Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 2 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2813
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kan jo nevne at XTZ har meget gode Klasse A-forsterkere også, som heller ikke koster skjorta.
    Hva betyr "Klass A omkopplingbar till Klass AB". Er det en bryter man bruker? Hva med "...Amp In(använd förstärkaren som slutsteg..."? Betyr det at jeg kan bruke forsterkeren som effekttrinn til frontene i surround-oppsett? Prisen var slett ikke ille... høres det bra ut? Kanskje det blir lyd i huset her også etterhvert nå... og betydelig billigere enn jeg hadde trodd :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hva betyr "Klass A omkopplingbar till Klass AB". Er det en bryter man bruker? Hva med "...Amp In(använd förstärkaren som slutsteg..."? Betyr det at jeg kan bruke forsterkeren som effekttrinn til frontene i surround-oppsett? Prisen var slett ikke ille... høres det bra ut? Kanskje det blir lyd i huset her også etterhvert nå... og betydelig billigere enn jeg hadde trodd :-D
    Dette må nesten noen andre svare på, jeg har ikke satt meg inn i dette.
    Det jeg kan si er at jeg har hört denne forsterkeren spille sammen med XTZ99.26 og XTZ99W12 DSP og det låt virkelig bra.
    Forsterkeren har også subwooferutgang.

Edit: Takk HåkonN!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må nesten noen andre svare på, jeg har ikke satt meg inn i dette.
    Det jeg kan si er at jeg har hört denne forsterkeren spille sammen med XTZ99.26 og XTZ99W12 DSP og det låt virkelig bra.
    Forsterkeren har også subwooferutgang.
    http://www.xtz.se/manualer/xtz_class...ual_svensk.pdf

Her står det ganske så greit... Det er tre knapper på fjernkontrollen hvor man kan velge "Klasse A", "Klasse AB" eller "Auto".

Det står videre: "Det är möjligt att använda denna integrerade förstärkare både som separat försteg och som separat slutsteg. Detta är möjligt tack vare kontaktdonen AMP IN (13) och PRE OUT (14) (se bild på föregående sida). Vid grundinställning är dessa byglade, så att apparatens försteg
    är anslutet till det integrerade slutsteget. Genom att koppla ur byglingen kan man istället ansluta såväl apparatens försteg till ett externt slutsteg, som ett externt försteg till CLASS A-100DII slutsteg."

Så det betyr vel at jeg må bak forsterkeren og rote med "byglingen" når jeg skal skifte mellom stereo og surround da(se vedlagt bilde)? Vedlegg 30474

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Flotte høyttalere. Har en XTZ W10.16 subwoofer som har samme flotte finish. Desverre ikke brukt da den ble litt for liten for min store stue, men skal nok finne på noe den kan brukes til.

Når det gjelder deres sammenligninger med elementer, vær klar over at elementene ofte blir modifisert etter produsentens ønske. Så selv om de ligner designmessig, trenger de slettes ikke ha de samme spesifikasjonene/ytelsene.

Det satt til side, så er det liten tvil om at XTZ gir veldig mye for pengene.

AW: Flotte bilder. Oppsettet ditt er virkelig fint.... Definitivt fortsatt høy WAF.
    Jeg er i markedet for W10.16, bor du i nærheten av Oslo eller?
    Jeg kan hente den om du vil selge og ikke bor altfor langt unna

Tror jommen jeg må ta noen bilder av mitt oppsett også jeg nå som jeg ser AW skryter hemningsløst av sine 99.26

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan lese om det på netsiden deres. Pre Out/Main In gjør at man kan anvende en annen effektforsterker enn den innebygde om du vil, eller en annen forforsterker.
    Man kan velge enten klasse A eller AB ja.
    Hvis du vil bruke den til å drive dine fronter må forsterkeren normalt ha en "By-Pass" inngang, og det ser ikke ut til den har det. Hadde den det kunne du her tilslutte front pre out fra din surround forsterker, og ved å trykke på bypass på WTZ vil da XTZ drive dine fronter, men altså, nei.....
    Så andre hadde svaret men legger inn likevel...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Tror jommen jeg må ta noen bilder av mitt oppsett også jeg nå som jeg ser AW skryter hemningsløst av sine 99.26
    Ja, legg ut bilder!
    Jeg legger ikke skjul på at jeg er fornöyd med både lyd og utseende, men jeg skryter da ikke hemningslöst?:?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, legg ut bilder!
    Jeg legger ikke skjul på at jeg er fornöyd med både lyd og utseende, men jeg skryter da ikke hemningslöst?:?
    Hehe, bare tuller jeg da Poenget mitt var vel heller at jeg må se å få rotet meg til å ta litt bilder av anlegget nå som XTZ`ene er på plass og fler har gjort det samme..skal se om jeg får gjort det i løpet av kvelden!

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Xtz 99.25/26

Jeg har vært inne på tanken om å bytte ut de gulvstående høyttalerene jeg har nå (Audiovector Mi3) med stativhøyttalere, en stund nå. Kandidaten jeg i første rekke har vurdert har vært Dynaudio Focus 140, men XTZ 99.25/26 virker som et veldig fristende alternativ.

Jeg er på jakt etter et par musikalske høyttalere med mye dynamikk, spilleglede og med stort lydbilde. Plasseringsvennlighet er også et pluss. Musikksjangerene som skal formidles er i hovedsak progrock -og metal.

Hva tror dere om XTZ 99.25/26 i så måte, sett opp mot Audiovector/Dynaudio? Vil disse tilfredstille 'kravene' mine? Forsterkeren som skal benyttes er en Hegel H1 mkIV.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke av XTZ-høyttalerne er best som side-/bakhøyttalere hvis man bruker 99.36 som front? Fins det noen veggfester som kan brukes, eller er det stativer som gjelder?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et forsøk på å legge ut bilder av mitt ydmyke oppsett nå som XTZ 99.26 har kommet i hus. Bildene kunne vel ikke blitt stort dårligere, men tanken er god :-D Elektronikken består av (for dem som lurer) Electrocompaniet EC 4.7 og to stk brokoblede Electrocompaniet AW60fft og en HTPC som signalkilde ut fra hodetelefonutgangen på hovedkortet (Hørte jeg noen skrek DAC?).Det er merkelig hvor støvete og skitne helt nye høyttalere kan se ut med et dårlig kamera (og en enda dårligere fotograf), men dette oppsettet låter faktisk meget bra selv med signalkilden som en åpenbar svikt. Så når DACen kommer i hus tror jeg dette blir utrolig bra..Er på utkikk etter absorbenter og dempematriell i tillegg, så mine nye XTZ kan få utgangspunktet de fortjener

Vedlegg 30496

Vedlegg 30497

Vedlegg 30498

Vedlegg 30499

Vedlegg 30500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder! Er fremdeles stum av beundring av hva som bor i disse høyttalerne...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer hardt XTZ høyttalere, ser virkelig flotte ut og får skryt fra alle kanter.

Hva er forskjellen på 93 WMT og 99.26?
    Er kvaliteten på 93 WMT såpass bra at jeg ikke behøver investere i 99.26?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at forskjellen er relativt stor selvom jeg ikke har hørt 93 WMT selv..
    Om budsjettet er stramt tror jeg heller 99.21 eller 99.22 er bedre alternativer..
    Disse er designmessig helt like 99.25/26 bare at det er enklere innmat etter hva jeg har forstått. XTZ leverer uansett kvalitet i alle ledd etter min erfaring, så jeg tror nok aldri man vil bli direkte skuffet av høyttalerne uansett hvem av dem man velger.. Her er noen av de andre gutta her mer kvalifiserte til å svare enn meg da jeg bare har 1 1/2 ukes erfaring med XTZ
    Tror ikke du vil bli skuffet uansett hva du ender opp med av XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 99.21, og iflg. Sorround.no er forskjellen mellom disse og 99.25 kun bass/mellomtone-elementet. Uansett så sitter det et Seas element i denne også, bare en billigere type.Koster kr.3890.-, dvs ca. kr.3000 billigere enn 99.25 så det er BILLIG for denne høyttaleren. Ikke noe å tenke på-bare KJØP!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hiver eg ut noen bilder også... eeeermm..ikke akkurat noen bra bilder så det er sagt, men greit å hive frem noen bilder Måtte ta med et bilde av hvor ryddig å pent eg har det i forhold til dere Vil også si eg er utrolig fornøyd med XTZ til nå.. hatt det i litt over en uke nå, blir bedre for hver dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HellBoundGR, hvilke høyttalere er det du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    HellBoundGR, hvilke høyttalere er det du har?
    Det er 99.36...99w12 sub`n og Class A100 D II forsterkeren =)

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig 99.36 og 99.25 i hus! Dette er fantastisk!

Vedlegg 30545 Vedlegg 30546 Vedlegg 30547 Vedlegg 30548

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Da var endelig 99.36 og 99.25 i hus! Dette er fantastisk!

Vedlegg 30545 Vedlegg 30546 Vedlegg 30547 Vedlegg 30548
    Hvordan låter det til nå?

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Hvordan låter det til nå?
    Byttet bort DV M-65/C-5 til fordel for disse, å jeg kan bare si at når det kommer til mellomtone og diskant total gruser de m-65'ene. Spiller jo selvfølgelig også mye mer detaljert og vakkert! Akkurat dette jeg var ute etter, så jeg er utrolig fornøyd så langt. Kan vel legge til at det var mer trøkk i M-65'ene men nå har jeg jo 2 stykk 12" subber så akkurat det merker jeg ikke så mye av.

Side 2 av 141 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •