Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 35 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hej.

Nogen der har fundet en test af XTZ 99.25 som centerhøjtaler i surround sammenhæng?

Særlig med tanke på output fra en 6.5"? min plan er delefrekvens 80-100hz. Er igang med at bygge 2 stk 18" subs som kan spille til 80-100 hz uden problemer nemlig.

Vurderer XTZ front med 99.26 + 99.25. Ville høre erfaringer omkring 99.25 som center

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    kan noen vere så snill og gi meg en god forklaring på hvordan jeg kan bestile xtz 93wmt fra fyndborsen og få di sendt til strømstad med poste resistans?? gjerne pm!
    Det er vel ikke vanskeligere enn at du rett og slett ber Fyndbørsen om å sende de dit..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver meg igjen..

Har bestemt meg for xtz A100 DIII forsterker, når det kommer til høyttalere står det mellom xtz 99.32 til 4999 eller 99.36 til 8500. Er kvalitetsforskjellen på disse 2 høyttalerparene så merkbar at jeg bør legge i 3500 kr ekstra og kjøpe meg 99.36??

Håper på svar, må bestemme meg til i morgen!! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmn
    Jeg prøver meg igjen..

Har bestemt meg for xtz A100 DIII forsterker, når det kommer til høyttalere står det mellom xtz 99.32 til 4999 eller 99.36 til 8500. Er kvalitetsforskjellen på disse 2 høyttalerparene så merkbar at jeg bør legge i 3500 kr ekstra og kjøpe meg 99.36??

XTZ 99.32 er vel ikke testet offisielt noe sted. 99.36 har stort sett topp tester. 3 500 ekstra er mye på så lave prisnivåer. Tipper XTZ som gir mye for pengene har brukt de ekstra kronene godt i 99.36. Gå for den så slipper du å lure i ettertid på hvor stor forskjell det er på 99.32 og 99.36..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmn
    Jeg prøver meg igjen..

Garantet ja !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Så er spørsmålet, hva vil funke best i min stue? Gulvstående eller stativ? Jeg har 2 musikalske subber som jeg fortsatt har tenkt å bruke...
    Er dette høyttalere som kan plasseres nær bak- og sidevegg?
    Jeg endte opp med 99.36 etter å ha fundert på det samme. For det første er prisforskjellen relativt liten, og dessuten er det jo bedre å ha full-range høyttalere hvis man vil kjøre stereo-signaler urørt gjennom receiveren (pure direct). Har mine plassert ca 35 cm fra bakvegg, og det lyder fint.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Jeg endte opp med 99.36 etter å ha fundert på det samme. For det første er prisforskjellen relativt liten, og dessuten er det jo bedre å ha full-range høyttalere hvis man vil kjøre stereo-signaler urørt gjennom receiveren (pure direct). Har mine plassert ca 35 cm fra bakvegg, og det lyder fint.
    Det føles litt "tryggere" å ha gulvstående, men 99.25/26 går jo dypere enn flere gulvstående konkurrenter..

Valgets kvaler...

Abrahamsen V4.0 klarer vel å drive begge alternativer??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    XTZ 99.32 er vel ikke testet offisielt noe sted. 99.36 har stort sett topp tester. 3 500 ekstra er mye på så lave prisnivåer. Tipper XTZ som gir mye for pengene har brukt de ekstra kronene godt i 99.36. Gå for den så slipper du å lure i ettertid på hvor stor forskjell det er på 99.32 og 99.36..

He he, å spørre dere her inne om å gå for en dyrere modell er vel et ledende spm!

Vurderer 99.36 60 % mens 99.32 40 % nå.

Ble påkjørt av ei kjerring her om dagen, og får utbetalt ca.15000kr. Så på dette som et tegn fra vår herre

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine 99.36 skulle begynne å bli innkjørt nå. Makan til lydkvalitet til under 8 lapper har i hvertfall ikke jeg vært borti før. Har de plassert cirka 60cm fra bakvegg nå og samme avstand fra sidevegger. Det som imponerer mest er den voldsomme og slagkraftige bassen som bor i de..:-D. I går kveld måtte jeg sjekke om subbene var avslått selv om jeg kjørte pure direct ut av Yamahaen..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Mine 99.36 skulle begynne å bli innkjørt nå. Makan til lydkvalitet til under 8 lapper har i hvertfall ikke jeg vært borti før. Har de plassert cirka 60cm fra bakvegg nå og samme avstand fra sidevegger. Det som imponerer mest er den voldsomme og slagkraftige bassen som bor i de..:-D. I går kveld måtte jeg sjekke om subbene var avslått selv om jeg kjørte pure direct ut av Yamahaen..
    Håper de er verdt 9K også, for det koster de i finishen jeg ønsker...

Har du effektforsterker også eller er det "kun" Yamahaen som gjør jobben??

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Håper de er verdt 9K også, for det koster de i finishen jeg ønsker...

Har du effektforsterker også eller er det "kun" Yamahaen som gjør jobben??
    Har effekt forsterker også men etter at Yamahaen kom i hus så holder den i massevis. Skjønner godt at du ønsker pianolakk men det er et lite H.....e å holde de rene. Derfor ble der walnut denne gangen hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.36 og 99.25 senter bestillt! Da blir jeg snart medlem av klubben også ^^ Håper Surround.no får de inn på lager snart i Pianolakk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert

Da har jeg fått bestillt meg ny sub, og det vart XTZ 99W12.16. Som er en oppgradert versjon av 99W12. Får håpe XTZ er så bra som dere sier her inne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått 99.36'ene nå og liker dem meget godt. Bestilte natt til torsdag og fikk de på lørdagen (surround.no)

Nå gjelder det bare å finne en sterk og musikalsk forsterker til en billig penge.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cast
    Har fått 99.36'ene nå og liker dem meget godt. Bestilte natt til torsdag og fikk de på lørdagen (surround.no)

Nå gjelder det bare å finne en sterk og musikalsk forsterker til en billig penge.
    Og de blir enda bedre etter at du har brukt de i 100-150 timer.:-D

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ skulle få subber fredag som var, så da er det bare transporten til surround.no det står på. (Høyttalere kommer samtidig)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper høytalerene er ankommet postkontor når jeg kommer hjem på fredag!
    Da blir det en god helg!

OT:
    Hva gjør pure direct med lyden, egentlig? Og kan man ikke spille med subwoofer da?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har effekt forsterker også men etter at Yamahaen kom i hus så holder den i massevis. Skjønner godt at du ønsker pianolakk men det er et lite H.....e å holde de rene. Derfor ble der walnut denne gangen hos meg.
    De er lekre i alle tre fargevarianter, men siden jeg har alt annet i pianolakk må det bli den versjonen..
    Støvete? Jif støvmopp fikser biffen... 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått lest gjennom hele tråden, så det kan godt hende dette allerede er diskutert her, i så fall får dere ha meg unnskyldt. ops:

Jeg begynner å nærme meg mål med kinobyggingen nå og har begynt å snuse på nye høyttalere. Etter treffet på Lørenskog forrige helg ble jeg litt fjetret av Swans Diva 6.2, men så har jeg også lurt litt på XTZ. 99.36 får jo strålende uttalelser omtrent overalt.

Men hvis man går litt ned i budsjett, hvor stor er nedturen til 99.32? Hva får man mer av i 99.36?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har ikke fått lest gjennom hele tråden, så det kan godt hende dette allerede er diskutert her, i så fall får dere ha meg unnskyldt. ops:

Jeg begynner å nærme meg mål med kinobyggingen nå og har begynt å snuse på nye høyttalere. Etter treffet på Lørenskog forrige helg ble jeg litt fjetret av Swans Diva 6.2, men så har jeg også lurt litt på XTZ. 99.36 får jo strålende uttalelser omtrent overalt.

Men hvis man går litt ned i budsjett, hvor stor er nedturen til 99.32? Hva får man mer av i 99.36?

Snakket med surround.no om dette idag, de sa det var ENORM forskjell.

Nå har jeg 93 wmt samt w.10 sub og synes disse spiller ekstremt bra. Og 99.32 er vel gulvhøyttaleren til 99.22 - som igjen er hakket vassere enn 93 wmt. Så 99.32 er nok en veldig god høyttaler. Men tror jeg går for 99.36 selv, henter dem i sverige på poste restante, så kommer unna med 6600 kr for paret.. ikke så ille.

Side 35 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •