Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 26 av 141 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei! Har fått meg to stk xtz w10.16 sub'er,og må si jeg er vldig fornøyd! Men jeg lurer på en ting! Jeg kan jo knapt skru på gain-kontrollen,før det blir altfor høyt? Slike de står nå,er de kansje på 10 %,plus at reciver har redusert -5 db på sw-utgang! Er dette normalt?
    Jeg har min på merke nr 3-4 eller noe til vanlig tv titting og film, men opp på hvertfall 50% på gain til musikk. Vet ikke hva som er normalt og ikke men:P

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har mine nye 99.26 ankommet stua, og dette var moro! Nå har de stått og spillt i en 5-6 timer og har allerede løsnet en del, selv om jeg syntes de låt ganske så bra rett ut av esken. Finish, byggekvalitet og ikke minst lyden, er MEGET bra! Kan ikke påstå noe annet enn at dette MÅ være et røverkjøp til usle kr 6500....8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Endelig har mine nye 99.26 ankommet stua, og dette var moro! Nå har de stått og spillt i en 5-6 timer og har allerede løsnet en del, selv om jeg syntes de låt ganske så bra rett ut av esken. Finish, byggekvalitet og ikke minst lyden, er MEGET bra! Kan ikke påstå noe annet enn at dette MÅ være et røverkjøp til usle kr 6500....8)
    Du som hadde klipsch før? Hvordan er disse i forhold synes du foreløpig?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Du som hadde klipsch før? Hvordan er disse i forhold synes du foreløpig?
    Disse spiller ikke fullt så "rett i fleisen" på meg som klipschene gjorde. MYE bedre mellomtone, og bassen er kontant og presis. Diskanten kan justeres bakpå høytaler, og virker veldig bra den også..."krispy"! Og jaggu meg er det mulig å spille høyt med disse også! Og jeg er sikker på at de blir mye bedre etter 50-100 timer.

Edit: Er veldig overasket av at det kommer så mye bass ut av en ussel 6.5" Har de ganske nærmt bakvegg, men liker jo litt bass.

Newcomer BlackStar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestil xtz 99 w12 matt nå fra fyndbørsen. Fikk beskjed om at nytt parti kommer inn i slutten av måneden, men xtz 99 w12.16 i steden. Er disse versjon 2 og nye? Eller er det jeg som ikke har fulgt med i timen..

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottere stativht. enn 99.26 Valnøtt skal du lete lenge etter. Grattis med flotte ht:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Flottere stativht. enn 99.26 Valnøtt skal du lete lenge etter. Grattis med flotte ht:-D
    Takker så mye for det! Er meget fornøyd...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke elektronikk anbefales på XTZ stativ ht`er ?

Kjører mine 99.25 på en HK 675, men det låter litt for tilbakelent og for lavt når jeg skal guffe opp til film, vil ha litt mer "in your face" lyd.

Noen som har erfaringer med XTZ sin egen forsterker, eller noen som har prøvd Hegel eller primare på disse ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

Kjører mine 99.25 på en HK 675, men det låter litt for tilbakelent og for lavt når jeg skal guffe opp til film, vil ha litt mer "in your face" lyd.

Noen som har erfaringer med XTZ sin egen forsterker, eller noen som har prøvd Hegel eller primare på disse ?
    Paraosund låter tøft.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Har bestil xtz 99 w12 matt nå fra fyndbørsen. Fikk beskjed om at nytt parti kommer inn i slutten av måneden, men xtz 99 w12.16 i steden. Er disse versjon 2 og nye? Eller er det jeg som ikke har fulgt med i timen..
    Den eneste forskjellen er at 12.16 har en EQ bryter som øker nivået med 7db rundt 25hz. Ellers er den helt lik. Du kan vel egentlig knapt kalle det noen oppgradering da det betyr at det blir mer jobb for forsterkeren...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo, jeg har prøvd med Parasound combo og Xtz sin egen forsterker og kan anbefale begge, men holder en stor knapp på Parasound siden den har en i mine øre matchende lydsignatur.

[EDIT] Så ikke at du synes lyden var for tilbakelent og vil ha litt ammen klang. Parasound låter som sagt veldig godt på XTZ, men XTZ sin egen forsterker er noe lysere i klangen og kanskje den passer deg godt. Den er iallefall meget billigere enn å kjøpe forsterkersett fra parasound.

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøvde flere forskjellige forsterkere på mine 99.26 men favoritten ble absolutt Krell KAV 400XI. Prøvde da både Xindak, Parasound C2 med Midgard 6.1, 2 forskjellige Cayin rør forsterkere, Music Angel, Sony ES.

Men dette er jo stereo forsterkere. Fordelen med KAV 400XI er at den har prosessorinngang som gjør den forenelig i surround oppsett.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder til fra meg av mine 99.36 og 99.26

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var først litt skuffa over XTZ subben, men nå har jeg testa den litt skikkelig sammen med PA'ene min og ble sinnsykt imponert over hvor mye den bidro i bunn. Nå må jeg si jeg er utrolig fornøyd med denne

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.36 på vei.

Da har jeg bestilt meg et parr 99.36 i pianolakk fra fyndbørsen til den nette sum av 5987 nok. Henter dem på et postkontor i Åre. Sover over oss en kompis slik at jeg jeg er over grensen i 24 timer og kan ta med varer inntil 6000 norske helt toll og gebyrfritt. Har vært i kontakt med tollvesnet og fått bekreftet at jeg ikke gjør noe ulovlig.
    Har også prata litt med en mazdaforhandler og jeg skal liksom prøvekjøre en ny mazda 6 (2,5 l og 170 hk ) og det var ikke noe problem å ha den over natten. Derfor blir det helt nytt høytalersett for under 6000 kr. Spent på hvordan det låter, men etter å ha lest diverse er det lite å bekymre seg for!

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk min Hegel H200 for 1 uke siden og sitter å smiler ennå. Fantastisk kombo!!

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har testa 99.25/26 med onkyo si litt om hvordan det høres ut? Jeg er små skeptisk til hvordan de vil høres ut på min sr876 uten noen form for effekttrinn.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine XTZ 99.21 kommet i stuen, og har stått og spilt en stund. Må si meg meget fornøyd så langt. Diskanten er satt til -2 og står gode 3 meter fra hverandre. Avstanden til sitteplassen er 3,4 meter (øre-plassering). Inntrykket sålang er en klar og uanstrengt diskant, sammen med en varm og fyldig mellomtone. Bassen ruller fint av der XTZ W99 10.16 overtar ned til dypet. Det er faktisk svært avslappende å høre musikk ved litt høyere volum.
    Jeg skal jobbe litt med plasseringen framme enda, da jeg tror det er en del mer å hente der. Mulig jeg må ha litt lengre høyttalerkabler, da mine Nordost Super Flatline måler 2 meter hver. På sikt skal der også komme en effektforsterker eller bytt av reciever.
    Bruker i dag en Pioneer VSX1016. Det er noe "enkel" lyd av denne. Typisk Pioneer kan man trygt si. En Yamaha vil nok også være et velkomment innslag i kinoen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fete høyttalere:-) håper forsendelsen gikk greit! Ang. forsterkeri, så kan jeg varmt anbefale Rotel! lykke til videre!

Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Da er mine XTZ 99.21 kommet i stuen, og har stått og spilt en stund. Må si meg meget fornøyd så langt. Diskanten er satt til -2 og står gode 3 meter fra hverandre. Avstanden til sitteplassen er 3,4 meter (øre-plassering). Inntrykket sålang er en klar og uanstrengt diskant, sammen med en varm og fyldig mellomtone. Bassen ruller fint av der XTZ W99 10.16 overtar ned til dypet. Det er faktisk svært avslappende å høre musikk ved litt høyere volum.
    Jeg skal jobbe litt med plasseringen framme enda, da jeg tror det er en del mer å hente der. Mulig jeg må ha litt lengre høyttalerkabler, da mine Nordost Super Flatline måler 2 meter hver. På sikt skal der også komme en effektforsterker eller bytt av reciever.
    Bruker i dag en Pioneer VSX1016. Det er noe "enkel" lyd av denne. Typisk Pioneer kan man trygt si. En Yamaha vil nok også være et velkomment innslag i kinoen min.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Gratulerer med fete høyttalere:-) håper forsendelsen gikk greit! Ang. forsterkeri, så kan jeg varmt anbefale Rotel! lykke til videre!

Det å pakke stativ skal INGEN ta fra deg. Måtte jobbe en del før de var ute og kunne skrues sammen.
    Hvis noe hadde skjedd med høyttalere eller stativ, slik du hadde pakket, hadde jeg VIRKELIG satt mine tvil til Posten Norge!!

Side 26 av 141 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •