Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 20 av 141 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig det står noe om det før i tråden her, men bruker XTZ w12 seas element?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Mulig det står noe om det før i tråden her, men bruker XTZ w12 seas element?
    Nei, det gjør den ikke. Bare 99W10.17P bruker SEAS av subene, ihvertfall foreløpig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nei, det gjør den ikke. Bare 99W10.17P bruker SEAS av subene, ihvertfall foreløpig.
    ok. Noen anelse om hvilket merke den bruker?

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig så har 99 W12 ett kinaelement av ukjent merke, ¨
    tror de ville oppgitt hvis de brukte noen av de kjente.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Får vel melde meg inn i denne tråden jeg også da. Har bestilt XTZ 99.36 fronter og 99.26 som center i walnut.
    Ser hvertfall strøkent ut på bilder: Minhembio.com - Hemma hos slimer - 2008 - Nästan allt nytt

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye Subwoofern Til Xtz

Nå har surround.no fått inn den nye passive subwoofern til XTZ...

XTZ 99 W12.18P

Utrolig pen!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo er i ferd med å kjøpe ny leilighet, så kanskje jeg får egen kino...

men.. (he-he alltid et men..) den leiligheten jeg ser mest på er ikke allverden stor slik at den egne kinoen blir knøtte liten...

Spørsmålet er da om 99.26 vil spille greit hvis den står helt inntil sideveggene, 10cm fra eller noe?
    Noen som har erfaring eller kan øse av akustiske teorier rundt temaet?

mvh Ole

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg et par 99.25 og 2 stk 10.16 subwoofere. Men er nå i litt i tvil på subwooferene. Har hatt litt tid til å sjekke rundt siden subwooferene ikke er på lager hos surround.no...og de er kommer ikke på lager før enn om 4 uker. Derfor så begynner jeg heller og helle over til å kjøpe 1 stk SVS SB-12 Plus. Denne subben virker jo utrolig bra og er jo enda mindre fysisk enn 10.16'ene. Dette gjelder et stereosystem(2.2 eller 2.1) , og begge disse subwooferene skal være glimrende til musikk. Rommet er på ca. 32 (8X4)kvadrat. Vet det er fordeler med to subber kontra en...men Svs'en har jo mange innstillingsmuligheter, og den har jo også delefilter slik at høyttalerne slipper å dra bassen. Har erfaring med innstillingene på SVS, siden jeg har hatt det før(SVS PC-Ultra 12"), og det frister veldig....det er jo bare en lapp dyrere enn to 10.16. Noen som har noe innspill på mine tanker rundt dette. Har ikke hørt 10.16, men kjenner som sagt SVS...og digger kraften og dybden de leverer.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Hallo er i ferd med å kjøpe ny leilighet, så kanskje jeg får egen kino...

men.. (he-he alltid et men..) den leiligheten jeg ser mest på er ikke allverden stor slik at den egne kinoen blir knøtte liten...

Spørsmålet er da om 99.26 vil spille greit hvis den står helt inntil sideveggene, 10cm fra eller noe?
    Noen som har erfaring eller kan øse av akustiske teorier rundt temaet?

mvh Ole
    tror det skal gå bra! selv opplever jeg at lyden blir bedre når de står nære sideveggene! mitt rom er på 15kvm ca....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenny
    Jeg har bestilt meg et par 99.25 og 2 stk 10.16 subwoofere. Men er nå i litt i tvil på subwooferene. Har hatt litt tid til å sjekke rundt siden subwooferene ikke er på lager hos surround.no...og de er kommer ikke på lager før enn om 4 uker. Derfor så begynner jeg heller og helle over til å kjøpe 1 stk SVS SB-12 Plus. Denne subben virker jo utrolig bra og er jo enda mindre fysisk enn 10.16'ene. Dette gjelder et stereosystem(2.2 eller 2.1) , og begge disse subwooferene skal være glimrende til musikk. Rommet er på ca. 32 (8X4)kvadrat. Vet det er fordeler med to subber kontra en...men Svs'en har jo mange innstillingsmuligheter, og den har jo også delefilter slik at høyttalerne slipper å dra bassen. Har erfaring med innstillingene på SVS, siden jeg har hatt det før(SVS PC-Ultra 12"), og det frister veldig....det er jo bare en lapp dyrere enn to 10.16. Noen som har noe innspill på mine tanker rundt dette. Har ikke hørt 10.16, men kjenner som sagt SVS...og digger kraften og dybden de leverer.
    Om du digger kraften og dybden til SVS så er det bare til å bestille...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    tror det skal gå bra! selv opplever jeg at lyden blir bedre når de står nære sideveggene! mitt rom er på 15kvm ca....
    Så bra... har ikke hørt bånddiskant før så var litt spent på det med refleksjoner.

Kommer til å handle høytalere nå og ha de i stua der jeg bor nå.
    Og hvis jeg får tilslag og må flytte inn i blokk m/ naboer så tenkte jeg å bygge ett lite rom i rommet, men det blir lite (ca 8kvadrat) men så er det kun for meg selv :-)
    og innen jeg får sjekket dette selv er det forsent å angre seg.. Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.21 eller 93 WMT som stativhøytalere?

Noen som kan gi meg noe tips på hvilke stativhøytalere jeg burde kjøpe? Jeg kommer til å kjøpe en rimelig forsterker (Marantz PM6002 til ca 2000kr) og lurer på å kjøpe 99.21 eller 93 WMT. Jeg hører på alt fra rock til klassisk og ipod/mp3 er som regel sourcen. Vil 93 høytalerne være gode nok for meg? Tror 99.25/26 blir for tungdrevne for min høytaler (og så tror jeg 99.21 eller 93 holder for mitt enkle bruk).

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Noen som kan gi meg noe tips på hvilke stativhøytalere jeg burde kjøpe? Jeg kommer til å kjøpe en rimelig forsterker (Marantz PM6002 til ca 2000kr) og lurer på å kjøpe 99.21 eller 93 WMT. Jeg hører på alt fra rock til klassisk og ipod/mp3 er som regel sourcen. Vil 93 høytalerne være gode nok for meg? Tror 99.25/26 blir for tungdrevne for min høytaler (og så tror jeg 99.21 eller 93 holder for mitt enkle bruk).

Jeg for min del, tenker litt i samme bane som deg her. Derfor trengte jeg ikke mange sekundene for å bestemme meg for å kjøpe de 99.21 som dukket opp på brukt'en her i begynnelsen i uken. Tror de vil fungere svært godt hjemme hos meg, sammen med 99W 10.16. Jeg tror uansett ikke jeg kommer til å angre på dette. Jeg vurderte en kort periode, 93 jeg også, men mulighet for bånddiskant ble det avgjørende for meg.

Melder meg derfor med i "XTZ-klubben"!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har fortalt meg at 99.21 kommer til å bli faset ut, og at de anbefaler meg 99.25/26. Selvsagt anbefaler de meg en dyrere høytaler. Dyrere er som regel også bedre. Men siden jeg skal ha en forsterker til litt over 2000kr ser jeg ikke stort poeng å bruke flere ganger dette beløpet på høytaler. Har nå også begynt å vurdere 99.32 i tillegg til 99.21 og 99 WMT.

Når det gjelder stativ vs gulvhøytalere forstår jeg at bassen er bedre i gulvhøytalere pga større kasse. Men samtidig synes jeg kanskje stativhøytalere ser noe penere ut designmessig (noe som betyr litt for meg). Noen som har noe mer erfaringer om de nevnte høytalerne (som kan hjelpe meg med å ta et klokt valg)?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Nå har surround.no fått inn den nye passive subwoofern til XTZ...

XTZ 99 W12.18P

Utrolig pen!
    Ser jo spennende ut den, men blir ikke helt klok på spesifikasjonene.
    På surround.no står det at elementet er et "Dansk-Amerikanska" Tymphany, på xtz.se sine sider står det at det er et element fra Peerless. Produktoversikten til xtz.se og surround.no oppgir at kabinettet er laget av 25mm MDF, i manualen(pdf) til XTZ 99 W12.18P står det 21mm.

Hva er rett her tro?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ser jo spennende ut den, men blir ikke helt klok på spesifikasjonene.
    På surround.no står det at elementet er et "Dansk-Amerikanska" Tymphany, på xtz.se sine sider står det at det er et element fra Peerless. Produktoversikten til xtz.se og surround.no oppgir at kabinettet er laget av 25mm MDF, i manualen(pdf) til XTZ 99 W12.18P står det 21mm.

Hva er rett her tro?
    Tror nok det er ett peerless element...

og det er vel rart om den ikke er laget av 25mm mdf når så og si alle andre høyttalere fra XTZ er laget i det!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine XTZ 93 WMT i kveld! fikk også subwoofern, men mangler kabel og y-split så har ikke fått testet den!

Førsteintrykket var hvertfall at de var utrolig tunge! og når jeg åpnet eskene så ble jeg ikke mindre overrasket... en helt utrolig fin finish, men første tanken var at de var utrolig mye større enn hva jeg hadde sett for meg!

Så nå sitter jeg og koser meg med svensktoppar av alt! hehe...

Det jeg kan si med en gang er at de spiller utrolig mye penere enn Artechene! ble også overrasket over hvor høyt de kan spille!

Gleder meg til jeg får noen dyrere høyttalerkabler, nå har jeg "biltema" kabler... så håper de åpner seg enda mer når jeg får det!

Skal fikse noen bilder av anlegget når jeg får meg noen stativ og nytt tv-bord!

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ville dere valgt, en 12" eller to 10" ? Og hvorfor. Tenker bare på xtz subwooferene nå

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Hva ville dere valgt, en 12" eller to 10" ? Og hvorfor. Tenker bare på xtz subwooferene nå
    Ville ikke valgt XTZ når det gjelder subwoofere. Har hatt XTZ W12 selv tidligere og kjøpte SVS SB12 Plus som erstatter. SVS`en er mye bedre.. Du slipper portstøy og bassen er mye djupere og høyere med SB12 Plus.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ville ikke valgt XTZ når det gjelder subwoofere. Har hatt XTZ W12 selv tidligere og kjøpte SVS SB12 Plus som erstatter. SVS`en er mye bedre.. Du slipper portstøy og bassen er mye djupere og høyere med SB12 Plus.
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Tenker bare på xtz subwooferene nå
    :roll:

Side 20 av 141 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •