Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 28 av 141 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2813
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du mulighet til koble to par høyttalere til B&O forsterkeren din kjakan og så svitsje mellom disse?
    Det er vel det vi ikke helt forstår. Eller planlegger du å koble inn og ut de ulike høyttalerne til forsterkeren? Du sitter jo tross alt med en tokanals forsterker og vanligvis kan ikke en slik forsterker drive mer enn et par høyttalere.
    Alternativ må du da ha en forsterker til.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det utført noen tester av den nye passive 12" subben

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    XTZ 99.26 Center Walnut, kan denne høyttaleren bi-ampes?
    Jeg ser at disse som stativ høytattalere kan bi-ampes med jeg finner ikke ut om senterhøyttaleren.

B.T.W en vanlig stativ høyttaler feks XTZ 99.26 kan den brukes som senter hvis den ikke er skjermet når man bruker prosjekor og lerret? Jeg skjønner at det blir forstyrrelser på bildet på en tv.
    Center av 99.26 er akkurat det samme som de på stativ. Eneste forskjellen er at diskanten er snudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post XTZ 99.38 delefilter

Hei:-D har nyst kjøpt meg 99.38 etter å ha lest mye bra om XTZ. er dog ikke helt fornøyd med bassen. har prøvd å justere på de eksterne delefiltrene uten mye reaksjon på lyden. vurderer nå å biampe direkte til forsterker (pioneer vsx-lx51) samt kjøre 10-tommerne via sub-amp 1 (den er på vei i posten).
    er det noen som har noe bedre forslag?
    Vedlegg 45782

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frenlakz
    Hei:-D har nyst kjøpt meg 99.38 etter å ha lest mye bra om XTZ. er dog ikke helt fornøyd med bassen. har prøvd å justere på de eksterne delefiltrene uten mye reaksjon på lyden. vurderer nå å biampe direkte til forsterker (pioneer vsx-lx51) samt kjøre 10-tommerne via sub-amp 1 (den er på vei i posten).
    Vedlegg 45782
    Ja, jeg har et bedre forslag hvis bildet ditt stemmer med nåværende plassering: Trekk høyttalerne lengre utifra veggen. Står de så nærme som bildet viser, er det ikke rart du har bassproblemer. Prøv 80cm-1,10m fra bakdelen fra høyttalerne til veggen. Har du mulighet til andre plasseringer i rommet, så prøv det også. Plassering er alfa og omega på god bassgjengivelse i rommet. Mine 99.36 står nå midt utpå gulvet fordi der har jeg har best bass.

Du bør også få større mellomrom mellom høyttalerne og få de lengre vekk ifra plasma og racket.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side monterte basser kan i enkelte tilfeller være svært vanskelig å få til å spille optimalt. Med den rom løsningen du har tror jeg du hadde vært bedre tjent med f.eks 99.36. Har selv hatt Audio Pro Blue Diamond i nesten samme romløsning som du har og de ville ikke spille skikkelig bass med høyttalerne tett opptil veggen. Som orso sier så må du få de ut i rommet i første omgang og se om det blir bedre...

Edit.
    Husk også at sidemonterte basser spiller best hvis de står mot hverandre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 45782
    Hva er det med bassen du ikke er fornöyd med?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Side monterte basser kan i enkelte tilfeller være svært vanskelig å få til å spille optimalt. Med den rom løsningen du har tror jeg du hadde vært bedre tjent med f.eks 99.36. Har selv hatt Audio Pro Blue Diamond i nesten samme romløsning som du har og de ville ikke spille skikkelig bass med høyttalerne tett opptil veggen. Som orso sier så må du få de ut i rommet i første omgang og se om det blir bedre...

Edit.
    Husk også at sidemonterte basser spiller best hvis de står mot hverandre.
    sikker på at det blir bedre hvis han trekker de ut på gulvet? "basshullene" er jo i front... men å bytte om de to hadde vært bedre ja vil jeg tro...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke verre enn at han prøver..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyttalerne bør stå for god bass er avhengig av rommet, men man kan i hvert fall ikke plassere en høyttaler kliss inntil veggen. Da får man masse bass resonanse. Er man avhengig av å plassere høyttalere inntil veggen, så bør man kjøpe merker som Larsen, Carlson, Lyngdorf e.l. som er beregnet til det.
    99.36 trenger også god avstand til veggen selv med pluggene i.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    99.36 trenger også god avstand til veggen selv med pluggene i.
    det var 99.38 som han hadde problemer med her!

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat bestillt hele 99.36/25 surroundpakka med 99 W12 subben i tillegg.

Håper dette blir bra da:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering til oss som har bestillt XTZ 99 W12, snakket med de på telefon og de ventet inn det nye partiet 16.-20. februar, og skulle sende ut så fort som mulig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    det var 99.38 som han hadde problemer med her!
    Du tok ikke den nei. Jeg skrev 99.36 trenger også god avstand til veggen. Den var en som sa at f.eks 99.36 hadde vært en bedre løsning med plasseringen til frenlakz. Det var med tanke på det at jeg skrev at 99.36 også trenger god avstand til veggen. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post XTZ 99.38 bass

Takker for alle svar8)
    tja, jeg får prøve å flytte litt rundt på dem. bass mot bass og noe ut på gulvet samt ut mot sidene. tester dette i kveld.
    men tror fortsatt biamping + sub amp1 vil ha gi bedre kontroll på lyd og bass.
    da blir de eksterne delefiltrene til overs. vurderer derfor å bytte 99.38 mot 99.26 + w10.17p.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett spm!

Til musikkbruk, bør jeg gå for 99.36 eller 99.26 ?

Er ikke så mange tester på 99.36 der ute. Skal i utgangspunktet ikke ha sub utenom.

Hvis jeg velger .36 er det fordel å velge pianolakk framfor valnøtt da den er høyere?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv
    Har ett spm!

Til musikkbruk, bør jeg gå for 99.36 eller 99.26 ?

Er ikke så mange tester på 99.36 der ute. Skal i utgangspunktet ikke ha sub utenom.

Hvis jeg velger .36 er det fordel å velge pianolakk framfor valnøtt da den er høyere?
    Har du plass og kraftig nok forsterker, så er 99.36 et bedre valg siden den har et ekstra bass element.
    Ville ha valgt den i pianolakk p.g.a. høyden, tykkere MDF og bedre justerings muligheter.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du tok ikke den nei. Jeg skrev 99.36 trenger også god avstand til veggen. Den var en som sa at f.eks 99.36 hadde vært en bedre løsning med plasseringen til frenlakz. Det var med tanke på det at jeg skrev at 99.36 også trenger god avstand til veggen. :wink:
    ops: Okeij! :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar8)
    tja, jeg får prøve å flytte litt rundt på dem. bass mot bass og noe ut på gulvet samt ut mot sidene. tester dette i kveld.
    men tror fortsatt biamping + sub amp1 vil ha gi bedre kontroll på lyd og bass.
    da blir de eksterne delefiltrene til overs. vurderer derfor å bytte 99.38 mot 99.26 + w10.17p.
    99.38 og 99.25/26 + W10.17 p er jo samme høyttalere, bare 99.38 er i ett kabinett i stedet for to, pluss at bassen er på siden.

Hva er det som er fel med bassen? For mye? For lite? For buldrete?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva er det som er fel med bassen? For mye? For lite? For buldrete?
    Sikkert som de fleste andre som har bassproblemer med XTZ. For mye og for buldrete. Men med noen timer med arbeid i plassering så kommer det seg. Sub Amp1 kommer også til å hjelpe veldig mye antar jeg.:-D

Side 28 av 141 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •