Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 25 av 141 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Står "lowpass" bryteren på off?

Hvor mange dotter i høla?
    Ja, har begge bryterene på off. Har vanligvis begge proppene i ja, for har noen under som jeg ikke tror er intresert i å høre på for mye risting hele tia:P Men har prøvd med begge alternativene på musikk og var definitivt mest trykk med begge ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt mine XTZ 93WMT i snart et halvt år - og jeg koser meg

Sammen med Cambridge 640A låter det svært bra, prisen tatt i betraktning. Muligheten til å dempe diskanten til høyttalerne med 3dB passer meg (forsterkeren) ypperlig. 640A er kjent for å være skarp i toppen fra før.

Må sies; finishen og kvaliteten på 93WMT til grove 2 høvdinger er uovertruffen! Makan til kupp skal man lete lenge til!

Har forøvrig også XTZ W8.16, riktignok ikke på hybelen. Tror jeg gjorde en tabbe da jeg kjøpte en 8" til det rommet som den står i. Den er nok i minste laget. Men for all del, så lenge man ikke guffer på til hus og lem faller av så klarer den seg meget godt i det oppsettet jeg har.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    De er ikke verdens raskeste til å effektisere ordrer hos surround.no Bestilte selv på en søndag og det tok 8 dager før jeg fikk det jeg hadde bestilt. Får håpe du får mindre ventetid..
    Tror de hadde ekstra mye å gjøre når jeg bestilte. Sendte inn på søndag og varen ble sendt fra de på torsdag. Fikk en mail fra de med beklagelse i ettertid.
    Jeg bestilte mine nå på søndag, og i dag kom de jaggu meg på posten! Ikke dårlig, og akkurat det jeg håpet på...8)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Har du testet de også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv XTZ 99.25 med W10.17P

Har selv XTZ 99.25 med W10.17P som jeg bruker som fronthøytalere sammen med en Dali Helicon senter, drevet av Pioner SC-LX81 forsterker og Blueray BDP-51EF som jeg mener spiller knall sammen. XTZ høytalerne er til nå det beste jeg har hatt og med tanke på prisen er de helt utrolige. Lydbildet med den bånddiskanten og seas bass mellomtone elementet er en utrolig god kombinasjon. Meget rikt lydbildet. Noe spiss diskant i begynnelsen men den kan dempes med egne kretser bak på høytaleren. Genialt! Subène som er passive drives av XTZ sin egen sub forsterker som passer helt genialt. Noe innspillingstid har disse, men når de slipper går de meget dypt og er utrolig presise. Moss har mer enn bare mosselukta, nemlig Seas! :-D

Kan ikke noe annet enn å anbefale disse på det varmeste. Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kongenavdrammen
    Har selv XTZ 99.25 med W10.17P som jeg bruker som fronthøytalere sammen med en Dali Helicon senter, drevet av Pioner SC-LX81 forsterker og Blueray BDP-51EF som jeg mener spiller knall sammen. XTZ høytalerne er til nå det beste jeg har hatt og med tanke på prisen er de helt utrolige. Lydbildet med den bånddiskanten og seas bass mellomtone elementet er en utrolig god kombinasjon. Meget rikt lydbildet. Noe spiss diskant i begynnelsen men den kan dempes med egne kretser bak på høytaleren. Genialt! Subène som er passive drives av XTZ sin egen sub forsterker som passer helt genialt. Noe innspillingstid har disse, men når de slipper går de meget dypt og er utrolig presise. Moss har mer enn bare mosselukta, nemlig Seas! :-D

Kan ikke noe annet enn å anbefale disse på det varmeste. Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Jeg skulle veldig gjerne sett et bilde av dette oppsettet. Har ikke sett 99.25 sammen med W10.17 P før. Spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Så bra! Har du testet de også?
    Nei, var stengt før jeg kom meg ned.:evil: Helv... overtid!:wink:

Irriterer meg noe grenseløst at de bare ligger der nede, uten at jeg får tak i de...menmen får de hvertfall i morgen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hva anbefaler dere av senter høytaler som kan matche M-85?
    Vet at Dynavoice har en som skal passe, men føler at XTZ kan ha en bedre til samme pris

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...da har jeg passert 50 timer med mine 99.25, og hva annet kan jeg si enn....WOW!!!! Dette er muligens det beste audioproduktet jeg noensinne har hatt.(Pris/Kvalitet) Og jeg har hatt komponenter som har kostet over 40.000,-. Høyttalerne er ekstremt bra og ennå så blir de bare bedre og bedre. Hadde planer om å kjøre de med en subwoofer, men det behøver jeg ikke. Disse gir så bra bassrespons, at jeg ser ikke behovet for subwoofer. Derimot bremses opplevelsen av en strømsvak forsterker.....den gir utrolig fin lyd på moderate volumer....men fra klokka 11 på volumet begynner den og slite litt med å henge med. Så en ny forsterker(på 23kg) venter på meg på Posten, og skal nok gi enda mer godlyd fra disse høyttalerne. En demobrukt(i kun 2t) Yamaha A-S2000. Nypris 14.500,- (jeg ga 8500,-) Det må være et knallkjøp tror jeg. Så kommer det en Soundstring XLR kabel(mellom forsterker og Dacmagic), og videre tenker jeg å skaffe Soundstring Høyttalerkabler en gang i fremtiden.

Her er min nye skjønnhet

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig retro look på den Yamaha'n der. Etter sigende skal den ha tålig bra lyd også

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Nydelig retro look på den Yamaha'n der. Etter sigende skal den ha tålig bra lyd også
    Ja.....digger retrolooken på denne. Hadde ingen planer om å kjøpe ny forsterker foreløpig, men så dukka den opp til en pris jeg ikke kunne motstå, så da var det gjort. Gleder meg til å se hvordan denne kan temme 99.25 på litt høyere volum. Føler på meg at det kan bli bra....men det tar nok litt tid......forsterkeren er jo bare spilt på i bortimot 2 time, så den trenger nok noen timer til med innspilling den også. Skal på posten og slepe den hjem imorgen håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg skulle veldig gjerne sett et bilde av dette oppsettet. Har ikke sett 99.25 sammen med W10.17 P før. Spennende!

Beklager skriveleif fra min side. Jeg har akkurat det samme oppsettet som deg AndreWerden. Nemlig 99.26 og ikke 99.25 beklager. Vurderte faktisk 99.25 også for den ble ganske tøff med det noe mer retro utseende når den er firkantet. Det var faktisk linken din når du skaffet deg dine at jeg begynte å snuse på XTZ høytalerne også.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kongenavdrammen
    Beklager skriveleif fra min side. Jeg har akkurat det samme oppsettet som deg AndreWerden. Nemlig 99.26 og ikke 99.25 beklager. Vurderte faktisk 99.25 også for den ble ganske tøff med det noe mer retro utseende når den er firkantet. Det var faktisk linken din når du skaffet deg dine at jeg begynte å snuse på XTZ høytalerne også.
    Ah, ok! Godt å høre at du er fornøyd!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Med tanke på hva Yamaha klarer å tyne ut av sine recivere i stereo... så tror jeg nok denne låter VELDIG bra ja Nydelig er den å se på iallefall .

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har fått meg to stk xtz w10.16 sub'er,og må si jeg er vldig fornøyd! Men jeg lurer på en ting! Jeg kan jo knapt skru på gain-kontrollen,før det blir altfor høyt? Slike de står nå,er de kansje på 10 %,plus at reciver har redusert -5 db på sw-utgang! Er dette normalt?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen!

Hva er anbefalt effekt på en XTZ 99.26?
    Har i dag 2 stk Lyngdorf SDA 2175 som jeg vurderer å bruke til biamping av nevnte høyttaler ved eventuellt kjøp. Er dette bortkastet og jeg kan likegodt selge den ene?

Hvordan vil det f.eks fungere med følgende: Logitech Transporter - Lyngdorf SDA 2175 (evt 2 stk) - XTZ 99.26?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Prøver igjen!

Har i dag 2 stk Lyngdorf SDA 2175 som jeg vurderer å bruke til biamping av nevnte høyttaler ved eventuellt kjøp. Er dette bortkastet og jeg kan likegodt selge den ene?

Hvordan vil det f.eks fungere med følgende: Logitech Transporter - Lyngdorf SDA 2175 (evt 2 stk) - XTZ 99.26?
    Hva med å teste selv, for så å ta valget om salg etter det?
    Vet ikke om noen andre som har testet Lyngdorf, så du blir kanskje første man ut? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva med å teste selv, for så å ta valget om salg etter det?
    Vet ikke om noen andre som har testet Lyngdorf, så du blir kanskje første man ut? :-D
    Støtter utsagn om å teste selv først.
    Saken er dog at jeg er noe usikker på hvilke monitorer jeg skal ha i anlegg nr 2, litt dumt å kjøpe for så å selge igjen om jeg ikke skulle bli fornøyd. Har man returrett hos Surround.no om man henter varen/kjøper på utsalgsstedet eller gjelder dette bare via web?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter utsagn om å teste selv først.
    Saken er dog at jeg er noe usikker på hvilke monitorer jeg skal ha i anlegg nr 2, litt dumt å kjøpe for så å selge igjen om jeg ikke skulle bli fornøyd. Har man returrett hos Surround.no om man henter varen/kjøper på utsalgsstedet eller gjelder dette bare via web?
    Har lite kjennskap til Surround.no, men man har da returrett uansett?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen!

Det er totalt unødvendig å biampe 99.26 med to stk. Lyngdorfer. Du kommer ikke til å merke forskjell. På 99.38 har det derimot kanskje hatt noe for seg, men ikke sikkert det heller.

Side 25 av 141 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •