Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 24 av 141 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2813
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenny
    Da har jeg hentet mine 99.25 hos Surround idag, og de har stått og spillt her i snart 6 timer...ennå en stund til de anbefalte 50-100 timene med innspilling er ferdig, men må si jeg allerede er mektig imponert. De knuser mine gamle Krix Equinox på alt. Og de blir ikke akkurat regnet for å være dårlige de heller(og de koster nå 9990,-).

Glad jeg gikk for 99.25 fremfor 99.26, for skal man bruke høyttaleren alene ser 99.26 litt klumpete og rar ut synes jeg. Den passer helt klart bedre når den skal stå ovenpå de passive subwooferene med matchende utseende. Det er bra bass i 99.25, men kommer alikevel til å koble de til delefilteret på min SVS SB-12 Plus når den dukker opp, slik at de slipper å kjøre så veldig mye under 100HZ, tror det kan frigjøre de ennå litt til i mellomtonen. Forsterkeren min en Xindak A06 på 2X80 watt er vel ingen kraftpakke akkurat, men den får holde frem til sommeren, så får jeg se hva som finner veien inn som drivkraft i 10.000,- klassen da. Særdeles fornøyd er jeg med høyttalervalget foreløpig.....så kanskje smilet blir enda bredere etter at de er innspillt....

Høres meget bra ut! Hvor stort rom har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *glem det*

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Høres meget bra ut! Hvor stort rom har du?
    Rommet er 8x4m...dvs 32 kvadrat. Så er jo ganske stort.....en murbunkers, med gips i taket, og vinduer på hele ene langveggen. Ikke optimalt kanksje, men det er tepper og møbler som demper en del. Alikevel selv med 1/3 dels omdreining på volumknappen på forsterkeren, fyller det rommet mer enn bra nok med masse godlyd. Det eneste jeg merker er at det etter klokka 12 på volumknappen skjer det ikke veldig mye mer med volumet, så der kommer det nok frem at forsterkeren min blir litt svak. Det kan jegt likevel leve med enn så lenge, så får vi se om feriepengene får en forsterker til å flytte inn til meg til sommeren.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Ser at noen mener man bør ha subamp til 99.36/99.38 !!!
    Er ikke dette vanlige høytalere som vil klare seg med en kraftig nok forsterker eller er jeg på jordet nå

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sideburn
    Hehe ...jeg skrev ut bilder av 99.38, 99.36, 99.26, 99.26 og komboen 99.26/W10.17P og ba samboen rangere dem fra 1 til 5 ut fra hva hun syntes om dem utseendemessig. jeg ba henne også merke de hun mente var definitivt NO-GO. -Gjett hva resultatet ble

Komboen 99.26/W10.17P fikk et rungende NEI!!! (med alle utropstegnene), mens 99.25 ble en soleklar vinner ("den er jo så liten og nett").

På den positive siden skal det bemerkes at 99.36 og 99.38 kom på en delt andreplass og er altså akseptable. Så da er spørsmålet om 99.38 er så mye bedre enn 99.36 at den forsvarer prisforskjellen. Sub-amp må/bør jeg vel ha til begge, så den kostnadene kommer jo uansett. Jeg burde kanskje også tilføye at hovedfokuset mitt er musikk, mens film kommer i andre rekke. Det betyr at jordskjelvbuldring ikke er et must for meg, da jeg heller ønsker en stram bass til presis gjengivelse av musikk (primært rock, pop, jazz).
    Jeg er faktisk veldig i tvil hva jeg vil anbefale. Mulig 99.36 gir en enda strammere bass enn 99.38 som har lengre slaglengde på basselementet.

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ser at noen mener man bør ha subamp til 99.36/99.38 !!!
    Er ikke dette vanlige høytalere som vil klare seg med en kraftig nok forsterker eller er jeg på jordet nå
    Jo, men Sub Amp, da spesielt DSP-versjonen anbefales for å få mere ut av bassdelen i höyttaleren.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da forstår jeg.vurderer dette settet jeg da,blir muligens et rent hjemmekino anlegg etterhvert.

99.36 eller 99.38 med 1 stk subamp dsp
    99.25 center og bakhøytalere
    2 stk W12.18P med 2 stk subamp dsp
    1 stk room analyzer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok da forstår jeg.vurderer dette settet jeg da,blir muligens et rent hjemmekino anlegg etterhvert.

99.36 eller 99.38 med 1 stk subamp dsp
    99.25 center og bakhøytalere
    2 stk W12.18P med 2 stk subamp dsp
    1 stk room analyzer
    Damn! Et meget seriöst XTZ-oppsett.
    99.38 er egentlig 99.25 + 99W10.17 p i en og samme höyttaler, så du vil få seriöst med trökk i bunnen der.
    Du vil ha vanvittig med justeringsmuligheter med det oppsettet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ og Lyngdorf?

Pga flytting av hjemmekino inn i stuen så har jeg nå 2 stk effektrinn fra Lyngdorf "til overs", planen er å bruke disse inn i eget "furterom" på ca 12 kvm som jeg kan bruke akkurat slik jeg vil (ingen føringer fra fruen... ).
    Vurderer da å få satt opp et rent stereoanlegg med monitorer/stativhøyttalere og eventuellt en sub.

Er det noen som har erfaringer med XTZ99.26 og Lyngdorf SDA 2175? (Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDA 2175 Effektforsterker)
    Vil dette fungere bra sammen? Og vil man ha utbytte av å biampe med 2 stk SDA 2175? Hovedkilde vil være Logitech Transporter enten direkte til effekttrinn eller via en Densen B-200 forforsterker.
    Vurderer også å ta i bruk en sub for å gi litt ekstra trøkk i bunn.

Har forresten 2 stk XTZ 99W12 sammen med B&W 801 i hjemmekinoen som er under utforming. :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt xtz 99.26 walnut og xtz floorstand , og er meget spent på hvordan dette vil låte!8) Lurer fælt på hvor lang tid det tar til de er på døra...

EDIT: Lurer også på hvordan dette vil spille med min nåværende elektronikk...meget spent!

XTZ 99.26 Walnut
    XTZ Floorstand

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke verdens raskeste til å effektisere ordrer hos surround.no Bestilte selv på en søndag og det tok 8 dager før jeg fikk det jeg hadde bestilt. Får håpe du får mindre ventetid..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hensun
    LØP OG KJØP!!! Bedre oppgradering for 500,- får du ikke
    Hvilken dimensjon er det på gjengene for å montere spikes på XTZ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    De er ikke verdens raskeste til å effektisere ordrer hos surround.no Bestilte selv på en søndag og det tok 8 dager før jeg fikk det jeg hadde bestilt. Får håpe du får mindre ventetid..
    Off...det var fryktelig lenge syns jeg. Hadde et håp om at de sku komme torsdag eller fredag hvertfall.

EDIT: Og jeg som allerede har solgt mine gamle høytalere, tenkte ikke mye da! Nå har jeg ingen...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de hadde ekstra mye å gjøre når jeg bestilte. Sendte inn på søndag og varen ble sendt fra de på torsdag. Fikk en mail fra de med beklagelse i ettertid. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så vidt fått testet min XTZ w 12 nå, men jeg synes ikke det var noe spesielt med trøkk i den:S Noen forslag for å få dette bedre? Hjelper det mye når jeg får spilt den inn?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har så vidt fått testet min XTZ w 12 nå, men jeg synes ikke det var noe spesielt med trøkk i den:S Noen forslag for å få dette bedre? Hjelper det mye når jeg får spilt den inn?
    JA! :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvoordan er den satt opp? Innstillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvoordan er den satt opp? Innstillinger?
    Har satt frequence på litt over 180grader og resten(utenom gain selvfølgelig) på null. Fikk anbefalt at dette skulle være gode innstillinger, men noen andre forslag?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt frequence på litt over 180grader og resten(utenom gain selvfølgelig) på null. Fikk anbefalt at dette skulle være gode innstillinger, men noen andre forslag?
    phase på 180 mener du? frequency er vel delefrekvens? Phase (Fase) må du matche med frontene. Står de nær frontene i front så begynner du med fasen på 0. Gain kl 11. Hvis du kjører LFE-ut fra receiver (Subwoofer out) så trenger du ikke dele i sub.

Bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    phase på 180 mener du? frequency er vel delefrekvens? Phase (Fase) må du matche med frontene. Står de nær frontene i front så begynner du med fasen på 0. Gain kl 11. Hvis du kjører LFE-ut fra receiver (Subwoofer out) så trenger du ikke dele i sub.

Bedre?
    Nei, mente frequence.. Står klokka 1 da for å si det på en annen måte:P Phase har jeg på 0 ja for den står nesten intill fronten også kjører jeg (sub out) ja, med en y-split kabel.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står "lowpass" bryteren på off?

Hvor mange dotter i høla?

Side 24 av 141 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •