Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 33 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er ikke en softdome. Den er levert med en bånd diskant av høy kvalitet.

XTZ | Fullregisterhögtalare • 99.36
    Takker for kjapt svar!

Det var det jeg trodde, skrivefeil da altså.
    Men ble desverre ikke bestilling på meg allikevel. Vil høre hvor lang leveringstid det er, mulig det blir bestilling fra Norge hvis det tar for lang tid.

(Hvis ikke noen vet om noen pent brukte, i pianolakk?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Fantastisk, gleder meg enormt til å høre hva du syns om 99.36 :-)
    Etter hva jeg har hørt er 99.26 og 99.36 nøyaktig samme høyttaler bare at 99.36 har et ekstra element..De skal visst låte helt likt også, bortsett fra at 99.36 går dypere og har mer kontroll på bassen.
    Jeg syns faktisk 99.26 spiller godt med bass alene og jeg, men det blir nok en XTZ 10" om ikke så altfor lenge for å stramme opp bunndraget litt.

Når vi er inne på bass, så ble jeg veldig imponert over at disse ikke bare formidlet bass, men at man kan faktisk høre strengene på bassen..
    Alle som har erfaring med et strengeinstrument, vet hvordan det låter når man har byttet strenger når det har vært en stund siden sist.. Den crispy strengeskimringen høres godt i mitt oppsett nå, og det er en nydelig opplevelse:-D
    Sant så sant. Men må bare få anbefalt W10.17P med XTZ sin sub AMP1 forsterker eller eventuelt et effekt trinn. De komplementerer denne høytaleren på en utrolig fin måte. Elementene er skreddersydd hverandre og du få den lille ekstra dybden som mange refererer til mangler (Jeg syntes ikke det - jeg mener de har det fra før):-D

Men som AndreWerden refererer til så må man se på byggekvaliteten på disse høytalerne. Det er faktisk ikke noe annet enne ekstremt til å være i denne prisklassen. Tykke gode kabbinetter som er avstivet så det er så å si null ressonanse og med en finish i sort pianolakk (6 lag) er i seg selv et kvalitets stempel.
    Skal man opp på noe man kan sammenligne med så er prisen nærmere 15-20 000,-. Samt at de krever ennå mer av forsterkeren enn det XTZène gjør.
    Kom gjerne med innspill :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Bestilte XTZ 99.26, og fikk de i dag. Rommet de står på er bare 12,4 kvadrat. Fra høyttaler til lytteposisjon er det ca 2 m. Hvor stor avstand bør det være mellom høyttalerene?
    Jeg kan på forsterkeren gjøre noen høyttalerinnstillinger. Blandt annet velge small eller large. Jeg har en 8" aktiv sub. Er det da best å sette fronthøyttalerene som small eller large?

Jeg er ikke imponert over bassen akkurat. Hadde forventet mer etter hva jeg har lest her og i testene. Men det blir kanskje bedre når de er spilt inn?

Ellers er lyden bra. Men må ha lyden mye høyere enn jeg brukte med PSB høyttalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Bestilte XTZ 99.26, og fikk de i dag. Rommet de står på er bare 12,4 kvadrat. Fra høyttaler til lytteposisjon er det ca 2 m. Hvor stor avstand bør det være mellom høyttalerene?
    Jeg kan på forsterkeren gjøre noen høyttalerinnstillinger. Blandt annet velge small eller large. Jeg har en 8" aktiv sub. Er det da best å sette fronthøyttalerene som small eller large?

Jeg er ikke imponert over bassen akkurat. Hadde forventet mer etter hva jeg har lest her og i testene. Men det blir kanskje bedre når de er spilt inn?

Ellers er lyden bra. Men må ha lyden mye høyere enn jeg brukte med PSB høyttalerene.
    Disse høyttalerne er nok en god del mer tungdrevne enn PSB høyttalerne vil jeg tro, så du kan kanskje jobbe litt med riktig elektronikk på disse for å få mer fylde og volum utav dem.

Angående plasering ville jeg satt de opp kanskje 1.5m mellom høyttalerne ? Prøv deg frem til du blir fornøyd, riktig plassering er viktig. Plasser de også tett opptil bakvegg å la de spille seg inn, så skal du se det blir mer fylde i bassen. Du kan også prøve å vinkle dem inn mot lytteposisjon.

Lykke til hvertfall, er noen vanvittig bra høyttalere du har anskaffet deg med mye potensiale.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god tommelfinger regel er at avstanden mellom høyttalerne (mellom midten av diskantene) er 80% av avstanden fra høyttalerne (diskantene) til ørene.
    Så dersom dersom du sitter 2 m ifra høyttalernes diskant, så kan du prøve 1,60 m. Det er et greit utgangspunkt og så må man prøve seg fram med finposisjonering.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på å bestille et par 99.x6 iløpet av helgen, men er litt usikker på om jeg skal gå for .26 eller .36.

Skal spille sammen med en 99W12, og har en bi-ampet Yamaha RX-V3800 til rådighet.

Er da .36 verdt de ekstra lappene?

Edit: Kan jo nevnes at de blir mest brukt til film og spill, men musikk er også viktig.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    ... Jeg har en 8" aktiv sub. Er det da best å sette fronthøyttalerene som small eller large?

Setter du høyttalerne til small vil sub'en ta seg av signalene under gitt delefrekvens. Har du mulighet til å sette delefrekvens så er 80hz en vanlig brukt verdi.

Og lyden blir betydelig bedre etterhvert ja. Det tok 100 timer før jeg ble riktig fornøyd med mine.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    En god tommelfinger regel er at avstanden mellom høyttalerne (mellom midten av diskantene) er 80% av avstanden fra høyttalerne (diskantene) til ørene.
    Så dersom dersom du sitter 2 m ifra høyttalernes diskant, så kan du prøve 1,60 m. Det er et greit utgangspunkt og så må man prøve seg fram med finposisjonering.
    Her ble det litt feil gitt. Det første jeg skrev om at avstanden mellom høyttalerne kan være 80% av avstanden fra høyttalerne til ørene var riktig og et bra utgangspunkt. Men utregningen snudde jeg på hodet og ble helt feil. Er det 2m i mellom høyttalernes diskanter, så blir sitteavstanden 2,5m fra høyttalerne.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Satser på å bestille et par 99.x6 iløpet av helgen, men er litt usikker på om jeg skal gå for .26 eller .36.

Skal spille sammen med en 99W12, og har en bi-ampet Yamaha RX-V3800 til rådighet.

Er da .36 verdt de ekstra lappene?

Edit: Kan jo nevnes at de blir mest brukt til film og spill, men musikk er også viktig.
    Jeg kan nevne det at om du har et godt rom og klarer å få bassen til å sitte så er det et bedre kjøp med 99.36 i et rent to kanals oppsett da du egentlig ikke trenger noe subwoofer siden disse kryper ganske dypt.

Spiller du mye musikk i to kanaler så er nok 99.36 det bedre valget siden du "egentlig" ikke skal bruke subwoofer i et tokanals oppsett, men om du deler ved 80hz så er det nok like greit med 99.26.

Hva utseende angår så er jeg mer fan av gulvstående.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg kan nevne det at om du har et godt rom og klarer å få bassen til å sitte så er det et bedre kjøp med 99.36 i et rent to kanals oppsett da du egentlig ikke trenger noe subwoofer siden disse kryper ganske dypt.

Spiller du mye musikk i to kanaler så er nok 99.36 det bedre valget siden du "egentlig" ikke skal bruke subwoofer i et tokanals oppsett, men om du deler ved 80hz så er det nok like greit med 99.26.

Hva utseende angår så er jeg mer fan av gulvstående.
    Takker for svar.
    Men har, etter mye frem og tilbake, bestilt .26.
    Grunnen(e) var:
    - at jeg har allerede sub til å ta seg av de lave frekvensene, så jeg trenger ikke det ekstra basselementet (tror og håper jeg).
    - at den faktisk er 2500kr (ca., fra søta bror) dyrere (dog uten stativ).
    - at mange har opplevd buldrete/trøblete bass, og må allikvel justere den ned.

Hvis det skulle bli for spakt til film og spill, får jeg enten spare til nye .36, og bruke .26 bak, eller bytte/selge.. Burde vel ikke bli noe problem med såpass populære høytalere.

Gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub utenom trykker nok uansett mer enn de ekstra elementene til 99.36

Gratulerer med nye høyttalere, du kommer ikke til å bli skuffet !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Grunnen(e) var:
    - at jeg har allerede sub til å ta seg av de lave frekvensene, så jeg trenger ikke det ekstra basselementet (tror og håper jeg).

Hvis det skulle bli for spakt til film og spill, får jeg enten spare til nye .36, og bruke .26 bak, eller bytte/selge.. Burde vel ikke bli noe problem med såpass populære høytalere.

Gleder meg!
    Du kommer sikkert til å bli veldig fornøyd uansett! Når man har subwoofer så har det ekstra elementet marginalt å si.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Grunnen(e) var:

Gleder meg!
    Eller heller spare til en SVS sub. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venta på det ^^,

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tull

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    tull
    Og hvorfor det tull? Mener du at det finnes bedre subwoofere til samme pris som en SVS koster?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvorfor det tull? Mener du at det finnes bedre subwoofere til samme pris som en SVS koster?

Hvorfor skal dere diskutere SVS i en XTZ tråd? Har dere ikke egne svs-tråder for det?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Hvorfor skal dere diskutere SVS i en XTZ tråd? Har dere ikke egne svs-tråder for det?
    helt enig !!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut 1 stk pb12+ til 12 lapper mot 2 stk xtz12 til 7 lapper og hos meg så låter det bedre samt at de er mer plaseringvennlige og har en nydelig finnish,det finnea mye annet enn svs

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå om en måned kjøpe meg en sub, og XTZ 99 W12 Pianolakk er vell den beste jeg får for 4K right? (Hvertfall den jeg har i sikte nå)

Og en annen ting jeg lurer på ang. sub med innebygd forsterker. Det spiller vell liten rolle på hvor bra reciever du har vist suben har innebygd forsterker?
    Altså om det blir noe bass forskjell på en ny og moderne reciever eller en litt gammal en?

Side 33 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •