Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 27 av 141 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2813
    Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    99.36 i walnøtt og i pianolakk, hvor forskjellig låter de?
    Er vel de samme elementene, men verson i pianolakk er jo en del tyngere og har litt større kabinett. Jeg synes at walnøttversjon er veldig fin ut...

Noen som har sammenlignet?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    99.36 i walnøtt og i pianolakk, hvor forskjellig låter de?
    Er vel de samme elementene, men verson i pianolakk er jo en del tyngere og har litt større kabinett. Jeg synes at walnøttversjon er veldig fin ut...

Noen som har sammenlignet?
    Det står tidligere i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestille meg akkurat XTZ 99 W12 Pianolakk fra surround.no, noen som vet ETA for neste parti? Har bare B&W DM685, og mangler da sårt noe som kan ta seg av det lavere frekvensområdet. Virker ikke som surround.no stresser med å svare på mailer akkurat.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det står tidligere i tråden.
    Ja det gjør det sikkert, men problemet med slike samletråder er at de blir svært lange...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har kanskje sett denne siste testen her også?

http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør det sikkert, men problemet med slike samletråder er at de blir svært lange...
    Forskellene var vel mikroskopiske. Med andre ord så kunne de ikke høre noen forskjeller på de.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det XTZ gav meg til svar angående de ulike 99.36 modellene:

"Det är endast en väldigt liten skillnad ljudmässigt mellan de två varianterna. Vi har gjort vad vi kan för att minimera påverkan från de olika lådkonstruktionerna.
    Det finns ingen skillnad rent ”elektriskt” utan det är endast lådan (kabinettet) som kan påverka. Det är inte lätt att säga hur skillnaden upplevs mer än att den är extremt liten. De flesta hör ingen skillnad alls.

Det man däremot kan säga med säkerhet är ju att den piano-lackade versionen är 10cm högre, så det kan nog påverka en del med lämplig sitthöjd. Av samma anledning skulle jag själv välja den pianolackade versionen. Dessutom finns ju ett par ytterligare justeringsmöjligheter på den."

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Dere har kanskje sett denne siste testen her også?

http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf
    Takker, den hadde jeg ikke sett. Det sto dog veldig lite om lyden.:neutral:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Her er det XTZ gav meg til svar angående de ulike 99.36 modellene:

"Det är endast en väldigt liten skillnad ljudmässigt mellan de två varianterna. Vi har gjort vad vi kan för att minimera påverkan från de olika lådkonstruktionerna.
    Det finns ingen skillnad rent ”elektriskt” utan det är endast lådan (kabinettet) som kan påverka. Det är inte lätt att säga hur skillnaden upplevs mer än att den är extremt liten. De flesta hör ingen skillnad alls.

Det man däremot kan säga med säkerhet är ju att den piano-lackade versionen är 10cm högre, så det kan nog påverka en del med lämplig sitthöjd. Av samma anledning skulle jag själv välja den pianolackade versionen. Dessutom finns ju ett par ytterligare justeringsmöjligheter på den."
    Flott:-) Jeg synes at walnøtt versjon er finest å se på så da blir det vel den om det blir XTZ.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 Center Walnut, kan denne høyttaleren bi-ampes?
    Jeg ser at disse som stativ høytattalere kan bi-ampes med jeg finner ikke ut om senterhøyttaleren.

B.T.W en vanlig stativ høyttaler feks XTZ 99.26 kan den brukes som senter hvis den ikke er skjermet når man bruker prosjekor og lerret? Jeg skjønner at det blir forstyrrelser på bildet på en tv.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... utrolig bra service hos XTZ hvertfall! tok kontakt med de for 2-3 uker siden om at jeg ikke hadde broene til høyttalerne mine lenger og trengte noen nye... de spurte etter ordrenr noe jeg ikke hadde, men de sa de skulle fikse de til meg og i dag kom de i posten uten at jeg måtte betale en krone i porto lr noe!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe-høres bra ut! Har aldri sendt så mye sand med posten før...:-D

Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Det å pakke stativ skal INGEN ta fra deg. Måtte jobbe en del før de var ute og kunne skrues sammen.
    Hvis noe hadde skjedd med høyttalere eller stativ, slik du hadde pakket, hadde jeg VIRKELIG satt mine tvil til Posten Norge!!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B.T.W en vanlig stativ høyttaler feks XTZ 99.26 kan den brukes som senter hvis den ikke er skjermet når man bruker prosjekor og lerret? Jeg skjønner at det blir forstyrrelser på bildet på en tv.
    Du kommer GARANTERT ikke til å bli plaget av at en vanlig uskjermet høyttaler som senter ødelegger bildet ditt når du bruker prosjektor. bare å gi gass!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en Primare I21 spille med 99.36? Hører mest på rock ala hardtslående Tool låter osv..

Vil det bli for lite krefter? Har bare ca 20-25k så trenger da forsterker og cd spiller for resten.

Vil også ha muligheten til og se film på annlegget så kanskje en dvd spiller istedenfor? Evt mulighet for og koble ps3 som jeg allerede har.

Har prøvd og finne riktig elektronikk for meg men har gått meg vill tror jeg:/ All hjelp er satt stor pris på!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Bestille meg akkurat XTZ 99 W12 Pianolakk fra surround.no, noen som vet ETA for neste parti? Har bare B&W DM685, og mangler da sårt noe som kan ta seg av det lavere frekvensområdet. Virker ikke som surround.no stresser med å svare på mailer akkurat.
    Noen som skrev her for litt siden at det skulle komme et parti i slutten av måneden.. Tror ikke de stresser for mye på mail nei, jeg fikk aldri svar på mine. Men på tlf derimot var det meget god service å få

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.WMT og 99.21 som bakhøytalere...

Jeg trenger litt hjelp til valg av høytalere i stuen. Situasjonen er den at jeg har en eldre bang & olufson beocenter (2 x 40watt tror jeg det er). Alt annet enn en god forsterker, men ønsker ikke å skifte den ut hvis mulig. Jeg skal kjøpe meg en ny flat-tv og tenker å kjøpe en Pioneer LX5090. Denne har ingen høytaler, så da har jeg vurdert å kjøpe en litt rimelig XTZ høytaler å ha foran ved tven. Jeg lurte på om feks 93wmt kunne være et godt valg. På hver side bak sofaen (hvor man sitter å se tv) trenger jeg noen ny høytalere for å høre på musikk, men vurderer også å koble på disse når jeg hører på tv. Det vil si at jeg ønsker å ha disse to høytalerne koblet på samtidig med 93WMT'en i front.

Jeg vurderer feks et par 99.21 bak ved sofaen. Grunnen til dette er at jeg trenger høytalere som ser bra ut, men som skal brukes til musikk hvor bassen ikke er spesielt dominerende. Er mer snakk om klassisk, mye sviskemusikk etc istedenfor rock etc. Bruken vil være 50% tv (og av disse kanskje 10% dvd), resten vil være som sagt relativt rolig musikk.

Har et par spørsmål i denne forbindelse.

1. Hva tror dere om mine valg av høytalere (et par 99.21 og en 93.wmt som "tv-høytaler")
    2. tror dere min gamle B&O forsterker klarer å drive disse tre høytalerne tilfredsstillende?
    3. mulig det vil være "rart" å få mye av lyden bakfra (fra 99.21 høytalerne ved sofaen) siden man sitter fysisk nærmere disse en 93.wmt'en. Vil dette være et problem når man ser på tv? (når man hører på musikk er det ikke noe problem).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Jeg trenger litt hjelp til valg av høytalere i stuen. Situasjonen er den at jeg har en eldre bang & olufson beocenter (2 x 40watt tror jeg det er). Alt annet enn en god forsterker, men ønsker ikke å skifte den ut hvis mulig. Jeg skal kjøpe meg en ny flat-tv og tenker å kjøpe en Pioneer LX5090. Denne har ingen høytaler, så da har jeg vurdert å kjøpe en litt rimelig XTZ høytaler å ha foran ved tven. Jeg lurte på om feks 93wmt kunne være et godt valg. På hver side bak sofaen (hvor man sitter å se tv) trenger jeg noen ny høytalere for å høre på musikk, men vurderer også å koble på disse når jeg hører på tv. Det vil si at jeg ønsker å ha disse to høytalerne koblet på samtidig med 93WMT'en i front.

Jeg vurderer feks et par 99.21 bak ved sofaen. Grunnen til dette er at jeg trenger høytalere som ser bra ut, men som skal brukes til musikk hvor bassen ikke er spesielt dominerende. Er mer snakk om klassisk, mye sviskemusikk etc istedenfor rock etc. Bruken vil være 50% tv (og av disse kanskje 10% dvd), resten vil være som sagt relativt rolig musikk.

Har et par spørsmål i denne forbindelse.

1. Hva tror dere om mine valg av høytalere (et par 99.21 og en 93.wmt som "tv-høytaler")
    2. tror dere min gamle B&O forsterker klarer å drive disse tre høytalerne tilfredsstillende?
    3. mulig det vil være "rart" å få mye av lyden bakfra (fra 99.21 høytalerne ved sofaen) siden man sitter fysisk nærmere disse en 93.wmt'en. Vil dette være et problem når man ser på tv? (når man hører på musikk er det ikke noe problem).
    Mulig jeg har misforstått, men hvordan skal du klare å drive to par høyttalere med en tokanals forsterker? Da trengs det en surround receiver. Jeg vil anbefale heller å legge litt mer penger i et par høyttalere som du bruker både til TV og musikk. Gå for 99.25/99.26. Forsterkeren din vil klare å drive de helt greit og du vil kunne spille høyere enn du sansynligvis noen gang får behov for. Så kan du kjøpe en ny forsterker senere en gang når lommeboken tillater det.

Klassisk er jo krevende musikk og du bør etter min mening absolutt ha høyttalere med litt størrelse på elementene. Gå for 99.25/99.26.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt. Jeg ser problemet i å ha en høytaler foran, og to stk bak. Eneste grunnen til at jeg ønsket å ha en høytaler foran, er at jeg ikke kun skal høre lyden bakfra (virker kanskje litt pussig...men dere ser kanskje poenget mitt).

Er forsåvidt enig i valg av høytalere, men jeg er ganske overbevist om at 99.21 er meget gode høytalere til rundt 4000kr. Selvsagt er høytalere til 6500 betydelig bedre høytalere, men alt er relativt...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjakan - det opplegget du skisserer virker litt underlig. Hvilken lyd har du tenkt å kjøre i de ulike kanalene? Monolyd rund baut, eller 5-kanal nedmikset stereo, el. a.?

Er det i det hele tatt utganger på forsterkeren din til alle de 5 høyttalerne du planlegger? (edit: antar at du kanskje har to B&O høyttalere også som du fortsatt vil ha foran).

Mulig jeg misforstår, men det høres ut som om du bygger deg opp et "liksom-surround" anlegg uten å ta deg råd til å kjøpe en ordentlig surround-forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt poeng. Jeg har ikke tenkt til å ta vare på b&o høytalerne jeg har idag, disse kommer jeg til å skifte ut (med et par 99.21). Poenget mitt er at jeg da vil få en høytaler i front (noe som kan være vanskelig pga stereo-signaler) og to bak. Kunne kanskje vært like greit å droppet høytaleren i front, men blir kanskje noe rart å basere all lyd fra tven fra høytalere som står rett ved sofaen der man sitter...

Målet med dette her er ikke å få noen form for surround, målet er å få grei lyd når man hører på tv (og samtidig få noen høytalere som er hakket bedre enn de jeg har idag. B&O høytalerne er ikke voldsomt gode).

Side 27 av 141 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •