slett at denne overgangen på toppen er noe man får. Den jeg sendte tilbake var virkelig ille, mens de jeg har nå så er problemet vesentlig mindre. Man ser det kun med rette innfalls lyset. Selv om det er lite, så synes jeg i alle fall at slik skal det bare ikke være.

Her er svaret fra XTZ jeg fikk:

"Jag kan förstå om du är irriterad på detta. Problemet är att vid tillverkningen bildas det en skugga på den mattsvarta kulören. Det är mycket svårt att komma ifrån. När det gäller baksidan på 99.25 kan det bli små avvikelser i lackeringen runt anslutningarna. Det är också ett mycket besvärligt ställe att få helt perfekt i tillverkningen. Samtidigt måste man komma ihåg att våra högtalare inte kostar lika mycket som andra High End-märken. Men om det är tydliga ”fel” på produkterna kommer vi naturligtvis att byta ut dem. Vi kontaktar surround.no och bekräftar att du hört av dig direkt till oss."

Min oppfordring er å styre unna svart matt. Pianolakk virker mye tryggere. Det ørlite merket jeg har på baksiden av 99.25 er helt ubetydelig og kan være tilfeldig. Skyggene/ovegangene på 99.36 i matt svart ser derimot ut til å være vanlig og det bekrefter jo også XTZ med de skriver her.

Ellers så må jeg si surround.no ikke er spesielt service innstilte. De har ikke svart på flere mail jeg har sendt. Usikker på om det blir noe mer XTZ på meg i framtiden. God service betyr mye.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må huske på at dersom man handler hos fyndbørsen så gjelder svensk garanti og reklamasjon. De er ikke like gode som norske sist jeg sjekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nei jeg ga opp handel hos surround.no etter at jeg ikke får noe svar på mailene mine.

Jeg skulle ha meg 99.26 og 99.36 og stativene til 99.26 i pianolack finnish.
    Så tenkte jeg var en god kunde da, men jeg er vist ikke god nok kunde for dem siden dem ikke vil svare på spørsmålene mine.

Så fant jeg ut at dem selger dem rett over grensen(leste om det her inne)
    Det er ikke bare det at servicen er topp og at jeg får svar på mailene mine kun minutter etter at jeg har spurt dem om noe, men det er faktisk mange tusen kroner å spare på å handle der.

Så nå er pakken bestilt hos vår gode naboer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW
    Hei nei jeg ga opp handel hos surround.no etter at jeg ikke får noe svar på mailene mine.

Så tenkte jeg var en god kunde da, men jeg er vist ikke god nok kunde for dem siden dem ikke vil svare på spørsmålene mine.

Det er ikke bare det at servicen er topp og at jeg får svar på mailene mine kun minutter etter at jeg har spurt dem om noe, men det er faktisk mange tusen kroner å spare på å handle der.

Er heller ikke fornøyd med servicen pr mail. Har sendt 3 mailer dit, fått svar på 1.
    Men på telefon svarer de prompte....

Bestille fra Sverige er desverre ikke så lett når man holder til på andre side av fjellet....

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW

Jeg er iallefall fornøyd med responsen og servicen hos surround.no:-D , men det er ikke dermed sagt at alle er like heldige.
    Det er klart at hvis man kan spare noen kroner på å handle i andre land så kan det være fristende. Men da er det viktig å huske på hvilke regler som gjelder for garanti, reklamsjon osv. Og ikke minst toll (tull) og avgifter:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg bor selv på andre siden av fjellet, men har en far som kjører langtransport som kjører forbi der hver uke.

Jeg sparer opp mot 5000kr å handle i sverige. og toll og moms er ingen forskjell på. Jeg ringte tollvesenet i oslo akershus og hørte med dem om hvordan det fungerte. Det eneste jeg må gjøre er å betale norsk moms for varer over 6000kr det vil si jeg må betale moms for 99.36 paret, men denne momsen får jeg igjen av selger i sverige. momsen i sverige og norge er den samme. Så det er egentligt kun bytte av penger.

Denne svenske selgeren kjenner godt til dette sa han fordi 96% av kundene er nordmenn.

også for 5000kr billigere kan jeg nesten kjøpe meg et nytt par med 99.26 i sverige. Men uansett har vi garantien til XTZ så om noe er galt med varen når jeg får den så er det bare og sende inn.

Jeg kjenner ikke til de div garantiene til butikkene i norge og sverige.
    Som oftest finner du feilene på høytalerene ganske tidlig da går det på XTZ sin garanti. Skjer det noe me dem ellers går det på husforsikring:P

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestillt

Da var 99.38, 99.25, 93WMT og 99W12 bestillt 8 ukers leveringstid på 93WMT men jeg valgte og vente. Surt men sånn er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D I dag er første XTZ høyttaler anskaffet hos Nordby i Strømstad :
    99W12.16 High glossy black . Fronter er bestilt : XTZ 99.32. Dersom jeg er fornøyd med disse beholder jeg de , hvis ikke blir de bakhøytalere med 99.36 som fronter. Takk til alle dere som har gitt tips og råd på veien.Den siste måneden har min "gamle interesse" for Lyd og bilde blusset opp igjen og kjellerrom er pusset opp kun for dette formål. Følgende utstyr er kjøpt men ikke tatt i bruk enda (gleder meg !) :Yamaha 863 Receiver , Philips 47" 9603H TV , Panasonic DM35 Blu-ray spiller, Dynavoice M65 høyttalere (byttes ut med XTZ) , Masse kabler , Ca. 35 Blu-ray filmer , Til sweetspot har jeg i dag kjøpt TREDEMØLLE i stedet for recliner. Om 1 år har jeg sett utallige filmer og er 10 kilo lettere............. Beklager at jeg er litt off-topic. Igjen ; takk for hjelpen med å vekke interessen igjen !* :-D* :-D* :-D* :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svejoss
    :-D I dag er første XTZ høyttaler anskaffet hos Nordby i Strømstad :
    99W12.16 High glossy black . Fronter er bestilt : XTZ 99.32. Dersom jeg er fornøyd med disse beholder jeg de , hvis ikke blir de bakhøytalere med 99.36 som fronter. Takk til alle dere som har gitt tips og råd på veien.Den siste måneden har min "gamle interesse" for Lyd og bilde blusset opp igjen og kjellerrom er pusset opp kun for dette formål. Følgende utstyr er kjøpt men ikke tatt i bruk enda (gleder meg !) :Yamaha 863 Receiver , Philips 47" 9603H TV , Panasonic DM35 Blu-ray spiller, Dynavoice M65 høyttalere (byttes ut med XTZ) , Masse kabler , Ca. 35 Blu-ray filmer , Til sweetspot har jeg i dag kjøpt TREDEMØLLE i stedet for recliner. Om 1 år har jeg sett utallige filmer og er 10 kilo lettere............. Beklager at jeg er litt off-topic. Igjen ; takk for hjelpen med å vekke interessen igjen !* :-D* :-D* :-D* :-D
    Lykke til med det nye kinorommet og treningen. Alltid like hyggelig å bidra til å vekke til live noens interesse for lyd og bilde igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror dere Cayin funker bra med XTZ (99.36)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EGS
    ..... 8 ukers leveringstid på 93WMT men jeg valgte og vente. Surt men sånn er det.
    8 uker. 2i11....
    Har en lignende ordre hos Fyndborsen, men har ikkje fått vite om noe 8 ukers leveringstid. Kan dem ikkje sende i to forsendelser.
    Når en har brukts så mye penger er 8 uker meget lenge.:cry:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    8 uker. 2i11....
    Har en lignende ordre hos Fyndborsen, men har ikkje fått vite om noe 8 ukers leveringstid. Kan dem ikkje sende i to forsendelser.
    Når en har brukts så mye penger er 8 uker meget lenge.:cry:
    8 uker er etter min mening ALT for lenge å vente på noe som er GØY!!!
    Men 8 uker er jo omtrent å regne som lysets hastighet i forhold til enkelte møbelforretninger. Der bruker de esler og kameler til å frakte ting som blir lagd i Danmark, via Kasaksthan og Burundi før det ender opp i Norge...

Det gjelder bare å sette ting i perspektiv

Side 38 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •